[quote= Eh, zrovna 1.2 je stejna tragedie jako HTP, ja v tom nevidim rozdil

Takze s predjizdenim asi moc nepocitej.
Zdravím Granďasov,
po prvýkrát si dovolím nie celkom súhlasiť s pánom kolegom na tomto fóre.
Motor Fire 1.2 je síce "papierovo" podobný trojvalcu v HaŤaPke, ale porovnávať tieto motory, to je akoby sme chceli porovnávať lipicana so štajerákom (plemenný vraník vs. ťažný kôň).
Viem, o čom hovorím: Fabiu II HTP 47 kW, 1,2 12 ventil máme v rodine.
Trasie sa, chrchle, v meste žerie ako divá sviňa, a keď príde do otáčok, stráca dych.
Fire je iná káva: na trojke je schopný ísť hoci aj 20 km/h, keď pridáš, bez reptania postupne zrýchľuje a na tej istej trojke ide aj 120 km/h !
Keby si to skúsil na "embéčke" (tak volá môj priateľ Timo škodovky), vyletia Ti piesty hore kapotou a súčiastky z motora budeš zbierať v priekope pri ceste.
Nie je motor ako motor. Fire 1.2 (euro 5) má prakticky konštantný krútiaci moment 100 Nm v rozsahu od 2500 do 4500 ot/min.
Ktorý maloobjemový motor to dokáže ? Takže aj pri diaľničnej 130-ke, keď točí 4100 ot/min, má k dispozícii maximum krútiaceho momentu. Keď pridáš, o 4 sekundy máš 140-ku, žiadne zaváhanie.
A spotreba ? podľa výrobcu v meste 7,2 litra. Tak veľa nemám ani v zime (dnes ráno -12 °C) , keď chodím len do hypermarketu a späť.
Motorov Fire sa vyrobilo už 13 miliónov kusov. To je už je technická ikona.
HTP nenávratne zmizol v motoristickom prepadlisku.
Samozrejme, že atmosférická jedna-dvojka po pridaní plynu nezatlačí človeka do sedadla.
Ale aspoň je kultivovaná. A vydrží roky...
Tatranec