Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
EGR je zaslepeny od maja. Spotreba je vyssia az teraz, ked klesli teploty, asi posledny mesiac. Odvtedy som spravil asi 18tis.km.
EGR fakt nie je problem. Aj ked sme chybu zmazali a presiel som 80km bez toho, aby sa objavila, auto ma stale vyssiu spotrebu a stale rovnako netaha, ako by malo.
O chybe EGR sa da dohladat toto: P0403 -Exhaust Gas Recirculation Circuit Malfunction
"Usually a fault in the control circuit, will leave no noticeable symptoms other than the Malfunction Indicator Lamp (MIL) illumination"
EGR fakt nie je problem. Aj ked sme chybu zmazali a presiel som 80km bez toho, aby sa objavila, auto ma stale vyssiu spotrebu a stale rovnako netaha, ako by malo.
O chybe EGR sa da dohladat toto: P0403 -Exhaust Gas Recirculation Circuit Malfunction
"Usually a fault in the control circuit, will leave no noticeable symptoms other than the Malfunction Indicator Lamp (MIL) illumination"
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Ono zale?i cez jaku diagnostiku to robi?...
Napr. draha BOSCH diagnostika ze 300t Sk.. nedokazala v?etko najs? na Volve... resp. nevypisovala problem... a cez origo volvacku diagnostiku (VADIS) či jak sa to vola im to na?lo hned problem čo mi sposoboval vrasky..
Napr. draha BOSCH diagnostika ze 300t Sk.. nedokazala v?etko najs? na Volve... resp. nevypisovala problem... a cez origo volvacku diagnostiku (VADIS) či jak sa to vola im to na?lo hned problem čo mi sposoboval vrasky..
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Zaplat si registraci FiatEcuscan a naloguj to a uvidí? ?e ten tvuj zaslepenej EGR je ten problem.
Kdyby to bylo tak jednoduchý s tim zaslepenim tak to má ka?dej druhej.
Tady jde o to ?e ten zaslepenj EGR pozná elektronika na vět?ím průtoku na váze vzduchu a na lambda sondě ve výfuku.
A hlavně to EGR pou?ívá řídící jednotka na ohřev studeného motoru tím ?e přisává teplé spaliny nazpět do sání a to bude ten důvod proč ti to dělá hlavně kdy? je chladno.
To ?e to nemá plný výkon se nediv, prostě to má ?patné emise a jednotka to omezuje, ?e nesvítí kontrolka motoru nic neznamená, ta se rozsvítí a? to překročí určitou mez nebo dobu provozu.
Vým o čem mluvim, já jsem to taky chtěl zaslepit a vypnout pomocí změny v řídící jednotce motoru a zatim to nikdo u nás v čechách neumí.
Kdyby to bylo tak jednoduchý s tim zaslepenim tak to má ka?dej druhej.
Tady jde o to ?e ten zaslepenj EGR pozná elektronika na vět?ím průtoku na váze vzduchu a na lambda sondě ve výfuku.
A hlavně to EGR pou?ívá řídící jednotka na ohřev studeného motoru tím ?e přisává teplé spaliny nazpět do sání a to bude ten důvod proč ti to dělá hlavně kdy? je chladno.
To ?e to nemá plný výkon se nediv, prostě to má ?patné emise a jednotka to omezuje, ?e nesvítí kontrolka motoru nic neznamená, ta se rozsvítí a? to překročí určitou mez nebo dobu provozu.
Vým o čem mluvim, já jsem to taky chtěl zaslepit a vypnout pomocí změny v řídící jednotce motoru a zatim to nikdo u nás v čechách neumí.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Ahojte
Chtěl bych jen poukázat na bezúdr?bový rozvodový řetěz, který se údajně nemění. Olej jsem měnil ka?dých 15tis. km i přez to ?e je to long life a menit se má po 30 tis.km co? nedělá turbu moc dobře ohledně sazí.
Tak nechápu jak se mů?e rozvodový řetez roztrhnout na 3 části.
Oprava nebyla tak hrozná proto?e se mě to stalo na kruháči kdy? jsem stál, tak?e to odesraly jen 4 vahadla + rozvody a nějáké drobnosti jako těsnění gufero, olej atd.....
V servise mě řekli ?e závada byla na napínáku řetězu který prej byl unavený tak?e dobře nenapl řetez a ten přeskocil na zub ozubeného kola a tak se roztrhl.
Po opravě mě řekli ?e je lep?í menit rozvody po 100-120 tis. km.
Mám naje?děno 100 000 km a auto je vyrobeno 2007.
Chtěl bych jen poukázat na bezúdr?bový rozvodový řetěz, který se údajně nemění. Olej jsem měnil ka?dých 15tis. km i přez to ?e je to long life a menit se má po 30 tis.km co? nedělá turbu moc dobře ohledně sazí.
Tak nechápu jak se mů?e rozvodový řetez roztrhnout na 3 části.
Oprava nebyla tak hrozná proto?e se mě to stalo na kruháči kdy? jsem stál, tak?e to odesraly jen 4 vahadla + rozvody a nějáké drobnosti jako těsnění gufero, olej atd.....
V servise mě řekli ?e závada byla na napínáku řetězu který prej byl unavený tak?e dobře nenapl řetez a ten přeskocil na zub ozubeného kola a tak se roztrhl.
Po opravě mě řekli ?e je lep?í menit rozvody po 100-120 tis. km.
Mám naje?děno 100 000 km a auto je vyrobeno 2007.
S těma řetězama bych to neviděl zas tak černě, kámo? má tenhle motor je?tě v clasiku a nejeto 250tis. km a nic ne?ustí a neozívá se.
To ?e praskne při takhle relativně malém nájezdu km je spí? vyjímka.
Někde jsem měl email jak jsem psal ?koliteli Fiatu p. Némethovi ohledně praskání řetězu.
A bylo mi odepsáno , ?e to způsobuje dlouhá výměna oleje a jeho ředění naftou při jízdách se studeným motorem a tím jeho degradace a sni?ování únosnosti olejového filmu.
A dal?í věc je kontrolovat hladinu oleje a dolejvat alespon mezi rysky.
Jinak doporučení znělo častěji kontrolovat hladinu oleje a interval výměny oleje zkrátit na 15tis. nebo rok. Ten kdo jezdí jenom město se studenym motorem tak měnit je?tě dříve.
To ?e praskne při takhle relativně malém nájezdu km je spí? vyjímka.
Někde jsem měl email jak jsem psal ?koliteli Fiatu p. Némethovi ohledně praskání řetězu.
A bylo mi odepsáno , ?e to způsobuje dlouhá výměna oleje a jeho ředění naftou při jízdách se studeným motorem a tím jeho degradace a sni?ování únosnosti olejového filmu.
A dal?í věc je kontrolovat hladinu oleje a dolejvat alespon mezi rysky.
Jinak doporučení znělo častěji kontrolovat hladinu oleje a interval výměny oleje zkrátit na 15tis. nebo rok. Ten kdo jezdí jenom město se studenym motorem tak měnit je?tě dříve.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Bolo to uz na diagnostike FES, Examiner, aj nejakej OBD scan cervenej skatulke, je tam len ta jedna chyba.
Vidim, ze som nemal ani spomenut EGR, lebo sme v slepej ulicke.
EGR to fakt nerobi, lebo je zaslepeny od MAJA, problem nastal az teraz v OKTOBRI. Medzitym auto preslo vyse 10tis.km.
Kolko snimacov teploty ma grande? resp. aku prirucku pouzit, kde je spisany detaily sposob oprav?
Vidim, ze som nemal ani spomenut EGR, lebo sme v slepej ulicke.
EGR to fakt nerobi, lebo je zaslepeny od MAJA, problem nastal az teraz v OKTOBRI. Medzitym auto preslo vyse 10tis.km.
Kolko snimacov teploty ma grande? resp. aku prirucku pouzit, kde je spisany detaily sposob oprav?
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Má niekto typ ako na zaseknutý ?havič?
Je to prvy z lava.. pretača sa a nejde von... v?etky i?li lahko len tento nie....
Dalej... prezul som na nove Goodyear Ultra Grip 8 ale dal som rozmer 195/65 R15.... namiesto 185 ake su pisane... a robí mi to spotrebu teraz oklolo 6L... mo?no aj 6,5L
jazdim sam... tak pol na pol... mesto a dialnica tak do 130 max...
Mo?e ten dezen o 1cm ?ir?í od odporučanych 185 robí? taku spotrebu?
Je to prvy z lava.. pretača sa a nejde von... v?etky i?li lahko len tento nie....
Dalej... prezul som na nove Goodyear Ultra Grip 8 ale dal som rozmer 195/65 R15.... namiesto 185 ake su pisane... a robí mi to spotrebu teraz oklolo 6L... mo?no aj 6,5L
jazdim sam... tak pol na pol... mesto a dialnica tak do 130 max...
Mo?e ten dezen o 1cm ?ir?í od odporučanych 185 robí? taku spotrebu?
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Copak ?ířka do dělat nebude, ale to profilové číslo.
Zvět?uje to průměr kola a tím to zvy?uje odpor za jízdy.
Jedině by to muselo být 195/60 R15, to u? by zaji?tovalo přibli?ně stejný průměr kola jako 185/65 R15.
Podobný problém měl ?vagr na seatu, tomu to bralo a? o litr benzinu navíc.
Já mám na svém předepsaný rozměr a ted jezdim o litr méně ne? uvádí?.
Zvět?uje to průměr kola a tím to zvy?uje odpor za jízdy.
Jedině by to muselo být 195/60 R15, to u? by zaji?tovalo přibli?ně stejný průměr kola jako 185/65 R15.
Podobný problém měl ?vagr na seatu, tomu to bralo a? o litr benzinu navíc.
Já mám na svém předepsaný rozměr a ted jezdim o litr méně ne? uvádí?.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Ahoj chlapy. Mám takovej problem. Kdy? nastartuju, tak mi otáčky malinko klesnou a nemů?u se pořádně rozjed. Otáčky jdou nahoru, ale rychlost ne. Po ujetí cca 100 metru v?e naskočí a jede normálně. Kdy? je teply motor zastavim a chci se rojed tak v?e be?í normálně. Nevíte někdo čim by to mohlo být? Děkuji
-
- Profík
- Příspěvky: 719
- Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
- Bydliště: Strakonice, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Sice nemám diesel, ale citaci "otáčky jdou nahoru, ale rychlost ne" lze vysvětlit pouze tím, ?e ti prokluzuje spojka. Samozřejmě uva?uji, ?e v?e probíhá při zařazené rychlosti. Jinak by jsi nespojoval otáčky s rychlostí vozidla.čivrs píše:Ahoj chlapy. Mám takovej problem. Kdy? nastartuju, tak mi otáčky malinko klesnou a nemů?u se pořádně rozjed. Otáčky jdou nahoru, ale rychlost ne. Po ujetí cca 100 metru v?e naskočí a jede normálně. Kdy? je teply motor zastavim a chci se rojed tak v?e be?í normálně. Nevíte někdo čim by to mohlo být? Děkuji
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Fiat Panda 1.1
pro jeníka1
Nene neprokluzuje. Zařadím 1 normalně, ale kdy? se chci rozjed tak jedu stra?ně pomalu, skoro úbec. Ujedu cca 100 metru a najednou to naskočí a pak u? jedu normálně. To se děje jen kdy? je motor studenej. Kdy? u? je teply nebo aspoň zahřáty trochu tak se u? rozjedu normálně.