Stránka 18 z 25
Re: nastavení zdvihátek GP 1.2 8V 48KW
Napsal: ned lis 23, 2014 18:01
od lukynen
jeník1 píše:Ono to tam není, protože se to dělat nemusí.
Pokud tam nejsou hydroštely ,tak by se to mělo dělat určitě ,protože se ta vůle ,nebo naopak nevůle sama nevyřeší !!!!!!
Podotýkám jen samostatně mechanicky štelovatelné koníky

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: ned lis 23, 2014 18:05
od lukynen
Mara87 píše:No, to si nejsem jist. Proti Fiatu nic nemam ale mam dojem ze nektere veci delaji jen proto aby se mohli posr...
Jinak na Fiat nedam dopustit.
Je to tam z důvodu ekologie ,aby olej z oddechu kliky a celého motoru ,nekapal po zemi -silnici ,tak se žene zpět do sacího okruhu a tím je vše ve vnitřku od oleje. Čím víc km tím víc motor začne dejchat

Bohužel chlad a kondenzace vody-vlhkosti dělá toto hnědé COSI rozvodu hadic .
Podotýkám ,že to má každé auto v dnešní době pokud není majitelem upraveno jinak

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: ned lis 23, 2014 20:14
od 1nekros1
A ako to mo 16v hhmmmmm?
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: ned lis 23, 2014 21:10
od lukynen
1nekros1 píše:A ako to mo 16v hhmmmmm?
Tak multiair je hydroštely a elektohydraulika na otevírání sacích.
A vše ostatní předpokládám hydroštely z portfolia 16V a pokud má 8V mechaniku ,což já nevím ,odpovídal jsem na dotaz kolegy.
Jinak 8V je systém škodovka 100-130 a první favorit ,taky se dělali vůle na ventilech pokud se nepletu.
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: pon lis 24, 2014 10:15
od Jarouš
Částečně se dost pleteš, tyto šáde včetně šícího stroje (Fafen) měly archaickou konstrukci ventilového rozvodu OHV (vačka někde v polovině bloku motoru pod ventilama a přenost pohybu přes tyčku a vahadlo na ventil (spousta dílčích segmentů = možnost vniku vůlí vysoká). Tam se to muselo štelovat skoro pořád

. Fiat už (snad) od konce 60-tých let používá pohon rozvodu OHC, kdy je vačka nad ventily v hlavě motoru a přenos pohybu je přímo na ventil s vymezovací podložkou. A toto je i případ 1.2 a 1.4 8V FIRE v GP. 1.4 16V má hydroštěly. Z osobní zkušenosti můžu říct, že jsem zatím ventily na Punu nikdy neseřizoval a to mám najeto 160 tisíc. Podle proměření při 100 tkm (výměn rozvodů) - předepsané hodnoty vůlí. Obecně lze říct, to snad nikdo neseřizuje, jen když je nějaký problém.
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: pon lis 24, 2014 10:34
od Mara87
Potvrzuji že motor 1,2 8V nemá hydroštely
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: pon lis 24, 2014 20:41
od lukynen
Jarouš píše:Částečně se dost pleteš, tyto šáde včetně šícího stroje (Fafen) měly archaickou konstrukci ventilového rozvodu OHV (vačka někde v polovině bloku motoru pod ventilama a přenost pohybu přes tyčku a vahadlo na ventil (spousta dílčích segmentů = možnost vniku vůlí vysoká). Tam se to muselo štelovat skoro pořád

. Fiat už (snad) od konce 60-tých let používá pohon rozvodu OHC, kdy je vačka nad ventily v hlavě motoru a přenos pohybu je přímo na ventil s vymezovací podložkou. A toto je i případ 1.2 a 1.4 8V FIRE v GP. 1.4 16V má hydroštěly. Z osobní zkušenosti můžu říct, že jsem zatím ventily na Punu nikdy neseřizoval a to mám najeto 160 tisíc. Podle proměření při 100 tkm (výměn rozvodů) - předepsané hodnoty vůlí. Obecně lze říct, to snad nikdo neseřizuje, jen když je nějaký problém.
Ano máš pravdu v systému rozvodu ,tem jsem neupřesňoval ,nepřišlo mi to zásadní ,moje chyba.
Jen jsem podotýkal ,že se vůle nebo nevůle sama nevyřeší a možnost zaklepání ventilu zmenší vůli.
Je to o systému ladění vůle a né rozvodu OHV OHC .
Pokud máš informace o tom ,že se nedělají od výrobce tak pak je to jasné

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: úte lis 25, 2014 18:48
od Venca.P
Kluci kde se dá sehnat ta hadice odvětrávání. Taky ji máme zpuchřelou. Byl by odkaz nějaký. Nebo ta na favorita tam pasuje hezky? Díky
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: úte lis 25, 2014 18:57
od Mara87
docela dobře tam pasuje, vydžela asi 3 roky, pak ji zase budes muset vymenit. Ale je podstatně levnější. Já tam teda dávám hadicu na vyhřívání neceho. Pasuje docela dobre. Kluci ti reknou co to je za hadicu, nebo se to tu doctes kdyz kouknes zpet.
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: úte lis 25, 2014 19:06
od Jarouš
lukynen píše:Jarouš píše:Částečně se dost pleteš, tyto šáde včetně šícího stroje (Fafen) měly archaickou konstrukci ventilového rozvodu OHV (vačka někde v polovině bloku motoru pod ventilama a přenost pohybu přes tyčku a vahadlo na ventil (spousta dílčích segmentů = možnost vniku vůlí vysoká). Tam se to muselo štelovat skoro pořád

. Fiat už (snad) od konce 60-tých let používá pohon rozvodu OHC, kdy je vačka nad ventily v hlavě motoru a přenos pohybu je přímo na ventil s vymezovací podložkou. A toto je i případ 1.2 a 1.4 8V FIRE v GP. 1.4 16V má hydroštěly. Z osobní zkušenosti můžu říct, že jsem zatím ventily na Punu nikdy neseřizoval a to mám najeto 160 tisíc. Podle proměření při 100 tkm (výměn rozvodů) - předepsané hodnoty vůlí. Obecně lze říct, to snad nikdo neseřizuje, jen když je nějaký problém.
Ano máš pravdu v systému rozvodu ,tem jsem neupřesňoval ,nepřišlo mi to zásadní ,moje chyba.
Jen jsem podotýkal ,že se vůle nebo nevůle sama nevyřeší a možnost zaklepání ventilu zmenší vůli.
Je to o systému ladění vůle a né rozvodu OHV OHC .
Pokud máš informace o tom ,že se nedělají od výrobce tak pak je to jasné

O tom, že nadměrná nebo malá vůle se nevyřeší sama se určitě nepřu

Jen jsem konstatoval vlastní zkušenost (jak s motory Fiat, tak s tím z Fafena). Zkrátka, pokud nejezdíš plyn, leješ kvalitní olej a hlavně měníš v rozumných intervalech, tak na Fiatech bez hydroštělů není třeba na ventily sáhnout hodně dlouho. Netvrdím, že nikdy.
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: úte lis 25, 2014 20:15
od Zdenda
Dnes když jsem měnil svíčky,tak jsem dával dolu sáni a hadice, kterou jsem kupoval zhruba před 3 roky, je jako nová

Stála mě asi 70 korun odolná na ropné produkty

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: pon pro 01, 2014 11:33
od Venca.P
http://www.amd-autodily.cz/chladici-sys ... vodni.html
Ahoj, mám dotaz je to ta hadice na favorita, která jde použít na odvětrávání klikovky. Místo té originální popraskané. Díky
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: stř úno 18, 2015 20:30
od Alex
Ahoj chlapy
Som tu nový
Fiata som nikdy nevlastnil ale kedže sme sa rozhodli pre kupu druheho auto novšieho tak sme sa rozhodli pre GP.
Cenovo asi najlepšie. Snád jedna podmienka auta je aby bol benzín a mal klimatiáciu
Teraz vlastním vw golf mk2 40kw 1,6D 1991 auto je po komplet GO takže isť ide velmi slušne
Teda vobec nemám skusenosti s CAN, a podobnými diagnostikami
Jazdím každy den do roboty 25km z toho 22km mimo mesta a 3 km v meste (teda 25tam a 25 spátky)
Samozrejme v meste občasne nákupi a podobne, cez leto jadzíme na dovolenku, na kupalisko a tak
Doteraz nám na to postačoval golf 2. Motor išiel, predbiehať sa dalo, spotreba 4l/100 ked som mu tlačil naplno, 160 na tacháči v podstate raz dva. Teda žiadne trasy ako su košice bratislava
Moje otázky su :
-Ake su motory 1,2 8V 48kw myslím na spolahlivosť, čo sa ked pri tom zapnem klímu !?
-Je ten motor vhodný alebo je možné s ním isť aj dlhšie trasy 300km ?
-Chcel by som kupiť skvor tu 1,4ku ale je ich málo na trhu !
-Je možné zistiť že to auto kolko má original km ? Ked na tacháči je 90 000 je možné že v reáli je na nom uz 150 000, dá sa to niejako overiť cez niejaku diagnostiku ?
-Nejazdím niejako športovo, ani agresívne , zase je pravda občas motor rád vytočím. A ako je to s predbiehaním ?
-Potrebujem spolahlivi motor ročne nabehám 30 000 preto nechcem kupovať už diesel máme v rodine pár a nazaj ma nebaví repasovanie trysiek, čerpadla, turba, to čo ušetrím na palive dám na repas.
Snád len moj otec má Fabiu 1,4 55kw benzín a jedine čo menil bolo tesnenie pod hlavou po 150 000km inač nič
-Kde to auto kupiť ? U nás ? alebo dovoz ?
Na čo si dať pozor pri kupe auta ?
Ďakujem
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: stř úno 18, 2015 21:57
od Sibstr
1) Motor 1.2 8V mám ve Fiatu Panda (2005) a v GP (2008) a zatím v obouch případech bez poruchy, jen měním olej a olejové filtry. Co se týče výkonu a zapnuté klími, tak nepozoruji nějaký úbytek výkonu.
2) Já sem s tím to motorem byl několikrát v Alpách v Rakousku a Švýcarsku (s Pandou). Dvakrát v Německu a jednou ve Francii (s GP) a naprosto v pohodě. GP je ale pohodlnější a na Německé dálnici jsem v pohodě svištěl tachometrových 160 km/h. V létě se chystám s GP do Norska (cca 8000 km za 3 týdny) a podle mě to bude naprosto v pohodě.
3) 1.4 je málo, obzvlášť když chceš auto z ČR. Zkušenosti s 1.4 bohužel nemám.
4) Co se týče stáčených aut, tak jsem jich bohužel potkal docela dost, nejčastěji dovoz z Itálie a pak i z Německa, ale míň. Jak a jestli to jde vyčíst z diagnostiky, ti snad poradí nějaký místní odborník. Já jsem to kontroloval podle výpisů z technických kontrol, nebo různě pokoutně z databází servisů. Nejlepší je prohlídka nějakým zkušeným automechanikem, protože kupovat auto podle ujetých km je blbost.
5) Motor není určitě na žádnou sportovní jízdu. Jako není to trhač asfaltu, ale louda to také není. Pokud budeš jezdit ve dvouch lidech, tak je předjíždění naprosto v pohodě. S plně naloženým autem v pěti lidech, to už ale žádná hitparáda není. Mám najezděno něco s Fabií 1.2 47Kw a s Felicí 1.3 50Kw a GP jezdí dle mého z těchto aut daleko nejlépe.
6) Tento motor od Fiatu je dle mého velice spolehlivý a jednoduchý, nicméně 30kkm ročně, je tedy pořádná porce kilometrů. Nedokážu říct, co takovýto nájezd kilometrů ročně s motorem udělá, protože já nenajedu ani polovinu.
7) Já jsem auto sháněl déle než rok a po tom, co jsem za tu dobu viděl, bych do dovozu nešel ani za nic. Bohužel většinou to je tak, že někdo sem dotáhne nějakou děsně vylítanou herku, patřičně ji stočí a prodává za dvojnásobek. Prostě je nejlepší koupit to od člověka, co je první majitel a vyhnout se všem autobazarům obloukem. Na co si dát pozor nedokážu říct, protože jsem ještě žádný větší problém neřešil. Ťuk, ťuk, ťuk. Třeba největším nepřítelem a hrozbou pro moje GP, jsou dementi na parkovištích.
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: stř úno 18, 2015 23:08
od Tatranec
Sibstr - plne súhlasím, potvrdzujem, čo píše.
Motor 1.2 Fire som mal v Punte Mk II, Mk II/b a teraz aj v GP (44 tisíc, ide ako píla).
Nikdy som nedolieval olej, nikdy nebol s ničím problém.
Raz ročne výmena oleja, filtrov, raz za dva roky chladiaca a brzdová kvapalina, sviečky.
Olej - plnosyntetický, 5W 30, na tom nešetri.
Do GP najlepšie Selenia.
Interval 30 tisíc (podľa výrobcu) je priveľa. Stačí 20 tisíc.
Klíma nerobí s výkonom nič.
Diaľnica - môžeš ísť 130 aj celý deň, bez problémov. Drží trýchlosť aj v kopci.
Po pridaní plynu do 2000 ot/min nečakaj žiadny záťah. Ale ak necháš motor potočiť, zistíš že okolo 2500 ot ožije a ťahá až do 5500 lineárne, "nezmäkne". Takže predbiehať sa dá, ale treba podradiť a točiť.
Kúp auto od majiteľa na inzerát. Kilometre - podľa stavu a veku. 5 ročné auto má (u normálneho majiteľa) asi 70 - 100 tisíc km. Menej nie, never tomu. Pýtaj servisnú knižku. Ak majiteľ chodil do autorizovaného servisu, v počítači majú kopmletnú históriu.
Inak GP je malé Maserati - frajerina za málo peňazí, veľa radosti z auta.
čau,
Tatranec , P 2012 1.2 Fire
1.4 motor nepoznám, neviem.