Stránka 14 z 25
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: ned pro 08, 2013 11:52
od Mara87
s přestavbou zkušenosti nemám, ale stojí to pár kaček, s tou návratností bych byl opatrnější, chvilku než jsem to předělal na LPG sem nad tím přemýšlel, ale nakonec vyhrálo LPG, dražší ale úspora je tam značná. Etanol není zase o tolik levnější než Natural 95, navíc s tím výkonem se jednotlivé články liší, jedni tvrdí že dojde k nárustu výkonu, druzí zase že ke snížení. Navíc benzín si můžeš sám naředit etanolem i bez přestavby, ale záleží to auto od auto zda ti to pojede, v Naturalu 95 ho nějakým procentem máš obsažen. Jako v té přestavbě bych byl fakt opatrný, aby si v finále nejezdil stejně zadraho jako u Naturalu.
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: stř pro 11, 2013 20:59
od pepanmadle
Samozřejmě by to asi šlo míchat,ve fiatu o tom nechtěli ani slyšet,tohle ale není žádný vysokovýkonný motor moderní koncepce,takže by měl teoreticky spapat všechno co teče...Plyn asi pro mě není,nedám možná ani 10000 km ročně,a u takhle malýho auta by hrálo i roli zmenšení prostoru jak pro zavazadla,tak pro posádku.
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: čtv pro 12, 2013 10:23
od Mara87
zmenšení prostoru pro posádku u LPG není, s kufrem je to horší, pokud si ale necháš dát nádrž do prostoru rezervy tak ani zmenšení kufru nehrozí. Ale nebudeš moct vozit rezervu, já vozím sprej.
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: čtv pro 12, 2013 16:48
od jeník1
pepanmadle píše:Samozřejmě by to asi šlo míchat,ve fiatu o tom nechtěli ani slyšet,tohle ale není žádný vysokovýkonný motor moderní koncepce,takže by měl teoreticky spapat všechno co teče...Plyn asi pro mě není,nedám možná ani 10000 km ročně,a u takhle malýho auta by hrálo i roli zmenšení prostoru jak pro zavazadla,tak pro posádku.
Když jsem měl Pandu s motorem 1108 cm, tak poslední rok jsem jezdil pouze 50:50 benzín : E85 a motor šlapal jako hodinky i startování v zimě zcela bez problémů. Trochu víc to žralo a motor byl živější, ale i tak jsem za rok na palivu ušetřil několik tisíc.
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: čtv pro 12, 2013 17:05
od Mr.Bean
Bez jakýkoliv úpravy? Rád bych taky zkusil, ale zatim se mi moc nechtělo
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: čtv pro 12, 2013 17:23
od jeník1
Jo jo bez úpravy. Stejně je v Naturalu 5 procent etanolu a vyrobci aut si tím nijak nelámou hlavu. Tak to asi moc motoru neškodí. 1:1 nat95 a Etanol lze provozovat tento motor bez problémů. Nesmí tam ovšem být více Etanolu než benzínu. 50:50 je max. limit. Ono jde o to, že kdo má auto max 5 let, tak se tímto způsobem motor nezničí a nikdo pak při prodeji stejně nepozná, že jsi jezdil na líh

Ale ty jsi ušetřil tisíce korun.

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: čtv pro 12, 2013 20:41
od tkupilik
S tim setrenim to neni tak horky, pocitej s usporou 20% pokud budes jezdit na cisty E85 a tankovat u ona, u jinych pump je uspora jen 10%. Pri mixovani je pak uspora jen polovicni, takze to za tu namahu ani nestoji. S temahle parametama si prepoctej i navratnost prestavby, zda te to vubec za to stoji.
A jestli te to uklidni, ve fiatu jsem uz na cisty E85 najel pres 80kkm.
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: čtv pro 12, 2013 21:57
od pepanmadle
Mara87 píše:zmenšení prostoru pro posádku u LPG není, s kufrem je to horší, pokud si ale necháš dát nádrž do prostoru rezervy tak ani zmenšení kufru nehrozí. Ale nebudeš moct vozit rezervu, já vozím sprej.
Mám tušení že auto po přestavbě na plyn otypujou jako čtyřmístný,a bez rezervy bych nevyjel,znamená to mít u sebe stále připravených několik tisícovek pro případný zásah asistenční služby,nemluvě o časových ztrátách kdyby bylo třeba sehnat nový plášť,sprej vozím taky ale je to jen takový alibi,pomůže asi u jen hodně malýho poškození.
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: ned pro 15, 2013 13:42
od Kotas
auto mám furt jako pětimístné, rezervu vozím jen na delší trasy, sprej a vrták s tím těsnícím špagátem pořád. Na dovolenou v republice naložím dojezdovku a v německu jsem měl plnohodnotné kolo, ve dvou lidech nevadilo hodit jeden batoh na zadní sedadlo.
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: ned pro 15, 2013 17:21
od Dušan
pepanmadle píše:Mám tušení že auto po přestavbě na plyn otypujou jako čtyřmístný,...
To musí být blbost
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: ned pro 15, 2013 17:38
od Mara87
Kotas píše:auto mám furt jako pětimístné, rezervu vozím jen na delší trasy, sprej a vrták s tím těsnícím špagátem pořád. Na dovolenou v republice naložím dojezdovku a v německu jsem měl plnohodnotné kolo, ve dvou lidech nevadilo hodit jeden batoh na zadní sedadlo.
Taky beru rezervu pouze na dlouhé vzdálenosti, třeba na dovču. Po Brně nemá smysl ju vozit.
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: ned pro 15, 2013 17:42
od Mara87
Dušan píše:pepanmadle píše:Mám tušení že auto po přestavbě na plyn otypujou jako čtyřmístný,...
To musí být blbost
Mrkl sem se do VTP. Po přestavbě na LPG tam mám pořád počet míst k sezení: 5
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: čtv led 09, 2014 15:54
od micosajan
Mara87 píše:Dušan píše:pepanmadle píše:Mám tušení že auto po přestavbě na plyn otypujou jako čtyřmístný,...
To musí být blbost
Mrkl sem se do VTP. Po přestavbě na LPG tam mám pořád počet míst k sezení: 5
kdysi to tak opravdu bývalo... montovaly se velké "pancéřove" nádrže s kapacitou x-desítek litru, která sama o sobě něco vážila... takže ano např ze Š120 nebo žigula se stalo 4-místné auto... tahle "doba dřevná" u LPG je už naštěstí dávno pryč
myslím si, že toto může nastat dnes u individuální přestavby na CNG - tam ty nádrže pořád něco váží...
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: pon led 27, 2014 16:33
od kuta33
Bezva závada
Že mi minulý týden prasklo levé přední péro (půl závitu pryč)

celkem neřeším, s výměnou jsem se smířil, ale hned při další jízdě v cca -12°C se asi po 10 kilometrech ozvalo klepnutí a v autě bylo cítit olej. Kydž jsem otevřel kapotu, byl na ní olejový flek a měrka oleje ve výšce kapoty, to samé se opakovalo na 20 kilometrech ještě dvakrát. Na zpáteční cestě asi po třech hodinách už nic.
Olej čistý, měněný asi před 3000 km, úbytek odpovídá tomu co bylo na kapotě.
Chladící kapalina neubývá.
Hadice odvětrání olejové skříně do sání v pořádku.
Najeto po pěti letech ostudných 33000 km.
Bez žádných dalších problémů.
Jediné co měl napadlo, že někde na odvětrání je sítko na kterém mohla zmrznout sražená voda, nebo nečistoty, po delším stání teplého motoru (a možném rozmrznutí) už to znovu neudělalo.
Napadá vás nějaké jiné vysvětlení, případně jestli nevíte, jestli tam je něco, kde se mohlo odvětrání ucpat, případně na jakém místě mimo hadice, kterou mám letos novou a v pořádku ?
Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: pon led 27, 2014 20:21
od Jarouš
Odvětrání oleje je přes tu silnou hadici do airboxu. Žádné sítko v ní není, zamrznout tam nemá co. Navíc je těsně mezi motorem a boxem, takže skoro hned po startu v teple. Tím bych vyloučil nějaký ten ledový "špunt" kdekoliv. Jen tak pro kontrolu sundej airbox a koukni na přívod od hadice a celou hadici, jestli není někde stlačená (např. špatnou montáží), resp. na nátrubek té hadice na ventilovém víku. Jestli takhle tlakuje motor do klikovky, je to divné. V podstatě klikovka není odvětrávaná přímo, ale přes přepadový kanál (oleje shora) do prostoru vačky a pak hadicí přes airbox nad škrticí klapku.
Další možnosti jsou: moc oleje v motoru, načnuté těsnění pod hlavou v místě hlavního olejového kanálu, případně nejhorší varianta - zapečené nebo poškozené pístní kroužky. Ale to by na chodu motoru bylo určitě poznat.
PS: závit na péru je celkem běžný problém a to i u dalších značek. Ve většině případů daň z provozu na pozemních "komunikacích" ČR. Už jsem taky měnil, stejný kus pružiny mi vycinkal na železničním přejezdu ven z auta
