Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

Snoopy: 66kW s 5kvaltem je tam normal zotrvačnik... aj normalne lo?isko... u 6kvaltu je dvojhmotny... a hydraul.vypínacie lo?isko...

Dvojhmota zas neni tak problem.. je pravda ?e trochu hučí.. ale novy vo fiate stoji 215? ... cena priamo ludova.. kde to nahrada od LUK a pod.. asi 2x tolko..

Bongo-bong: menim cca po 15-20t km....
Auto je povodne z IT...
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

EGR

Příspěvek od Lipi »

Na?iel som ohladom EGR toto video...
Je tam aj zhruba navod ako to porie?it...

http://www.youtube.com/watch?v=DSkBdEp1ITI


A hla?ku neukazuje..
Zaujima ma.. ked ho odpojim.. ostava čiastočne pootvoreny... ?
Či zatvoreny ako keby tam nebol... ?
A čo to ineho prinesie ako pozitivum z dlhobeho hladiska.. ?
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Tak jestli jsem to dobře pochopil, tak na konci v tom videu je seznam potřebného materialu a je potřeba vlastně odpor 33ohm.
Potom ho napojit do zásuvky co jde EGR a je hotovo.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

JJ... tak nejak... lebo tam napojil 3x paralerne 100ohm zata?ove odpore (5W) ..alebo jeden 33ohmovy.. ak to dobre ratam podla ohmovho zakona...

Len ako to je z EGR u mjtd?
Ked sa odpojí el. regulacia... ostava čiastočne otvoreny... ? alebo uplne zavrety...?
Tym padom je saci okruh dalej funkčny.. a len sa nepridavaju spä? čast spalin do sania?

A aký vyznam to bude mat z be?neho pou?ivania?
Zlep?í sa spotreba.. a tah motora?
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kolacok »

Povedal by som, ze je to zazrak, ze mu to funguje, lebo ja som to skusal tusim s 55ohm aj 10ohm odporom a chyba tam bola vzdy.
Podla toho 33ohm odporu to vyzera, ze pri takej hodnote je EGR 'akoze' otvoreny na 66%.
Lenze tam je cievka, ktora sa reguluje (podla mna) PWM napatim, nie amplitudou, takze RJ by aj tak mala zistit, ze ju niekto oblbuje.

Ja som momentalne ten konektor aj zapojil a aj tak mi ukazuje chybu, takze uz mam problem niekde inde, RJ na FES ukazuje EGR stale na 2%.

Pri odpojeni kablu k EGR je EGR zavrety, lebo pruzina ho uzatvara, otvara sa aktuatorom (vystrkuje sa kolik zo solenoidu).

Eliminovanie EGR ma IBA VYHODY (ak opomenieme mierne vyssie emisie NOx, kvoli ktorym sa EGR montuje). Este jedna drobna nevyhoda je dlhsi ohrev motora v zime, ale to som nezaznamenal, hoci niekto to tvrdi.
Najdolezitejsie je to, ze sa nezanasa sanie karbonovymi usadami.
Mimo to su drobne detaily ako rychlejsia odozva na plyn v nizkych otackach.
Usadeniny v sani sposobuju napr. kolisanie otacok volnobehu, znizuju vykon, sposobuju dymenie pri prudkom stlaceni plynu, kedy sa nahle uvolnia a.i.

MJet 75, 85 a 95k maju EGR zhodne.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

No budem demontovat EGR kvoli čisteniu... a aj prečistim cele sanie..
No len?e nikde som nena?iel nove tesnenie...pod EGR..
Jedina mo?nost pou?it povodne a dat ho ked tak na pastu...

Inak niekde v tom mieste mi slzy olej.. ako je to EGR...
Da sa cely vymontovat.. bez demnota?e tych trubiek?... lebo by malo tade ist aj voda.. na chladenie....
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kolacok »

Cele EGR som nemal demontovane, tak neviem ake je tam tesnenie.
Je tam priserny pristup tak som mal dole iba ten solenoid.
Tie trubky tam neviem ani lokalizovat, lebo ich takmer nevidiet http://www.subito.it/accessori-auto/val ... 788573.htm

Voda tam vsak netecie ziadna, nemal by byt problem s povodnym tesnenim. EGR je cely blok uchyteny o motor, ma 2diery, kadial primiesava smrad do sania.

Skusal som sa pohrat s odpormi, zrejme to bude mozne, co na tom videu a nasiel som to iste aj tu http://www.mjet.it/howto/egr/egr.html
Mne to vsak hlasi chybu P0403 - egr valve control - short circut, ak je kabel zapojeny alebo zaradeny akykolvek odpor. Open circut s rovnakym cislom chyby hlasi pri odpojeni kablu.
Takze musim najprv zistit, v com delo.
Na vykon to nema vplyv.

Este mi hlasi bonus, P2231 Lambda sensor resistance - plausibility.
Vraj treba vymenit lambdu... velmi potesujuce, ked stoji 150eur.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Snoopy
Návštěvník
Příspěvky: 141
Registrován: pát kvě 01, 2009 23:59

Gp

Příspěvek od Snoopy »

cuz panové dnes se mi objevil problem asi tyden u? pozoruju sní?ený vykon motoru ale furt jsem si řikal to se mi asi zda atd..Ale zátah byl hor?í a hor?í hlavně na 1.rychlostní stupeň ne?lo s tím vubec zahrabat a připadalo mi ?e turbo nejede vubec dal?í rychlostě jsou podobny turbo je znat az okolo 2500 otaček Ale je to takový vla?ný zrychlení ?ádný zátah...Tak jsem si myslel ?e je ty naklápění lopatek a cestou do servisu se to potvrdilo rozsvítila se kontrolka a diagnostika potvrdila nedostatečný tlak pro naklopení lopatek turba...Setkal se u? někdo s tímto problémem?Co si myslíte ?e to mů?e být? Asi před rokem a půl mi kuna přehryzla tu hadičku musel jsem jí tro?ku zkrátit ale pak to bylo v poho a nezdá se ?e by to utíkalo někde na tom napojení..
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

mohla ti ztuhnut regulacia ovladanie tych lopatiek...
Mal by si skusit pohybattou tyčkou..
Ked ne tak vie? kde hladat problem... a pre?istit turbo..
A tu hadičku vie? kupit aj druhu... v nejakej mototechne...
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Snoopy
Návštěvník
Příspěvky: 141
Registrován: pát kvě 01, 2009 23:59

gp

Příspěvek od Snoopy »

Tak zavada vyře?ena nakonec opět dirka v podtlak. hadici.
Studynka
Návštěvník
Příspěvky: 132
Registrován: stř bře 09, 2011 20:05
Bydliště: Dolni Dunajovice

Příspěvek od Studynka »

Zdravim mam dotaz za posledni tyden jsem si vsiml ze pri jizde jako bych obcas ztratil tah (jako kdyz pri desti vjedete do velke kaluze-prirovnani). Nejaky napad cim by to mohlo byt? Mam Naftu 1.3 97000km najeto
Naposledy upravil(a) Studynka dne úte čer 26, 2012 17:38, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Zdenda
Abarthář
Příspěvky: 902
Registrován: stř úno 02, 2011 15:11
Bydliště: Lucany nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zdenda »

Vyhýbej se lou?ím :D Zdenda
AprГЁs les processus d'extraction, la teneur en sildГ©nafil a Г©tГ© dГ©terminГ©e en utilisant l'efficacitГ© liquide haute performance du mГ©dicament mais Г©galement h aprГЁs dans ces articles publiГ©s rГ©fГ©rences 8 18.
lolek
Štamgast
Příspěvky: 423
Registrován: stř led 18, 2012 22:31
Bydliště: Brno - buzerantů plno

Příspěvek od lolek »

studynka: tak nemám pro tebe dobrou zprávu :/ vyměnil jsem filtry a ***** ... dělá to pořád :( asi budu muset zajet na diag do fiatu, at zjistí, kde je chyba :x
Studynka
Návštěvník
Příspěvky: 132
Registrován: stř bře 09, 2011 20:05
Bydliště: Dolni Dunajovice

Příspěvek od Studynka »

zajimave ze me to prestalo delat :D
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

hodnoty FiatECUScan

Příspěvek od Lipi »

zdravim... kde najdem hodnoty ake maju byt... , ktore mo?em potom skontrolovat s live hodnotami na aute?

Nekedy sa stane ?e auto dlh?ie toči ne? chyti... robí to skor sporadicky...

tu prikladam namerane hodnoty..
teplota vonku bola cca 26°C a motor studeny...

Su v norme?...Thanks
Obrázek
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Odpovědět