Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od 1nekros1 »

prvych asi 20sekund neni mazany komplet motor kym sa cely motor rozhadze olejom
a podalsie treba aj stelovat volu na vackach.(obcas)
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Mara87
Štamgast
Příspěvky: 461
Registrován: ned říj 10, 2010 14:58
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Mara87 »

1nekros1 píše:prvych asi 20sekund neni mazany komplet motor kym sa cely motor rozhadze olejom
a podalsie treba aj stelovat volu na vackach.(obcas)
Je to zvláštní, včera večer to udělalo zase, nastartoval jem a zase jsem slyšel z motoru takovej plácavej zvuk, myslel jsem že to jsou ventily, ty to ale asi nebudou, po pár vteřinách to přestane. Je to velice zvláštní zvuk, olej je v normě. Akorád jsem si všiml že mám méně vody, ale tou to být nemůže, myslím teda.
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od jeník1 »

Mara87 píše:
1nekros1 píše:prvych asi 20sekund neni mazany komplet motor kym sa cely motor rozhadze olejom
a podalsie treba aj stelovat volu na vackach.(obcas)
Je to zvláštní, včera večer to udělalo zase, nastartoval jem a zase jsem slyšel z motoru takovej plácavej zvuk, myslel jsem že to jsou ventily, ty to ale asi nebudou, po pár vteřinách to přestane. Je to velice zvláštní zvuk, olej je v normě. Akorád jsem si všiml že mám méně vody, ale tou to být nemůže, myslím teda.
Studený motor má úplně jiný zvuk než motor zahřátý na provozní teplotu.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jarouš »

Mara87 píše:
1nekros1 píše:prvych asi 20sekund neni mazany komplet motor kym sa cely motor rozhadze olejom
a podalsie treba aj stelovat volu na vackach.(obcas)
Je to zvláštní, včera večer to udělalo zase, nastartoval jem a zase jsem slyšel z motoru takovej plácavej zvuk, myslel jsem že to jsou ventily, ty to ale asi nebudou, po pár vteřinách to přestane. Je to velice zvláštní zvuk, olej je v normě. Akorád jsem si všiml že mám méně vody, ale tou to být nemůže, myslím teda.
A kam se ztrácí? Nemáš fouklé těsnění pod hlavou? Voda v oleji není nebo naopak? Co znamená "méně vody"?
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Mara87
Štamgast
Příspěvky: 461
Registrován: ned říj 10, 2010 14:58
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Mara87 »

no, ještě jsem nedolíval vodu do chladiče, teď jsem si všiml že už jsem po minimem. Tak jsem tam 0,5 l dolil na max.
Kam se strácí nevím, ale myslím si že je to normální když se za 5,5 roků provozu ztratí tak málo vody. To jsou malé věci, spíše nevím co mě tam mlátí.
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jarouš »

A nebyl jsi to zrovna ty, komu to žralo olej? Jestli tam za studena něco mlátí, tak to ukazuje na nějaké vůle v motoru. Ventily nebo třeba ojniční ložiska. Ty vydávají při nadměrné vůli takový mlaskavý zvuk.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Tatranec
Návštěvník
Příspěvky: 81
Registrován: pát črc 20, 2012 22:29
Bydliště: Tatry

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Tatranec »

[quote="Mara87"]no, ještě jsem nedolíval vodu do chladiče, teď jsem si všiml že už jsem po minimem. Tak jsem tam 0,5 l dolil na max.
Kam se strácí nevím, ale myslím si že je to normální když se za 5,5 roků provozu ztratí tak málo vody.

Ahoj, kolega,

ak si po 5,5 roku prevádzky ešte nevymenil chladiacu kvapalinu , radím urobiť to čím skôr.
Kvapalina časom stráca antikorózne vlastnosti a "prežerie" hlavu valcov. Potom sa zvyčajne dostáva do spaľovacieho priestoru. Keď vychádza z výfuku biely dym (vodná para), je už neskoro: treba novú hlavu valcov. Viem to zo skúsenosti kolegu i suseda.
Bodaj by sa nestalo!

Tatranec, P2012 1,2 3 door
Italian cars are exciting!
Grande EVO
Návštěvník
Příspěvky: 192
Registrován: sob čer 11, 2011 2:13
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Grande EVO »

Ja tedy tyto problemy nesleduju,nastartuju a je to ok,uz na starem Puntu po 130.000 tis. km to nedelalo

Jedine co kdyz nastartuju a okamzite jedu ma to za studena tendenci chcipat,po nastartovani 5 sekund pockat a teprve se rozjet a uz vse ok,ale to delalo uz i stare Punto tak jsem zvykly,ale holt nekdy spicham :-)
Fiat Punto EVO
muj 4 fiat
1 na LPG
nadzvukovy
kolemjdoucí
Příspěvky: 5
Registrován: ned srp 11, 2013 19:14

Problem po naštartovaní motora 1.2 r.v. 2011

Příspěvek od nadzvukovy »

Problem po naštartovaní motora, je klepavý zvuk od remeňov ? Kompresor klimi, či alternator ? Klepanie resp. taký " elektro " zvuk či akoby vrtanie vrtacky do betonu. Problem vždy nastane na druhý den po umytí auta alebo po intenzívnom daždi. Po prvom naštartovaní motor ma pravidelny chod len to rachoti ( ako naftak ), asi po 3 min. alebo ked sa mierne ohreje tak zvuk sa strati ... Zavada sa potom už neopakuje, kým znova zaprší alebo umyjem auto na wapke. Bol som už aj v servise, že všetko ok, skontrolovali aj keď sa ten neprijemny zvuk sa v ten moment neprejavil. Nestretli ste sa už nahodou niekto s týmto problemom? Tento mesiac mi konči záruka. Ďakujem za každú radu. Plus odkaz na video, podarilo sa mi to natocil : http://www.youtube.com/watch?v=toe4CUef ... e=youtu.be
Naposledy upravil(a) nadzvukovy dne ned srp 11, 2013 21:28, celkem upraveno 1 x.
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Re: Problem po naštartovaní motora 1.2 r.v. 2011

Příspěvek od Jarouš »

Asi teče do alternátoru a už je načatý. Zrezavěl stator a rotor o něj škrtá.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
nadzvukovy
kolemjdoucí
Příspěvky: 5
Registrován: ned srp 11, 2013 19:14

Re: Problem po naštartovaní motora 1.2 r.v. 2011

Příspěvek od nadzvukovy »

Jarouš píše:Asi teče do alternátoru a už je načatý. Zrezavěl stator a rotor o něj škrtá.

Dík. A dá sa to overiť napr. tým že dam dolu remeň a skusim točiť kladkou alternátora ???
Táto závada by sa neprejavovala pri dobíjani ???
Inak sledoval som vyvod z vodneho kanálu čo je pod oknom a nepríde mi že by mohla čúrať voda na altik ...

PS: mám klimu+modifikovanu odtokovu hadicu ...
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Re: Problem po naštartovaní motora 1.2 r.v. 2011

Příspěvek od Jarouš »

Aha, no i tak zkus shodit řemen a točit altem i kompresorem klimy rukou. Pokud to není alt tak zbývá už jen kompresor.....
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
nadzvukovy
kolemjdoucí
Příspěvky: 5
Registrován: ned srp 11, 2013 19:14

Re: Problem po naštartovaní motora 1.2 r.v. 2011

Příspěvek od nadzvukovy »

Jarouš píše:Aha, no i tak zkus shodit řemen a točit altem i kompresorem klimy rukou. Pokud to není alt tak zbývá už jen kompresor.....
Dnes som sa ešte raz pozrel na tu odtokovu hadicu. Teda je modifikovana. Ale prišlo mi že nieje to až tak dokonale a určite nieaka časť vody sa tam asi vie dostať. Tak som ju schmatol a skusil ňou potočiť. Išlo, tak som ju natočil čo najviac k protipožiarnej prepažke ( čo najviac od motora ) , lebo nebola ... Si myslim že teraz by už nemala, vôbec čurať voda tam kam netreba. Musim to ešte overiť prudom vody z hadice. Ale či toto spôsobovalo môj problem ktorý opisujem v prvom príspevku tejto témy. To zatiaľ ešte neviem.

Ak to teda bol ten alternátor, a voda sa tam už nedostane. A nebude sa opakovať ten problem. Treba alternátor nieako odborne skontrolovať ??? Teda ak tam sem tam čurala voda a už nečúra ??? Auto má 2 roky a 41 000 km ...

Ďakujem za každú pozornosť ...
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Problem po naštartovaní motora 1.2 r.v. 2011

Příspěvek od 1nekros1 »

no osobne by som si ten altik radsej nechal prezriet pretoze ho mas aj cely zaoxidovany od vody (biely povlak) a urcite uz svoje naj dni ma za sebou kedze vydava taketo zvuky. teraz to moze byt cenovo prijatelna oprava no uz ked sa zadre uplne neco tak uz nie. pri senici je odborna dielna na alternatori ujco ti to aj vyskusa otestuje.a aj inde len treba napisat skade si
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
pepanmadle
Návštěvník
Příspěvky: 77
Registrován: stř bře 09, 2011 17:45
Bydliště: Podůlší
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od pepanmadle »

Máte někdo zkušenosti s přestavbou tohoto motoru na Ethanol 85? Vypadá to docela zajímavě,návratnost investice kolem 1 roku.
Grande Punto 1.2 Active,bílá Ambient
Škoda Felicia Trumf 1.3 LXi světlemodrá sky
Fiat Tipo hatchback 1.4 Italia ,bílá Gelato
Odpovědět