Stránka 13 z 25

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pát kvě 31, 2013 10:24
od 1nekros1
prvych asi 20sekund neni mazany komplet motor kym sa cely motor rozhadze olejom
a podalsie treba aj stelovat volu na vackach.(obcas)

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: ned čer 02, 2013 13:00
od Mara87
1nekros1 píše:prvych asi 20sekund neni mazany komplet motor kym sa cely motor rozhadze olejom
a podalsie treba aj stelovat volu na vackach.(obcas)
Je to zvláštní, včera večer to udělalo zase, nastartoval jem a zase jsem slyšel z motoru takovej plácavej zvuk, myslel jsem že to jsou ventily, ty to ale asi nebudou, po pár vteřinách to přestane. Je to velice zvláštní zvuk, olej je v normě. Akorád jsem si všiml že mám méně vody, ale tou to být nemůže, myslím teda.

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: ned čer 02, 2013 13:24
od jeník1
Mara87 píše:
1nekros1 píše:prvych asi 20sekund neni mazany komplet motor kym sa cely motor rozhadze olejom
a podalsie treba aj stelovat volu na vackach.(obcas)
Je to zvláštní, včera večer to udělalo zase, nastartoval jem a zase jsem slyšel z motoru takovej plácavej zvuk, myslel jsem že to jsou ventily, ty to ale asi nebudou, po pár vteřinách to přestane. Je to velice zvláštní zvuk, olej je v normě. Akorád jsem si všiml že mám méně vody, ale tou to být nemůže, myslím teda.
Studený motor má úplně jiný zvuk než motor zahřátý na provozní teplotu.

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: ned čer 02, 2013 16:26
od Jarouš
Mara87 píše:
1nekros1 píše:prvych asi 20sekund neni mazany komplet motor kym sa cely motor rozhadze olejom
a podalsie treba aj stelovat volu na vackach.(obcas)
Je to zvláštní, včera večer to udělalo zase, nastartoval jem a zase jsem slyšel z motoru takovej plácavej zvuk, myslel jsem že to jsou ventily, ty to ale asi nebudou, po pár vteřinách to přestane. Je to velice zvláštní zvuk, olej je v normě. Akorád jsem si všiml že mám méně vody, ale tou to být nemůže, myslím teda.
A kam se ztrácí? Nemáš fouklé těsnění pod hlavou? Voda v oleji není nebo naopak? Co znamená "méně vody"?

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: ned čer 02, 2013 17:01
od Mara87
no, ještě jsem nedolíval vodu do chladiče, teď jsem si všiml že už jsem po minimem. Tak jsem tam 0,5 l dolil na max.
Kam se strácí nevím, ale myslím si že je to normální když se za 5,5 roků provozu ztratí tak málo vody. To jsou malé věci, spíše nevím co mě tam mlátí.

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: ned čer 02, 2013 17:44
od Jarouš
A nebyl jsi to zrovna ty, komu to žralo olej? Jestli tam za studena něco mlátí, tak to ukazuje na nějaké vůle v motoru. Ventily nebo třeba ojniční ložiska. Ty vydávají při nadměrné vůli takový mlaskavý zvuk.

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: ned čer 02, 2013 20:17
od Tatranec
[quote="Mara87"]no, ještě jsem nedolíval vodu do chladiče, teď jsem si všiml že už jsem po minimem. Tak jsem tam 0,5 l dolil na max.
Kam se strácí nevím, ale myslím si že je to normální když se za 5,5 roků provozu ztratí tak málo vody.

Ahoj, kolega,

ak si po 5,5 roku prevádzky ešte nevymenil chladiacu kvapalinu , radím urobiť to čím skôr.
Kvapalina časom stráca antikorózne vlastnosti a "prežerie" hlavu valcov. Potom sa zvyčajne dostáva do spaľovacieho priestoru. Keď vychádza z výfuku biely dym (vodná para), je už neskoro: treba novú hlavu valcov. Viem to zo skúsenosti kolegu i suseda.
Bodaj by sa nestalo!

Tatranec, P2012 1,2 3 door

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: ned čer 02, 2013 22:28
od Grande EVO
Ja tedy tyto problemy nesleduju,nastartuju a je to ok,uz na starem Puntu po 130.000 tis. km to nedelalo

Jedine co kdyz nastartuju a okamzite jedu ma to za studena tendenci chcipat,po nastartovani 5 sekund pockat a teprve se rozjet a uz vse ok,ale to delalo uz i stare Punto tak jsem zvykly,ale holt nekdy spicham :-)

Problem po naštartovaní motora 1.2 r.v. 2011

Napsal: ned srp 11, 2013 19:28
od nadzvukovy
Problem po naštartovaní motora, je klepavý zvuk od remeňov ? Kompresor klimi, či alternator ? Klepanie resp. taký " elektro " zvuk či akoby vrtanie vrtacky do betonu. Problem vždy nastane na druhý den po umytí auta alebo po intenzívnom daždi. Po prvom naštartovaní motor ma pravidelny chod len to rachoti ( ako naftak ), asi po 3 min. alebo ked sa mierne ohreje tak zvuk sa strati ... Zavada sa potom už neopakuje, kým znova zaprší alebo umyjem auto na wapke. Bol som už aj v servise, že všetko ok, skontrolovali aj keď sa ten neprijemny zvuk sa v ten moment neprejavil. Nestretli ste sa už nahodou niekto s týmto problemom? Tento mesiac mi konči záruka. Ďakujem za každú radu. Plus odkaz na video, podarilo sa mi to natocil : http://www.youtube.com/watch?v=toe4CUef ... e=youtu.be

Re: Problem po naštartovaní motora 1.2 r.v. 2011

Napsal: ned srp 11, 2013 21:04
od Jarouš
Asi teče do alternátoru a už je načatý. Zrezavěl stator a rotor o něj škrtá.

Re: Problem po naštartovaní motora 1.2 r.v. 2011

Napsal: ned srp 11, 2013 21:15
od nadzvukovy
Jarouš píše:Asi teče do alternátoru a už je načatý. Zrezavěl stator a rotor o něj škrtá.

Dík. A dá sa to overiť napr. tým že dam dolu remeň a skusim točiť kladkou alternátora ???
Táto závada by sa neprejavovala pri dobíjani ???
Inak sledoval som vyvod z vodneho kanálu čo je pod oknom a nepríde mi že by mohla čúrať voda na altik ...

PS: mám klimu+modifikovanu odtokovu hadicu ...

Re: Problem po naštartovaní motora 1.2 r.v. 2011

Napsal: pon srp 12, 2013 7:33
od Jarouš
Aha, no i tak zkus shodit řemen a točit altem i kompresorem klimy rukou. Pokud to není alt tak zbývá už jen kompresor.....

Re: Problem po naštartovaní motora 1.2 r.v. 2011

Napsal: pon srp 12, 2013 12:18
od nadzvukovy
Jarouš píše:Aha, no i tak zkus shodit řemen a točit altem i kompresorem klimy rukou. Pokud to není alt tak zbývá už jen kompresor.....
Dnes som sa ešte raz pozrel na tu odtokovu hadicu. Teda je modifikovana. Ale prišlo mi že nieje to až tak dokonale a určite nieaka časť vody sa tam asi vie dostať. Tak som ju schmatol a skusil ňou potočiť. Išlo, tak som ju natočil čo najviac k protipožiarnej prepažke ( čo najviac od motora ) , lebo nebola ... Si myslim že teraz by už nemala, vôbec čurať voda tam kam netreba. Musim to ešte overiť prudom vody z hadice. Ale či toto spôsobovalo môj problem ktorý opisujem v prvom príspevku tejto témy. To zatiaľ ešte neviem.

Ak to teda bol ten alternátor, a voda sa tam už nedostane. A nebude sa opakovať ten problem. Treba alternátor nieako odborne skontrolovať ??? Teda ak tam sem tam čurala voda a už nečúra ??? Auto má 2 roky a 41 000 km ...

Ďakujem za každú pozornosť ...

Re: Problem po naštartovaní motora 1.2 r.v. 2011

Napsal: pon srp 12, 2013 15:14
od 1nekros1
no osobne by som si ten altik radsej nechal prezriet pretoze ho mas aj cely zaoxidovany od vody (biely povlak) a urcite uz svoje naj dni ma za sebou kedze vydava taketo zvuky. teraz to moze byt cenovo prijatelna oprava no uz ked sa zadre uplne neco tak uz nie. pri senici je odborna dielna na alternatori ujco ti to aj vyskusa otestuje.a aj inde len treba napisat skade si

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: sob pro 07, 2013 18:46
od pepanmadle
Máte někdo zkušenosti s přestavbou tohoto motoru na Ethanol 85? Vypadá to docela zajímavě,návratnost investice kolem 1 roku.