Stránka 24 z 25

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: úte pro 26, 2017 7:14
od fleet.admiral
Díky. Budu to samozřejmě hlídat. Zatím s tím jezdíme a vše vypadá v pořádku. Nechal jsem si přes litr oleje na případné dolití a mám doma ELM kabel + SW na diagnostiku MultiEcuScan, takže si to před další případnou cestou do servisu pro sichr nejprve napíchnu sám.

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: úte pro 26, 2017 10:57
od Jarous1
To určitě udělej, multiecuscan používám leta a funguje velmi dobře.

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: úte led 23, 2018 18:15
od Petan86
Zdravím všechny, dnes jsem se stal čerstvým majitelem fiat grande punto 1,2 48kw 2006 a jsem zde nový.
Měl bych 2 dotazy, jeden se týka oleje, na štitku je poznačen selenia 10w40, udajně by měl přijit do tohoto auta 10w30 ted nevím jestli je lepší tam dát ten co tam byl poznačen nebo tu 10w30.
Dále jsem se chtěl zeptat k čemu je modrá hadička nahoře v levo nad motorem, všiml jsem si že je vypojená, když jsem ji zapojil nepostřehl jsem žádnou změnu.
Předem děkuji za odpověd

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: stř led 24, 2018 14:36
od MV
Olej dokonce Selenia K PE, takže 5W40

http://www.extranetpli.eu.petronas.com/ ... m_tbl_est=

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pát led 26, 2018 7:46
od fleet.admiral
Podle mojí příručky jen Selénia K. I když se přiznám, že nevím, jaký je rozdíl mezi K a K P. E.

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pát led 26, 2018 11:11
od MV
Liší se specifikací (P.E. má ACEA C3), do multiairu musím lít právě P.E. ale do Punta je to zbytečné. Předpokládal jsem, že "obyčejné" Selenii K skončili výrobu, ale koukám, že v eshopech se dá pořád sehnat. Tak bych vzal tu levnější 8)

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pát led 26, 2018 17:43
od fleet.admiral
P. E. patří i do základní 1.4 16V v bravu a dokonce i do 1.2 8V s výkonem 51 kW, co máme v F500 (pravděpodobně to platí i pro punto s touto verzí motoru).

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: sob led 27, 2018 0:28
od Jarous1
Viděl bych to podle roku výroby. Mám Punto evo 1.4 8V a má předepsanou K P.E.

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: sob led 27, 2018 10:11
od jeník1
No olej specifikace C3 už Fiat předepisuje od prvního GP Punta z roku 2005. Tehdy se přešlo z Euro 3 na Euro 4 a proto musel Fiat nějak reagovat. Kromě "hardwarové" úpravy motoru Fire 1,2 doporučil i používat olej 5W40 C3.
Cituji slova odborníků na oleje o specifikaci C3:
"Oleje pro použití s katalyzátory DPF a TWC ve vysokovýkonných motorech. Prodlužují životnost katalyzátorů DPF a TWC. Jsou vhodné jen pro speciálně konstruované motory."
Tak zřejme po úpravě motoru fire 1,2 v roce 2005 máme "vysokovýkonný motor" :D

To dopuručení Fiatu s tím olejem bych dodržoval. Mám najeto 173 tisíc, olej mi mění ve Fiatu každých 30 tisíc dle manuálu (Selenia 5W40 P.E C3) a motor je pořád jako nový. Dokonce spotřeba oleje se stále snižuje. Kolega měl Škodu Octávia 1,6 najeto měl podle tachometru 160 tisíc a doléval litr oleje každých 1000 km. To samé říkal další známý, že jeho Fábia s nájezdem 200 tisíc si řekne o litr oleje za 3000 km.

A ta modrá hadička? To myslíš tu co je nad MAP senzorem vlevo na sání?

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: sob led 27, 2018 11:39
od MV
No do GP mi od 2008 do 2013, kdy jsem ho měl, lili normální Selenii K a tak to bylo i v návodu k použití. Proč je nyní pro všechny motory celkem zbytečně předepisována Selenia K P.E.? Protože se původní Selenia K asi opravdu přestává vyrábět, na webu výrobce je pod "previous generation". Přičemž Selenia K je ACEA A3/B3
selenia.png
selenia.png (21.2 KiB) Zobrazeno 6166 x

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: sob led 27, 2018 12:10
od Petan86
Diky za rady ohledně oleje, ta modra hadička nad motorem jak jsem se zminoval v předchozím příspěvku, nikdo neví k čemu slouží?

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: sob led 27, 2018 13:29
od jeník1
Petan86 píše: sob led 27, 2018 12:10 Diky za rady ohledně oleje, ta modra hadička nad motorem jak jsem se zminoval v předchozím příspěvku, nikdo neví k čemu slouží?
Já to nevím, ale určitě to ví Jarouš, tady používá nick "jarous1". Tady na fóru to je největší odborník. Snad se ti ozve. Nejlepší by bylo udělat fotku.

MV: Levnější náhrada za Selenii 5W40 P.E. je třeba tento olej:
https://maziva.heureka.cz/castrol-magna ... 5w-40-5-l/#

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: sob led 27, 2018 18:33
od Petan86
snad se mi podaří vložit fotku :-) viz

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: ned led 28, 2018 12:44
od tkupilik
To nejspis bude odvetravani par z nadrze, regenruje se tim uhlikovy filtr. Nic dulezityho... eko tuning

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: sob pro 28, 2019 18:27
od Jirka
Chlapi,mám tady na vás dotaz.
Mám tady kamarádovo punto a nefunguje teploměr na diagnostice hlasí chybu P0115_62, čidlo teploty vody.
Čidlo jsem vyměnil, kabeláž proměřil až do jednotky.
Tak to bylo v cajku tak 2 dny a chyba zpět,motor chytne na drc a hned zhasne a rozeběhne se ventilátor chlazení.
Na diagnostice ta samá chyba, jednotka neví o teplotě motoru tak hodí nouzák a roztočí ventilátor chlazení.
Ukostření motoru má nová oka a je přeletováno, do jednotky motoru jdou kostry tak jak mají.
Vše jsem proměřil podle Eleanru.
Po přečtení internetu jsem dospěl k názoru , že je vadná jednotka motoru.
Tak se vás chci zeptat jestli jste se s tím někdo setkal?
A když budu měnit jednotku motoru, tak co s ni musim ještě vyměnit?