Zatmavení oken - protisluneční fólie
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
O fóliích jsem také uva?oval, ale zatím se nemů?u rozhodnout.
Pokud bych se rozhodl pro fólie, nechal bych si udělat asi i přední dveře (celé boky), proto?e pokud jsou zatmaveny pouze zadní boční dveře, připadá mi pak to auto jako náklaďák.
Jinak jserm se ptal u nás v M.Boleslavi (ve firmách City a Autosklo), cena fólií včetně montá?e na zadek a celé boky 4000 - 5000 Kč.
Pokud bych se rozhodl pro fólie, nechal bych si udělat asi i přední dveře (celé boky), proto?e pokud jsou zatmaveny pouze zadní boční dveře, připadá mi pak to auto jako náklaďák.
Jinak jserm se ptal u nás v M.Boleslavi (ve firmách City a Autosklo), cena fólií včetně montá?e na zadek a celé boky 4000 - 5000 Kč.
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
-
- Profík
- Příspěvky: 986
- Registrován: ned dub 29, 2007 22:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Du?an - zákon vyslovene zakazuje ma? fólie na predných sklách aj v ČR aj v SR. Vyhlá?ka ministerstva dopravy povožuje montá? solárnych fólií od B-stĺpika automobilu, teda na zadné sklo a zadné bočné okná. Výnimku montá?e na predné okná majú len vozidlá ?peciálneho určenia, napríklad autá silových zlo?iek či bánk na prepravu peňazí.
Autofólie, predávané na Slovensku a v Čechách, musia by? schválené ?tátnym dopravným úradom Ministerstva dopravy, pô?t a telekomunikácií SR resp. ČR. Ka?dé okno, na ktorom je fólia namontovaná, musí by? označené certifikačnou nálepkou, obsahujúcou typové číslo fólie. Nálepka nesmie by? oddelitežná, musí by? teda nalepená pod fóliou. Niektoré montá?ne firmy ?títky nenaliepajú, potrebné údaje vypieskujú priamo do fólie.
K fóliám dostane majitež vozidla osvedčenie vo forme kartičky, ktorú musí nosi? so sebou. Polícia toti? pri cestnej kontrole vy?aduje jeho predlo?enie. Ka?dé osvedčenie má jedinečné číslo, pod ktorým je vozidlo evidované v montá?nej firme i u distribútora. Doklad okrem čísla obsahuje evidenčné číslo vozidla, označenie výrobcu fólií, pečiatku montá?nej firmy, dátum montá?e a typy fólií pou?itých na zadnom a bočných oknách.
Montá? fólií ma v?k viacero výhod - v lete je men?ie teplo, v prípade autonehody sa sklo nerozre?tí, zlodej menej vidí do zatmavených priestorov.
Autofólie, predávané na Slovensku a v Čechách, musia by? schválené ?tátnym dopravným úradom Ministerstva dopravy, pô?t a telekomunikácií SR resp. ČR. Ka?dé okno, na ktorom je fólia namontovaná, musí by? označené certifikačnou nálepkou, obsahujúcou typové číslo fólie. Nálepka nesmie by? oddelitežná, musí by? teda nalepená pod fóliou. Niektoré montá?ne firmy ?títky nenaliepajú, potrebné údaje vypieskujú priamo do fólie.
K fóliám dostane majitež vozidla osvedčenie vo forme kartičky, ktorú musí nosi? so sebou. Polícia toti? pri cestnej kontrole vy?aduje jeho predlo?enie. Ka?dé osvedčenie má jedinečné číslo, pod ktorým je vozidlo evidované v montá?nej firme i u distribútora. Doklad okrem čísla obsahuje evidenčné číslo vozidla, označenie výrobcu fólií, pečiatku montá?nej firmy, dátum montá?e a typy fólií pou?itých na zadnom a bočných oknách.
Montá? fólií ma v?k viacero výhod - v lete je men?ie teplo, v prípade autonehody sa sklo nerozre?tí, zlodej menej vidí do zatmavených priestorov.
Fiat Grande Punto 5D - 1.2 Dynamic (Azuro Psychedelic)
Seat León - 1.6 Stylance (Zenith Gray)
Seat León - 1.6 Stylance (Zenith Gray)
Trocha paragrafů kolem diskuze o zatmavení oken:
Pro území ČR platí k zákonu 361/2006 Sb. momentálně prováděcí vyhlá?ka č. 341/2002 Sb (novelizovaná v roce 2006, ale pouze v ustanoveních, které se týkají nového "silničního zákona") Zmiňovaná vyhlá?ka 341/2002 Sb ve znění pozděj?ích předpisů uvádí v § 34, odst 3 pou?ití zatmavujících úprav zasklení vozidla. Schválení se řídí přílohou č.15 tohoto právního předpisu. Technické specifikace jsou ukotveny v předpisu EHK č.43 resp. 92/22EHS, který praví:
V?echny úpravy a opravy zasklení vozidel, které mají za následek sní?ení světelné propustnosti zasklení, je mo?né provádět pouze za dodr?ení podmínek daných předpisem EHK č. 43, resp. směrnicí 92/22/EHS a musí podle nich být schváleny. Podle těchto technických předpisů nesmí být celková propustnost světla čelního skla ni??í ne? 75 % a celková propustnost světla předních bočních skel ni??í ne? 70 %.
O zatmavení od B sloupků jsem nena?el ani čárku, nicméně je mo?né, ?e mi to někde uteklo.
Pro území ČR platí k zákonu 361/2006 Sb. momentálně prováděcí vyhlá?ka č. 341/2002 Sb (novelizovaná v roce 2006, ale pouze v ustanoveních, které se týkají nového "silničního zákona") Zmiňovaná vyhlá?ka 341/2002 Sb ve znění pozděj?ích předpisů uvádí v § 34, odst 3 pou?ití zatmavujících úprav zasklení vozidla. Schválení se řídí přílohou č.15 tohoto právního předpisu. Technické specifikace jsou ukotveny v předpisu EHK č.43 resp. 92/22EHS, který praví:
V?echny úpravy a opravy zasklení vozidel, které mají za následek sní?ení světelné propustnosti zasklení, je mo?né provádět pouze za dodr?ení podmínek daných předpisem EHK č. 43, resp. směrnicí 92/22/EHS a musí podle nich být schváleny. Podle těchto technických předpisů nesmí být celková propustnost světla čelního skla ni??í ne? 75 % a celková propustnost světla předních bočních skel ni??í ne? 70 %.
O zatmavení od B sloupků jsem nena?el ani čárku, nicméně je mo?né, ?e mi to někde uteklo.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Nevím jak je to na Slovensku, ale já jsem četl to samé, co pí?e Jarou?:nal píše:Du?an - zákon vyslovene zakazuje ma? fólie na predných sklách aj v ČR aj v SR. Vyhlá?ka ministerstva dopravy povožuje montá? solárnych fólií od B-stĺpika automobilu, teda na zadné sklo a zadné bočné okná.
- boční přední okna musí mít světelnou propustnost min. 70 %,
- zadní boční a zadní min. 10 %.
Ka?dopádně je v rámci výpočtu propustnosti světla nutno počítat i se zatmavením způsobeným původním tónováním skel.
Přidávám je?tě článek ze zdroje Moto?urnálu:
O mo?nostech ochrany interiéru vozu před slunečním zářením jsme ji? mluvili. Na druhou stranu musí pokovení i tónovací folie splňovat určitá ustanovení zákona. Kolem tmavých skel oken automobilů začala velká diskuse po té, co celníci začali takové vozy vracet zpátky z hraničních přechodů a jejich majitelé si tak museli o cestě do zahraničí nechat jenom zdát.
Pojďme se podívat, co tedy říká na tmavá okna zákon. V částce 115 sbírky zákonů č. 301/2001 se v paragrafu 20, odstavci čtyři praví: "Na zasklené plochy vozidel lze připevňovat mimo vzta?né plochy výhledu pouze průhledné barevné fólie, včetně perforovaných, které při pohledu z vozidla nemění ani nepohlcují barvu předmětů, návěstních světel a světelných signálů a splňují technické po?adavky stanovené v předpisové základně."
V praxi to tedy znamená, ?e se na čelní okno nesmí lepit ?ádná fólie, na přední boční okna by se neměla lepit ?ádná fólie, ale pak zjistíte, ?e podle rozhodnutí ministerstva dopravy a spojů č. 1818 existuje bezpečnostní fólie, kterou i na boční okna vedle řidiče nalepit lze a podle rozhodnutí č. 2319 je dokonce povolena i zatemňovací fólie. Ve finále tedy mů?ete dopředu nalepit fólii s minimální propustností světla 70% a na dal?ích oknech automobilu mů?e být fólie a? do 10% propustnosti světla.
Na svém voze mám zatemňovací folie. Byl jsem zastaven policisty, kteří mi tvrdili, ?e na předních bočních oknech nemů?e být nalepena ?ádná fólie. Mýlili se. Pro takové případy je dobré mít u sebe kopii schválení a nebo rovnou zakázkový list. Co by měl obsahovat mi řekl Pavel Kudláček z Glass Garantu.
"Samozřejmě na tom zakázkovém listu by měl být napsán typ fólie. Na samotných sklech na voze by měl být ?títek, kde je napsán výrobce té fólie s příslu?ným číslem atestu a značka 8SD, ?e jsou folie schváleny. Pokud sklo tato kritéria splňuje, je v?e v pořádku."
To samé se týká pokovení. Z laického pohledu si policisté nejčastěhi stě?ují, ?e do auta není vidět, tak?e pokud honí například nějaké pachatele trestné činnosti, nevědí, kolik jich ve voze sedí, popřípadě, kdy? je zastaví, zda na ně není mířeno pistolí skrz právě takto tmavé okno. V případě fólií je i při poměrně značném zatmavení do vozu stále vidět. U pokovení je to právě naopak, i při slabém zatmavení vrstva kovu působí reflexně a do vozu vidět není.
Na závěr snad jen jedna rada. Pokud u? se rozhodnete nechat si okna zatmavit, dbejte při tom nařízení příslu?ných zákonů. Obecně pak lze říci, ?e čím více bude do vozu vidět, tím méně problémů s policií budete mít.
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
-
- Profík
- Příspěvky: 1090
- Registrován: stř kvě 23, 2007 20:18
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
pánové, sehnal jsem si firmu v Brně, teď u? se jen rozhodnout, co myslíte, kterou volbu? Osobně se mi nejvíce zamlouvá ta první mo?nost.
První mo?nost:
Druhá mo?nost:
Třetí mo?nost (to u? je ale moc tmavé podle mě):
První mo?nost:
Druhá mo?nost:
Třetí mo?nost (to u? je ale moc tmavé podle mě):
bývalé auto - Fiat Bravo 1.6 Mjet, Dynamic 2008 - Techno Grey
bývalé auto - Fiat Grande Punto 5D 1.2 Dynamic 2007 - Underground Grey
bývalé auto - Fiat Grande Punto 5D 1.2 Dynamic 2007 - Underground Grey
Teď momentálně jinou fotku nemu?u najít. Přední boční dveře by měli mít o stupínek míň ne? ty zadní, myslím, ?e je to maximum, který je povolený, ale jaký stupně zatmavení to jsou, to u? si vá?ně nepamatuju.
Při?el jsem do jedný firmy a řekl jsem, ?e chci zatmavit okna tak, jak je to povolený, dali mi na výběr a bylo, atest k tomu taky mám.
Ráno jsem přivezl auto a odpoledne u? jsem jel domu, u fiatu to chtěli nechat 2 dny.
Při?el jsem do jedný firmy a řekl jsem, ?e chci zatmavit okna tak, jak je to povolený, dali mi na výběr a bylo, atest k tomu taky mám.
Ráno jsem přivezl auto a odpoledne u? jsem jel domu, u fiatu to chtěli nechat 2 dny.
Podle toho co jsem vyčetl z přílohy č.15 vyhlá?ky č. 341/2002 Sb. tak se to do velkého TP nepí?e. Ale musí? k tomu mít doklad o atestu (8 SD XXXX). Jestli chce?, tak se mrkni na www.mvcr.cz, sbírky zákonů a tu vyhlá?ku si najdi. Je tam toho celkem dost.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
-
- Profík
- Příspěvky: 986
- Registrován: ned dub 29, 2007 22:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
ide o obycajnu karticku, certifikat. treba ju nosit so sebou, ak o to poziada policajt. zvacsa vsak si ju nevyzaduju, problemy robia iba ak je zatmavene sklo po A stlpiku. resp. ak ste na hraniciach a mate extremne tmave skla, chcu ich stiahnut dole.
Fiat Grande Punto 5D - 1.2 Dynamic (Azuro Psychedelic)
Seat León - 1.6 Stylance (Zenith Gray)
Seat León - 1.6 Stylance (Zenith Gray)
-
- Návštěvník
- Příspěvky: 56
- Registrován: pon dub 16, 2007 12:03
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Zatmavení oken
Chlapi, tak u nás v Budějkách to dělají dvě firmy, jedna je Tempo servis, který dělá jedno okno od 750,- Kč vý?e, podle velikosti okna a zatmavení, s tím, ?e jsou schopni i zatmavit čelní okno a dát ti na to atest (co? se mi zdá u? divné). No a druhá o které vím, je Autodesign České Budějovice (http://www.autodesign.zde.cz/). Od nich jsem si to nechal dělat já s tím, ?e ji? mám zatmaveny v?echny okna, tj. zadní, zadní boční a přední boční včetně malých trojúhelníčků. Stálo mě to celkem 2.500,- Kč. Zatmavení mám 22% na v?ech oknech, tj. průpustnost 78%. I za tmy je v pohodě vidět při couvání a co se týče atestu, ten jsem obdr?el té?, je to malá kartička ve folii na které je uvedeno, kdo dělal zatmavení, zn.OA a SPZ, označení folie a propustnost. Hned jak jej vyfotím, za?lu foto na web.
Kra?as, Grande Punto 3dv.1,2 65 k Active Černá Crossover
Re: Zatmavení oken
Kauli, cena jakou uvádí?, to se mi nechce ani věřit. Od jakého výrobce má? ty fólie?Kauli píše:Chlapi, tak u nás v Budějkách to dělají dvě firmy, jedna je Tempo servis, který dělá jedno okno od 750,- Kč vý?e, podle velikosti okna a zatmavení, s tím, ?e jsou schopni i zatmavit čelní okno a dát ti na to atest (co? se mi zdá u? divné). No a druhá o které vím, je Autodesign České Budějovice (http://www.autodesign.zde.cz/). Od nich jsem si to nechal dělat já s tím, ?e ji? mám zatmaveny v?echny okna, tj. zadní, zadní boční a přední boční včetně malých trojúhelníčků. Stálo mě to celkem 2.500,- Kč. Zatmavení mám 22% na v?ech oknech, tj. průpustnost 78%. I za tmy je v pohodě vidět při couvání a co se týče atestu, ten jsem obdr?el té?, je to malá kartička ve folii na které je uvedeno, kdo dělal zatmavení, zn.OA a SPZ, označení folie a propustnost. Hned jak jej vyfotím, za?lu foto na web.
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
To Pepa B.
Sice jsem to zatmavení neplatil, ale jinak je cena 3000 Kč. Dělá to nějaká firma ze Zlína. Ráno jsem přivezl k prodejci Fiatu auto a odpoledne si pro něj přijel. Zvolil jsem ty nejtmav?í folie z důvodu, aby ne?lo vidět dovnitř a tyto mé po?adavky jsou splněny naprosto dokonale. Byl jsem s autem v Německu a na hranicích celníci ?ádné problémy neměli. Co je zajímá jsou čelní a boční přední skla. Zadek je v?em volný. Zva? pořádně ne? se rozhodne?, aby jsi pak nelitoval. Polo? si otázku jakou chce?, aby folie plnily funkci. Já třeba u? teď jsem na?tvaný, ?e jsem ne?el do automatické klimatizace, proto?e z manuální mám pořád nějaké problémy(rýma, nachlazení, apod).
Sice jsem to zatmavení neplatil, ale jinak je cena 3000 Kč. Dělá to nějaká firma ze Zlína. Ráno jsem přivezl k prodejci Fiatu auto a odpoledne si pro něj přijel. Zvolil jsem ty nejtmav?í folie z důvodu, aby ne?lo vidět dovnitř a tyto mé po?adavky jsou splněny naprosto dokonale. Byl jsem s autem v Německu a na hranicích celníci ?ádné problémy neměli. Co je zajímá jsou čelní a boční přední skla. Zadek je v?em volný. Zva? pořádně ne? se rozhodne?, aby jsi pak nelitoval. Polo? si otázku jakou chce?, aby folie plnily funkci. Já třeba u? teď jsem na?tvaný, ?e jsem ne?el do automatické klimatizace, proto?e z manuální mám pořád nějaké problémy(rýma, nachlazení, apod).
Původně: Fiat Grande Punto Dynamic 5D 1.3 Mjet Red Bolero
-
- Profík
- Příspěvky: 1090
- Registrován: stř kvě 23, 2007 20:18
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
to Ravic: ..díky za informace. Já právě v?dycky déle přemý?lím, ne? do něčeho jdu. Co se týká té klimy, tak Ti rozumím, ve firemním autě mám automatickou, ve svém manuální a je to hrozně velkej rozdíl. Třeba kdy? jsem zpocenej a uřícenej, raději v soukromém ani klimu nezapínám, ale otevřu okna, taky z toho bývám nachcípanej
bývalé auto - Fiat Bravo 1.6 Mjet, Dynamic 2008 - Techno Grey
bývalé auto - Fiat Grande Punto 5D 1.2 Dynamic 2007 - Underground Grey
bývalé auto - Fiat Grande Punto 5D 1.2 Dynamic 2007 - Underground Grey