Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
prvych asi 20sekund neni mazany komplet motor kym sa cely motor rozhadze olejom
a podalsie treba aj stelovat volu na vackach.(obcas)
a podalsie treba aj stelovat volu na vackach.(obcas)
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Je to zvláštní, včera večer to udělalo zase, nastartoval jem a zase jsem slyšel z motoru takovej plácavej zvuk, myslel jsem že to jsou ventily, ty to ale asi nebudou, po pár vteřinách to přestane. Je to velice zvláštní zvuk, olej je v normě. Akorád jsem si všiml že mám méně vody, ale tou to být nemůže, myslím teda.1nekros1 píše:prvych asi 20sekund neni mazany komplet motor kym sa cely motor rozhadze olejom
a podalsie treba aj stelovat volu na vackach.(obcas)
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
-
- Profík
- Příspěvky: 719
- Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
- Bydliště: Strakonice, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Studený motor má úplně jiný zvuk než motor zahřátý na provozní teplotu.Mara87 píše:Je to zvláštní, včera večer to udělalo zase, nastartoval jem a zase jsem slyšel z motoru takovej plácavej zvuk, myslel jsem že to jsou ventily, ty to ale asi nebudou, po pár vteřinách to přestane. Je to velice zvláštní zvuk, olej je v normě. Akorád jsem si všiml že mám méně vody, ale tou to být nemůže, myslím teda.1nekros1 píše:prvych asi 20sekund neni mazany komplet motor kym sa cely motor rozhadze olejom
a podalsie treba aj stelovat volu na vackach.(obcas)
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Fiat Panda 1.1
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
A kam se ztrácí? Nemáš fouklé těsnění pod hlavou? Voda v oleji není nebo naopak? Co znamená "méně vody"?Mara87 píše:Je to zvláštní, včera večer to udělalo zase, nastartoval jem a zase jsem slyšel z motoru takovej plácavej zvuk, myslel jsem že to jsou ventily, ty to ale asi nebudou, po pár vteřinách to přestane. Je to velice zvláštní zvuk, olej je v normě. Akorád jsem si všiml že mám méně vody, ale tou to být nemůže, myslím teda.1nekros1 píše:prvych asi 20sekund neni mazany komplet motor kym sa cely motor rozhadze olejom
a podalsie treba aj stelovat volu na vackach.(obcas)
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
no, ještě jsem nedolíval vodu do chladiče, teď jsem si všiml že už jsem po minimem. Tak jsem tam 0,5 l dolil na max.
Kam se strácí nevím, ale myslím si že je to normální když se za 5,5 roků provozu ztratí tak málo vody. To jsou malé věci, spíše nevím co mě tam mlátí.
Kam se strácí nevím, ale myslím si že je to normální když se za 5,5 roků provozu ztratí tak málo vody. To jsou malé věci, spíše nevím co mě tam mlátí.
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
A nebyl jsi to zrovna ty, komu to žralo olej? Jestli tam za studena něco mlátí, tak to ukazuje na nějaké vůle v motoru. Ventily nebo třeba ojniční ložiska. Ty vydávají při nadměrné vůli takový mlaskavý zvuk.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
[quote="Mara87"]no, ještě jsem nedolíval vodu do chladiče, teď jsem si všiml že už jsem po minimem. Tak jsem tam 0,5 l dolil na max.
Kam se strácí nevím, ale myslím si že je to normální když se za 5,5 roků provozu ztratí tak málo vody.
Ahoj, kolega,
ak si po 5,5 roku prevádzky ešte nevymenil chladiacu kvapalinu , radím urobiť to čím skôr.
Kvapalina časom stráca antikorózne vlastnosti a "prežerie" hlavu valcov. Potom sa zvyčajne dostáva do spaľovacieho priestoru. Keď vychádza z výfuku biely dym (vodná para), je už neskoro: treba novú hlavu valcov. Viem to zo skúsenosti kolegu i suseda.
Bodaj by sa nestalo!
Tatranec, P2012 1,2 3 door
Kam se strácí nevím, ale myslím si že je to normální když se za 5,5 roků provozu ztratí tak málo vody.
Ahoj, kolega,
ak si po 5,5 roku prevádzky ešte nevymenil chladiacu kvapalinu , radím urobiť to čím skôr.
Kvapalina časom stráca antikorózne vlastnosti a "prežerie" hlavu valcov. Potom sa zvyčajne dostáva do spaľovacieho priestoru. Keď vychádza z výfuku biely dym (vodná para), je už neskoro: treba novú hlavu valcov. Viem to zo skúsenosti kolegu i suseda.
Bodaj by sa nestalo!
Tatranec, P2012 1,2 3 door
Italian cars are exciting!
-
- Návštěvník
- Příspěvky: 192
- Registrován: sob čer 11, 2011 2:13
- Bydliště: Brno
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Ja tedy tyto problemy nesleduju,nastartuju a je to ok,uz na starem Puntu po 130.000 tis. km to nedelalo
Jedine co kdyz nastartuju a okamzite jedu ma to za studena tendenci chcipat,po nastartovani 5 sekund pockat a teprve se rozjet a uz vse ok,ale to delalo uz i stare Punto tak jsem zvykly,ale holt nekdy spicham
Jedine co kdyz nastartuju a okamzite jedu ma to za studena tendenci chcipat,po nastartovani 5 sekund pockat a teprve se rozjet a uz vse ok,ale to delalo uz i stare Punto tak jsem zvykly,ale holt nekdy spicham

Fiat Punto EVO
muj 4 fiat
1 na LPG
muj 4 fiat
1 na LPG
-
- kolemjdoucí
- Příspěvky: 5
- Registrován: ned srp 11, 2013 19:14
Problem po naštartovaní motora 1.2 r.v. 2011
Problem po naštartovaní motora, je klepavý zvuk od remeňov ? Kompresor klimi, či alternator ? Klepanie resp. taký " elektro " zvuk či akoby vrtanie vrtacky do betonu. Problem vždy nastane na druhý den po umytí auta alebo po intenzívnom daždi. Po prvom naštartovaní motor ma pravidelny chod len to rachoti ( ako naftak ), asi po 3 min. alebo ked sa mierne ohreje tak zvuk sa strati ... Zavada sa potom už neopakuje, kým znova zaprší alebo umyjem auto na wapke. Bol som už aj v servise, že všetko ok, skontrolovali aj keď sa ten neprijemny zvuk sa v ten moment neprejavil. Nestretli ste sa už nahodou niekto s týmto problemom? Tento mesiac mi konči záruka. Ďakujem za každú radu. Plus odkaz na video, podarilo sa mi to natocil : http://www.youtube.com/watch?v=toe4CUef ... e=youtu.be
Naposledy upravil(a) nadzvukovy dne ned srp 11, 2013 21:28, celkem upraveno 1 x.
Re: Problem po naštartovaní motora 1.2 r.v. 2011
Asi teče do alternátoru a už je načatý. Zrezavěl stator a rotor o něj škrtá.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
-
- kolemjdoucí
- Příspěvky: 5
- Registrován: ned srp 11, 2013 19:14
Re: Problem po naštartovaní motora 1.2 r.v. 2011
Jarouš píše:Asi teče do alternátoru a už je načatý. Zrezavěl stator a rotor o něj škrtá.
Dík. A dá sa to overiť napr. tým že dam dolu remeň a skusim točiť kladkou alternátora ???
Táto závada by sa neprejavovala pri dobíjani ???
Inak sledoval som vyvod z vodneho kanálu čo je pod oknom a nepríde mi že by mohla čúrať voda na altik ...
PS: mám klimu+modifikovanu odtokovu hadicu ...
Re: Problem po naštartovaní motora 1.2 r.v. 2011
Aha, no i tak zkus shodit řemen a točit altem i kompresorem klimy rukou. Pokud to není alt tak zbývá už jen kompresor.....
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
-
- kolemjdoucí
- Příspěvky: 5
- Registrován: ned srp 11, 2013 19:14
Re: Problem po naštartovaní motora 1.2 r.v. 2011
Dnes som sa ešte raz pozrel na tu odtokovu hadicu. Teda je modifikovana. Ale prišlo mi že nieje to až tak dokonale a určite nieaka časť vody sa tam asi vie dostať. Tak som ju schmatol a skusil ňou potočiť. Išlo, tak som ju natočil čo najviac k protipožiarnej prepažke ( čo najviac od motora ) , lebo nebola ... Si myslim že teraz by už nemala, vôbec čurať voda tam kam netreba. Musim to ešte overiť prudom vody z hadice. Ale či toto spôsobovalo môj problem ktorý opisujem v prvom príspevku tejto témy. To zatiaľ ešte neviem.Jarouš píše:Aha, no i tak zkus shodit řemen a točit altem i kompresorem klimy rukou. Pokud to není alt tak zbývá už jen kompresor.....
Ak to teda bol ten alternátor, a voda sa tam už nedostane. A nebude sa opakovať ten problem. Treba alternátor nieako odborne skontrolovať ??? Teda ak tam sem tam čurala voda a už nečúra ??? Auto má 2 roky a 41 000 km ...
Ďakujem za každú pozornosť ...
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problem po naštartovaní motora 1.2 r.v. 2011
no osobne by som si ten altik radsej nechal prezriet pretoze ho mas aj cely zaoxidovany od vody (biely povlak) a urcite uz svoje naj dni ma za sebou kedze vydava taketo zvuky. teraz to moze byt cenovo prijatelna oprava no uz ked sa zadre uplne neco tak uz nie. pri senici je odborna dielna na alternatori ujco ti to aj vyskusa otestuje.a aj inde len treba napisat skade si
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
-
- Návštěvník
- Příspěvky: 77
- Registrován: stř bře 09, 2011 17:45
- Bydliště: Podůlší
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Máte někdo zkušenosti s přestavbou tohoto motoru na Ethanol 85? Vypadá to docela zajímavě,návratnost investice kolem 1 roku.
Grande Punto 1.2 Active,bílá Ambient
Škoda Felicia Trumf 1.3 LXi světlemodrá sky
Fiat Tipo hatchback 1.4 Italia ,bílá Gelato
Škoda Felicia Trumf 1.3 LXi světlemodrá sky
Fiat Tipo hatchback 1.4 Italia ,bílá Gelato