Stránka 1 z 2

ESP

Napsal: stř črc 08, 2009 11:20
od misha
Nekde jsem cetl, aby auto mohlo mit ESP, je nutne mit na vsech kolech kotouce.

Na tomto aute
http://www.sauto.cz/detail-vozu/osobni/ ... to/7134886
se zdaji byt vzadu bubny a presto prodavajici uvadi ESP
Treba jsem slepy, ale nevidim trmeny, tak usuzuji, ze auto ma bubny. O to vic me zarazi, ze verze sport s 66kW JTDckem ma vzadu bubny!

Muzete se mi k tomu nekdo zkusenejsi vyjadrit?
dik

Napsal: stř črc 08, 2009 11:45
od 1nekros1
ked si das do auta doplnkovu vybavu exp tak ti maju dat aj kotuce do zadu a verzia sport ma kotuce stale mne sa tiez vydi ze tam ma bubny ale neviem preco.doteraz co som videl sportaky (aj dislove) vsetky mali kotuce. aj fabia co ma ESP dostala kotuce dozadu.

Re: ESP a bubny

Napsal: stř črc 08, 2009 12:02
od Jarouš
misha píše:Nekde jsem cetl, aby auto mohlo mit ESP, je nutne mit na vsech kolech kotouce.

Na tomto aute
http://www.sauto.cz/detail-vozu/osobni/ ... to/7134886
se zdaji byt vzadu bubny a presto prodavajici uvadi ESP
Treba jsem slepy, ale nevidim trmeny, tak usuzuji, ze auto ma bubny. O to vic me zarazi, ze verze sport s 66kW JTDckem ma vzadu bubny!

Muzete se mi k tomu nekdo zkusenejsi vyjadrit?
dik
Nevidím důvod proč by nemohlo mít auto s bubnovýma brzdama vzadu montované ESP. ESP je pouze SW zále?itost pracující na bázi systému ABS (elektronika a čerpadlo) Jediné co by mohlo tomuto spojení bránit, je nemo?nost zásahu ESP do systému ruční brzdy (mechanický bez závislosti na hydraulickém okruhu provozní brzdy)

Co se týče bubnových brzd vzadu, není to nic podřadného. Dne?ní konstrukce bubnových brzd má dostatečnou účinnost, navíc vzadu není maximální brzdný účinek nutný (ani vhodný), proto?e vlivem klopného momentu při br?dění dochází k významnému odlehčení zadní nápravy. Auto je navíc vybaveno EBD systémem (elektronické rozdělení brzdné síly mezi nápravy), který "posílá" do zadních brzd ni??í tlak (při br?dění na mezích adheze)

Pokud srovnám výhody bubnu vzadu oproti kotoučům: levněj?í ře?ení, vy??í ?ivotnost dílů vlivem uzavření prvků bzdy uvnitř bubnu a tím men?ímu zneči?tění.
a nevýhody: hor?í odvod tepla, komplikovaněj?í kontrola stavu brzdových komponent, vy??í hmotnost neodpru?ených hmot.

Napsal: stř črc 08, 2009 12:43
od dony
... děkujeme :D

Napsal: stř črc 08, 2009 12:44
od Kriss
Jenom takový dodatek, motor 1,3 16V Sport má vzadu bubny od výroby. KOtouce vzadu jsou jenom u 1.4 16V, pak turba a 1,9

Napsal: stř črc 08, 2009 13:03
od Jarouš
dony píše:... děkujeme :D
:lol: není zač.

Napsal: stř črc 08, 2009 13:13
od misha
a holl hilder dokaze zabrzdit i bubny? myslel jsem ze se zabrzduji zadni kola v kopci ...

Napsal: stř črc 08, 2009 13:18
od dony
... hill holder je bezvadná věc a dle mého brzdí obě nápravy a funguje v obou směrech (při rozjezdu vpřed i vzad)

Napsal: stř črc 08, 2009 13:20
od dony
... auto se toti? vůbec nezhoupne při rozjezdu,tak?e je to myslím jasné :arrow:

Napsal: stř črc 08, 2009 14:07
od Jarouš
misha píše:a holl hilder dokaze zabrzdit i bubny? myslel jsem ze se zabrzduji zadni kola v kopci ...
..a proč by nedokázal? prostě čerpadlo od ABS natlačí kapalinu do zadních brzd. V tom není ?ádný rozdíl mezi bubnem a kotoučem

Napsal: stř črc 08, 2009 14:29
od misha
ok, dik a sry za hloupe dotazy, myslel jsem ze ta elektronika spolupracuje jen s kotoucema...

Napsal: ned úno 21, 2010 12:28
od Dušan
I zde se odrá?í nezdravá cenová politika Fiatu:

Obrázek

Napsal: ned úno 21, 2010 12:44
od Jarouš
Du?an píše:I zde se odrá?í nezdravá cenová politika Fiatu:

Obrázek
..u? si samozřejmě nikdo nedal práci s vyhledáním informace, jestli v?echny značky nabízejí v rámci ESP i dal?í nástavby (ASR, Hill Holder) :idea:

HBA

Napsal: čtv pro 09, 2010 17:57
od p.jurencak
Zdravím,
mám dotaz ohledně HBA. Někde jsem se dočetl ?e musí být auto vybaveno ESP aby mohlo mít HBA. Zdá se mi to nelogický, kdyby to bylo podmíněný ABSkem tak bych to pochopil, potřebuje to nějakou ŘJ a čerpadlo který to tam pořádně natlačí. Ale proč ESP? Tak?e jak to ve skutečnosti je? :)

Re: HBA

Napsal: pát pro 10, 2010 10:16
od Teddy86
p.jurencak píše:Zdravím,
mám dotaz ohledně HBA. Někde jsem se dočetl ?e musí být auto vybaveno ESP aby mohlo mít HBA. Zdá se mi to nelogický, kdyby to bylo podmíněný ABSkem tak bych to pochopil, potřebuje to nějakou ŘJ a čerpadlo který to tam pořádně natlačí. Ale proč ESP? Tak?e jak to ve skutečnosti je? :)
ABS + EBD standartne do vsech verzi a motorizaci.
ESP + ASR / MSR, HBA a Hill Holder za priplatek od motorizace 1,4 16v a 1,3 MultiJet 16v u verze Dynamic. U verze Sport to bylo standartne.