Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Dinggo
kolemjdoucí
Příspěvky: 4
Registrován: ned srp 10, 2014 15:33

Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Dinggo »

Tak jsem několikrát vyzkoušel startování se studeným motorem a pokaždé byl problém, když jsem nechal MAP senzor zapojený. Bez něj si motor krásně předl. Okouknu nabídku na netu a objednám nový. Všem díky za pomoc.
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od tkupilik »

Dneska mě přišel MAP z číny a těžký zklamání. Auto s ním sice jezdí ale samotnej senzor měří blbě - má 5% chybu v celém rozsahu (na chcípnutej motor ukazuje 0,95 a při max 2,5 podle senzoru od turba ukazuje jen 2,4 - normálně se MAP a turbo senzory překrývají). Takhle to nevypadá tak hrozně, dávkování paliva se zkoriguje podle lambda sondy, ale rozjebe to předstih. Předstih se odvozuje právě od MAP a chyba 5% znamená zvýšení předstihu přibližně o 2 stupně.
GP 1.4 Tjet
Foligno
Návštěvník
Příspěvky: 82
Registrován: pon led 09, 2012 18:06
Bydliště: Pí??

Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Foligno »

Přidám svou zkušenost se startováním.
Zrovna na dovolené, začalo naskakovat až po čtvrté, po šesté(ne hodině) :roll:
Neměl jsem dojem, že by to bylo baterkou protože další pokusy motor naskakoval ale zhasl.A nezdálo se, že by protočení bylo pokus za pokusem slabší.LPG, nalítáno 50tkm, takže po návratu mi mechanik vyměnil svíčky(nevěděl jsem že na lpg jsou speciální) a 2 popraskané hadice vzadu za krytem sání.1700.Výsledek žádný.PAk se proměřila baterie- byla origo tzn stará 5 let a byla na 30% kapacity. dobrá dala se nová, 1500.Pořád to ještě není úplně ono, ale!! po výměně svíček a hadic jsme jeli natankovat plyn(těsně před dojezdem k mechošovi mi pípla prázdná plynová, tak jsem přepl na benzin),a když jsme nastartovali a přepli začalo to pískat a prostě něco špatně.Pískání jsem odstranil, ale problém asi se vstřikovačem.Ten motor na plyn jakoby jel narozdíl od benzinu na 3 válce nepravidelně nechce do otáček má snahu zdechat.Povezu to teda do servisu k plynařovi, a zajímá mě otázka- pokud on ladí motor jakože na plyn, ladí ho i na benzin?Tzn ladí se motor pro správný chod celkově nebo na každé palivo zvlášť?Dneska odjíždím na Slovensko, tak uvidíme, jak se to bude chovat .Ale to co musím do auta vrážet letos,Ať už běžná opotřebení(žárovky, pneumatiky, stěrače,rozvody, klíňák), nebo kazivěci(nefunkční stěrače, tlumiče,podběhy, stahování skla, výfuk, spojka)je na mašlu.Čaute
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od jeník1 »

Zase to LPG. Ve Fiatu kam jezdím asi rok montovali LPG, ale nakonec montáže zrušili. Jako důvod zrušení byly částé reklamace. Vidiny levného ježdění se změní v horor.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od tkupilik »

Při LPG se motor "neladí". Funguj to tak, že LPG jednotka se pro různé režimy motoru naučí kolik ECU motoru vstřikuje benzínu a pak při provozu na LPG vstřikuje tolik LPG aby ECU vůlbec nepoznala, že tam LPG je - tzn upravuje vstřikování LPG tak, aby aktuální hodnoty délky vstřiku z ECU odpovídaly těm naučeným.
Je potřeba chápat, že motor vždy řídí ECU motoru, LPG jednotka nic neřídí.
Takže veškeré ladění spočívá v tom, že se chvilku jede na benzín, pak se něco najede na LPG a pak se přes LPG diagnostiku klikne na čudlik aby LPG jednotka použila naučené hodnoty. Žádná věda. Pokud to timhle nejde naladit / furt to zlobí, tak je něco blbě v instalaci nebo na motoru. Potíž s LPG je, že to mastí diletanti co netuší která bije a umí max mlátit kladivem do auta....

Update k čínskýmu MAPu, vydržel v autě asi týden a pak se podělal úplně. Takže jsem stejně skončil u origo bosch (a raději jsem ho koupil o něco dráž u fiatu, už jsem nechtěl žádné překvapení). Vyhozených 900 peněz z okna a problémy jako bonus.
GP 1.4 Tjet
Foligno
Návštěvník
Příspěvky: 82
Registrován: pon led 09, 2012 18:06
Bydliště: Pí??

Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Foligno »

Jeníku- u mně bohužel asi tak, že úsporu vrážím do auta jinak.Jinak kdyby se to nekazilo, nalítáme přes 20tkm/rok, a tam je ta úspora znát.Tkupiliku, díky za objasnění, i když jsem si nemyslel, že to tak je.LPG jsem dlouho váhal kde- A i když v Ově je hafo servisů co dělají přestavby, jel jsem daleko a vybral si Huvara z Kunína.Podle referencí. A i osobně se mi nezdálo, že by byl nějaký fachman, zdá se, že má zkušenosti a ví co dělá.Víte co mně dnes děsí? např. mi vynechávaly stěrače(Nebylo to cyklovačem :roll: ). Můj mech nepřišel na příčinu a poslal mě do Fiatu, že tam maj diagnostiku a přijdou na to.No zdá se, že na to přišli ale taky hádali.Takže když bych přišel do AF centra a chtěl aby se mi podívali na parametry motoru, že se mi nezdají starty a vůbec, tak si myslím, že by to měli napíchnout a přesně říci tohle a tohle je třeba.Tečka. Ne hádat.Takhle jsem na jeden šup měnil svíčky, baterku, kdoví co bude s plynem, normálně jsem rozladěný kolik věcí se kazí najednou u relativně mladého vozu.Proto bych ocenil, kdyby se na to nepřicházelo metodou vyměním jedno jak nepomůže vyměním ono atd.Jinak dneska kdo jel ze Slovenska okolo Šancí....katastrofa taková fronta zasekali jsme se tam na víc než hodinu.Díky vám za vaše názory ahoj.
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od tkupilik »

Schopnosti diagnostiky se dost přeceňují, Při obou problémech které jsem na motoru měl (MAP a škrtící klapka) diagnostika vůbec netušila, že je něco špatně. http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008081001
GP 1.4 Tjet
Foligno
Návštěvník
Příspěvky: 82
Registrován: pon led 09, 2012 18:06
Bydliště: Pí??

Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Foligno »

Ahoj Díky za odkaz na článek- pobavil i poučil.Takže opět jsem se mýlil. Ono- ano baterka byla v mém případě přestárlá i svíčky měly přes. Dnes jsem mluvil s mechanikem plynařem, a ten mi řek, že u svíček to bývá častá chyba dávat tam takové, které tam nepatří.Dneska opět sledoval jsem ranní studený start a auto se rozbublalo napotřetí. S novými svíčkami i baterkou a po včerejších 300 km.TAk vám nevím.To ještě není zima- jsem zvědavý co nakonec pomůže.Dokonce ani nevím, jaké svíčky tam momentálně jsou.Takže příští čtvrtek budu snad chytřejší.
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od 1nekros1 »

Lpg a starty to je koumani cele o sebe x krat som tu uz pisal ze co je zapotreby vyskusat sam.tiez som sam koumal ze co s tym. Ziadny servis sa vam s tym jebat nebude za par euro. Ani vy by ste sa s tym nechceli piplat cudzemu cloveku , chceli by ste zarobit nie stracas cas a o tom to je. Takze bud si kupis diagno alebo 2x zaplatis servis a uz si mohol mat svoju diagnostiku.
A nove auta nesu ani uz nebudu spolahlivejsie a automobilky to ani nepotrebuju. Zivi ich servis a kupa dalsieho auta.
Sviecky som menil 1x a mam najazdene 160000km 110000 km na lpg. Takze sviecky su len chaba vyhovorka.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Foligno
Návštěvník
Příspěvky: 82
Registrován: pon led 09, 2012 18:06
Bydliště: Pí??

Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Foligno »

TAk chlapci podělím se o novinky. Údajně jsou obecně Fiaty k LPG nevhodné, protože řj prý má velký rozstřel hodnot s kterýma pracuje...blíž to popsat neumím asi jako rozsah.No stalo se. plynař mi lpg spravil, můj mechanik špatně zapojil lpg komponenty když měnil svíčky.Takže svíčky nové,baterka nová a studené starty furt špatné- navíc se mi zvedla o cca 1,5l/100km spotřeba.Takže mi poradil buď před zastavením přepnout na benzin, že by se ta jednotka mohla sama rediagnostikovat a nastavit si správné parametry, nebo zresetovat řj . No, dnes jsem to prokleté auto odvezl k mechanikovi, napíchl tam první jednotku, nějak se mu zbláznil program, nepřipojil se. Tak tam po půlhodině dal další, nějakého jiného výrobce(první byla Bosh)opět nedokázal se spojit...pak ze zoufalství zkusil takovou třetí už bez wifi, přímo s kablíkem ke konektoru, a zas nic.Zoufalý mi otevřel vrata od garáže a s prohlášením, že ještě jedno takové auto, tak si to hodí.Zkusím se mrknout k sousedům do Polska,ti tam mají přece jen Fiatů víc, a snad to půjde, ale, po dnešní zkušenosti mám velmi neblahý pocit, že mám kus z pátku 13.
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od tkupilik »

V překladu bla bla bla, nevím, takže jsem s tim nic neudělal....
Hele podle toho co píšeš, to vypadá na problém s vážením vzduchu - MAP senzor nebo přisávání vzduchu do sání. Normální servis by to měl umět opravit, asi není nutné kvůly tomu jezdit do polska. Můžeš zkusit jezdit nějakej čas jen na benzín ať vyloučíš problém v LPG, pouhé přepnutí na benzín před chcípnutím motoru ničemu nepomůže, adaptace trvá několik kilometrů jízdy.
Odkud jsi?
GP 1.4 Tjet
Foligno
Návštěvník
Příspěvky: 82
Registrován: pon led 09, 2012 18:06
Bydliště: Pí??

Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Foligno »

Ahoj- jsem od Ostravy.Ještě mi kolega zkusil doporučit na hodinku odpojit baterii, pak připojit start, minutu volnoběh minutu 1200 otáček pak aspoň 10km jet na rúzné styly jízdy. no nevím, hlavně se mi protiví styl vyměníme tohle, když nepomůže, tak ono jednou to trefíme.Prý ještě senzor chladící kapaliny- pokud ukazuje špatně, nedá sytič a motor naskakuje blbě-ale to pak nevysvětluje tu znatelně vyšší spotřebu.
Foligno
Návštěvník
Příspěvky: 82
Registrován: pon led 09, 2012 18:06
Bydliště: Pí??

Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Foligno »

tkupilik píše:V překladu bla bla bla, nevím, takže jsem s tim nic neudělal....
Hele podle toho co píšeš, to vypadá na problém s vážením vzduchu - MAP senzor nebo přisávání vzduchu do sání. Normální servis by to měl umět opravit, asi není nutné kvůly tomu jezdit do polska. Můžeš zkusit jezdit nějakej čas jen na benzín ať vyloučíš problém v LPG, pouhé přepnutí na benzín před chcípnutím motoru ničemu nepomůže, adaptace trvá několik kilometrů jízdy.
Odkud jsi?
Tkupiliku, na benzin jsme nalítali při tom pokaženém plynu 300km určitě- bereme na Shellce a poslední dvě tankování OMV
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od tkupilik »

Ok, tak jestli te to zlobilo i pri jezdeni na benzin, tak LPG resit nemusis a vypada to spis na ten MAP. Tyhle babsky rady o baterce atd jsou k nicemu, hodne senzoru muzes zkontrolovat pres diagnostiku, tim by jsi mel zacit misto vymeny senzoru nalsepo. Ja jsem ze strednich cech, tak te s tim moc nepomuzu.
MAP muzes vymejt v benzinu a jestli to pomuze, tak hned bez koupit novej....
GP 1.4 Tjet
gyacomo
kolemjdoucí
Příspěvky: 1
Registrován: úte říj 07, 2014 15:37

Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od gyacomo »

Čaute, chcel by som sa Vás opýtať kde v motore nájdem olejový tlakový spínač v Grande Punto 1.3 multijet
Odpovědět