![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
tak se k vam taky pridavam dneska se mi rozsvitila kontrolka motoru...sam jsem zvedavy co se mu nelibi
protoze auto jede porad skvele...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
zrovna predvcerom aj mne vyhodilu chybu zmesi 1 a 2 valci tak som to resetol a bolo fajn... zas som neaky smejdovy plyn natankoval...
no sak uvidis bud to das na pc alebo nic nezistis uz som to pisal....
no sak uvidis bud to das na pc alebo nic nezistis uz som to pisal....
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
zrovna jsem dojel z fiatu, zavada byla v EGR ventilu ktery byl zarezly...takze spokojeny sice o 500Kc chudsi ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
ved to ti niec nespravili iba resetli chybu!!!
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Motor 1,3 Multijet - vstřikování
V poslední době jsem se setkal se čtyřmi případy závady vstřikování - přidřené vysokotlaké čerpadlo u tohoto motoru. Pamalu mi to přijde jako epidemie
Mě to potkalo v 90 tis km, další motor 117 a 130tkm. Je tu samozřejmě otázka kvality paliva, ale myslel jsem že čerpadlo CP od Bosche má větší výdrž. Dvě další čerpadla měly únik paliva mikrotrhlinou tělesa čerpadla. Skoro přestávám být fandou tohoto motoru
Pro ilustraci, jak vypadá sítko se šponami regulátoru tlaku paliva
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Pro ilustraci, jak vypadá sítko se šponami regulátoru tlaku paliva
- Přílohy
-
- foto_1.JPG (84.51 KiB) Zobrazeno 5008 x
Grande 08 5dv 1,3JTD 66kW dual AC B&M - prodáno
Punto 03 5dv 1,9JTD 63kW AC 6xAB - 2016 prodáno
C5 II Break Hdi 100kW Exclusive, Kůže, JBL, Afil, Navi, Xenon
P208 2015 5dv 1,6BlueHDi 73kW Allure, navi, JBL, parkasist
Punto 03 5dv 1,9JTD 63kW AC 6xAB - 2016 prodáno
C5 II Break Hdi 100kW Exclusive, Kůže, JBL, Afil, Navi, Xenon
P208 2015 5dv 1,6BlueHDi 73kW Allure, navi, JBL, parkasist
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Někde už jsem tu psal, že díly od Bosch do italského auta nepatří
.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Je to pořád o kvalitě nafty a filtrů paliva.
Tyhle motory kanystr prostě nesnesou.
Tyhle motory kanystr prostě nesnesou.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Tak uz ma ta chyba stvala, lebo sa zacala objavovat opakovane a naposledy ostala na trvalo svietit aj na pristrojovke. Objednal som kabel dnes prisiel, tak som sa napojil a nasiel 3 chyby. Moj predpoklad sa potrvdil, je to EGR, tie 2 zvysne voda vo filtri a posledna vyzera ako regulator tlaku paliva? No po vymazani nenaskocili ziadne nove, ale uvidime po prejdeni par km...
- Přílohy
-
- errlog25042013.jpg (123.57 KiB) Zobrazeno 4967 x
Grande Punto 1.3MultiJet 90CV 6-speed
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Přepni si to do češtiny, budeš chytřejší.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
DPF
Koukal jste někdo prosím na diagnostiku, jak vypadají data ohledně DPF ? Když sem dám scan z diagnostiky, vyjádří se někdo ? Po připojení na diag ukazovalo 0 km od poslední regenerace, data jsou bez zátěže cca 3000 ot, při jízdě pod zátěží při přidání na max ukazovalo tlak 185-200. Trochu nerozumím interpretaci % zanešení, u některých značek ukazuje až 200%. Díky
- Přílohy
-
- dpf.jpg (254.47 KiB) Zobrazeno 4840 x
Grande 08 5dv 1,3JTD 66kW dual AC B&M - prodáno
Punto 03 5dv 1,9JTD 63kW AC 6xAB - 2016 prodáno
C5 II Break Hdi 100kW Exclusive, Kůže, JBL, Afil, Navi, Xenon
P208 2015 5dv 1,6BlueHDi 73kW Allure, navi, JBL, parkasist
Punto 03 5dv 1,9JTD 63kW AC 6xAB - 2016 prodáno
C5 II Break Hdi 100kW Exclusive, Kůže, JBL, Afil, Navi, Xenon
P208 2015 5dv 1,6BlueHDi 73kW Allure, navi, JBL, parkasist
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Moze voda v palivovom filtri sposobovat, ze za studena auto chyti na 2 sekundy a potom sa zadusi? Minule sa mi to stalo, na druhykrat som uz nastartoval ale az s pomocou plynu som ho "rozdychal" dusilo sa ajtak. Ale dnes startujem polhodku a zakazdym sa zadusi. Dokonca mi zacala svietit kontrolka teploty a vypisovat "fluid temperature exceeded". Ked som ho hodil na diag, tak najprv ziadna chyba, az po nejakych 3 nastartovaniach sa tam objavila ta voda vo filtri. Da sa ten filter nejako odkalit, alebo existuje nejaka prevencia? Lebo mi to zacina robit pri nizsich teplotach a vacsinou ked je vlhkejsie. Inak palivovy filter som menil niekedy pred 4mes.
Grande Punto 1.3MultiJet 90CV 6-speed
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Zanesenie DPF je dost specificka tema, lepsie je zavolat do sevisu. Vo vacsine poradia, pytal som sa uz neraz.
RJ sa snazi regenerovat DPF uz pri naplneni na 2/3 alebo tak nejak som cital. Ak sa nepodari, skusa to po par km dalej, stale ked je motor zohriaty.
To moze sposobovat znacku "obecna chyba".
Regeneracia by mala prebehnut predpokladam z 0 na 100%, aby bola RJ spokojna.
Voda vo filtri moze sposobovat problem, ale je divne, ked si to menil pred 4 mes. Je mozne, ze voda bude aj v nadrzi, ked ju ma filter, mozno zle palivo alebo problem s nadrzou (chyta vzduch a kondenzuje?).
Pokial viem, filter je nerozoberatelny, ale cez spodok by sa mala dat vyliat voda, kam ide snimaci kabel, kde sa to vytiahne.
Dusenie motora na volnobehu robi aj uplne otvoreny EGR ventil. Ja som s nim raz experimentoval a ked som ho zatisol dnu (zatuhoval, tak drzal sam od seba), auto nechcelo nastartovat a ledva sa hybalo, bolo nutne stale tlacit plyn. Az ked sa ventil zavrel, zacalo jazdit normalne.
Skus odpojit kabel od EGR, co to spravi (vyhlasi chybu, s tym treba ratat).
RJ sa snazi regenerovat DPF uz pri naplneni na 2/3 alebo tak nejak som cital. Ak sa nepodari, skusa to po par km dalej, stale ked je motor zohriaty.
To moze sposobovat znacku "obecna chyba".
Regeneracia by mala prebehnut predpokladam z 0 na 100%, aby bola RJ spokojna.
Voda vo filtri moze sposobovat problem, ale je divne, ked si to menil pred 4 mes. Je mozne, ze voda bude aj v nadrzi, ked ju ma filter, mozno zle palivo alebo problem s nadrzou (chyta vzduch a kondenzuje?).
Pokial viem, filter je nerozoberatelny, ale cez spodok by sa mala dat vyliat voda, kam ide snimaci kabel, kde sa to vytiahne.
Dusenie motora na volnobehu robi aj uplne otvoreny EGR ventil. Ja som s nim raz experimentoval a ked som ho zatisol dnu (zatuhoval, tak drzal sam od seba), auto nechcelo nastartovat a ledva sa hybalo, bolo nutne stale tlacit plyn. Az ked sa ventil zavrel, zacalo jazdit normalne.
Skus odpojit kabel od EGR, co to spravi (vyhlasi chybu, s tym treba ratat).
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Nebo oddělej z EGR tu ovládací cívku a ventil zavři mechanicky,měl by se vrátit nahoru proti cívce, zvedá ho jenom pružina.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
EGR to nebude, skor ta voda, z vyfuku ide pri startovani biely dym. Skor sa obavam, ci uz nebude po tych neuspesnych startoch ta voda aj dalej v palivovom systeme.
//update
Takze auto sa mi ani na 3 pokus nepodarilo rozchodit. Naposledy uz ani nenastartovalo a pri toceni blikala a pipala zlta kontrolka motora. Napada ma ci to nebude cerpadlo.
//update
Takze auto sa mi ani na 3 pokus nepodarilo rozchodit. Naposledy uz ani nenastartovalo a pri toceni blikala a pipala zlta kontrolka motora. Napada ma ci to nebude cerpadlo.
Grande Punto 1.3MultiJet 90CV 6-speed
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Cerpadlo ktore?
Palivove v nadrzi pocut, ked zapnes elektriku. To poznas hned.
CommonRail cerpadlo uz nepocut, ale ked isiel biely dym, je mozne, ze spalovalo vodu a na vodu to nejazdi, tak ani nestartuje.
Treba dat hned dole filter, co z neho vylezie.
Ak voda, treba dat vycistit palivovu sustavu.
Kde si naposledy tankoval?
Palivove v nadrzi pocut, ked zapnes elektriku. To poznas hned.
CommonRail cerpadlo uz nepocut, ale ked isiel biely dym, je mozne, ze spalovalo vodu a na vodu to nejazdi, tak ani nestartuje.
Treba dat hned dole filter, co z neho vylezie.
Ak voda, treba dat vycistit palivovu sustavu.
Kde si naposledy tankoval?
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km