Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
s přestavbou zkušenosti nemám, ale stojí to pár kaček, s tou návratností bych byl opatrnější, chvilku než jsem to předělal na LPG sem nad tím přemýšlel, ale nakonec vyhrálo LPG, dražší ale úspora je tam značná. Etanol není zase o tolik levnější než Natural 95, navíc s tím výkonem se jednotlivé články liší, jedni tvrdí že dojde k nárustu výkonu, druzí zase že ke snížení. Navíc benzín si můžeš sám naředit etanolem i bez přestavby, ale záleží to auto od auto zda ti to pojede, v Naturalu 95 ho nějakým procentem máš obsažen. Jako v té přestavbě bych byl fakt opatrný, aby si v finále nejezdil stejně zadraho jako u Naturalu.
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
-
- Návštěvník
- Příspěvky: 77
- Registrován: stř bře 09, 2011 17:45
- Bydliště: Podůlší
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Samozřejmě by to asi šlo míchat,ve fiatu o tom nechtěli ani slyšet,tohle ale není žádný vysokovýkonný motor moderní koncepce,takže by měl teoreticky spapat všechno co teče...Plyn asi pro mě není,nedám možná ani 10000 km ročně,a u takhle malýho auta by hrálo i roli zmenšení prostoru jak pro zavazadla,tak pro posádku.
Grande Punto 1.2 Active,bílá Ambient
Škoda Felicia Trumf 1.3 LXi světlemodrá sky
Fiat Tipo hatchback 1.4 Italia ,bílá Gelato
Škoda Felicia Trumf 1.3 LXi světlemodrá sky
Fiat Tipo hatchback 1.4 Italia ,bílá Gelato
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
zmenšení prostoru pro posádku u LPG není, s kufrem je to horší, pokud si ale necháš dát nádrž do prostoru rezervy tak ani zmenšení kufru nehrozí. Ale nebudeš moct vozit rezervu, já vozím sprej.
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
-
- Profík
- Příspěvky: 719
- Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
- Bydliště: Strakonice, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Když jsem měl Pandu s motorem 1108 cm, tak poslední rok jsem jezdil pouze 50:50 benzín : E85 a motor šlapal jako hodinky i startování v zimě zcela bez problémů. Trochu víc to žralo a motor byl živější, ale i tak jsem za rok na palivu ušetřil několik tisíc.pepanmadle píše:Samozřejmě by to asi šlo míchat,ve fiatu o tom nechtěli ani slyšet,tohle ale není žádný vysokovýkonný motor moderní koncepce,takže by měl teoreticky spapat všechno co teče...Plyn asi pro mě není,nedám možná ani 10000 km ročně,a u takhle malýho auta by hrálo i roli zmenšení prostoru jak pro zavazadla,tak pro posádku.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Fiat Panda 1.1
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Bez jakýkoliv úpravy? Rád bych taky zkusil, ale zatim se mi moc nechtělo
-
- Profík
- Příspěvky: 719
- Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
- Bydliště: Strakonice, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Jo jo bez úpravy. Stejně je v Naturalu 5 procent etanolu a vyrobci aut si tím nijak nelámou hlavu. Tak to asi moc motoru neškodí. 1:1 nat95 a Etanol lze provozovat tento motor bez problémů. Nesmí tam ovšem být více Etanolu než benzínu. 50:50 je max. limit. Ono jde o to, že kdo má auto max 5 let, tak se tímto způsobem motor nezničí a nikdo pak při prodeji stejně nepozná, že jsi jezdil na líh Ale ty jsi ušetřil tisíce korun.
Naposledy upravil(a) Buchtič dne pon led 13, 2014 21:37, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Poslední příspěvek se necituje!!!
Důvod: Poslední příspěvek se necituje!!!
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Fiat Panda 1.1
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
S tim setrenim to neni tak horky, pocitej s usporou 20% pokud budes jezdit na cisty E85 a tankovat u ona, u jinych pump je uspora jen 10%. Pri mixovani je pak uspora jen polovicni, takze to za tu namahu ani nestoji. S temahle parametama si prepoctej i navratnost prestavby, zda te to vubec za to stoji.
A jestli te to uklidni, ve fiatu jsem uz na cisty E85 najel pres 80kkm.
A jestli te to uklidni, ve fiatu jsem uz na cisty E85 najel pres 80kkm.
GP 1.4 Tjet
-
- Návštěvník
- Příspěvky: 77
- Registrován: stř bře 09, 2011 17:45
- Bydliště: Podůlší
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Mám tušení že auto po přestavbě na plyn otypujou jako čtyřmístný,a bez rezervy bych nevyjel,znamená to mít u sebe stále připravených několik tisícovek pro případný zásah asistenční služby,nemluvě o časových ztrátách kdyby bylo třeba sehnat nový plášť,sprej vozím taky ale je to jen takový alibi,pomůže asi u jen hodně malýho poškození.Mara87 píše:zmenšení prostoru pro posádku u LPG není, s kufrem je to horší, pokud si ale necháš dát nádrž do prostoru rezervy tak ani zmenšení kufru nehrozí. Ale nebudeš moct vozit rezervu, já vozím sprej.
Grande Punto 1.2 Active,bílá Ambient
Škoda Felicia Trumf 1.3 LXi světlemodrá sky
Fiat Tipo hatchback 1.4 Italia ,bílá Gelato
Škoda Felicia Trumf 1.3 LXi světlemodrá sky
Fiat Tipo hatchback 1.4 Italia ,bílá Gelato
- Kotas
- Štamgast
- Příspěvky: 210
- Registrován: stř led 06, 2010 17:04
- Bydliště: Leština
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
auto mám furt jako pětimístné, rezervu vozím jen na delší trasy, sprej a vrták s tím těsnícím špagátem pořád. Na dovolenou v republice naložím dojezdovku a v německu jsem měl plnohodnotné kolo, ve dvou lidech nevadilo hodit jeden batoh na zadní sedadlo.
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
To musí být blbostpepanmadle píše:Mám tušení že auto po přestavbě na plyn otypujou jako čtyřmístný,...
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Taky beru rezervu pouze na dlouhé vzdálenosti, třeba na dovču. Po Brně nemá smysl ju vozit.Kotas píše:auto mám furt jako pětimístné, rezervu vozím jen na delší trasy, sprej a vrták s tím těsnícím špagátem pořád. Na dovolenou v republice naložím dojezdovku a v německu jsem měl plnohodnotné kolo, ve dvou lidech nevadilo hodit jeden batoh na zadní sedadlo.
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Mrkl sem se do VTP. Po přestavbě na LPG tam mám pořád počet míst k sezení: 5Dušan píše:To musí být blbostpepanmadle píše:Mám tušení že auto po přestavbě na plyn otypujou jako čtyřmístný,...
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
- micosajan
- kolemjdoucí
- Příspěvky: 34
- Registrován: úte úno 15, 2011 13:19
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
kdysi to tak opravdu bývalo... montovaly se velké "pancéřove" nádrže s kapacitou x-desítek litru, která sama o sobě něco vážila... takže ano např ze Š120 nebo žigula se stalo 4-místné auto... tahle "doba dřevná" u LPG je už naštěstí dávno pryčMara87 píše:Mrkl sem se do VTP. Po přestavbě na LPG tam mám pořád počet míst k sezení: 5Dušan píše:To musí být blbostpepanmadle píše:Mám tušení že auto po přestavbě na plyn otypujou jako čtyřmístný,...
myslím si, že toto může nastat dnes u individuální přestavby na CNG - tam ty nádrže pořád něco váží...
Grande Punto Actual LPG (1,2 48kW)
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Bezva závada
Že mi minulý týden prasklo levé přední péro (půl závitu pryč) celkem neřeším, s výměnou jsem se smířil, ale hned při další jízdě v cca -12°C se asi po 10 kilometrech ozvalo klepnutí a v autě bylo cítit olej. Kydž jsem otevřel kapotu, byl na ní olejový flek a měrka oleje ve výšce kapoty, to samé se opakovalo na 20 kilometrech ještě dvakrát. Na zpáteční cestě asi po třech hodinách už nic.
Olej čistý, měněný asi před 3000 km, úbytek odpovídá tomu co bylo na kapotě.
Chladící kapalina neubývá.
Hadice odvětrání olejové skříně do sání v pořádku.
Najeto po pěti letech ostudných 33000 km.
Bez žádných dalších problémů.
Jediné co měl napadlo, že někde na odvětrání je sítko na kterém mohla zmrznout sražená voda, nebo nečistoty, po delším stání teplého motoru (a možném rozmrznutí) už to znovu neudělalo.
Napadá vás nějaké jiné vysvětlení, případně jestli nevíte, jestli tam je něco, kde se mohlo odvětrání ucpat, případně na jakém místě mimo hadice, kterou mám letos novou a v pořádku ?
Že mi minulý týden prasklo levé přední péro (půl závitu pryč) celkem neřeším, s výměnou jsem se smířil, ale hned při další jízdě v cca -12°C se asi po 10 kilometrech ozvalo klepnutí a v autě bylo cítit olej. Kydž jsem otevřel kapotu, byl na ní olejový flek a měrka oleje ve výšce kapoty, to samé se opakovalo na 20 kilometrech ještě dvakrát. Na zpáteční cestě asi po třech hodinách už nic.
Olej čistý, měněný asi před 3000 km, úbytek odpovídá tomu co bylo na kapotě.
Chladící kapalina neubývá.
Hadice odvětrání olejové skříně do sání v pořádku.
Najeto po pěti letech ostudných 33000 km.
Bez žádných dalších problémů.
Jediné co měl napadlo, že někde na odvětrání je sítko na kterém mohla zmrznout sražená voda, nebo nečistoty, po delším stání teplého motoru (a možném rozmrznutí) už to znovu neudělalo.
Napadá vás nějaké jiné vysvětlení, případně jestli nevíte, jestli tam je něco, kde se mohlo odvětrání ucpat, případně na jakém místě mimo hadice, kterou mám letos novou a v pořádku ?
Fiat Grande Punto 5D - 1.2 Dynamic (?edá Chemical)
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Odvětrání oleje je přes tu silnou hadici do airboxu. Žádné sítko v ní není, zamrznout tam nemá co. Navíc je těsně mezi motorem a boxem, takže skoro hned po startu v teple. Tím bych vyloučil nějaký ten ledový "špunt" kdekoliv. Jen tak pro kontrolu sundej airbox a koukni na přívod od hadice a celou hadici, jestli není někde stlačená (např. špatnou montáží), resp. na nátrubek té hadice na ventilovém víku. Jestli takhle tlakuje motor do klikovky, je to divné. V podstatě klikovka není odvětrávaná přímo, ale přes přepadový kanál (oleje shora) do prostoru vačky a pak hadicí přes airbox nad škrticí klapku.
Další možnosti jsou: moc oleje v motoru, načnuté těsnění pod hlavou v místě hlavního olejového kanálu, případně nejhorší varianta - zapečené nebo poškozené pístní kroužky. Ale to by na chodu motoru bylo určitě poznat.
PS: závit na péru je celkem běžný problém a to i u dalších značek. Ve většině případů daň z provozu na pozemních "komunikacích" ČR. Už jsem taky měnil, stejný kus pružiny mi vycinkal na železničním přejezdu ven z auta
Další možnosti jsou: moc oleje v motoru, načnuté těsnění pod hlavou v místě hlavního olejového kanálu, případně nejhorší varianta - zapečené nebo poškozené pístní kroužky. Ale to by na chodu motoru bylo určitě poznat.
PS: závit na péru je celkem běžný problém a to i u dalších značek. Ve většině případů daň z provozu na pozemních "komunikacích" ČR. Už jsem taky měnil, stejný kus pružiny mi vycinkal na železničním přejezdu ven z auta
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV