Jak do ní dolívá? vodu? Ty nemá? bezúdr?bovou?Jarou? píše:Mám původní ( 5-tý rok) MM 50 Ah (klima). Nikdy nenabíjená z vněj?ího zdroje, 2x ročně doliju vodu), pořád startuje i při -25 °C na první otočení. Svítící kontrolky a litající budíky neznám. Pro jistotu klep, klep.
Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
-
- Profík
- Příspěvky: 719
- Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
- Bydliště: Strakonice, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Fiat Panda 1.1
- Zdenda
- Abarthář
- Příspěvky: 902
- Registrován: stř úno 02, 2011 15:11
- Bydliště: Lucany nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
JJ destilovanou
I bezúdr?bová baterie je potřeba někdy zkontrolovat a někdy dolít
Pod samolepkou je li?ta se ?puntama
Ty to ale nech na servis, a? to nerozbije?
Zdenda




AprГЁs les processus d'extraction, la teneur en sildГ©nafil a Г©tГ© dГ©terminГ©e en utilisant l'efficacitГ© liquide haute performance du mГ©dicament mais Г©galement h aprГЁs dans ces articles publiГ©s rГ©fГ©rences 8 18.
Zdravím,
je to asi tři měsíce co jsem si pořídil ojeté GP 1,2 Dynamic. Ze začátku mi dělalo radost, ale nyní jak při?ly mrazy, tak moje nad?ení opadlo. Vychvalovat GP tady nemá smysl, tak?e k věci
Minulý týden jsem ráno nenastartoval. Startér se točil, ale auto nechytlo ani na několikátý pokus. Kdy? jsem pak při?el večer a zkusil to znovu, tak auto chytlo na první pokus. Auto jsem ?el projet a chovalo se normálně, jel jsem cca 10km a v?e OK.
Druhý den ráno stejný scénář s drobnou změnou,?e auto jakoby chtělo chytnout, ale samozřejmě nechytlo.Pro jistotu jsem dobil baterku.
Dal?í den (opět za akrtického mrazu, co poslední dny jsou) jsem zkusil znovu s čerstvě nabitou baterkou a to u? ani startér netočil, ale jen takové jakoby kovové pískání.
Tady na fóru jsem četl různé varianty od čidla vzduchu a? po startér.
Auto je 4 roky staré 78tkm.
Bohu?el nemám mo?nost auto nijak odtáhnout do servisu... tak mám počkat do jara a? rozmrzne ?
Má smysl čekat na teplej?í počasí ?
Respektive autorizovaný servis mě ji? u předchozího Fiatu nenadchnul (měl jsem Punto mk2), tak?e se mi tam pochopitelně moc nechce, ale asi kvůli diagnostice se tomu nevyhnu, co? ?
Díky předem za rozbor
je to asi tři měsíce co jsem si pořídil ojeté GP 1,2 Dynamic. Ze začátku mi dělalo radost, ale nyní jak při?ly mrazy, tak moje nad?ení opadlo. Vychvalovat GP tady nemá smysl, tak?e k věci

Minulý týden jsem ráno nenastartoval. Startér se točil, ale auto nechytlo ani na několikátý pokus. Kdy? jsem pak při?el večer a zkusil to znovu, tak auto chytlo na první pokus. Auto jsem ?el projet a chovalo se normálně, jel jsem cca 10km a v?e OK.
Druhý den ráno stejný scénář s drobnou změnou,?e auto jakoby chtělo chytnout, ale samozřejmě nechytlo.Pro jistotu jsem dobil baterku.
Dal?í den (opět za akrtického mrazu, co poslední dny jsou) jsem zkusil znovu s čerstvě nabitou baterkou a to u? ani startér netočil, ale jen takové jakoby kovové pískání.
Tady na fóru jsem četl různé varianty od čidla vzduchu a? po startér.
Auto je 4 roky staré 78tkm.
Bohu?el nemám mo?nost auto nijak odtáhnout do servisu... tak mám počkat do jara a? rozmrzne ?

Respektive autorizovaný servis mě ji? u předchozího Fiatu nenadchnul (měl jsem Punto mk2), tak?e se mi tam pochopitelně moc nechce, ale asi kvůli diagnostice se tomu nevyhnu, co? ?
Díky předem za rozbor
GP 1,2 8V Dynamic
-
- Profík
- Příspěvky: 719
- Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
- Bydliště: Strakonice, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Asi baterie. Jestli má? voltmetr změř napětí na baterii v klidu. Musí být vy??í ne? 12,5 voltu. V těchto mrazech se chce o baterii starat...dobíjet a čtyři roky starou určitě. Dělám to i já laboratorním zdrojem alespoň hodinu proudem 100 mA. Před dobíjením měla 12,6 voltu a po hodině nabíjení proudem pouhých 100 mA měla 13,4. V této zimě omezit startování na minimum a kdy? u? nastartuji tak jet alespoň hodinu aby se baterie dobila.Burak píše:Zdravím,
je to asi tři měsíce co jsem si pořídil ojeté GP 1,2 Dynamic. Ze začátku mi dělalo radost, ale nyní jak při?ly mrazy, tak moje nad?ení opadlo. Vychvalovat GP tady nemá smysl, tak?e k věci![]()
Minulý týden jsem ráno nenastartoval. Startér se točil, ale auto nechytlo ani na několikátý pokus. Kdy? jsem pak při?el večer a zkusil to znovu, tak auto chytlo na první pokus. Auto jsem ?el projet a chovalo se normálně, jel jsem cca 10km a v?e OK.
Druhý den ráno stejný scénář s drobnou změnou,?e auto jakoby chtělo chytnout, ale samozřejmě nechytlo.Pro jistotu jsem dobil baterku.
Dal?í den (opět za akrtického mrazu, co poslední dny jsou) jsem zkusil znovu s čerstvě nabitou baterkou a to u? ani startér netočil, ale jen takové jakoby kovové pískání.
Tady na fóru jsem četl různé varianty od čidla vzduchu a? po startér.
Auto je 4 roky staré 78tkm.
Bohu?el nemám mo?nost auto nijak odtáhnout do servisu... tak mám počkat do jara a? rozmrzne ?Má smysl čekat na teplej?í počasí ?
Respektive autorizovaný servis mě ji? u předchozího Fiatu nenadchnul (měl jsem Punto mk2), tak?e se mi tam pochopitelně moc nechce, ale asi kvůli diagnostice se tomu nevyhnu, co? ?
Díky předem za rozbor
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Fiat Panda 1.1
1. měření napětí na baterii se provádí aspoň po hodině od odpojení nabíječky. Klidové napětí plně nabité baterie (klasický olověný aku) baterie je 12,6 - 12,7 V. Obyčejný voltmetr je hrubě orientační, objektivní metoda je měření hustoty elektrolytu při 20°C.jeník1 píše:Asi baterie. Jestli má? voltmetr změř napětí na baterii v klidu. Musí být vy??í ne? 12,5 voltu. V těchto mrazech se chce o baterii starat...dobíjet a čtyři roky starou určitě. Dělám to i já laboratorním zdrojem alespoň hodinu proudem 100 mA. Před dobíjením měla 12,6 voltu a po hodině nabíjení proudem pouhých 100 mA měla 13,4. V této zimě omezit startování na minimum a kdy? u? nastartuji tak jet alespoň hodinu aby se baterie dobila.Burak píše:Zdravím,
je to asi tři měsíce co jsem si pořídil ojeté GP 1,2 Dynamic. Ze začátku mi dělalo radost, ale nyní jak při?ly mrazy, tak moje nad?ení opadlo. Vychvalovat GP tady nemá smysl, tak?e k věci![]()
Minulý týden jsem ráno nenastartoval. Startér se točil, ale auto nechytlo ani na několikátý pokus. Kdy? jsem pak při?el večer a zkusil to znovu, tak auto chytlo na první pokus. Auto jsem ?el projet a chovalo se normálně, jel jsem cca 10km a v?e OK.
Druhý den ráno stejný scénář s drobnou změnou,?e auto jakoby chtělo chytnout, ale samozřejmě nechytlo.Pro jistotu jsem dobil baterku.
Dal?í den (opět za akrtického mrazu, co poslední dny jsou) jsem zkusil znovu s čerstvě nabitou baterkou a to u? ani startér netočil, ale jen takové jakoby kovové pískání.
Tady na fóru jsem četl různé varianty od čidla vzduchu a? po startér.
Auto je 4 roky staré 78tkm.
Bohu?el nemám mo?nost auto nijak odtáhnout do servisu... tak mám počkat do jara a? rozmrzne ?Má smysl čekat na teplej?í počasí ?
Respektive autorizovaný servis mě ji? u předchozího Fiatu nenadchnul (měl jsem Punto mk2), tak?e se mi tam pochopitelně moc nechce, ale asi kvůli diagnostice se tomu nevyhnu, co? ?
Díky předem za rozbor
2. Středně vymlácenou baterku (která ov?em auto je?tě nastartuje) je alternátor dobít během 15-20 km jízdy.
3. Jak u? jsem psal - při ka?dodenním je?dění del?ích tras (a za předpokladu, ?e dobíjecí okruh vozidla je v pořádku) není třeba baterii dobíjet vůbec.
4. jediná starost spočívá v tom, ?e baterka musí být udr?ována v čistotě a s dostatečnou hladinou elektrolytu. Stejně tak je potřeba mít v pořádku svorky baterie a hlavně kostřící body na kastli a motoru.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
1. měření napětí na baterii se provádí aspoň po hodině od odpojení nabíječky. Klidové napětí plně nabité baterie (klasický olověný aku) baterie je 12,6 - 12,7 V. Obyčejný voltmetr je hrubě orientační, objektivní metoda je měření hustoty elektrolytu při 20°C.
2. Středně vymlácenou baterku (která ov?em auto je?tě nastartuje) je alternátor dobít během 15-20 km jízdy.
3. Jak u? jsem psal - při ka?dodenním je?dění del?ích tras (a za předpokladu, ?e dobíjecí okruh vozidla je v pořádku) není třeba baterii dobíjet vůbec.
4. jediná starost spočívá v tom, ?e baterka musí být udr?ována v čistotě a s dostatečnou hladinou elektrolytu. Stejně tak je potřeba mít v pořádku svorky baterie a hlavně kostřící body na kastli a motoru.[/quote]
Baterku jsem právě dobíjel asi 6hodin (z počátku to ukazovalo asi 3,5A a po těch 6hodinách to bylo jen ten udr?ovací proud kolem 1A. Nabíjel jsem to v bytě cca při těch 20stupních a to jsem je?tě dvě hodiny předtím počkal, aby se aklimatizovala. Pravda, napětí jsem na ní neměřil před ani po. Zkusím to je?tě jednou a půjčim si multimetr, abychom se bavili o konkrétních hodnotách napětí. Na ?patnou baterku jsem ale skeptickej. Uvidíme, určitě dám vědět. Díky za rady.
2. Středně vymlácenou baterku (která ov?em auto je?tě nastartuje) je alternátor dobít během 15-20 km jízdy.
3. Jak u? jsem psal - při ka?dodenním je?dění del?ích tras (a za předpokladu, ?e dobíjecí okruh vozidla je v pořádku) není třeba baterii dobíjet vůbec.
4. jediná starost spočívá v tom, ?e baterka musí být udr?ována v čistotě a s dostatečnou hladinou elektrolytu. Stejně tak je potřeba mít v pořádku svorky baterie a hlavně kostřící body na kastli a motoru.[/quote]
Baterku jsem právě dobíjel asi 6hodin (z počátku to ukazovalo asi 3,5A a po těch 6hodinách to bylo jen ten udr?ovací proud kolem 1A. Nabíjel jsem to v bytě cca při těch 20stupních a to jsem je?tě dvě hodiny předtím počkal, aby se aklimatizovala. Pravda, napětí jsem na ní neměřil před ani po. Zkusím to je?tě jednou a půjčim si multimetr, abychom se bavili o konkrétních hodnotách napětí. Na ?patnou baterku jsem ale skeptickej. Uvidíme, určitě dám vědět. Díky za rady.
GP 1,2 8V Dynamic
Tak jsem baterku vyndal z auta. Změřil jsem ji je?tě v autě a měla 12,6V.
Teď jsem ji po 2 hodinách aklimatizoval na 20C a změřil je?tě jednou a měla 12,9V. Kontakty jsou suché a čisté, mimochodem jde o bezúdr?bovou Vartu 44Ah. Z toho co jste psali tedy soudím, ?e baterka je OK a nemá smysl ji nyní nabíjet. Nějaké dal?í nápady ? Předem díky
Teď jsem ji po 2 hodinách aklimatizoval na 20C a změřil je?tě jednou a měla 12,9V. Kontakty jsou suché a čisté, mimochodem jde o bezúdr?bovou Vartu 44Ah. Z toho co jste psali tedy soudím, ?e baterka je OK a nemá smysl ji nyní nabíjet. Nějaké dal?í nápady ? Předem díky
GP 1,2 8V Dynamic
Taky si myslím, ?e baterie je OK. Zkou?el jsem je?tě před vyndáním baterky znovu nastartovat (dnes) ale u? to není zvuk jako kdyby se startér točil a nechtělo to chytit, ale takové jakoby kovové pískání. Tak buď zmrznul a něco tam mechanicky neběhá nebo nevim. Bohu?el aktuálně nemám mo?nost dát auto rozmrznout do gará?e, tak?e asi budu muset počkat a? rozmrzne
Nicméně i tak je zjevně něco ?patně...

GP 1,2 8V Dynamic
-
- Profík
- Příspěvky: 719
- Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
- Bydliště: Strakonice, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Podle mně je někde velký přechodový odpor...(jednou to jde a pak ne) to je typické pro měnící se přechodový odpor. Vzhledem k velkým proudům z malého napětí stačí i malý odpor někde na kontaktu baterie, ukostření nebo jinde a proud velmi rychle klesne. Ohmův zákon to říká jasně I = U/R. Tak?e aby jsi dostal z 12 voltů 200 ampér pro start motoru musí mít R hodnotu pouhých 0,06 ohmu.Burak píše:Taky si myslím, ?e baterie je OK. Zkou?el jsem je?tě před vyndáním baterky znovu nastartovat (dnes) ale u? to není zvuk jako kdyby se startér točil a nechtělo to chytit, ale takové jakoby kovové pískání. Tak buď zmrznul a něco tam mechanicky neběhá nebo nevim. Bohu?el aktuálně nemám mo?nost dát auto rozmrznout do gará?e, tak?e asi budu muset počkat a? rozmrzneNicméně i tak je zjevně něco ?patně...
Zkontroluj v?echny kabely apod.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Fiat Panda 1.1
Startér
Měl u? jste někdo vyta?ený startér u 1,2 benzínu ?? Při studeněj?ím startování jak dobíhá startér tak " hučí" takovým ne snadno popsatelným zvukem...
Ale je to jako kdy? točíte na hříídeli kolem na sucho. Chci ho vyndat a asi promazat pastorek, ale pokoučel jsem se o to u? dvakrát a bezvýsledně. Z pod auta je vidět, ale natu?ím na kolikia je ?roubech. Nevíte jak na něj??? V?em děkuji.

EX - GP 1.2 Dynamic 2006
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16 V 103 kW
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16 V 103 kW
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
nemaz to rovno to vymen ked to uz huci tak to ma volu a daju sa tie loziska kvazi vymenit.a drzi ho 2x skrutka a potom kabel +. na punte som ho dole este nemal
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba