Stránka 2 z 6

Napsal: pát zář 21, 2012 19:03
od 1nekros1
no ja mam za 3roky 90000 co je na tom ??? ked auto pouzivas a nemas ho furt v garazi? kamarat robi servisaka a ma 3x doroka vymenu oleja a 2x do roka Tdi menia to T

Re: prasklý alternátor

Napsal: sob zář 22, 2012 12:07
od Jarouš
jeník1 píše:
micosajan píše:Dneska ráno po nastartování z motoru neuvěřitelně protivný pískot, jako by prokluzoval řemen. Po novém nastartování ticho....

Po zhruba 85km po dálnici opět pískot >>> při vyřazení pískot okam?itě ustával >>> tak?e do servisu - resume: prasklé hliníkové tělo alternátoru...
Oprava/výměna přesně 7tis CZK

Stalo se někomu u? něco podobného?
A? vím jestli po dal?ích 93tis mám čekat to stejné...

samozřejmě 3měs po záruce :roll:
To jsi najel za dva roky 90 tisíc km?
Auto je od toho, aby jezdilo :wink: Doma ti mů?e stát třeba pračka.

Napsal: stř zář 26, 2012 17:01
od rehy.11
Zdravím,

měl bych takový dotaz ohledně alternátoru. Mám Multijet 1.9 96kW a altík mi přebijí, je nutný ho vyměnit. Zajímalo by mě, jestli je stejnej altik pro výkonové verze 88 a 96kW? Díky za odpovědi

Napsal: stř zář 26, 2012 23:22
od Lipi
zale?i to od vybavy (a pou?itej baterky)... ani nie tak od motoru...

na alternatory ma? napr. napisane 14V 90A a pod...

myslim ?e blok motora 1.9jtd je stale rovnaky... vykon sa tam rie?il asi bud to SW a komponentami ako je turbo vstreky a pod..

tak?e v tomto ti to nech upresnia kompetetny..

Inak ak kupi? pou?ity tak v poho ...ale repas altiku tu u nas robia a vy?lo to asi 1/3 ceny noveho... a to tam menil vraj cele vnutro.. okrem volnobe?ky.. ta stoji pomaly to co cely altík..
:lol:

Napsal: pon lis 05, 2012 0:30
od Lipi
Hello.. mam jednu otazku... zhodil som remen.. a sku?al som vôle...
A alternator.. (remennica - hriadel alternatora) mala volu asi 1mm... je to ok.. alebo ma byt napevno bez vôle.. ?

Napsal: pon lis 05, 2012 8:57
od Jarouš
Lipi píše:Hello.. mam jednu otazku... zhodil som remen.. a sku?al som vôle...
A alternator.. (remennica - hriadel alternatora) mala volu asi 1mm... je to ok.. alebo ma byt napevno bez vôle.. ?
Jaká vůle? Radiální nebo axiální? Pokud jde o radiální, tak ?ádnou. 1 mm je opravdu hodně. Pokud 1 mm axiální, tak asi ?ádný velký problém.

Napsal: pon lis 05, 2012 13:21
od Lipi
Axialna je pozdl? osky? .... hore - dole...
A radialna zo strany na stranu ?...

Ak jo .. tak radialna vola tam je..

Ono to rie?im preto lebo mi z ničoho nič začalo niečo pri otačkach rezonovat.. ako keby dra?... (zrejme niečo ako lo?isko) a hlavne to počut ked sa brzdi motorom.. ako ked vrčí zotrvak.. ale nepravidelne...

Prevodovku alebo spojku s dvohjmotou vylučujem... tie maju 40t. KM....

Zvuk počut a? od vy??ích otáčok... 1500ot/m a vy??ie... stlačena spojka alebo zaradeny kvalt alebo vyradeny neutral nema na to vpliv...

Tak som skontroloval aj kladku a vodnu pumpu...

Vodna pumpa ma volu.. ale netečie.. tak isto aj kladka.. ta je pevna ako skala... ale ked ju zatočím tak trochu divny zvuk ma.. ale obe veci vymenim.. hlavne tu pumpu...

po vymene uvidim či to nerobilo ten zvuk alternator.. a pripadne ho dam zrepasovat..

Napsal: úte lis 06, 2012 9:16
od Jarouš
Lipi píše:Axialna je pozdl? osky? .... hore - dole...
A radialna zo strany na stranu ?...

Ak jo .. tak radialna vola tam je..

Ono to rie?im preto lebo mi z ničoho nič začalo niečo pri otačkach rezonovat.. ako keby dra?... (zrejme niečo ako lo?isko) a hlavne to počut ked sa brzdi motorom.. ako ked vrčí zotrvak.. ale nepravidelne...

Prevodovku alebo spojku s dvohjmotou vylučujem... tie maju 40t. KM....

Zvuk počut a? od vy??ích otáčok... 1500ot/m a vy??ie... stlačena spojka alebo zaradeny kvalt alebo vyradeny neutral nema na to vpliv...

Tak som skontroloval aj kladku a vodnu pumpu...

Vodna pumpa ma volu.. ale netečie.. tak isto aj kladka.. ta je pevna ako skala... ale ked ju zatočím tak trochu divny zvuk ma.. ale obe veci vymenim.. hlavne tu pumpu...

po vymene uvidim či to nerobilo ten zvuk alternator.. a pripadne ho dam zrepasovat..
Axiální - v ose otáčení

Radální - kolmá na osu otáčení

Re: Alternátor a vše kolem něj

Napsal: čtv led 03, 2013 21:03
od benja
no lidi uvidíme co mi zítra řeknou v servise.. nicméněabych popsal problém... při normálním běžném ježdění se mi parkrát v posledních dnech stalo že mi to na křižovatce samovolně zdechlo případně při kvaltování zpatečky..a najednou jedu svetla pohasnou a škyt.. konec..přestalo dobíjet vycuclo baterku a umřelo ani náznak žádneho problému prostě zničeho nic... :?

sundani alternatoru

Napsal: pát kvě 24, 2013 12:54
od tapa
Ahoj lidicky.Mel bych prozbu.Jak se da sundat alternator?Jinak se jedna o fiat grande punto 1.2 rok 2005.Dekuji predem mnohokrat.

Re: Alternátor a vše kolem něj

Napsal: pát črc 19, 2013 19:45
od magi
Tak jsem musel taky po 5 letech vymenit altik+vymena odtokove hadice
Obrázek

Re: Alternátor a vše kolem něj

Napsal: úte črc 08, 2014 21:03
od tkupilik
Ahoj, potřeboval bych vyndat alternátor, varianta s klimatizací. Dneska jsem pod to vlez a vypadá to, že drží na třech šroubech. Dva jsou dole, ok, ale jeden je naprosto nepřístupnej nahoře v mezeře mezi kompresorem a alternátorem, alepoň se to zdá podle hmatu. Ta škvíra je malá, sotva abych tam strčil prsty, ráčnu tam nedostanu ani náhodou (ani ořech s kloubkem) a na očkovej klíč není dost prostoru aby se s nim dalo točit. Co s tím hajzlem dělat / jaký udělátko potřebuju?? Neznamená to, že budu muset sundavat celej ten rám kde drží kompresor a alternátor???

Re: Alternátor a vše kolem něj

Napsal: stř črc 09, 2014 14:07
od Jarouš
je to ital, tak bych se tomu moc nedivil :D Kdybys viděl, co musím všechno povytahovat na Stilu, když chci věnit olejový filtr, tak by ses po.sral.

A kompresor drží na čem? Nepůjde odšroubovat a kousek odstrčit, aby ses dostal k tomu šroubu. Myslím, že na mém motoru je to stejně jako u T-jetu, zkrátka přístup na ho.vno. A to vyšroubovat je někdy měnší zlo, než to tam pak narvat zpátky :D

Re: Alternátor a vše kolem něj

Napsal: čtv črc 17, 2014 20:11
od tkupilik
Mám k alternátoru ještě jeden dotaz, po nastartování to normálně naběhne a diagnostika ukazuje 14V celkem přesně, ale po ujetí nějakých 10 kilaků se to rozbije a napětí v palubní síti plave 12,5V - 13V. To by nemělo, ne? Do alternátoru vedou jen dva dráty, z baterky a buzení. Jakmile se to jednou nabudí, už to zůstane nabuzené a ECU to už neumí 'odbudit', ani není důvod aby to šlo, ne? Tzn je KO regulátor v alternátoru? S baterkou zatím problém nebyl, když ji hodim na nabíječku, tváří se nabitě.
Edit: Jo a když je to v tom rozbitém stavu, chcíputí, počkání 1 minuty a start nepomůže, plave furt.

Re: Alternátor a vše kolem něj

Napsal: pát črc 18, 2014 9:57
od Jarouš
jj, vypadá to na regulátor KO nebo některou načatou diodu na bloku. V provozu elektronika reguluje na 14V (celkem přesně). ŘJ motoru jen přizvedává otáčky v rámci kompenzace vzrůstajícího požadavku na výkon od alternátoru.