Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Blondak
kolemjdoucí
Příspěvky: 46
Registrován: úte kvě 15, 2007 10:49
Bydliště: Přerov

Příspěvek od Blondak »

Tak já jsem také měřil, s lehkým větrem proti mě něco kolem 12 sec ze 30-100 na 3. stupeň. Ale z 0 na sto to bude určitě pod jedenáct. Vidím nejlep?í mo?nost na porovnání v Mo?nově.
GP 1.4 16V StarJet Sport
milos79
Návštěvník
Příspěvky: 136
Registrován: úte kvě 19, 2009 16:42
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Moje meranie...

Příspěvek od milos79 »

dmbiker píše:Mam v povodnom air boxe sportovy filter vzduchu, takze by to teoreticky malo ist lepsie. Ako vsak sami vidite, nejde.
myslis bavlnenu vlozku filtra, neviem ako moze byt filter sportovy :-)
ale srandujem ...
a aky motor to mas ty ?
GP 5D, Active+ICE 1.2 biela ambient
misha
Štamgast
Příspěvky: 356
Registrován: pon říj 27, 2008 13:17
Bydliště: Olomouc (Uničov)
Kontaktovat uživatele:

Re: Moje meranie...

Příspěvek od misha »

dmbiker píše: Mam v povodnom air boxe sportovy filter vzduchu, takze by to teoreticky malo ist lepsie. Ako vsak sami vidite, nejde.
Vzhledem k reseni originalniho sani u starjetu jsou za bavlnenou vlozku vyhozene prachy. Lehce pomuze k lepsimu tahu v nizkych otackach ale cela ta cesta potrubi je spatne resena a hodne rozviri proudeni vzduchu. Chce to vymenit za kit primeho sani. Davame tu do kupy s Krissem a ve spolupraci s Aginigou prave kit, ktery by mohl stat pod 4000 s kvalitnim filtrem(BMC K&N ap.), tak pokud mas zajem se pridat, napis sem ...

http://www.tomashrdlicka.phorum.cz/view ... 2&start=60
Prave z duvodu spatneho reseni sani ma GSR indukcni kit za nasledek zvetseni pruznosti motoru a asi i par koniku navrh.
dmbiker
kolemjdoucí
Příspěvky: 38
Registrován: stř bře 18, 2009 8:35
Bydliště: Martin

filter...

Příspěvek od dmbiker »

No chlapi, to mate tak, ked si ITckar kupuje nieco do auta...

Myslel som si, ze ta bavlnena vlozka moze mat nejaky bonusovy efekt. Ale je asi tak nemeratelny, ze to skutocne boli vyhodne peniaze. Za novy kit urcite nechcem vyhadzovat peniaze, ale dik za ponuku. Sledujem to vlakno uz dlhsie. Uz sa tesim na vase skusenosti. Ale cisto len ako fanusik tohto auta.

Keby som chcel nieco riesit, tak dam zmodifikovat software v riadiacej jednotke motora. Urobi to podla mna citelne viac ako hocico ine. Ale toto nerozoberajme, je to na dlhsiu debatu.

Ako som uz vyssie napisal. Pre mna je dolezite, ze ma to auto dovezie vzdy az domov. Raz ma uz skoro nechalo na dialnici 12 km pred BA, v snehovej fujavici. Kvoli nejakemu skur... snimacu sa motor prepol co "safe modu" a to som mal pocit, ze tam vazne ostanem stat. Ale to je tiez dalsia story o mojom aute...

Je krasne, mam ho rad, ale....
misha
Štamgast
Příspěvky: 356
Registrován: pon říj 27, 2008 13:17
Bydliště: Olomouc (Uničov)
Kontaktovat uživatele:

Re: Moje meranie...

Příspěvek od misha »

misha píše:
dmbiker píše: Mam v povodnom air boxe sportovy filter vzduchu, takze by to teoreticky malo ist lepsie. Ako vsak sami vidite, nejde.
Vzhledem k reseni originalniho sani u starjetu jsou za bavlnenou vlozku vyhozene prachy. Lehce pomuze k lepsimu tahu v nizkych otackach ale cela ta cesta potrubi je spatne resena a hodne rozviri proudeni vzduchu. Chce to vymenit za kit primeho sani. Davame tu do kupy s Krissem a ve spolupraci s Aginigou prave kit, ktery by mohl stat pod 4000 s kvalitnim filtrem(BMC K&N ap.), tak pokud mas zajem se pridat, napis sem ...

http://www.tomashrdlicka.phorum.cz/view ... 2&start=60
Prave z duvodu spatneho reseni sani ma GSR indukcni kit za nasledek zvetseni pruznosti motoru a asi i par koniku navrch.
milos79
Návštěvník
Příspěvky: 136
Registrován: úte kvě 19, 2009 16:42
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milos79 »

DMBIKER - ked tak citam bydlisko martin, a sem tam sa v texte mihne blava, nemas nahodou takeho cerveneho (asi sporta) na 17kach, samozrejme MT znacka lokalitu upresnim potom, nech si neni prezradeny :-) ?
GP 5D, Active+ICE 1.2 biela ambient
Honza
VIP uživatel
Příspěvky: 238
Registrován: pon úno 26, 2007 21:16
Bydliště: Bystřice n/O.

Příspěvek od Honza »

Tak tu čtu ty Va?e nářky na zrychlování, ale pak vůbec nechápu, proč trápíte motor trojkou na 30 km/h a chcete zrychlovat a? na stovku. Pánové, ve třiceti tam kopněte 2 na max a pak za tři a stovka je jak vymalovaná. jinak mi připadá, ?e ten motor jen trápíte.
Ten můj by se mnou vůbec nemluvil, kdybych s ním takhle zacházel...
Fiat Grande Punto 1.4 16V Starjet Dynamic Magnetico Blu
misha
Štamgast
Příspěvky: 356
Registrován: pon říj 27, 2008 13:17
Bydliště: Olomouc (Uničov)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misha »

Honza píše:Tak tu čtu ty Va?e nářky na zrychlování, ale pak vůbec nechápu, proč trápíte motor trojkou na 30 km/h a chcete zrychlovat a? na stovku. Pánové, ve třiceti tam kopněte 2 na max a pak za tři a stovka je jak vymalovaná. jinak mi připadá, ?e ten motor jen trápíte.
Ten můj by se mnou vůbec nemluvil, kdybych s ním takhle zacházel...
nepotrebujeme merit zrychleni 0-100, jde mi o pruznost motoru, tu nejlip overim v celym spektru otacek a navic ja chtel zamezit razeni, preci jen je bezproblemove jet 30 zmacknout plyn a stopky a pri dosazeni kila zase zmacknout topky, lze to zmerit i v jednom cloveku a odpada chyba mereni vlivem razeni. 1500otacek neni trapeni, jen mu trva, nez se vyhrabe do vyssiho spektra, hold turbo tam chybi no.
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

Honza píše:Tak tu čtu ty Va?e nářky na zrychlování, ale pak vůbec nechápu, proč trápíte motor trojkou na 30 km/h a chcete zrychlovat a? na stovku. Pánové, ve třiceti tam kopněte 2 na max a pak za tři a stovka je jak vymalovaná. jinak mi připadá, ?e ten motor jen trápíte.
Ten můj by se mnou vůbec nemluvil, kdybych s ním takhle zacházel...
Honzo, přesně tak. Tady pořád někdo brečí, ?e mu jeho 70 kW 16V nejede, test na 3. kvalt ze 30 do 100 km/h je dobrý tak pro chrochtáka. 16V se musí točit, u? z pricipu své konstrukce.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
misha
Štamgast
Příspěvky: 356
Registrován: pon říj 27, 2008 13:17
Bydliště: Olomouc (Uničov)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misha »

Jarou? píše:
Honza píše:Tak tu čtu ty Va?e nářky na zrychlování, ale pak vůbec nechápu, proč trápíte motor trojkou na 30 km/h a chcete zrychlovat a? na stovku. Pánové, ve třiceti tam kopněte 2 na max a pak za tři a stovka je jak vymalovaná. jinak mi připadá, ?e ten motor jen trápíte.
Ten můj by se mnou vůbec nemluvil, kdybych s ním takhle zacházel...
Honzo, přesně tak. Tady pořád někdo brečí, ?e mu jeho 70 kW 16V nejede, test na 3. kvalt ze 30 do 100 km/h je dobrý tak pro chrochtáka. 16V se musí točit, u? z pricipu své konstrukce.
tak to si rad poslechnu, jaky je princip konstrukce a pak mi rekni, jaky bude mit vyznam mereni rychlosti na 3. stupen od 70-100, kdyz v techto otackach ses jenom pri predjizdeni? Vyplyva y toho to, ze vlastne mame jezdit jenom ve spektru 4000-6500? To bude uzasna spotreba, to ti povim teda
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

misha píše:
Jarou? píše:
Honza píše:Tak tu čtu ty Va?e nářky na zrychlování, ale pak vůbec nechápu, proč trápíte motor trojkou na 30 km/h a chcete zrychlovat a? na stovku. Pánové, ve třiceti tam kopněte 2 na max a pak za tři a stovka je jak vymalovaná. jinak mi připadá, ?e ten motor jen trápíte.
Ten můj by se mnou vůbec nemluvil, kdybych s ním takhle zacházel...
Honzo, přesně tak. Tady pořád někdo brečí, ?e mu jeho 70 kW 16V nejede, test na 3. kvalt ze 30 do 100 km/h je dobrý tak pro chrochtáka. 16V se musí točit, u? z pricipu své konstrukce.
tak to si rad poslechnu, jaky je princip konstrukce a pak mi rekni, jaky bude mit vyznam mereni rychlosti na 3. stupen od 70-100, kdyz v techto otackach ses jenom pri predjizdeni? Vyplyva y toho to, ze vlastne mame jezdit jenom ve spektru 4000-6500? To bude uzasna spotreba, to ti povim teda
To, ?e 16V motory obecně táhnou a? ve vy??ím spektru otáček snad ví?. To jen pro porovnání s koncepcí 8V.
Ani test na 3ku od 70-100 nemá význam. Proč si prostě nezměří? 0-100 s postupným řazením??? Tak jak se to vět?inou dělá...

U? vidím "objektivitu" jednotlivých "testů" 30-100, kdy ka?dý se?lápne plyn jinak, o měření skutečného času zrychlení se dá taky s úspěchem polemizovat a dal?í.

A jestli si můj předchozí komentář vysvětluje? jako doporučení jízdy s motorem mezi 4000 - 6500 ot/min, nemám u? dál potřebu se k tomu vyjadřovat..
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Kriss
Štamgast
Příspěvky: 611
Registrován: úte úno 05, 2008 20:03
Bydliště: Metan City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kriss »

Ja si mzslim ze mischovi neslo o nic jineho nez o test. Je jasne ze motor se musi tocit. Ale z 0 na 100 je to taky o ridicovych schopnostech a to v kolikati radis kvalty. Zrychleni 30 - 100 je relativne mozne zjistit jak je motor pruzny ci jak zrychluje..neradi se kvalty jde zde jen o zaslapnuti pedalu to zvladne kazdy.

Jinak se tesim na Mosnov tam to vsecko promerime mezi sebou. Bude to prvni sraz Grande Punto sport.
Nýní: Alfa Romeo GT, 1.9 16v JTDM 110kw
EX: GP 1,4 16v SPORT 3D,
Uživatelský avatar
benja
Profík
Příspěvky: 1456
Registrován: sob pro 29, 2007 10:30
Bydliště: Havířov-Opičí hory Podlesí,Okres "Cip"
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od benja »

uvidíme jak to na tom mo?nově dopadne...
"Grande Punto Sport 1,4 16V 95 ponykoníků
"Nafta patří na pole,plyn do sporáku a baterka do vibratoru"
"Chcete pocítit mocný zátah dieselu? jezděte vlakem"
Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoní?.....
dmbiker
kolemjdoucí
Příspěvky: 38
Registrován: stř bře 18, 2009 8:35
Bydliště: Martin

dnes test opat

Příspěvek od dmbiker »

Ahojte,

dnes som to len tak cestou domov po Galvaniho v BA otestoval opat. Teraz som mal plnu nadrz, tak som cakal horsi cas, ale zrejme je to len zanedbatelny narast hmotnosti. Opat to bolo z 30 na 100 na 3. kvalt najakych cca 14 s. Potom som skusil este zo 60 na 80 na 3. kvalt a to bolo cca nejakych 4-5 s. Z 90 na 120 (to uz nie na Galvaniho :-)) do na 5. kvalt dalo nejakych 12 s. To iste na 4. kvalt za 10 s.

Kdesi som tu videl vlakno s jednotlivymi Vasimi udajmi o zrychleni. Len sa mi to nechcelo hladat.

Prajem pekne leto!

M.
Ice69
kolemjdoucí
Příspěvky: 13
Registrován: sob dub 23, 2011 13:40
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Ice69 »

Ahoj v?ichni, tak jsem se stal novým majitelem Grande Punta a do oka mi padla sporting verze s motorem 1.4 16v. Podle zku?eností z ostatních malých aut s nízkoobsahovými motory jsem si myslel, ?e takový motor bude s GP celkem cvičit, ale ouha, auto zrovna moc neakceleruje a celkově pocit ze sportovněj?í jízdy s častou akcelerací je takový mdlý. Proste mě výkon motoru zklamal a pocitově bych nikdy neřekl, ?e tento motor dosahuje výkonu 70kW. To u? mi při?lo třeba u Fabie kombi 1.4 16v 74 kW, ?e je její motor u tě??ího auta mnohem pru?něj?í.

Podotýkám, ?e motor je v pořádku a naprosto bez závad s najetými 70 tis. km.
GP 1,4 16v SPORT 3D, ?edá metal
Odpovědět