Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od tkupilik »

Je to dane termostatem + spinanim ventilatoru chladice, fiat ma myslim termostat kolem 80C a ventilator zapina nekde u 90C. Na fordu me treba termostat otevira az pri 90C. Voda zacne varit jedine kdyz se dostane pod tlak a to lze snadno zkontrolovat zmacnutim hadice u nadrzky. Za normalnich okolnosti k tomu nedojde, muze to nastat kdyz se s autem vyjede nekam do himalaji nebo se poroucha ventilator chladice.
GP 1.4 Tjet
Mara87
Štamgast
Příspěvky: 461
Registrován: ned říj 10, 2010 14:58
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Mara87 »

Jj, diky. Jen mam strach tam namontovat te neorigo kryt pod motor. Aby mne nezhorelo auto.
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jarouš »

Na všech Fiatech co mám a měl jsem (jen benzín), otvírá termostat 87+-2°C. Při 96°C už musí být plně otevřený. Okruh je přetlakový (1,4 bar) a proto se provozní teplota motoru může pohybovat až do 110°C. Pak už svítí kontrolka přehřátí. To jen tak na okraj. Dekl pod motor je nejblíž olejové vany a potrubí výfuku. Žádné části motoru se nedotýká, ani dotýkat nesmí (motor je uložen pružně, takže za jízdy se hýbe). Dekl se tavit určitě nebude, je tam dost místa a za jízdy tam profukuje. Kat (a to je bezkonkurenčně nejžhavější kus motoru) je hned pod parohama, takže v bezpečné vzdálenosti od krytu :D
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od tkupilik »

Zajimavy, tak na 80C je asi 'podchlazenej' jen Tjet, mozna kvuly konim.... to je mozna i jeden z duvodu proc je tak zravej.
GP 1.4 Tjet
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jarouš »

Je možné, že foukané motory mají nižší teplotu otvírání termostatu. Orientačně jsem koukl na dehty a tam je termostat taky na 80°C. To jen tak pro úplnost. Každopádně problematika teploty otevření termostatu se vůbec netýká toho, zda se dekl pod motorem bude tavit, nebo ne :D . Na Abarthu mám taky komplet zadeklovaný spodek a v místě pod katem se vytavilo místo jak tenisák :D . Tím se ale jednoznačně určilo místo, kde v krytu vyrobit větrací díru :D . Možná to ale bude spíš tím, že kryty jsou nějaké laciné šmejdy z Polska a tvarování a použitý materiál moc neodpovídá originálu.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Uživatelský avatar
Zdenda
Abarthář
Příspěvky: 902
Registrován: stř úno 02, 2011 15:11
Bydliště: Lucany nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Zdenda »

Jarouši ja ho mám na Abarthu, dokonce zateplenej,(origo) :D A taky nehoří :shock:
AprГЁs les processus d'extraction, la teneur en sildГ©nafil a Г©tГ© dГ©terminГ©e en utilisant l'efficacitГ© liquide haute performance du mГ©dicament mais Г©galement h aprГЁs dans ces articles publiГ©s rГ©fГ©rences 8 18.
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od 1nekros1 »

Ja som mal origos to zateplenie mi po 100000km odletelo a teraz je cely pokrceny teraz mam doma novy polsky tak to musim upravit:-)
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jarouš »

Zdenda píše:Jarouši ja ho mám na Abarthu, dokonce zateplenej,(origo) :D A taky nehoří :shock:
Zdendo, můj Abarth má trošku jinou kubaturu (bez pár deci 2x víc než foukaná 1.4) a kat žhne jako vysoká pec :D Prostě strojovna ze staré školy. Dekl pod motor mám pouze z důvodu "čistoty" motoru, 2,4 v pětiválu "topí" trošku jinak :D
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Uživatelský avatar
Zdenda
Abarthář
Příspěvky: 902
Registrován: stř úno 02, 2011 15:11
Bydliště: Lucany nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Zdenda »

jj je to jiná liga :D ale já jsem spokojenej :clap
AprГЁs les processus d'extraction, la teneur en sildГ©nafil a Г©tГ© dГ©terminГ©e en utilisant l'efficacitГ© liquide haute performance du mГ©dicament mais Г©galement h aprГЁs dans ces articles publiГ©s rГ©fГ©rences 8 18.
Mara87
Štamgast
Příspěvky: 461
Registrován: ned říj 10, 2010 14:58
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Mara87 »

Tak jsem dnes odmontoval hadici odvětrávání olejových par co vede do vzduchového sání abych mohl zase koupit novou (tu na Favala). Ale zarazilo mě že na hrdle které vede do airboxu je jakási bílá emulze (snad voda s olejem???). V té tenké hadici co zase vede odspoda motoru do vzduchového sání bylo to samé. Vše je na fotkách. Setkal jste se s tím někdo? V oleji jsem ale vodu nepozoroval (to by snad to samé bylo i na měřící rysce pro měře stavu oleje???). Nevíte někdo co to je, či nesetkal jste se s tím někdo? Mám ale dojem, že touto cestou to žere olej. Na srazu Punt na Slovensku jsem viděl že tu tenkou hadici někdo úplně zrušil, je tam potřeba?

Obrázek
Obrázek

a tady je vidět jak ten olej teče skrze hrdlo airboxu na blok motoru.
Obrázek
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od jeník1 »

Asi tam ta hadice význam má když jí tam výrobce motoru dává.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Mara87
Štamgast
Příspěvky: 461
Registrován: ned říj 10, 2010 14:58
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Mara87 »

No, to si nejsem jist. Proti Fiatu nic nemam ale mam dojem ze nektere veci delaji jen proto aby se mohli posr...
Jinak na Fiat nedam dopustit.
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od jeník1 »

Podobné odvětrání má každý motor. Já mám tuhle hadičku pořád jako novou.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
jaroslavii
kolemjdoucí
Příspěvky: 4
Registrován: ned bře 23, 2014 10:03

nastavení zdvihátek GP 1.2 8V 48KW

Příspěvek od jaroslavii »

Zdravím, chci si po čase nastavit zdvihátka, Grande Punto 1.2 8V 48KW, musí se nastavovat ručně, ale nevím parametry kolik to má být. Neví někdo? Mám na dvd servis manual, ale tam to není. Děkuji
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: nastavení zdvihátek GP 1.2 8V 48KW

Příspěvek od jeník1 »

Ono to tam není, protože se to dělat nemusí.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Odpovědět