Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 1nekros1 »

no mne to moje ukazuje presne na 1 stupen ta tvoja odchylka je uz 10 stupnou co si myslim ze je dost na turbe a 3 na maf to nevadi hlavne este kukni ked sa ochladi ci to dobre ukazuje
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Re: hodnoty FiatECUScan

Příspěvek od Lipi »

Lipi píše:Obrázek
Mal som namysli hlavne ten tlak nafty, nasavany vzduch a ten tlak preplnovania...
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

Zdravim... do?la mi akcia na rozvodovu sadu...

Je to značka RUVILLE... je tam komplet 2x ozubene kolo 2x li?ta, napinak, a retaz....

Cena vychadza cca 80? čo je super si myslim...

Nejake nazory na tuto značku rozvodov?
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
peta
Návštěvník
Příspěvky: 64
Registrován: stř zář 14, 2011 22:51

start chladného motoru

Příspěvek od peta »

start ihned po zhasnutí kontrolky ?havení u studeného motoru trvá poměrně dlouho, po chvíli motor neochotně naskočí. Pokud počkám chvíli po zhasnutí kontrolky, start je bez problému.
?havicí svíčky zkontrolovány a vyměněny. Spí?e mi to přijde, jako by byl je?tě malý tlak paliva, proto?e čerpadlo myslím bě?í je?tě i po zhasnutí kontrolky.
Není to můj první 1,3 JTD a v?echny zatím starovaly na 1 otočení bez jediných problémů. Neprojevovalo se někomu něco podobného ? Rád bych se raději v klidu připravil na tuhé mrazy, aby start byl OK.

nevím, zda jsou to symptomy něčeho vadného nebo projev téhle 66, ale při tahu v otáčkách, zvlá?tě na ni??í stupně kdy je motor dost pod plynem, pokud akceleruji někde od 2000 do cca 3500 jsou v tomto pásmu taková místa, kdy je cítit, ?e motor zabere více/méně - tě?ko se to popisuje, ale není to plynulý tah, zatím jsem se s tím u ?ádného dieslu nesetkal. S turbodírou apod to nemá ?ádnou souvislost.
Grande 08 5dv 1,3JTD 66kW dual AC B&M - prodáno
Punto 03 5dv 1,9JTD 63kW AC 6xAB - 2016 prodáno
C5 II Break Hdi 100kW Exclusive, Kůže, JBL, Afil, Navi, Xenon
P208 2015 5dv 1,6BlueHDi 73kW Allure, navi, JBL, parkasist
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Kolacok »

Ahojte
Po dlhej dobe sa mi opat objavil jeden problem.

Cca pred mesiacom som odmontoval intercooler, aby som zistil, v akom sa stave sanie (ma to uz 220tis.km).
Avsak priblizne odvtedy sa mi niekde trati olej, asi 1-1.5dcl na 1000km. Vstupna hadica od intercooleru je mastna, vidiet tam kvapky, mastna je aj cast plastu predneho naraznika, kde je srubovany na podbeh. Dovtedy take nebolo. Olej ubudal asi 1dcl na 10 000 km.

:arrow: Zaroven som vsak v tom istom case menil olej; predtym tam bol Shell Helix Ultra 5W-40. Teraz som nalial Selenia WR 5W-40. Chcel som mu spravit dobre.

Co vlastne nastalo? zacalo prepustat turbo? Zmenou oleja alebo demontazou IC?
Mohlo sa stat, ze Selenia je o tolko kvalitnejsia a rozpustila usadeniny??? :?:
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
kayo
kolemjdoucí
Příspěvky: 18
Registrován: stř kvě 11, 2011 9:48

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od kayo »

Zdravím,

Predvčerom sa mi na mojom GP 1.3 MTJ 66kw vyskytol nasledujúci problém - Po naštartovaní a prejdení zhruba 200m sa mi rozsvietila žltá kontrolka a nápis check engine. Skúsil som zastaviť a znova naštartovať, ale odvtedy hneď po naštartovaní sa kontrolka vždy rozsvieti a ostane svietiť až kým nevypnem motor. Auto sa správa celkom normálne myslím, necítim stratu výkonu, ani zvýšenú spotrebu. Chystám sa s tým na diagnostiku, chápem že bez toho sa tu dozviem len ťažko pôvod problému, len som chcel vedieť či sa niekomu nevyskytlo niečo podobné. Čítal som niekde, že táto kontrolka signalizuje závady ako zvýšené emisie a porucha vstrekovania. Jeden taký môj typ je zaseknutý EGR ventil. Len dúfam že to nebude to vstrekovanie a nejaká tryska, to by bola asi drahšia závada (mám najazdených 175tkm, pri každom tankovaní dolievam aditívum), aj keď sa mi nezdá že by to ostalo odrazu svietiť, skor by som pri vstrekovaní čakal nejake blikanie pri akcelerácii, toto mi príde na nejaký senzor, alebo ten EGR. Čo myslíte? :?
Grande Punto 1.3MultiJet 90CV 6-speed
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od 1nekros1 »

Jasne moze to byt. Kontrolka motora je na spustu chyb.moze to byt aj dpf atd. Ak je tato chyba opakujuca sa tak ti to bude svietit ak to je len nahodna o chvylku zmizne cca 500km. Ak chces a mam diagnostiku doma NZ popripade mozem aj v TT. Neviem s kade si.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
kayo
kolemjdoucí
Příspěvky: 18
Registrován: stř kvě 11, 2011 9:48

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od kayo »

dpf nemám, skúšal som odpojit baterku na noc, nič sa nezmenilo. Závada je zrejme trvalá, aj keď neviem podľa toho, čo píšeš mi to príde, že aj krátkodobú závadu signalizuje cca 500km aj keď hodnoty snímačov sú už v norme, ale závada ostala zapísaná v RJ? Joj diagnostika by mi pomohla, ale som až z LM, nič to zrejme zbehnem do Fiatu, už raz som tam bol tak narýchlo asi pred 2 mesiacmi, čo mi auto zdochlo hneď po naštartovaní, ale vtedy žiadnu chybu nevykazovalo a vyčistil som váhu vzduchu a odvtedy pokoj až doteraz. To je na nervy, ale mám dojem, že keď to vyzerá na závadu, tak žiadnu chybu nevykazuje a keď vyzerá všetko ok, tak mu niečo vadí :evil:
Grande Punto 1.3MultiJet 90CV 6-speed
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od 1nekros1 »

Vzdy sa to prejavi a ostane to tam aby si si mohol pozret o co sa jednalo. Odpojenie baterkx nepomoze nicomu akurat sa ti resetne skrtiaca klapka a zas sa bude kalibrovat. Takto urcit chybu sa neda treba diag. Vo fiate ti nepomozu oni to hned zmazu a hotovo pokial to neni stala chyba ich to nezaujima a vypytaju si kes.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
kayo
kolemjdoucí
Příspěvky: 18
Registrován: stř kvě 11, 2011 9:48

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od kayo »

to chápem, že to ostane v RJ kým to odtiaľ nevymažem, ja som skôr myslel tú signalizáciu na prístrojovke, lebo si písal, že aj krátkodobú závadu signalizuje cca 500km. No naštastie som predtým mal tú diagnostiku po známosti, ale bol som pritom, keď to chlap napichol a ako vravíš, moc sa tým nezaoberal, pokiaľ mu diagnostika neukáže chybu, no v tomto prípade by už asi aj niečo našiel, aj keď nemyslím, že to bude mať súvis s tým predošlým problémom. Inak ako som písal, vtedy keď mi to po štartovaní zdochýňalo, tak moje podozrenie bol MAP senzor, pretože auto síce naštartovalo, ale do 5 sekúnd sa zadusilo. Nakoniec pomohlo (aspoň myslím) vyčistenie váhy vzduchu, už som premýšľal že mi ten MAP senzor odišiel, ale to neviem či by sa s tým dalo jazdiť, lebo teraz štartuje v pohodke. Ešte ďalšia vec je, že na tieto mtj sa od začiatku nedával komplet kryt pod motor, len ten, čo kryje rozvod, no a ja som si tam zatiaľ kryt nedával a mám pocit, že sa tam dostáva spod auta dosť veľa vlhkosti a bordelu najmä v zime a že môžu navlhnúť nejaké kontakty, prípadne snímače, ale už ho mám kúpený a plánujem nahodiť.
Grande Punto 1.3MultiJet 90CV 6-speed
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od 1nekros1 »

este raz ked sa napichnes zistis hned co to bolo za chybu je to tam jasne napisane. a ked si to prepnes na kontrolu senzorov tak tam mas krasny popis co je co a hodnoty. ked tam je dajaka kravina lahko sa to da odsledovat.
a s tym bordelom mas pravdu ten spodny kryt kryje dost vela bordelu a hlavne ked aj zakryjes prednu hornu masku pomaha motoru sa rychlejsie ohriat v zime. vela bordelu pustaju tie posrate diery v podblatniku hlavne na vodicovej strane to rovno strieka na poistkovu skrinku s relatkami a RJ.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
kayo
kolemjdoucí
Příspěvky: 18
Registrován: stř kvě 11, 2011 9:48

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od kayo »

tak som išiel dnes z práce cestou som sa zastavil na umývarke a skontroloval olej. Bol na 3/4 rysky, tak som dolial na max, išiel domov, kontrolka si svietila ďalej. Doma som si spomenul, že potrebujem ešte niekam ísť, tak som sadol do auta naštartoval a kontrolka už nesvieti. Zrejme fakt nejaká prkotina, ale tu diagnostiku by som rád absolvoval, už len pre zvedavosť, čo to bola za chyba :?
Grande Punto 1.3MultiJet 90CV 6-speed
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jirka »

To co popisuješ tak to vypadá na zalehlý EGR, ale chce to diag.
Jinak koukni ke mě do deníčku tam jsou fota jak jsem ho nedávno čistil.
Když sundáš cívku na EGR ventilu tak pod ním je vidět pružina s talířkem na táhlu, ta musí jít lehce zmáčknout a potom se musí zase vrátit zpět bez jakéhokoliv zadrhávání.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
kayo
kolemjdoucí
Příspěvky: 18
Registrován: stř kvě 11, 2011 9:48

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od kayo »

EGR som mal vonku asi pred rokom, dosť neštastne umiestnený na tomto motore, zábava to bola na pol dňa, aspoň na prvý krát... A najhoršie bolo, že keď sa mi ho podarilo vybrať, tak som zistil, že som ho vyberal úplne zbytočne, pretože nebol vobec zanesený. Inak si spomínam, že keď som ho vtedy dával späť, tak som ho zabudol dotiahnuť a následne pri skúšobnej jazde to pri preraďovaní vydávalo strašné škrípanie, ktoré vydávala zrejme tá podložka medzi motorom a EGR a samozrejme auto nechcelo ťahať, ale vtedy mi žiadne kontrolky nesvietili a trvalo asi hodinu, kým sme prišli na príčinu, traja sme sa vozili na aute a nechápali, čo je vo veci :D
Grande Punto 1.3MultiJet 90CV 6-speed
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od 1nekros1 »

vidis? :-) uz to mam okukaneeee :-) ta kontrolka mi pred rokom dost casto svietila koli lpg. atd no sak keby si nahodou siel sem dole .... ja by som mal ist do brezna ale neviem kedy presne ak chces napisem
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Odpovědět