GRANDE PUNTO FANS

Oficiální fórum majitelů Fiatů Grande Punto, Punto Evo a Punto 2012/2013 v České a Slovenské republice
Právě je stř dub 08, 2020 6:31

Všechny časy jsou v UTC+02:00




Odeslat nové téma  Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ 34 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 1 2 3 Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř pro 23, 2009 14:22 
Offline
Návštěvník

Registrován: sob úno 23, 2008 13:08
Příspěvky: 90
Bydliště: Přerov
Citace:
Tak nevím co se stalo, ale dnes ráno jsem zapnul topení a normálně se mi na displeji objevil znak, jako by se predtim nic nestalo..tak ted nevim. Ted uz urcite klimatizace funguje, protoze vyhrati auta je o hodne rychlejsi.

Dnes taky bylo po ranu 9 stupňů.Tak proto se Ti klima zapla.

_________________
1,3 MultiJet 90k Racing 3dv Modrá New Orleans
2/2009


Nahoru
   
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř pro 23, 2009 20:06 
Offline
Profík

Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Příspěvky: 3597
Bydliště: Ostrava
Citace:
Z mých zku?eností kompresor zapíná v?dy, kdy? je rozsvícená vločka (autoduál), v případě ni??ích teplot slou?í jen k vysou?ení vzduchu....

Jasný rozdíl je praktická zkou?ka s orosenými okny zevnitř, dát si nastavení ofuku předního okna a mít klimu vyplou... okno se téměř neodml?uje, provést jedinou změnu a přidat klimu vločkou, okno je odml?ené během 30 sekund.... z toho mi logicky vyplývá, ?e kompresor jede, bez něj vzduch nevysu?íte... ;-)
No nevím, nějak mi to logicky nesedí. Klima přeci pracuje na principu nejprve stlačení kopresorem, ochlazení (v kondenzátoru - chladič klimy) a tím zkapalnění chladiva a dále prudké expanze kapalného chladiva ve výparníku, kde chladivo přejde do plynného stavu a silně odebírá teplo okolnímu prostoru (výparníku - uvnitř auta)

Tím dojde ke kondenzaci vzdu?né vlhkosti (vzduchu vháněného do kabiny) na vněj?ích stěnách výparníku a procházející vzduch je vysu?ován.

Autoklima v GP při teplotách pod 3 °C prokazatelně nespíná kompresor (viz i servisní manuál ke GP), tak?e nemů?e logicky ani su?it vzduch.

Co se týče "obráceného" fungování klimy, aby přitápěla - myslím, ?e to rozhodně není zále?itost klimy v autech. Aby to tak fungovalo, musel by být v okruhu dal?í ventil, který otočí směr cirkulace chladiva. Takhle fungují klimatizace v budovách (např. tzv. Duplex jednotky)

_________________
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV


Nahoru
   
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř pro 23, 2009 21:09 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: sob úno 24, 2007 23:39
Příspěvky: 1040
Bydliště: Praha, CZ
Citace:
Citace:
Z mých zku?eností kompresor zapíná v?dy, kdy? je rozsvícená vločka (autoduál), v případě ni??ích teplot slou?í jen k vysou?ení vzduchu....

Jasný rozdíl je praktická zkou?ka s orosenými okny zevnitř, dát si nastavení ofuku předního okna a mít klimu vyplou... okno se téměř neodml?uje, provést jedinou změnu a přidat klimu vločkou, okno je odml?ené během 30 sekund.... z toho mi logicky vyplývá, ?e kompresor jede, bez něj vzduch nevysu?íte... ;-)
No nevím, nějak mi to logicky nesedí. Klima přeci pracuje na principu nejprve stlačení kopresorem, ochlazení (v kondenzátoru - chladič klimy) a tím zkapalnění chladiva a dále prudké expanze kapalného chladiva ve výparníku, kde chladivo přejde do plynného stavu a silně odebírá teplo okolnímu prostoru (výparníku - uvnitř auta)

Tím dojde ke kondenzaci vzdu?né vlhkosti (vzduchu vháněného do kabiny) na vněj?ích stěnách výparníku a procházející vzduch je vysu?ován.

Autoklima v GP při teplotách pod 3 °C prokazatelně nespíná kompresor (viz i servisní manuál ke GP), tak?e nemů?e logicky ani su?it vzduch.
Jarou?i, princip fungování ledničky mi je poměrně důvěrně znám ;-), ale vysvětli oběma mým duál autoklimám na GP, GPA, aby nespínaly pod 3 stupně kompresor a nevysu?ovaly vzduch a neodml?ovaly okno...

Pokud je tam jiný mechanizmus, který funguje na stejné tlačítko s vločkou pro vysou?ení vzduchu, pak je mi utajen, nicméně (včera jsem to opakovaně zkou?el) prostě zaml?ená okna po stisku vločky okam?itě odml?ují, pokud tam jen funím vzduch, tak se to vleče rychlostí jako ve ?kodě 100... tzn 1 mm za hodinu :-D

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...

Moto Guzzi Griso 850 Rosso

Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V


Nahoru
   
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř pro 23, 2009 22:07 
Offline
Profík

Registrován: úte čer 03, 2008 19:12
Příspěvky: 1211
Bydliště: Čáslav ČR
... Honzusi,mám naprosto stejnou zku?enost,proto mě tato věc velmi zajímá :?: :?: :?:

_________________
Obrázek


Nahoru
   
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř pro 23, 2009 22:42 
Offline
Profík

Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Příspěvky: 3597
Bydliště: Ostrava
Citace:
Citace:
Citace:
Z mých zku?eností kompresor zapíná v?dy, kdy? je rozsvícená vločka (autoduál), v případě ni??ích teplot slou?í jen k vysou?ení vzduchu....

Jasný rozdíl je praktická zkou?ka s orosenými okny zevnitř, dát si nastavení ofuku předního okna a mít klimu vyplou... okno se téměř neodml?uje, provést jedinou změnu a přidat klimu vločkou, okno je odml?ené během 30 sekund.... z toho mi logicky vyplývá, ?e kompresor jede, bez něj vzduch nevysu?íte... ;-)
No nevím, nějak mi to logicky nesedí. Klima přeci pracuje na principu nejprve stlačení kopresorem, ochlazení (v kondenzátoru - chladič klimy) a tím zkapalnění chladiva a dále prudké expanze kapalného chladiva ve výparníku, kde chladivo přejde do plynného stavu a silně odebírá teplo okolnímu prostoru (výparníku - uvnitř auta)

Tím dojde ke kondenzaci vzdu?né vlhkosti (vzduchu vháněného do kabiny) na vněj?ích stěnách výparníku a procházející vzduch je vysu?ován.

Autoklima v GP při teplotách pod 3 °C prokazatelně nespíná kompresor (viz i servisní manuál ke GP), tak?e nemů?e logicky ani su?it vzduch.
Jarou?i, princip fungování ledničky mi je poměrně důvěrně znám ;-), ale vysvětli oběma mým duál autoklimám na GP, GPA, aby nespínaly pod 3 stupně kompresor a nevysu?ovaly vzduch a neodml?ovaly okno...

Pokud je tam jiný mechanizmus, který funguje na stejné tlačítko s vločkou pro vysou?ení vzduchu, pak je mi utajen, nicméně (včera jsem to opakovaně zkou?el) prostě zaml?ená okna po stisku vločky okam?itě odml?ují, pokud tam jen funím vzduch, tak se to vleče rychlostí jako ve ?kodě 100... tzn 1 mm za hodinu :-D
:D Honzusi, já to asi tvým autoklimám vysvětlit nedoká?u. Mo?ná by ta moje autoklima a tvůrce servisní příručky měly něco přiučit :D Mé poznatky jsou jednodu?e takové, ?e pokud mrzne, tak prostě při zapnutí re?imu duálu na fullauto se otáčky motoru na volnoběh nezvednou jako tomu je v případě spu?tění klimy v teplém počasí. Z toho usuzuji, ?e nedojde k sepnutí kompresoru (je stále poháněn a připojovaní se děje pomocí tlakového ventilu) a tím pádem je klima mimo provoz.

_________________
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV


Nahoru
   
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř pro 23, 2009 23:00 
Offline
Profík

Registrován: úte čer 03, 2008 19:12
Příspěvky: 1211
Bydliště: Čáslav ČR
... tak v tom případě nám okna vysu?í skrytý DEHYDRÁTOR :lol: :lol: :lol:

_________________
Obrázek


Nahoru
   
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř pro 23, 2009 23:06 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: sob úno 24, 2007 23:39
Příspěvky: 1040
Bydliště: Praha, CZ
Citace:
:D Honzusi, já to asi tvým autoklimám vysvětlit nedoká?u. Mo?ná by ta moje autoklima a tvůrce servisní příručky měly něco přiučit :D Mé poznatky jsou jednodu?e takové, ?e pokud mrzne, tak prostě při zapnutí re?imu duálu na fullauto se otáčky motoru na volnoběh nezvednou jako tomu je v případě spu?tění klimy v teplém počasí. Z toho usuzuji, ?e nedojde k sepnutí kompresoru (je stále poháněn a připojovaní se děje pomocí tlakového ventilu) a tím pádem je klima mimo provoz.
No, ale k tomu právě dojde, teda ne ke zvý?ení otáček, ale k zakolísání, po sepnutí mírně klesnou a ŘJ okam?itě dorovnává zpět na původní hodnotu...

Klimatizace je z důvodu odml?ování oken tímto způsobem "vnucována" i lidem, kteří jí odmítají s tím, ?e na 2 měsíce horka jí nevyu?ijou....

Ty jsi nikdy neodml?oval okna při teplotách pod 3 stupně a nepozoroval rozdíl mezi klima on a klima o f f ? :?:

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...

Moto Guzzi Griso 850 Rosso

Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V


Nahoru
   
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř pro 23, 2009 23:07 
Offline
Profík

Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Příspěvky: 3597
Bydliště: Ostrava
Citace:
... tak v tom případě nám okna vysu?í skrytý DEHYDRÁTOR :lol: :lol: :lol:
njn, třeba je to výsada jen motorů s turbem... :lol: :lol: :lol:

_________________
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV


Nahoru
   
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř pro 23, 2009 23:08 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: sob úno 24, 2007 23:39
Příspěvky: 1040
Bydliště: Praha, CZ
Citace:
Citace:
... tak v tom případě nám okna vysu?í skrytý DEHYDRÁTOR :lol: :lol: :lol:
njn, třeba je to výsada jen motorů s turbem... :lol: :lol: :lol:
nene u starjeta to bylo totésh :-D :-D

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...

Moto Guzzi Griso 850 Rosso

Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V


Nahoru
   
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř pro 23, 2009 23:19 
Offline
Profík

Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Příspěvky: 3597
Bydliště: Ostrava
Citace:
Citace:
:D Honzusi, já to asi tvým autoklimám vysvětlit nedoká?u. Mo?ná by ta moje autoklima a tvůrce servisní příručky měly něco přiučit :D Mé poznatky jsou jednodu?e takové, ?e pokud mrzne, tak prostě při zapnutí re?imu duálu na fullauto se otáčky motoru na volnoběh nezvednou jako tomu je v případě spu?tění klimy v teplém počasí. Z toho usuzuji, ?e nedojde k sepnutí kompresoru (je stále poháněn a připojovaní se děje pomocí tlakového ventilu) a tím pádem je klima mimo provoz.
No, ale k tomu právě dojde, teda ne ke zvý?ení otáček, ale k zakolísání, po sepnutí mírně klesnou a ŘJ okam?itě dorovnává zpět na původní hodnotu...

Klimatizace je z důvodu odml?ování oken tímto způsobem "vnucována" i lidem, kteří jí odmítají s tím, ?e na 2 měsíce horka jí nevyu?ijou....

Ty jsi nikdy neodml?oval okna při teplotách pod 3 stupně a nepozoroval rozdíl mezi klima on a klima o f f ? :?:
Ne, za mrazu vět?inou nemám potřebu odml?ovat. Budu muset ty va?e poznatky co nejdřív prověřit. :wink:

_________________
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV


Nahoru
   
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř pro 23, 2009 23:37 
Offline
Štamgast

Registrován: stř kvě 21, 2008 21:25
Příspěvky: 225
Bydliště: Praha
Tak todle mě hodně zajímá jak to tu dopadne.. :D Nechci nic řikat ale mě se taky zdá ?e se to odml?í rychlejc.. :D Ale dneska jsem při +2°C důsledně hvězdičkoval a otáčky se ani nehly... Vánoční záhada.. :D

_________________
GP 1.4 16V Dynamic 5D, šedá Chemical, 16"


Nahoru
   
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv pro 24, 2009 16:40 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Příspěvky: 2384
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Citace:
Citace:
Citace:
:D Honzusi, já to asi tvým autoklimám vysvětlit nedoká?u. Mo?ná by ta moje autoklima a tvůrce servisní příručky měly něco přiučit :D Mé ........o provoz.
No, ale k tomu právě dojde, teda ne ke zvý?ení otáček, ale k zakolísání, po sepnutí mírně klesnou a ŘJ okam?itě dorovnává zpět na původní hodnotu...

Klimatizace je z důvodu odml?ování oken tímto způsobem "vnucována" i lidem, kteří jí odmítají s tím, ?e na 2 měsíce horka jí nevyu?ijou....

Ty jsi nikdy neodml?oval okna při teplotách pod 3 stupně a nepozoroval rozdíl mezi klima on a klima o f f ? :?:
Ne, za mrazu vět?inou nemám potřebu odml?ovat. Budu muset ty va?e poznatky co nejdřív prověřit. :wink:
odmlzovat nemam potrebu ani ja pretoze auto nemam zahmlene zahmlene auto maju iba ludia ktory setria ventilator a nenechaju auto zahriat minimalne na 20 stupnou v kabine (popripade sa im auto nestihne zohriat)ale tento poznatok sme tu minulu zimu riesili a bol to len moj postreh a klima to v mraze rozhodne odhmlievat nebude s dovodu toho co povedal jarous.

_________________
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba


Nahoru
   
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv pro 24, 2009 16:46 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: sob úno 24, 2007 23:39
Příspěvky: 1040
Bydliště: Praha, CZ
Citace:
odmlzovat nemam potrebu ani ja pretoze auto nemam zahmlene zahmlene auto maju iba ludia ktory setria ventilator a nenechaju auto zahriat minimalne na 20 stupnou v kabine (popripade sa im auto nestihne zohriat)ale tento poznatok sme tu minulu zimu riesili a bol to len moj postreh a klima to v mraze rozhodne odhmlievat nebude s dovodu toho co povedal jarous.
vidí? a odml?uje :-D

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...

Moto Guzzi Griso 850 Rosso

Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V


Nahoru
   
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv pro 24, 2009 17:53 
Offline
Profík

Registrován: úte čer 03, 2008 19:12
Příspěvky: 1211
Bydliště: Čáslav ČR
... mě té? odml?uje :wink:

_________________
Obrázek


Nahoru
   
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv pro 24, 2009 18:48 
Offline
Profík

Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Příspěvky: 3597
Bydliště: Ostrava
Citace:
... mě té? odml?uje :wink:
...jen jestli v tomto případě není přání otcem my?lenky.. :lol:

Ale jak jsem psal, nevím, nikdy jsem snad za mrazu neměl zaml?ené auto. Jednak si v?dy topím na příjemných 25 °C a vět?inou startuju ráno z gará?e, kde při stání nechávám v?dy otevřené okno u řidiče.

_________________
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV


Nahoru
   
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ 34 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 1 2 3 Další

Všechny časy jsou v UTC+02:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: MSN [Bot] a 1 host


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz

Provozuje Buchtič za přispění Fiat Grande Punto klubu