Vymena oleja

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jeník1 »

Happy píše:Ahoj, budu teď vyměňovat olej (ne já, ale servis) nechce se mi to číst celé, tak mi nemů?ete někdo prosím říct jaký olej(e) je (jsou) nejlep?í a kolik je toho potřeba koupit? Díky ;)
No teda nevím, ale v návodu je jasně psáno, ?e olej musí mít specifikaci ACEA 5W/40 C3. Hlavně to C3 je tam zdůrazněno a dokonce kdy? olej nebude mít C3 mů?e dojít k po?kození motoru.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

jeník1 píše:No teda nevím, ale v návodu je jasně psáno, ?e olej musí mít specifikaci ACEA 5W/40 C3. Hlavně to C3 je tam zdůrazněno a dokonce kdy? olej nebude mít C3 mů?e dojít k po?kození motoru.
ACEA 5W/40 C3 je norma pre benzinak.... (Selenia K)

Pre Diesel je treba dodr?at normu ACEA A3/B3/B4 (Selenia WR)

A k tomu Shell Helic Ultra... som daval aj ja do Multijetu 1.3MJTD.... a spokojnost.. a tak isto som ho objednaval z netu... ked?e na pumpe stal raz tolko minimalne a samozrejme ?e taktie? bol o 10? drah?í v mototechne... čo je normalne...
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jeník1 »

Nevíte někdo od kdy jsou Grande Punta v normě Euro IV? Tu?ím, ?e ty první z roku 2005 musely být je?tě Euro 3, tak?e tak lze lít i olej 10W/40. Stejný jako jsem dával do Pandy, co? byl Selenia Gold 10W/40.
Je fakt nutný do motorů Euro4 dávat olej se specifikací C3? Má s tím někdo zku?enost?
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Happy_CZ
kolemjdoucí
Příspěvky: 6
Registrován: sob kvě 01, 2010 15:04
Bydliště: Nový Jičín / Ro?nov pod Radho?těm

Příspěvek od Happy_CZ »

jeník1 píše:Je fakt nutný do motorů Euro4 dávat olej se specifikací C3? Má s tím někdo zku?enost?
Jestli je to tvoje auto tak tam klidně nalej i vodu :)
Fiat PUNTO EVO 1.2 5D Dynamic
modrá Rock "n" Roll
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jeník1 »

Happy_CZ píše:
jeník1 píše:Je fakt nutný do motorů Euro4 dávat olej se specifikací C3? Má s tím někdo zku?enost?
Jestli je to tvoje auto tak tam klidně nalej i vodu :)
Opravdu "geniální" odpověď
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

jeník1 píše:Nevíte někdo od kdy jsou Grande Punta v normě Euro IV? Tu?ím, ?e ty první z roku 2005 musely být je?tě Euro 3, tak?e tak lze lít i olej 10W/40. Stejný jako jsem dával do Pandy, co? byl Selenia Gold 10W/40.
Je fakt nutný do motorů Euro4 dávat olej se specifikací C3? Má s tím někdo zku?enost?
Emisní norma nemá s předepsanou specifikací oleje nic společného. V?echny GP mají Euro 4.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

jeník1 píše:
Happy_CZ píše:
jeník1 píše:Je fakt nutný do motorů Euro4 dávat olej se specifikací C3? Má s tím někdo zku?enost?
Jestli je to tvoje auto tak tam klidně nalej i vodu :)
Opravdu "geniální" odpověď
Na blbou otázku...... Nechápu, proč neustále někdo pátrá, jaký olej se do auta leje. Lej to, co předepisuje výrobce nebo lep?í a hotovo.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Happy
kolemjdoucí
Příspěvky: 46
Registrován: úte led 25, 2011 18:06
Bydliště: Praha

Příspěvek od Happy »

jo diky, ja spis myslel jako, ze nekdo lije shell nekdo tu selenii, tak co je lep?í, ale díky ;)
Happy
kolemjdoucí
Příspěvky: 46
Registrován: úte led 25, 2011 18:06
Bydliště: Praha

Příspěvek od Happy »

Tak dnes proběhla Výměna oleje + filtru u Dojáčka za 1600,-
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jeník1 »

Happy píše:Tak dnes proběhla Výměna oleje + filtru u Dojáčka za 1600,-
Není to nějak málo? Ve značkovém servisu Fiat stojí Selenia 5W/40 se specifikací C3 litr za 540 korun, tak?e jenom za olej dá? 1620 korun. Asi ti tam nelili nějakou sračku.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Uživatelský avatar
Zdenda
Abarthář
Příspěvky: 902
Registrován: stř úno 02, 2011 15:11
Bydliště: Lucany nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zdenda »

Není to nějak málo? Ve značkovém servisu Fiat stojí Selenia 5W/40 se specifikací C3 litr za 540 korun, tak?e jenom za olej dá? 1620 korun. Asi ti tam nelili nějakou sračku.[/quote]
Jeníku, v servisu ti dávaji olej ze sudu, tak?e cena je úplně jiná ne? kdy? si ho kupuje? po litru. Jinak cena 1 litru v Liberci 458 kč. Na netu http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1990
AprГЁs les processus d'extraction, la teneur en sildГ©nafil a Г©tГ© dГ©terminГ©e en utilisant l'efficacitГ© liquide haute performance du mГ©dicament mais Г©galement h aprГЁs dans ces articles publiГ©s rГ©fГ©rences 8 18.
Uživatelský avatar
Buchtič
Site Admin
Příspěvky: 219
Registrován: pon srp 30, 2010 16:36
Bydliště: Broumov/Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Buchtič »

Měl bych dotaz ohledně výměny oleje, resp. olejového filtru. Jakým způsobem jej lze vyměnit na 1.4 T-Jet? Při první pohledu to vypadá, ?e je snad potřeba rozebrat půlku auta :)
Fiat Punto 60 SX Cult 5DV black -> Grande Punto 1.4 T-Jet Sport 5DV black
Osobní blog o IT
Obrázek
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Příspěvek od tkupilik »

Buchtič: Uplne na ho.no. Je dobre rozebrat sani a vyhodit hadici nasavani vzduchu nebo hadici k turbu. Tim se ziska pristup ze zhora. Pak se musi povolit vsechny srouby krytu az na jeden kterej je schovanej za katalyzatorem. Ten bez vyndani katalyzatoru nejde povolit, tzn je nejjednoussi ten kryt urvat. Pak se konecne dostanes k filtru. Ten jde pobvolit taky uzasne blbe, neni tam misto, ale jde to. Po povoleni z toho vytece olej, pomerne dost a tece na vsechno co je pod tim.
Do tedka jsem nenasel elern na punto tjet, takze nevim oficialni postup, docela by me zajimalo zda se skutecne vyndava katalyzator. Ve fiatu jsem menil olej a filtr jen jednou a protoze to meli za 30 minut hotovy, na 99% neverim ze vymenili olejovej filtr. Kryt nebyl poskozenej a katalyzator za takovou chvilku nemohli vyndat.
GP 1.4 Tjet
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Příspěvek od tkupilik »

Buchtič: Uplne na ho.no. Je dobre rozebrat sani a vyhodit hadici nasavani vzduchu nebo hadici k turbu. Tim se ziska pristup ze zhora. Pak se musi povolit vsechny srouby krytu az na jeden kterej je schovanej za katalyzatorem. Ten bez vyndani katalyzatoru nejde povolit, tzn je nejjednoussi ten kryt urvat. Pak se konecne dostanes k filtru. Ten jde pobvolit taky uzasne blbe, neni tam misto, ale jde to. Po povoleni z toho vytece olej, pomerne dost a tece na vsechno co je pod tim.
Do tedka jsem nenasel elern na punto tjet, takze nevim oficialni postup, docela by me zajimalo zda se skutecne vyndava katalyzator. Ve fiatu jsem menil olej a filtr jen jednou a protoze to meli za 30 minut hotovy, na 99% neverim ze vymenili olejovej filtr. Kryt nebyl poskozenej a katalyzator za takovou chvilku nemohli vyndat.
Edit: na filtr je dobre si priprait pytlik a dat ho do nej pred vyndanim. Protoze tam prekazi trubky chlazeni tak se to vyndava jak jezek z klece, akorat z toho navic jeste tece olej. Taky vymen vzduchovy filtr, kadych 1000 km na nem znamena ztratu jednoho kone vykonu, to turbo je male a dost mu to pak bere. A klasicky zkratit intervaly vymeny, 30k je nesmysl a v kombinaci s tim jak servisi budou ojebavat vymenu filtru to ten motor bude zabijet.
GP 1.4 Tjet
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jeník1 »

Tak u? asi vím jak je to s tím ACEA C3, který doporučuje Fiat. Platí to, kdy? dodr?íte výměnný cyklus 2 roky nebo 30 tisíc km. Kdy? tam dáte normální olej 5W-40 (bez C3) je cyklus maximálně rok nebo 20 tisíc. Nají?dět 30 tisíc s olejem bez specifikace C3 by mohlo dojit k po?kození motoru.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Odpovědět