Stránka 17 z 25
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: úte říj 28, 2014 16:50
od tkupilik
Je to dane termostatem + spinanim ventilatoru chladice, fiat ma myslim termostat kolem 80C a ventilator zapina nekde u 90C. Na fordu me treba termostat otevira az pri 90C. Voda zacne varit jedine kdyz se dostane pod tlak a to lze snadno zkontrolovat zmacnutim hadice u nadrzky. Za normalnich okolnosti k tomu nedojde, muze to nastat kdyz se s autem vyjede nekam do himalaji nebo se poroucha ventilator chladice.
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: úte říj 28, 2014 18:05
od Mara87
Jj, diky. Jen mam strach tam namontovat te neorigo kryt pod motor. Aby mne nezhorelo auto.
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: úte říj 28, 2014 20:34
od Jarouš
Na všech Fiatech co mám a měl jsem (jen benzín), otvírá termostat 87+-2°C. Při 96°C už musí být plně otevřený. Okruh je přetlakový (1,4 bar) a proto se provozní teplota motoru může pohybovat až do 110°C. Pak už svítí kontrolka přehřátí. To jen tak na okraj. Dekl pod motor je nejblíž olejové vany a potrubí výfuku. Žádné části motoru se nedotýká, ani dotýkat nesmí (motor je uložen pružně, takže za jízdy se hýbe). Dekl se tavit určitě nebude, je tam dost místa a za jízdy tam profukuje. Kat (a to je bezkonkurenčně nejžhavější kus motoru) je hned pod parohama, takže v bezpečné vzdálenosti od krytu

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: čtv říj 30, 2014 7:40
od tkupilik
Zajimavy, tak na 80C je asi 'podchlazenej' jen Tjet, mozna kvuly konim.... to je mozna i jeden z duvodu proc je tak zravej.
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: čtv říj 30, 2014 12:20
od Jarouš
Je možné, že foukané motory mají nižší teplotu otvírání termostatu. Orientačně jsem koukl na dehty a tam je termostat taky na 80°C. To jen tak pro úplnost. Každopádně problematika teploty otevření termostatu se vůbec netýká toho, zda se dekl pod motorem bude tavit, nebo ne

. Na Abarthu mám taky komplet zadeklovaný spodek a v místě pod katem se vytavilo místo jak tenisák

. Tím se ale jednoznačně určilo místo, kde v krytu vyrobit větrací díru

. Možná to ale bude spíš tím, že kryty jsou nějaké laciné šmejdy z Polska a tvarování a použitý materiál moc neodpovídá originálu.
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: čtv říj 30, 2014 16:07
od Zdenda
Jarouši ja ho mám na Abarthu, dokonce zateplenej,(origo)

A taky nehoří

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: čtv říj 30, 2014 21:27
od 1nekros1
Ja som mal origos to zateplenie mi po 100000km odletelo a teraz je cely pokrceny teraz mam doma novy polsky tak to musim upravit:-)
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: čtv říj 30, 2014 22:13
od Jarouš
Zdenda píše:Jarouši ja ho mám na Abarthu, dokonce zateplenej,(origo)

A taky nehoří

Zdendo, můj Abarth má trošku jinou kubaturu (bez pár deci 2x víc než foukaná 1.4) a kat žhne jako vysoká pec

Prostě strojovna ze staré školy. Dekl pod motor mám pouze z důvodu "čistoty" motoru, 2,4 v pětiválu "topí" trošku jinak

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: pát říj 31, 2014 9:26
od Zdenda
jj je to jiná liga

ale já jsem spokojenej

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: pát říj 31, 2014 15:41
od Mara87
Tak jsem dnes odmontoval hadici odvětrávání olejových par co vede do vzduchového sání abych mohl zase koupit novou (tu na Favala). Ale zarazilo mě že na hrdle které vede do airboxu je jakási bílá emulze (snad voda s olejem???). V té tenké hadici co zase vede odspoda motoru do vzduchového sání bylo to samé. Vše je na fotkách. Setkal jste se s tím někdo? V oleji jsem ale vodu nepozoroval (to by snad to samé bylo i na měřící rysce pro měře stavu oleje???). Nevíte někdo co to je, či nesetkal jste se s tím někdo? Mám ale dojem, že touto cestou to žere olej. Na srazu Punt na Slovensku jsem viděl že tu tenkou hadici někdo úplně zrušil, je tam potřeba?
a tady je vidět jak ten olej teče skrze hrdlo airboxu na blok motoru.

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: pát říj 31, 2014 20:31
od jeník1
Asi tam ta hadice význam má když jí tam výrobce motoru dává.
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: pát říj 31, 2014 23:40
od Mara87
No, to si nejsem jist. Proti Fiatu nic nemam ale mam dojem ze nektere veci delaji jen proto aby se mohli posr...
Jinak na Fiat nedam dopustit.
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: sob lis 01, 2014 10:08
od jeník1
Podobné odvětrání má každý motor. Já mám tuhle hadičku pořád jako novou.
nastavení zdvihátek GP 1.2 8V 48KW
Napsal: ned lis 23, 2014 10:45
od jaroslavii
Zdravím, chci si po čase nastavit zdvihátka, Grande Punto 1.2 8V 48KW, musí se nastavovat ručně, ale nevím parametry kolik to má být. Neví někdo? Mám na dvd servis manual, ale tam to není. Děkuji
Re: nastavení zdvihátek GP 1.2 8V 48KW
Napsal: ned lis 23, 2014 11:13
od jeník1
Ono to tam není, protože se to dělat nemusí.