Blondak píše:Tak nevím co se stalo, ale dnes ráno jsem zapnul topení a normálně se mi na displeji objevil znak, jako by se predtim nic nestalo..tak ted nevim. Ted uz urcite klimatizace funguje, protoze vyhrati auta je o hodne rychlejsi.
Dnes taky bylo po ranu 9 stupňů.Tak proto se Ti klima zapla.
1,3 MultiJet 90k Racing 3dv Modrá New Orleans
2/2009
Honzus píše:Z mých zku?eností kompresor zapíná v?dy, kdy? je rozsvícená vločka (autoduál), v případě ni??ích teplot slou?í jen k vysou?ení vzduchu....
Jasný rozdíl je praktická zkou?ka s orosenými okny zevnitř, dát si nastavení ofuku předního okna a mít klimu vyplou... okno se téměř neodml?uje, provést jedinou změnu a přidat klimu vločkou, okno je odml?ené během 30 sekund.... z toho mi logicky vyplývá, ?e kompresor jede, bez něj vzduch nevysu?íte...
No nevím, nějak mi to logicky nesedí. Klima přeci pracuje na principu nejprve stlačení kopresorem, ochlazení (v kondenzátoru - chladič klimy) a tím zkapalnění chladiva a dále prudké expanze kapalného chladiva ve výparníku, kde chladivo přejde do plynného stavu a silně odebírá teplo okolnímu prostoru (výparníku - uvnitř auta)
Tím dojde ke kondenzaci vzdu?né vlhkosti (vzduchu vháněného do kabiny) na vněj?ích stěnách výparníku a procházející vzduch je vysu?ován.
Autoklima v GP při teplotách pod 3 °C prokazatelně nespíná kompresor (viz i servisní manuál ke GP), tak?e nemů?e logicky ani su?it vzduch.
Co se týče "obráceného" fungování klimy, aby přitápěla - myslím, ?e to rozhodně není zále?itost klimy v autech. Aby to tak fungovalo, musel by být v okruhu dal?í ventil, který otočí směr cirkulace chladiva. Takhle fungují klimatizace v budovách (např. tzv. Duplex jednotky)
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Honzus píše:Z mých zku?eností kompresor zapíná v?dy, kdy? je rozsvícená vločka (autoduál), v případě ni??ích teplot slou?í jen k vysou?ení vzduchu....
Jasný rozdíl je praktická zkou?ka s orosenými okny zevnitř, dát si nastavení ofuku předního okna a mít klimu vyplou... okno se téměř neodml?uje, provést jedinou změnu a přidat klimu vločkou, okno je odml?ené během 30 sekund.... z toho mi logicky vyplývá, ?e kompresor jede, bez něj vzduch nevysu?íte...
No nevím, nějak mi to logicky nesedí. Klima přeci pracuje na principu nejprve stlačení kopresorem, ochlazení (v kondenzátoru - chladič klimy) a tím zkapalnění chladiva a dále prudké expanze kapalného chladiva ve výparníku, kde chladivo přejde do plynného stavu a silně odebírá teplo okolnímu prostoru (výparníku - uvnitř auta)
Tím dojde ke kondenzaci vzdu?né vlhkosti (vzduchu vháněného do kabiny) na vněj?ích stěnách výparníku a procházející vzduch je vysu?ován.
Autoklima v GP při teplotách pod 3 °C prokazatelně nespíná kompresor (viz i servisní manuál ke GP), tak?e nemů?e logicky ani su?it vzduch.
Jarou?i, princip fungování ledničky mi je poměrně důvěrně znám , ale vysvětli oběma mým duál autoklimám na GP, GPA, aby nespínaly pod 3 stupně kompresor a nevysu?ovaly vzduch a neodml?ovaly okno...
Pokud je tam jiný mechanizmus, který funguje na stejné tlačítko s vločkou pro vysou?ení vzduchu, pak je mi utajen, nicméně (včera jsem to opakovaně zkou?el) prostě zaml?ená okna po stisku vločky okam?itě odml?ují, pokud tam jen funím vzduch, tak se to vleče rychlostí jako ve ?kodě 100... tzn 1 mm za hodinu
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...
Honzus píše:Z mých zku?eností kompresor zapíná v?dy, kdy? je rozsvícená vločka (autoduál), v případě ni??ích teplot slou?í jen k vysou?ení vzduchu....
Jasný rozdíl je praktická zkou?ka s orosenými okny zevnitř, dát si nastavení ofuku předního okna a mít klimu vyplou... okno se téměř neodml?uje, provést jedinou změnu a přidat klimu vločkou, okno je odml?ené během 30 sekund.... z toho mi logicky vyplývá, ?e kompresor jede, bez něj vzduch nevysu?íte...
No nevím, nějak mi to logicky nesedí. Klima přeci pracuje na principu nejprve stlačení kopresorem, ochlazení (v kondenzátoru - chladič klimy) a tím zkapalnění chladiva a dále prudké expanze kapalného chladiva ve výparníku, kde chladivo přejde do plynného stavu a silně odebírá teplo okolnímu prostoru (výparníku - uvnitř auta)
Tím dojde ke kondenzaci vzdu?né vlhkosti (vzduchu vháněného do kabiny) na vněj?ích stěnách výparníku a procházející vzduch je vysu?ován.
Autoklima v GP při teplotách pod 3 °C prokazatelně nespíná kompresor (viz i servisní manuál ke GP), tak?e nemů?e logicky ani su?it vzduch.
Jarou?i, princip fungování ledničky mi je poměrně důvěrně znám , ale vysvětli oběma mým duál autoklimám na GP, GPA, aby nespínaly pod 3 stupně kompresor a nevysu?ovaly vzduch a neodml?ovaly okno...
Pokud je tam jiný mechanizmus, který funguje na stejné tlačítko s vločkou pro vysou?ení vzduchu, pak je mi utajen, nicméně (včera jsem to opakovaně zkou?el) prostě zaml?ená okna po stisku vločky okam?itě odml?ují, pokud tam jen funím vzduch, tak se to vleče rychlostí jako ve ?kodě 100... tzn 1 mm za hodinu
Honzusi, já to asi tvým autoklimám vysvětlit nedoká?u. Mo?ná by ta moje autoklima a tvůrce servisní příručky měly něco přiučit Mé poznatky jsou jednodu?e takové, ?e pokud mrzne, tak prostě při zapnutí re?imu duálu na fullauto se otáčky motoru na volnoběh nezvednou jako tomu je v případě spu?tění klimy v teplém počasí. Z toho usuzuji, ?e nedojde k sepnutí kompresoru (je stále poháněn a připojovaní se děje pomocí tlakového ventilu) a tím pádem je klima mimo provoz.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Jarou? píše:
Honzusi, já to asi tvým autoklimám vysvětlit nedoká?u. Mo?ná by ta moje autoklima a tvůrce servisní příručky měly něco přiučit Mé poznatky jsou jednodu?e takové, ?e pokud mrzne, tak prostě při zapnutí re?imu duálu na fullauto se otáčky motoru na volnoběh nezvednou jako tomu je v případě spu?tění klimy v teplém počasí. Z toho usuzuji, ?e nedojde k sepnutí kompresoru (je stále poháněn a připojovaní se děje pomocí tlakového ventilu) a tím pádem je klima mimo provoz.
No, ale k tomu právě dojde, teda ne ke zvý?ení otáček, ale k zakolísání, po sepnutí mírně klesnou a ŘJ okam?itě dorovnává zpět na původní hodnotu...
Klimatizace je z důvodu odml?ování oken tímto způsobem "vnucována" i lidem, kteří jí odmítají s tím, ?e na 2 měsíce horka jí nevyu?ijou....
Ty jsi nikdy neodml?oval okna při teplotách pod 3 stupně a nepozoroval rozdíl mezi klima on a klima o f f ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...
Jarou? píše:
Honzusi, já to asi tvým autoklimám vysvětlit nedoká?u. Mo?ná by ta moje autoklima a tvůrce servisní příručky měly něco přiučit Mé poznatky jsou jednodu?e takové, ?e pokud mrzne, tak prostě při zapnutí re?imu duálu na fullauto se otáčky motoru na volnoběh nezvednou jako tomu je v případě spu?tění klimy v teplém počasí. Z toho usuzuji, ?e nedojde k sepnutí kompresoru (je stále poháněn a připojovaní se děje pomocí tlakového ventilu) a tím pádem je klima mimo provoz.
No, ale k tomu právě dojde, teda ne ke zvý?ení otáček, ale k zakolísání, po sepnutí mírně klesnou a ŘJ okam?itě dorovnává zpět na původní hodnotu...
Klimatizace je z důvodu odml?ování oken tímto způsobem "vnucována" i lidem, kteří jí odmítají s tím, ?e na 2 měsíce horka jí nevyu?ijou....
Ty jsi nikdy neodml?oval okna při teplotách pod 3 stupně a nepozoroval rozdíl mezi klima on a klima o f f ?
Ne, za mrazu vět?inou nemám potřebu odml?ovat. Budu muset ty va?e poznatky co nejdřív prověřit.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Tak todle mě hodně zajímá jak to tu dopadne.. Nechci nic řikat ale mě se taky zdá ?e se to odml?í rychlejc.. Ale dneska jsem při +2°C důsledně hvězdičkoval a otáčky se ani nehly... Vánoční záhada..
Jarou? píše:
Honzusi, já to asi tvým autoklimám vysvětlit nedoká?u. Mo?ná by ta moje autoklima a tvůrce servisní příručky měly něco přiučit Mé ........o provoz.
No, ale k tomu právě dojde, teda ne ke zvý?ení otáček, ale k zakolísání, po sepnutí mírně klesnou a ŘJ okam?itě dorovnává zpět na původní hodnotu...
Klimatizace je z důvodu odml?ování oken tímto způsobem "vnucována" i lidem, kteří jí odmítají s tím, ?e na 2 měsíce horka jí nevyu?ijou....
Ty jsi nikdy neodml?oval okna při teplotách pod 3 stupně a nepozoroval rozdíl mezi klima on a klima o f f ?
Ne, za mrazu vět?inou nemám potřebu odml?ovat. Budu muset ty va?e poznatky co nejdřív prověřit.
odmlzovat nemam potrebu ani ja pretoze auto nemam zahmlene zahmlene auto maju iba ludia ktory setria ventilator a nenechaju auto zahriat minimalne na 20 stupnou v kabine (popripade sa im auto nestihne zohriat)ale tento poznatok sme tu minulu zimu riesili a bol to len moj postreh a klima to v mraze rozhodne odhmlievat nebude s dovodu toho co povedal jarous.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
1nekros1 píše:
odmlzovat nemam potrebu ani ja pretoze auto nemam zahmlene zahmlene auto maju iba ludia ktory setria ventilator a nenechaju auto zahriat minimalne na 20 stupnou v kabine (popripade sa im auto nestihne zohriat)ale tento poznatok sme tu minulu zimu riesili a bol to len moj postreh a klima to v mraze rozhodne odhmlievat nebude s dovodu toho co povedal jarous.
vidí? a odml?uje
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...
...jen jestli v tomto případě není přání otcem my?lenky..
Ale jak jsem psal, nevím, nikdy jsem snad za mrazu neměl zaml?ené auto. Jednak si v?dy topím na příjemných 25 °C a vět?inou startuju ráno z gará?e, kde při stání nechávám v?dy otevřené okno u řidiče.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV