
Řízení a elektrický posilovač řízení
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
Dneska jsem se zastavil v AF Ostrava poptat a objenat na tu svolávačku. Konkrétně se jedná o kontrolu správného dota?ení ?roubu na kardanu hřídele řízení na straně spojení s motorem posilovača řízení. Údajně se mohlo stát při motá?i ve fabrice, ?e je ?roub dota?en vět?ím nebo naopak men?ím momentem, ne? je potřeba.
Práce je to i kafem a cigárem asi na 10 minut (dota?ení 30 sekund, 9,5 minuty kafe a cigáro
) ?roub je přístupný bez demontá?e jakéhokoliv plastu v interiéru pod volantem. Skoro jsem to měl na počkání, ale mechnici okupovali momentový klíč na jinou práci...
"závadu" hodnotím na základě mých technických znalostí a zku?eností jako naprostou banalitu bez rizika "ztráty kontroly nad vozidlem"
Práce je to i kafem a cigárem asi na 10 minut (dota?ení 30 sekund, 9,5 minuty kafe a cigáro


"závadu" hodnotím na základě mých technických znalostí a zku?eností jako naprostou banalitu bez rizika "ztráty kontroly nad vozidlem"

GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Doufám, ?e nedota?ení zmíněného ?roubku nemů?e mít vliv na rozdrbání se fukčnosti el.posilovačů - viz. předchozí popisy závad "drhnutí" a nutných výměn posilovačů 
P.S Tak mě jen napadlo, jestli by to teba nemohla být příčina poruchovosti zmíněných posilovačů

P.S Tak mě jen napadlo, jestli by to teba nemohla být příčina poruchovosti zmíněných posilovačů

Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
..nemyslím, je to vůle v soustavě řízení, podobná, jaká vzniká vytlučením kulových čepů řízeníDu?an píše:Doufám, ?e nedota?ení zmíněného ?roubku nemů?e mít vliv na rozdrbání se fukčnosti el.posilovačů - viz. předchozí popisy závad "drhnutí" a nutných výměn posilovačů
P.S Tak mě jen napadlo, jestli by to teba nemohla být příčina poruchovosti zmíněných posilovačů
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Já nevím o co se tam jedná, jak to tam vypadá, jen tak mě to napadlo, jestli se ti čidlo (snímač) nemohlo domrvit tím, ?e by tam něco bylo volnéhoJarou? píše: ..nemyslím, je to vůle v soustavě řízení, podobná, jaká vzniká vytlučením kulových čepů řízení

Ale v soustavě řízení je i ten posilovač
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
a to ti co upravovali,ze sa im podarilo dat volant nakrivo?lebo keby ti dotahovali len ten srob,co spominal Jarous,ktory je dole na tom klbe,tak by sa ti nemala zmenit poloha volantu...milhaus píše:Tak mám seřízen "?roub řízení" v rámci kampaně........trvalo to 1h a půl, ale to jen proto ?e jim ne?el proud.Dělali to nějakým elektronickým klíčem pod volantem.Asi se mi zdá ?e to jde lehčeji, ale mám teď volant nakřivo.........

Fiat GP 1,2 active.....hnedá Fago
Přesně tak. A mám dojem, ?e hřídel volantu i po demontá?i a montá?i zpět nejde namontovat v jiné poloze. Na obou stranách je v hřídeli vyfrérovaná drá?ka, přes kterou jde ten ?roub, který stahuje kří?ový kloub. (tě?ko popsat, musí se to vidětmosto píše:a to ti co upravovali,ze sa im podarilo dat volant nakrivo?lebo keby ti dotahovali len ten srob,co spominal Jarous,ktory je dole na tom klbe,tak by sa ti nemala zmenit poloha volantu...milhaus píše:Tak mám seřízen "?roub řízení" v rámci kampaně........trvalo to 1h a půl, ale to jen proto ?e jim ne?el proud.Dělali to nějakým elektronickým klíčem pod volantem.Asi se mi zdá ?e to jde lehčeji, ale mám teď volant nakřivo.........

GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Do dnes na mail na zákaznické centrum Fiat.com bez odezvy (1,5 měs.), mail na answer@fiat.com bez odezvy (2 týdny).Du?an píše:Dnes je to měsíc, co jsem na zákaznické centrum na fiat.com zaslal svůj dopis - zatím bez odezvyDu?an píše:U? mám dopis ohledně svolávačky na řízení a problému s posilovačem řízení na zákaznické centrum Fiat přelo?ený do ital?tiny (pro ulehčení italským soudruhům) - o výsledku budu informovat![]()
Začínají mě ital?tí soudruzi ?tvát, tak?e se jim dnes mailem znovu připomenu
Dnes jsem zavolal nové generální ředitelce Fiat ČR - mám ji to v?e zaslat mailem. Uvidíme.

Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Včera jsem zaslal ten mail generální ředitelce Fiat ČR - tak jsem zvědavý.Jarous1 píše:To bude běh na dlouhou tra?. Obecně v?echny italský firmy mají blbou komunikaci směrem k zákazníkům a nemusí to být jen automobilka(De longhi, Bialetti...). Přesto?e mám Italy rád(mám tam část rodiny), tak v tomhle mají co zlep?ovat velmi mírně řečeno.
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Jak jsem ji? předeslal v tématu "svolávací akce", dneska jsem absolvoval kontrolu dota?ení ?roubu na hřídeli řízení. Dopadlo to tak, ?e během cca 30 minut vyměnili hřídel řízení za novou
Bavil jsem se s mechanikem, který říkal, ?e:
1) pokud se při kontrole momentu dota?ení zjistí vět?í moment ne? je předepsáno, preventivně se mění hřídel z důvodu mo?ného po?kození závitu na kloubu.
2) pokud se při konrole zjistí dota?ení onoho ?roubu men?ím momentem ne? je předepsáno, opět se mění hřídel řízení z důvodu mo?ného vzniku vůle v drá?kovovaném profilu kří?ového kloubu.
3) pokud se zjistí uta?ení v rámci povolené tolerance a hodnota se pohybuje v dolní mezi předepsaného momentu - ?roub pouze se dotahuje na střední hodnotu.
Jak u? jsem psal vý?e, není mo?ná nesprávná montá? hřídele a tím nesprávné natočení volantu, proto?e pouzdra kloubů na obou stranách mají profil, který neumo?ňuje montá? jiným způsobem.
PS: jen pro úplnost jsem neměl s řízením ?ádný problém, ?roub byl pouze dota?en vy??ím momentem.
PPS: rada - kdo chce zbrusunovou hřídel, dorvěte ?rouby pořádně a sypejte na svolávačku


1) pokud se při kontrole momentu dota?ení zjistí vět?í moment ne? je předepsáno, preventivně se mění hřídel z důvodu mo?ného po?kození závitu na kloubu.
2) pokud se při konrole zjistí dota?ení onoho ?roubu men?ím momentem ne? je předepsáno, opět se mění hřídel řízení z důvodu mo?ného vzniku vůle v drá?kovovaném profilu kří?ového kloubu.
3) pokud se zjistí uta?ení v rámci povolené tolerance a hodnota se pohybuje v dolní mezi předepsaného momentu - ?roub pouze se dotahuje na střední hodnotu.
Jak u? jsem psal vý?e, není mo?ná nesprávná montá? hřídele a tím nesprávné natočení volantu, proto?e pouzdra kloubů na obou stranách mají profil, který neumo?ňuje montá? jiným způsobem.
PS: jen pro úplnost jsem neměl s řízením ?ádný problém, ?roub byl pouze dota?en vy??ím momentem.
PPS: rada - kdo chce zbrusunovou hřídel, dorvěte ?rouby pořádně a sypejte na svolávačku


GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV