Díky za odpověď,
těsnění v místě olej -válec nebo pístní kroužky mě napadly, ale pevně doufám, že tam to není. Zkusím změřit tlaky na válcích, pokud se mi tam povede nacpat měřák, který mám ještě z doby Š 120.
Fiat Grande Punto 5D - 1.2 Dynamic (?edá Chemical)
Tak Punťa mě poprvé nechal ve štychu.
Začalo to před 4 lety, motor jsem nastartoval, jak normálka vylítnou točky na cca 1500 tak hned spadli na 700 a motor se zacal jako by dusit. Stačilo buď počkat, motor si po cca 7 vteřinách mlácení sám přidal točky a už je udržel na cca 1200 dokud se motor nezahrál.
Před měsícem to začalo mít jiný průběh, jak po nastartování spadli točky, tak po chvilce motor zhasl. Ale šlo to ještě zachránit sešlápnutím plynem a motor trochu vytočit, pak to bylo OK.
Dnes už motor držel točky po nastartování na 700, ale nemělo to pěknej zvuk, při sešlápnutí plynu motor nereagoval, akorád začali lítat otačký mezi 400 - 1500. (opravud říkám 400, nevěřil bych že to ten motor ještě zvládne). Ale nakonec se mě ho vždy napodruhé povedlo přesvědčit a jelo to pak vpohodě.
Po jízdě jsem to zkusil opětovně několikrát nastartovat, a bylo to to samé, plyn nereagoval, nezdravej zvuk, a lítali otáčky.
Za hodinku když jsem to zkusil nastartovat, tak motor chytl, ale hned zhasl.
Tak jsem auto odtáhl na laně do servisu a modlím se aby to nebylo nic vážného.
Mimochodem, nikdy v servisu na nic nepřišli, vystřídal jsem jich několik, a vždy bez úspěchu. Jednou jsem to dal aji do Fiatu a po týdnu jsem po zaplacení 1500 korun dostal odpověd NEVÍME. Tak teď když to už nejede vůbec, tak se snad na to přinde.
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
Mam podobnej problem a protoze jsem MAP senzor i svicky uz vymenil, zacinam podezrivat skrtici klapku... Motor dela ostrej prechod mezi sundana noha z plynu a lehky plyn. Driv to byl hladky prechod a ted nic nic a najednou skub a motor v zaberu. Tyhle chyby jsou k pos.ani.
Mel jsem skrtici klapku rozhozenou a mechanika vubec nebudila duveru, snimaci draha naparena na plosnym spoji a v prevodech velkej vakl
Jinak neni nutne hned volat odtah, ECU motor uridi i kdyz
- se utrhne MAP senzor (pak se nouzove ridi podle rpm / pozice klapky)
- jde utrhnout draty ke klapce, drzi pootevrena a umozni s autem ject
Ale ja uz vubec potom neudrzel motor nazivu, hned to chciplo. Tak jsem to odtahnout musel.
Zkusijou vymenit cidlo tlaku saciho potrubi, tak jsem zvedav zda to je ono.
Nevijou cim to je, ale vypada to prej na to.
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
No o tom mluvim, me taky umrel MAP senzor a neslo to ani nastartovat ... stacilo ho odpojit a auto zase jezdilo. Navic se tim MAP senzor usvedci ze zrady a neni hned nutny kupovat novej aby jsi zjistil, ze to tim neni.
MAP jsem menil dvakrat a kdyz delal neplechu, tak to nebylo vazane na to zda je teplej motor nebo ne, zhorsovali se reakce na slapani na plyn a pak se to zhorsilo ze to ani nechtelo bezet.
Turbo to ma klasicky, podobny MAP jako obyc, tzn tlak + teplota, snimac atmosferickeho tlaku je na ridici jednotce a je tam navic snimac tlaku turba pred klapkou. To co je zajimave, snimac tlaku turba je to same jako MAP (jen bez teplomeru) a nejsou s nim zadne potize. Uz par tydnu jezdim se zaslepenou cestou odvetravani klikovky do sani (u turba je jeste druha cesta odvetravani pred turbo), takze by na MAP nemel jit bordel z motoru, jsem zvedacej jak se to osvedci.
jarous myslel podivat se na signal z cidel, hodne toho jde poznat z toho co ukazujou a zda nejake neukazuje podezrele hodnoty. Zkontrolavat cidlo tlaku atmosfery (ukazuje ~1bar pro nase podminky). Napriklad vsechny teplotni cidla u studeneho motoru musi ukazovat stenou aktualni teplotu, podivat se zda pri startovani jsou otacky kolem 200rpm (KO senzor na klice) atd.
Klapka jde priblizne zkontrolovat, ze odpojis hadice, jeden pomalu slape na pedal a druhej se kouka, zda se plynule hejbe, jeste se do ni muze zduchnout prstem zda se nerozklepe, ucpat vsechny diry do sani (odvetravani klikovky / nadrze a podobny eco kramy).
Pokud mas LPG, zjisti jak se zapina nouzovej start na LPG a skus to nastartovat na LPG, pokud to bude OK, je problem v dodavce benzinu.
Odpoj vratnou hadici od regulatoru tlaku benzinu, dej tam pruhlednou hadici a do kanystru - zkontroluj ze po zapnuti zapalovani z toho ~2s tece benzin a je pod tlakem, nejde to moc udrzet prstem. Po tomhle musi zustat privodni benzinova hadice do listy tvrda, zustane v ni tlak.
Přesně tak, pro začátek bude stačit mrknout na hodnoty z čidel při pokusu o start. Z nějakého důvodu asi jednotka na vstřiky nepustí benzín, jinak by to muselo aspoň chytnout. K tomu ještě projdi konektory, abys vyloučil špatný spoj.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Takže u mě problému se startem které popsal Mara87 dělala škticí klapka. Naprosto nechápu jakým způsobem to dokázala. Výměnou klapky taktéž zmizel ostrý přechod mezi sundaná noha z plynu -> málo plynu. Starou klapku jsem měl vyndanou, vyčistil jsem ji ale to to nepomohlo.
Další projev který mě hodně překvapil byla hodnota MAP při teplém volnoběhu. Kdysi jsem si udělal snapshot hodnot čidel při volnoběhu a zrovna MAP byl pořád ujetej - 0,33bar stará OK hodnota a 0,38 bar při načnuté škrtící klapce. Velký rozdíl hodnot a přitom fueltrimy nikam ujeté nebyly. Opět nechápu jak tohle klapka dokázala udělat. S novou klapkou se MAP vrátil na těch 0,33 bar.
Tak, auto už je opraveno, trvalo to 16 dní. Nakonec šlo o drobnost za 10kč která mě celkem stála jenom na práci 3000 kč. U benzínového čerpadla je přetlakovej ventil kterej měl jakousi sežvejklou gumičku, takže prý benzín nešel dále do vstřikovačů ale zpět do nádrže.
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!