Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Myslel som palivove, keby vstrekovacie to by asi len tocilo a motor by nenaskocil... Cerpadlo pocut, pekne vrci ked zapnem zapalovanie, ale je mozne, ze je zanesene. Okrem toho pri opakovanom startovani to uz vyhadzovalo chybu prekrocenia teploty zmesy, takze tam bude asi fakt voda. Naposledy som tankoval na nejakej noname cerpacke - Optima. A dopocul som sa, ze tam byva nekvalitna nafta, zail neskoro. Takze dakujem krasne za taku naftu, navyse som tam tankoval asi 3/4 nadrze.
Grande Punto 1.3MultiJet 90CV 6-speed
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Dělá ti to EGR, kdyby tam šlo tolik vody jak píšeš tak musí někde ubejvat, nebo snad tankuješ vodu?
Pokud zůstane EGR otevřený tak ani nenatočíš, prostě co jde z výfuku se hned nasává do sání a když není kyslík tak nafta nemůže hořet a proto to bíle kouří.
Pokud zůstane EGR otevřený tak ani nenatočíš, prostě co jde z výfuku se hned nasává do sání a když není kyslík tak nafta nemůže hořet a proto to bíle kouří.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Pokial natankujes nekvalitne palivo a je jasne dokladovatelne, kde a kedy si cerpal, po navsteve servisu je mozne sa domahat nahrady ceny servisnych prac.
Lacne to nie je, ked napr. nacapujes benzin do naftaka, cistenie stoji cca 60-80E. Teraz musia spravit v podstate to iste.
Este sa treba modlit, aby neodislo nieco ine, kedze voda nemaze a vstrekovace a CR cerpadlo musia byt mazane palivom.
Ak cerpadlo vrci, potom nie je problem v nom, i ked je mozne ho pozriet, v akom je stave nadrz. Deklik pristupu k cerpadlu je dostupny po odklopeni zadnej sedacky, ale to asi vies.
Cerpadlo v nadrzi vsak nema filter, iba taky hruby, ak by hrozilo nasatie nejakej necistoty, ktora ho moze zadriet. Palivovy filter je iba v motorovom priestore, takze nadrz by musela byt skutocne velmi zanesena, aby cerpadlo nedokazalo nasat palivo.
Btw, ja tankujem v Metre, maju naftu Unipetrol. Zatial po 1.5 roku s tym nemam problem. Pred 1.5h som tam tankoval, ale naftu extra, vraj je dodatocne aditivovana.
Lacne to nie je, ked napr. nacapujes benzin do naftaka, cistenie stoji cca 60-80E. Teraz musia spravit v podstate to iste.
Este sa treba modlit, aby neodislo nieco ine, kedze voda nemaze a vstrekovace a CR cerpadlo musia byt mazane palivom.
Ak cerpadlo vrci, potom nie je problem v nom, i ked je mozne ho pozriet, v akom je stave nadrz. Deklik pristupu k cerpadlu je dostupny po odklopeni zadnej sedacky, ale to asi vies.
Cerpadlo v nadrzi vsak nema filter, iba taky hruby, ak by hrozilo nasatie nejakej necistoty, ktora ho moze zadriet. Palivovy filter je iba v motorovom priestore, takze nadrz by musela byt skutocne velmi zanesena, aby cerpadlo nedokazalo nasat palivo.
Btw, ja tankujem v Metre, maju naftu Unipetrol. Zatial po 1.5 roku s tym nemam problem. Pred 1.5h som tam tankoval, ale naftu extra, vraj je dodatocne aditivovana.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Jirka mas s tym skusenost? Ja som natocil, pokial este nebola vycucana bateria, tak mi to vzdy chytilo na 2s. Diag mi chybu EGR nevyhodila, len tu vodu v snimaci palivoveho filtra, takze preto usudzujem, ze je to tym. Na cerpacke nemam vo zvyku bravat do ruky inu pistol ako od nafty, takze keby odtial tecie voda, tak tankujem uz davno z obecneho vodovdu
.
Na blocek od paliva si od pumpara vzdy poctivo pockam a odlozim, no raz za cas, ked sa mi to v aute nazbiera, tak sa toho zbavim a zhodou okolnosti, to raz za cas, bolo prave predtym, ako sa mi toto stalo a potom, ako som naposledy tankoval, takze aj keby to bolo preukazatelne servisom, ze to bolo (ne)kvalitou nafty, tak nemam ako vymahat.
Stejne dnes auto odtiahol servis, takze uz len cakat na dobre/zle spravy. Odtahovak skusil este naposledy skrtnut, nastarovat sa mu sice podarilo, ale hned aj skapalo a dalsie laborovanie uz odmietla bateria a pani odtahovaci nemali startovacie kable.

Na blocek od paliva si od pumpara vzdy poctivo pockam a odlozim, no raz za cas, ked sa mi to v aute nazbiera, tak sa toho zbavim a zhodou okolnosti, to raz za cas, bolo prave predtym, ako sa mi toto stalo a potom, ako som naposledy tankoval, takze aj keby to bolo preukazatelne servisom, ze to bolo (ne)kvalitou nafty, tak nemam ako vymahat.
Stejne dnes auto odtiahol servis, takze uz len cakat na dobre/zle spravy. Odtahovak skusil este naposledy skrtnut, nastarovat sa mu sice podarilo, ale hned aj skapalo a dalsie laborovanie uz odmietla bateria a pani odtahovaci nemali startovacie kable.
Grande Punto 1.3MultiJet 90CV 6-speed
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Diag. ti chybu hned nevyhodí protože po el. stránce je ERG v pořádku ,ale mechanicky je otevřenej.
Tohle se řešilo i na Dieselpower foru, zlobí to i třeba na Doblech.
Tohle se řešilo i na Dieselpower foru, zlobí to i třeba na Doblech.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Zdravím, mám problém při startování, někdy to opravdu nechce naskočit a nemusí ani mrznout...žhavičky mám pár měsíců staré. Občas mi po nastartování začne blikat kontrolka žhavení...na diagnostice to vyhodilo chybu žhavícího relé...potřeboval bych poradit, kde ho najdu
a kde by se dalo levně sehnat, díky moc.

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Relé je ze spodu na kastlíku baterky směrem dopředu k chladiči.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
A dostanu se k němu jednoduše, když vyndám baterku? nebo bude třeba něco vymontovat,díky.
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Nejlepší auto na zvedák a dostat se tam pěkně odspodu.
Z vrchu tam je špatnej přístup.
Z vrchu tam je špatnej přístup.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
a? jinak dík za info 

GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Neznamená, že když tam jde žhavení a nafta tak to musí chytit.
A co vstřikovače, nemaj velkej přepad?
A diag. nic nehlásí?
Je toho moc co to může způsobovat.
A co vstřikovače, nemaj velkej přepad?
A diag. nic nehlásí?
Je toho moc co to může způsobovat.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Zdravím, dnes jsem si všimnul, že mi při volnoběhu znatelně vibruje volant sedadlo a celé auto...když trošičku sešlápnu plyn je vše OK...čím by to mohlo být?
-
- Profík
- Příspěvky: 719
- Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
- Bydliště: Strakonice, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
No rozhodně bych se podíval na zavěšení motoru v silentblocích.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Fiat Panda 1.1
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
To u nafty neni normalni?
Ne, ze by nacnuta dvouhmota...?

GP 1.4 Tjet