No teda nevím, ale v návodu je jasně psáno, ?e olej musí mít specifikaci ACEA 5W/40 C3. Hlavně to C3 je tam zdůrazněno a dokonce kdy? olej nebude mít C3 mů?e dojít k po?kození motoru.Happy píše:Ahoj, budu teď vyměňovat olej (ne já, ale servis) nechce se mi to číst celé, tak mi nemů?ete někdo prosím říct jaký olej(e) je (jsou) nejlep?í a kolik je toho potřeba koupit? Díky
Vymena oleja
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
-
- Profík
- Příspěvky: 719
- Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
- Bydliště: Strakonice, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Fiat Panda 1.1
ACEA 5W/40 C3 je norma pre benzinak.... (Selenia K)jeník1 píše:No teda nevím, ale v návodu je jasně psáno, ?e olej musí mít specifikaci ACEA 5W/40 C3. Hlavně to C3 je tam zdůrazněno a dokonce kdy? olej nebude mít C3 mů?e dojít k po?kození motoru.
Pre Diesel je treba dodr?at normu ACEA A3/B3/B4 (Selenia WR)
A k tomu Shell Helic Ultra... som daval aj ja do Multijetu 1.3MJTD.... a spokojnost.. a tak isto som ho objednaval z netu... ked?e na pumpe stal raz tolko minimalne a samozrejme ?e taktie? bol o 10? drah?í v mototechne... čo je normalne...
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
-
- Profík
- Příspěvky: 719
- Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
- Bydliště: Strakonice, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Nevíte někdo od kdy jsou Grande Punta v normě Euro IV? Tu?ím, ?e ty první z roku 2005 musely být je?tě Euro 3, tak?e tak lze lít i olej 10W/40. Stejný jako jsem dával do Pandy, co? byl Selenia Gold 10W/40.
Je fakt nutný do motorů Euro4 dávat olej se specifikací C3? Má s tím někdo zku?enost?
Je fakt nutný do motorů Euro4 dávat olej se specifikací C3? Má s tím někdo zku?enost?
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Fiat Panda 1.1
Emisní norma nemá s předepsanou specifikací oleje nic společného. V?echny GP mají Euro 4.jeník1 píše:Nevíte někdo od kdy jsou Grande Punta v normě Euro IV? Tu?ím, ?e ty první z roku 2005 musely být je?tě Euro 3, tak?e tak lze lít i olej 10W/40. Stejný jako jsem dával do Pandy, co? byl Selenia Gold 10W/40.
Je fakt nutný do motorů Euro4 dávat olej se specifikací C3? Má s tím někdo zku?enost?
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Na blbou otázku...... Nechápu, proč neustále někdo pátrá, jaký olej se do auta leje. Lej to, co předepisuje výrobce nebo lep?í a hotovo.jeník1 píše:Opravdu "geniální" odpověďHappy_CZ píše:Jestli je to tvoje auto tak tam klidně nalej i vodujeník1 píše:Je fakt nutný do motorů Euro4 dávat olej se specifikací C3? Má s tím někdo zku?enost?
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
- Zdenda
- Abarthář
- Příspěvky: 902
- Registrován: stř úno 02, 2011 15:11
- Bydliště: Lucany nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Není to nějak málo? Ve značkovém servisu Fiat stojí Selenia 5W/40 se specifikací C3 litr za 540 korun, tak?e jenom za olej dá? 1620 korun. Asi ti tam nelili nějakou sračku.[/quote]
Jeníku, v servisu ti dávaji olej ze sudu, tak?e cena je úplně jiná ne? kdy? si ho kupuje? po litru. Jinak cena 1 litru v Liberci 458 kč. Na netu http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1990
Jeníku, v servisu ti dávaji olej ze sudu, tak?e cena je úplně jiná ne? kdy? si ho kupuje? po litru. Jinak cena 1 litru v Liberci 458 kč. Na netu http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1990
AprГЁs les processus d'extraction, la teneur en sildГ©nafil a Г©tГ© dГ©terminГ©e en utilisant l'efficacitГ© liquide haute performance du mГ©dicament mais Г©galement h aprГЁs dans ces articles publiГ©s rГ©fГ©rences 8 18.
Buchtič: Uplne na ho.no. Je dobre rozebrat sani a vyhodit hadici nasavani vzduchu nebo hadici k turbu. Tim se ziska pristup ze zhora. Pak se musi povolit vsechny srouby krytu az na jeden kterej je schovanej za katalyzatorem. Ten bez vyndani katalyzatoru nejde povolit, tzn je nejjednoussi ten kryt urvat. Pak se konecne dostanes k filtru. Ten jde pobvolit taky uzasne blbe, neni tam misto, ale jde to. Po povoleni z toho vytece olej, pomerne dost a tece na vsechno co je pod tim.
Do tedka jsem nenasel elern na punto tjet, takze nevim oficialni postup, docela by me zajimalo zda se skutecne vyndava katalyzator. Ve fiatu jsem menil olej a filtr jen jednou a protoze to meli za 30 minut hotovy, na 99% neverim ze vymenili olejovej filtr. Kryt nebyl poskozenej a katalyzator za takovou chvilku nemohli vyndat.
Do tedka jsem nenasel elern na punto tjet, takze nevim oficialni postup, docela by me zajimalo zda se skutecne vyndava katalyzator. Ve fiatu jsem menil olej a filtr jen jednou a protoze to meli za 30 minut hotovy, na 99% neverim ze vymenili olejovej filtr. Kryt nebyl poskozenej a katalyzator za takovou chvilku nemohli vyndat.
GP 1.4 Tjet
Buchtič: Uplne na ho.no. Je dobre rozebrat sani a vyhodit hadici nasavani vzduchu nebo hadici k turbu. Tim se ziska pristup ze zhora. Pak se musi povolit vsechny srouby krytu az na jeden kterej je schovanej za katalyzatorem. Ten bez vyndani katalyzatoru nejde povolit, tzn je nejjednoussi ten kryt urvat. Pak se konecne dostanes k filtru. Ten jde pobvolit taky uzasne blbe, neni tam misto, ale jde to. Po povoleni z toho vytece olej, pomerne dost a tece na vsechno co je pod tim.
Do tedka jsem nenasel elern na punto tjet, takze nevim oficialni postup, docela by me zajimalo zda se skutecne vyndava katalyzator. Ve fiatu jsem menil olej a filtr jen jednou a protoze to meli za 30 minut hotovy, na 99% neverim ze vymenili olejovej filtr. Kryt nebyl poskozenej a katalyzator za takovou chvilku nemohli vyndat.
Edit: na filtr je dobre si priprait pytlik a dat ho do nej pred vyndanim. Protoze tam prekazi trubky chlazeni tak se to vyndava jak jezek z klece, akorat z toho navic jeste tece olej. Taky vymen vzduchovy filtr, kadych 1000 km na nem znamena ztratu jednoho kone vykonu, to turbo je male a dost mu to pak bere. A klasicky zkratit intervaly vymeny, 30k je nesmysl a v kombinaci s tim jak servisi budou ojebavat vymenu filtru to ten motor bude zabijet.
Do tedka jsem nenasel elern na punto tjet, takze nevim oficialni postup, docela by me zajimalo zda se skutecne vyndava katalyzator. Ve fiatu jsem menil olej a filtr jen jednou a protoze to meli za 30 minut hotovy, na 99% neverim ze vymenili olejovej filtr. Kryt nebyl poskozenej a katalyzator za takovou chvilku nemohli vyndat.
Edit: na filtr je dobre si priprait pytlik a dat ho do nej pred vyndanim. Protoze tam prekazi trubky chlazeni tak se to vyndava jak jezek z klece, akorat z toho navic jeste tece olej. Taky vymen vzduchovy filtr, kadych 1000 km na nem znamena ztratu jednoho kone vykonu, to turbo je male a dost mu to pak bere. A klasicky zkratit intervaly vymeny, 30k je nesmysl a v kombinaci s tim jak servisi budou ojebavat vymenu filtru to ten motor bude zabijet.
GP 1.4 Tjet
-
- Profík
- Příspěvky: 719
- Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
- Bydliště: Strakonice, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Tak u? asi vím jak je to s tím ACEA C3, který doporučuje Fiat. Platí to, kdy? dodr?íte výměnný cyklus 2 roky nebo 30 tisíc km. Kdy? tam dáte normální olej 5W-40 (bez C3) je cyklus maximálně rok nebo 20 tisíc. Nají?dět 30 tisíc s olejem bez specifikace C3 by mohlo dojit k po?kození motoru.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Fiat Panda 1.1