Řízení a elektrický posilovač řízení

Vše okolo řízení, náprav, kol, brzd, tlumičů, atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
milhaus
Štamgast
Příspěvky: 296
Registrován: pát črc 24, 2009 17:01
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od milhaus »

Tak teda se to týká i mě a objednali mě na pondělí, říkal ?e to tak trvá 45 minut..... :? Jsem zvědav jestli u? není pozdě.moje GP má neběháno 90 000Km......
EX - GP 1.2 Dynamic 2006
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16 V 103 kW
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

Dneska jsem se zastavil v AF Ostrava poptat a objenat na tu svolávačku. Konkrétně se jedná o kontrolu správného dota?ení ?roubu na kardanu hřídele řízení na straně spojení s motorem posilovača řízení. Údajně se mohlo stát při motá?i ve fabrice, ?e je ?roub dota?en vět?ím nebo naopak men?ím momentem, ne? je potřeba.

Práce je to i kafem a cigárem asi na 10 minut (dota?ení 30 sekund, 9,5 minuty kafe a cigáro :lol: ) ?roub je přístupný bez demontá?e jakéhokoliv plastu v interiéru pod volantem. Skoro jsem to měl na počkání, ale mechnici okupovali momentový klíč na jinou práci... :D

"závadu" hodnotím na základě mých technických znalostí a zku?eností jako naprostou banalitu bez rizika "ztráty kontroly nad vozidlem" :wink:
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

Doufám, ?e nedota?ení zmíněného ?roubku nemů?e mít vliv na rozdrbání se fukčnosti el.posilovačů - viz. předchozí popisy závad "drhnutí" a nutných výměn posilovačů :(

P.S Tak mě jen napadlo, jestli by to teba nemohla být příčina poruchovosti zmíněných posilovačů :idea:
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

Du?an píše:Doufám, ?e nedota?ení zmíněného ?roubku nemů?e mít vliv na rozdrbání se fukčnosti el.posilovačů - viz. předchozí popisy závad "drhnutí" a nutných výměn posilovačů :(

P.S Tak mě jen napadlo, jestli by to teba nemohla být příčina poruchovosti zmíněných posilovačů :idea:
..nemyslím, je to vůle v soustavě řízení, podobná, jaká vzniká vytlučením kulových čepů řízení
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
.bany
Profík
Příspěvky: 946
Registrován: pát srp 10, 2007 13:31
Bydliště: Praha-6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od .bany »

nahodou ses nezeptal nakolik se to utahuje?nemusel sem tam pak jezdit a moch sem si toutahnout doma... :lol:
granďák 1.9 M-Jet 96kw sport červeňák : ) ňáký koně navic ,fólie,K§N,samolepka GP fans : ) a čoud za zadkem : )))
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

Jarou? píše: ..nemyslím, je to vůle v soustavě řízení, podobná, jaká vzniká vytlučením kulových čepů řízení
Já nevím o co se tam jedná, jak to tam vypadá, jen tak mě to napadlo, jestli se ti čidlo (snímač) nemohlo domrvit tím, ?e by tam něco bylo volného :cry:

Ale v soustavě řízení je i ten posilovač
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
milhaus
Štamgast
Příspěvky: 296
Registrován: pát črc 24, 2009 17:01
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od milhaus »

Tak mám seřízen "?roub řízení" v rámci kampaně........trvalo to 1h a půl, ale to jen proto ?e jim ne?el proud.Dělali to nějakým elektronickým klíčem pod volantem.Asi se mi zdá ?e to jde lehčeji, ale mám teď volant nakřivo......... :cry:
EX - GP 1.2 Dynamic 2006
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16 V 103 kW
Teddy86
Site Admin
Příspěvky: 1771
Registrován: pon bře 10, 2008 11:31
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teddy86 »

milhaus píše:.........ale mám teď volant nakřivo......... :cry:
Tak tam zajed zpatky ze ti to pojebali a at to spravi.
Obrázek
mosto
Štamgast
Příspěvky: 346
Registrován: ned říj 25, 2009 19:47
Bydliště: Banská Bystrica,SK

Příspěvek od mosto »

milhaus píše:Tak mám seřízen "?roub řízení" v rámci kampaně........trvalo to 1h a půl, ale to jen proto ?e jim ne?el proud.Dělali to nějakým elektronickým klíčem pod volantem.Asi se mi zdá ?e to jde lehčeji, ale mám teď volant nakřivo......... :cry:
a to ti co upravovali,ze sa im podarilo dat volant nakrivo?lebo keby ti dotahovali len ten srob,co spominal Jarous,ktory je dole na tom klbe,tak by sa ti nemala zmenit poloha volantu... :?
Fiat GP 1,2 active.....hnedá Fago
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

mosto píše:
milhaus píše:Tak mám seřízen "?roub řízení" v rámci kampaně........trvalo to 1h a půl, ale to jen proto ?e jim ne?el proud.Dělali to nějakým elektronickým klíčem pod volantem.Asi se mi zdá ?e to jde lehčeji, ale mám teď volant nakřivo......... :cry:
a to ti co upravovali,ze sa im podarilo dat volant nakrivo?lebo keby ti dotahovali len ten srob,co spominal Jarous,ktory je dole na tom klbe,tak by sa ti nemala zmenit poloha volantu... :?
Přesně tak. A mám dojem, ?e hřídel volantu i po demontá?i a montá?i zpět nejde namontovat v jiné poloze. Na obou stranách je v hřídeli vyfrérovaná drá?ka, přes kterou jde ten ?roub, který stahuje kří?ový kloub. (tě?ko popsat, musí se to vidět :D )
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
milhaus
Štamgast
Příspěvky: 296
Registrován: pát črc 24, 2009 17:01
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od milhaus »

Já jsem se jim pod ruce nedíval.Byl jsem okouzlenen "Evem" které měli na salonu......jen jsem viděl jak si lehá pod volant, chvilku tam něco dělal a pak to bylo hotové....
EX - GP 1.2 Dynamic 2006
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16 V 103 kW
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

Du?an píše:
Du?an píše:U? mám dopis ohledně svolávačky na řízení a problému s posilovačem řízení na zákaznické centrum Fiat přelo?ený do ital?tiny (pro ulehčení italským soudruhům) - o výsledku budu informovat
Dnes je to měsíc, co jsem na zákaznické centrum na fiat.com zaslal svůj dopis - zatím bez odezvy :evil:
Začínají mě ital?tí soudruzi ?tvát, tak?e se jim dnes mailem znovu připomenu
Do dnes na mail na zákaznické centrum Fiat.com bez odezvy (1,5 měs.), mail na answer@fiat.com bez odezvy (2 týdny).
Dnes jsem zavolal nové generální ředitelce Fiat ČR - mám ji to v?e zaslat mailem. Uvidíme. :roll:
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Jarous1
Návštěvník
Příspěvky: 151
Registrován: stř srp 08, 2007 10:46

Příspěvek od Jarous1 »

To bude běh na dlouhou tra?. Obecně v?echny italský firmy mají blbou komunikaci směrem k zákazníkům a nemusí to být jen automobilka(De longhi, Bialetti...). Přesto?e mám Italy rád(mám tam část rodiny), tak v tomhle mají co zlep?ovat velmi mírně řečeno :D .
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

Jarous1 píše:To bude běh na dlouhou tra?. Obecně v?echny italský firmy mají blbou komunikaci směrem k zákazníkům a nemusí to být jen automobilka(De longhi, Bialetti...). Přesto?e mám Italy rád(mám tam část rodiny), tak v tomhle mají co zlep?ovat velmi mírně řečeno :D .
Včera jsem zaslal ten mail generální ředitelce Fiat ČR - tak jsem zvědavý.
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

Jak jsem ji? předeslal v tématu "svolávací akce", dneska jsem absolvoval kontrolu dota?ení ?roubu na hřídeli řízení. Dopadlo to tak, ?e během cca 30 minut vyměnili hřídel řízení za novou 8) Bavil jsem se s mechanikem, který říkal, ?e:
1) pokud se při kontrole momentu dota?ení zjistí vět?í moment ne? je předepsáno, preventivně se mění hřídel z důvodu mo?ného po?kození závitu na kloubu.

2) pokud se při konrole zjistí dota?ení onoho ?roubu men?ím momentem ne? je předepsáno, opět se mění hřídel řízení z důvodu mo?ného vzniku vůle v drá?kovovaném profilu kří?ového kloubu.

3) pokud se zjistí uta?ení v rámci povolené tolerance a hodnota se pohybuje v dolní mezi předepsaného momentu - ?roub pouze se dotahuje na střední hodnotu.

Jak u? jsem psal vý?e, není mo?ná nesprávná montá? hřídele a tím nesprávné natočení volantu, proto?e pouzdra kloubů na obou stranách mají profil, který neumo?ňuje montá? jiným způsobem.

PS: jen pro úplnost jsem neměl s řízením ?ádný problém, ?roub byl pouze dota?en vy??ím momentem.

PPS: rada - kdo chce zbrusunovou hřídel, dorvěte ?rouby pořádně a sypejte na svolávačku :lol: 8)
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Odpovědět