Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Lipi má pravdu vyhod ten plech a vyčisti EGR a nech to normálně ve funkci jinak to jede v nouzovém re?imu.
Tady nejde EGR odstranit jen tak zaslepenim jako u starých TDI.
Jediná mo?nost je odstranit ho změnou programu v řídící jednotce.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kolacok »

EGR je zaslepeny od maja. Spotreba je vyssia az teraz, ked klesli teploty, asi posledny mesiac. Odvtedy som spravil asi 18tis.km.

EGR fakt nie je problem. Aj ked sme chybu zmazali a presiel som 80km bez toho, aby sa objavila, auto ma stale vyssiu spotrebu a stale rovnako netaha, ako by malo.

O chybe EGR sa da dohladat toto: P0403 -Exhaust Gas Recirculation Circuit Malfunction
"Usually a fault in the control circuit, will leave no noticeable symptoms other than the Malfunction Indicator Lamp (MIL) illumination"
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

Ono zale?i cez jaku diagnostiku to robi?...

Napr. draha BOSCH diagnostika ze 300t Sk.. nedokazala v?etko najs? na Volve... resp. nevypisovala problem... a cez origo volvacku diagnostiku (VADIS) či jak sa to vola im to na?lo hned problem čo mi sposoboval vrasky..
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Zaplat si registraci FiatEcuscan a naloguj to a uvidí? ?e ten tvuj zaslepenej EGR je ten problem.
Kdyby to bylo tak jednoduchý s tim zaslepenim tak to má ka?dej druhej.
Tady jde o to ?e ten zaslepenj EGR pozná elektronika na vět?ím průtoku na váze vzduchu a na lambda sondě ve výfuku.
A hlavně to EGR pou?ívá řídící jednotka na ohřev studeného motoru tím ?e přisává teplé spaliny nazpět do sání a to bude ten důvod proč ti to dělá hlavně kdy? je chladno.
To ?e to nemá plný výkon se nediv, prostě to má ?patné emise a jednotka to omezuje, ?e nesvítí kontrolka motoru nic neznamená, ta se rozsvítí a? to překročí určitou mez nebo dobu provozu.
Vým o čem mluvim, já jsem to taky chtěl zaslepit a vypnout pomocí změny v řídící jednotce motoru a zatim to nikdo u nás v čechách neumí.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Bastr
kolemjdoucí
Příspěvky: 1
Registrován: ned lis 20, 2011 14:23

Příspěvek od Bastr »

Ahojte

Chtěl bych jen poukázat na bezúdr?bový rozvodový řetěz, který se údajně nemění. Olej jsem měnil ka?dých 15tis. km i přez to ?e je to long life a menit se má po 30 tis.km co? nedělá turbu moc dobře ohledně sazí.
Tak nechápu jak se mů?e rozvodový řetez roztrhnout na 3 části.
Oprava nebyla tak hrozná proto?e se mě to stalo na kruháči kdy? jsem stál, tak?e to odesraly jen 4 vahadla + rozvody a nějáké drobnosti jako těsnění gufero, olej atd.....
V servise mě řekli ?e závada byla na napínáku řetězu který prej byl unavený tak?e dobře nenapl řetez a ten přeskocil na zub ozubeného kola a tak se roztrhl.
Po opravě mě řekli ?e je lep?í menit rozvody po 100-120 tis. km.
Mám naje?děno 100 000 km a auto je vyrobeno 2007.
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

Asi 90% ludi tu ma 2006-2007 ...motor JTD 1.3ku a asi cez 100t KM nabehane... kua... asi to dam preventivne vymeni? na jar... :roll:
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

S těma řetězama bych to neviděl zas tak černě, kámo? má tenhle motor je?tě v clasiku a nejeto 250tis. km a nic ne?ustí a neozívá se.
To ?e praskne při takhle relativně malém nájezdu km je spí? vyjímka.
Někde jsem měl email jak jsem psal ?koliteli Fiatu p. Némethovi ohledně praskání řetězu.
A bylo mi odepsáno , ?e to způsobuje dlouhá výměna oleje a jeho ředění naftou při jízdách se studeným motorem a tím jeho degradace a sni?ování únosnosti olejového filmu.
A dal?í věc je kontrolovat hladinu oleje a dolejvat alespon mezi rysky.
Jinak doporučení znělo častěji kontrolovat hladinu oleje a interval výměny oleje zkrátit na 15tis. nebo rok. Ten kdo jezdí jenom město se studenym motorem tak měnit je?tě dříve.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kolacok »

Bolo to uz na diagnostike FES, Examiner, aj nejakej OBD scan cervenej skatulke, je tam len ta jedna chyba.

Vidim, ze som nemal ani spomenut EGR, lebo sme v slepej ulicke.
EGR to fakt nerobi, lebo je zaslepeny od MAJA, problem nastal az teraz v OKTOBRI. Medzitym auto preslo vyse 10tis.km.

Kolko snimacov teploty ma grande? resp. aku prirucku pouzit, kde je spisany detaily sposob oprav?
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

Má niekto typ ako na zaseknutý ?havič?
Je to prvy z lava.. pretača sa a nejde von... v?etky i?li lahko len tento nie....


Dalej... prezul som na nove Goodyear Ultra Grip 8 ale dal som rozmer 195/65 R15.... namiesto 185 ake su pisane... a robí mi to spotrebu teraz oklolo 6L... mo?no aj 6,5L

jazdim sam... tak pol na pol... mesto a dialnica tak do 130 max...
Mo?e ten dezen o 1cm ?ir?í od odporučanych 185 robí? taku spotrebu?
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Copak ?ířka do dělat nebude, ale to profilové číslo.
Zvět?uje to průměr kola a tím to zvy?uje odpor za jízdy.
Jedině by to muselo být 195/60 R15, to u? by zaji?tovalo přibli?ně stejný průměr kola jako 185/65 R15.
Podobný problém měl ?vagr na seatu, tomu to bralo a? o litr benzinu navíc.
Já mám na svém předepsaný rozměr a ted jezdim o litr méně ne? uvádí?.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

No zatial mam nabehane malo... resetol som spotrebu.. a uvidim po 200-300km... kolko bude vychadzat spotreba...

A k tomu ?haviču?....nevie? mi poradi??
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
čivrs
kolemjdoucí
Příspěvky: 7
Registrován: pát led 13, 2012 14:59
Bydliště: Hejnice

Příspěvek od čivrs »

Ahoj chlapy. Mám takovej problem. Kdy? nastartuju, tak mi otáčky malinko klesnou a nemů?u se pořádně rozjed. Otáčky jdou nahoru, ale rychlost ne. Po ujetí cca 100 metru v?e naskočí a jede normálně. Kdy? je teply motor zastavim a chci se rojed tak v?e be?í normálně. Nevíte někdo čim by to mohlo být? Děkuji
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jeník1 »

čivrs píše:Ahoj chlapy. Mám takovej problem. Kdy? nastartuju, tak mi otáčky malinko klesnou a nemů?u se pořádně rozjed. Otáčky jdou nahoru, ale rychlost ne. Po ujetí cca 100 metru v?e naskočí a jede normálně. Kdy? je teply motor zastavim a chci se rojed tak v?e be?í normálně. Nevíte někdo čim by to mohlo být? Děkuji
Sice nemám diesel, ale citaci "otáčky jdou nahoru, ale rychlost ne" lze vysvětlit pouze tím, ?e ti prokluzuje spojka. Samozřejmě uva?uji, ?e v?e probíhá při zařazené rychlosti. Jinak by jsi nespojoval otáčky s rychlostí vozidla.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
čivrs
kolemjdoucí
Příspěvky: 7
Registrován: pát led 13, 2012 14:59
Bydliště: Hejnice

pro jeníka1

Příspěvek od čivrs »

Nene neprokluzuje. Zařadím 1 normalně, ale kdy? se chci rozjed tak jedu stra?ně pomalu, skoro úbec. Ujedu cca 100 metru a najednou to naskočí a pak u? jedu normálně. To se děje jen kdy? je motor studenej. Kdy? u? je teply nebo aspoň zahřáty trochu tak se u? rozjedu normálně.
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

A co diag.?
Spínač spojky,ovládání turba,pedál plynu,palivový filtr, prostě je toho dost co to mů?e dělat.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Odpovědět