Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Je to dane termostatem + spinanim ventilatoru chladice, fiat ma myslim termostat kolem 80C a ventilator zapina nekde u 90C. Na fordu me treba termostat otevira az pri 90C. Voda zacne varit jedine kdyz se dostane pod tlak a to lze snadno zkontrolovat zmacnutim hadice u nadrzky. Za normalnich okolnosti k tomu nedojde, muze to nastat kdyz se s autem vyjede nekam do himalaji nebo se poroucha ventilator chladice.
GP 1.4 Tjet
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Jj, diky. Jen mam strach tam namontovat te neorigo kryt pod motor. Aby mne nezhorelo auto.
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Na všech Fiatech co mám a měl jsem (jen benzín), otvírá termostat 87+-2°C. Při 96°C už musí být plně otevřený. Okruh je přetlakový (1,4 bar) a proto se provozní teplota motoru může pohybovat až do 110°C. Pak už svítí kontrolka přehřátí. To jen tak na okraj. Dekl pod motor je nejblíž olejové vany a potrubí výfuku. Žádné části motoru se nedotýká, ani dotýkat nesmí (motor je uložen pružně, takže za jízdy se hýbe). Dekl se tavit určitě nebude, je tam dost místa a za jízdy tam profukuje. Kat (a to je bezkonkurenčně nejžhavější kus motoru) je hned pod parohama, takže v bezpečné vzdálenosti od krytu 

GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Zajimavy, tak na 80C je asi 'podchlazenej' jen Tjet, mozna kvuly konim.... to je mozna i jeden z duvodu proc je tak zravej.
GP 1.4 Tjet
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Je možné, že foukané motory mají nižší teplotu otvírání termostatu. Orientačně jsem koukl na dehty a tam je termostat taky na 80°C. To jen tak pro úplnost. Každopádně problematika teploty otevření termostatu se vůbec netýká toho, zda se dekl pod motorem bude tavit, nebo ne
. Na Abarthu mám taky komplet zadeklovaný spodek a v místě pod katem se vytavilo místo jak tenisák
. Tím se ale jednoznačně určilo místo, kde v krytu vyrobit větrací díru
. Možná to ale bude spíš tím, že kryty jsou nějaké laciné šmejdy z Polska a tvarování a použitý materiál moc neodpovídá originálu.



GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
- Zdenda
- Abarthář
- Příspěvky: 902
- Registrován: stř úno 02, 2011 15:11
- Bydliště: Lucany nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Jarouši ja ho mám na Abarthu, dokonce zateplenej,(origo)
A taky nehoří 


AprГЁs les processus d'extraction, la teneur en sildГ©nafil a Г©tГ© dГ©terminГ©e en utilisant l'efficacitГ© liquide haute performance du mГ©dicament mais Г©galement h aprГЁs dans ces articles publiГ©s rГ©fГ©rences 8 18.
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Ja som mal origos to zateplenie mi po 100000km odletelo a teraz je cely pokrceny teraz mam doma novy polsky tak to musim upravit:-)
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Zdendo, můj Abarth má trošku jinou kubaturu (bez pár deci 2x víc než foukaná 1.4) a kat žhne jako vysoká pecZdenda píše:Jarouši ja ho mám na Abarthu, dokonce zateplenej,(origo)A taky nehoří


GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
- Zdenda
- Abarthář
- Příspěvky: 902
- Registrován: stř úno 02, 2011 15:11
- Bydliště: Lucany nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
jj je to jiná liga
ale já jsem spokojenej 


AprГЁs les processus d'extraction, la teneur en sildГ©nafil a Г©tГ© dГ©terminГ©e en utilisant l'efficacitГ© liquide haute performance du mГ©dicament mais Г©galement h aprГЁs dans ces articles publiГ©s rГ©fГ©rences 8 18.
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Tak jsem dnes odmontoval hadici odvětrávání olejových par co vede do vzduchového sání abych mohl zase koupit novou (tu na Favala). Ale zarazilo mě že na hrdle které vede do airboxu je jakási bílá emulze (snad voda s olejem???). V té tenké hadici co zase vede odspoda motoru do vzduchového sání bylo to samé. Vše je na fotkách. Setkal jste se s tím někdo? V oleji jsem ale vodu nepozoroval (to by snad to samé bylo i na měřící rysce pro měře stavu oleje???). Nevíte někdo co to je, či nesetkal jste se s tím někdo? Mám ale dojem, že touto cestou to žere olej. Na srazu Punt na Slovensku jsem viděl že tu tenkou hadici někdo úplně zrušil, je tam potřeba?


a tady je vidět jak ten olej teče skrze hrdlo airboxu na blok motoru.



a tady je vidět jak ten olej teče skrze hrdlo airboxu na blok motoru.

Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
-
- Profík
- Příspěvky: 719
- Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
- Bydliště: Strakonice, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Asi tam ta hadice význam má když jí tam výrobce motoru dává.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Fiat Panda 1.1
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
No, to si nejsem jist. Proti Fiatu nic nemam ale mam dojem ze nektere veci delaji jen proto aby se mohli posr...
Jinak na Fiat nedam dopustit.
Jinak na Fiat nedam dopustit.
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
-
- Profík
- Příspěvky: 719
- Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
- Bydliště: Strakonice, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Podobné odvětrání má každý motor. Já mám tuhle hadičku pořád jako novou.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Fiat Panda 1.1
-
- kolemjdoucí
- Příspěvky: 4
- Registrován: ned bře 23, 2014 10:03
nastavení zdvihátek GP 1.2 8V 48KW
Zdravím, chci si po čase nastavit zdvihátka, Grande Punto 1.2 8V 48KW, musí se nastavovat ručně, ale nevím parametry kolik to má být. Neví někdo? Mám na dvd servis manual, ale tam to není. Děkuji
-
- Profík
- Příspěvky: 719
- Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
- Bydliště: Strakonice, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: nastavení zdvihátek GP 1.2 8V 48KW
Ono to tam není, protože se to dělat nemusí.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Fiat Panda 1.1