Spotřeba oleje

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Uživatelský avatar
Honzus
Moderátor
Příspěvky: 1040
Registrován: sob úno 24, 2007 23:39
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honzus »

Jarouďż˝ píše: Nevďż˝m co by mďż˝lo bďż˝t p���inou rozdďż˝lu ve ďż˝ravosti oleje mezi T-Jetem a atmosfďż˝rickou 1.4 16V. Oba motory majďż˝ stejnďż˝ blok a stejnou dvouvaďż˝kovou hlavu. Pokud mďż˝ nďż˝jakďż˝ hodnovďż˝rnďż˝ zdroj informacďż˝, pleskni ho sem. :wink:
Jarou?i, taky netu?ím čím to je, T-Jet bude mít jiné písty i ojnice, ale měl jsem oba zmiňované motory.

Zatímco Starjet plynule olej ba?til (nebylo nutno dolévat mezi výměnami, ale před výměnou byl u spodní rysky)

T-JET má nulovou nebo téměř neznatelnou odchylku, prostě je ho tam pořád po horní rysku, navíc se mi zdá déle čistej...

Nechápu to, turbomotory v?dycky byly na olej roze?rané, ale T-JET je v tomhle zatím nejlep?í, co jsem kdy měl...
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...

Moto Guzzi Griso 850 Rosso

Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V
Mara87
Štamgast
Příspěvky: 461
Registrován: ned říj 10, 2010 14:58
Bydliště: Brno

Příspěvek od Mara87 »

pEvo píše:Tak ani po 3 hodinách nemám na ryske olej, ani na ?pičke dole. Skúsim dolia? pol litra a uvidíme...
Vítej do klubu
Mě to taky ?ere hodně olej. Kolik si na tu naplň najel km a kdy si ten olej měnil???

Mě to ?ere olej taky jako ďas. Koukam ?e je to slabé místo motoru 1,2.
V ?ádným servisu zatím nezjistili kam ten olej jde.
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
pEvo
Návštěvník
Příspěvky: 186
Registrován: pát úno 19, 2010 6:58
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od pEvo »

Jazdím na tom rok a pol a teraz som na to kukol prvý krát od novoty...ono to ?ere pomaly ako dvojtakt :)
Punto Evo biele, 1,2 Racing 5D, polep Italy, Obrázek
http://www.tomashrdlicka.phorum.cz/viewtopic.php?t=973
Jarous1
Návštěvník
Příspěvky: 151
Registrován: stř srp 08, 2007 10:46

Příspěvek od Jarous1 »

Co mě zará?í je, ?e já měl 1,2 v Puntu Classic a nedoléval jsem mezi výměnami (15t.km) nic. Olej byl pořád mezi ryskama. Je ale pravda, ?e v té době Fiat doporučoval Selenii 20K(10w40)
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

Jarous1 píše:Co mě zará?í je, ?e já měl 1,2 v Puntu Classic a nedoléval jsem mezi výměnami (15t.km) nic. Olej byl pořád mezi ryskama. Je ale pravda, ?e v té době Fiat doporučoval Selenii 20K(10w40)
1.2 8 ventilovou? vět?í ?ravost oleje u 16V by asi celkem logicky ?la vysvětlit dvojnásobkem ventilových vodítek, kde se mů?e olej tratit do spalování. Ale asi bych to u 1.4 16V nepřikládal re?imu jízdy ve vy??ích otáčkách (oproti foukané variantě nebo dehtu).

Mám na 1.4 8V najeto u? skoro 100 tkm a nepozoruju vy??í spotřebu oleje oproti dobám, kdy to bylo nové nebo ve 30 - 50 tkm. Průměrně doleju tak čtvrt litru na 10 000 km. A jak u? jsem tu kdysi psal, nemá smysl udr?ovat maximální hladinu oleje. U sebe odzkou?eno, ?e od maxima to do poloviny měrky spadne během 2-3 tkm a pak u? bez problému dr?í.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Uživatelský avatar
Honzus
Moderátor
Příspěvky: 1040
Registrován: sob úno 24, 2007 23:39
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honzus »

Jarou? píše: A jak u? jsem tu kdysi psal, nemá smysl udr?ovat maximální hladinu oleje. U sebe odzkou?eno, ?e od maxima to do poloviny měrky spadne během 2-3 tkm a pak u? bez problému dr?í.
U atmo motorů tomu taky bylo, ale T-JET dr?í maximum stále, tam to smysl má...
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...

Moto Guzzi Griso 850 Rosso

Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

Honzus píše:
Jarou? píše: A jak u? jsem tu kdysi psal, nemá smysl udr?ovat maximální hladinu oleje. U sebe odzkou?eno, ?e od maxima to do poloviny měrky spadne během 2-3 tkm a pak u? bez problému dr?í.
U atmo motorů tomu taky bylo, ale T-JET dr?í maximum stále, tam to smysl má...
Jasně, v?ak tady jen některým olej ?ere atmosféra :wink:
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Mara87
Štamgast
Příspěvky: 461
Registrován: ned říj 10, 2010 14:58
Bydliště: Brno

Příspěvek od Mara87 »

pEvo píše:Jazdím na tom rok a pol a teraz som na to kukol prvý krát od novoty...ono to ?ere pomaly ako dvojtakt :)
Ty jsi az po roce a pul udelal kontrolu oleje??? Nevis ze by si ho mel menit kazdy rok??? Si odvazny.
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
Mara87
Štamgast
Příspěvky: 461
Registrován: ned říj 10, 2010 14:58
Bydliště: Brno

Příspěvek od Mara87 »

Jarou? píše:
Honzus píše:
Jarou? píše: A jak u? jsem tu kdysi psal, nemá smysl udr?ovat maximální hladinu oleje. U sebe odzkou?eno, ?e od maxima to do poloviny měrky spadne během 2-3 tkm a pak u? bez problému dr?í.
U atmo motorů tomu taky bylo, ale T-JET dr?í maximum stále, tam to smysl má...
Jasně, v?ak tady jen některým olej ?ere atmosféra :wink:

JJ, ale proc zrovna me
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
pEvo
Návštěvník
Příspěvky: 186
Registrován: pát úno 19, 2010 6:58
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od pEvo »

Mara87 píše:
Ty jsi az po roce a pul udelal kontrolu oleje??? Nevis ze by si ho mel menit kazdy rok??? Si odvazny.
Nu? áno, viem ?e by sa mal olej kontrolova? častej?ie, u? som si za to vynadal a polep?ím sa.

Výmena oleja je podža manuálu ka?dých 30 000 km, ak sa najazdí menej ako 10 000 km/rok, výmena ka?dý rok, ak sa jazdí preva?ne v meste, takisto ka?dý rok. Keď?e sa ma posledné dve veci netýkajú (najazdím cca 15 000 za rok), mením podža km v 30 000 km :)
Punto Evo biele, 1,2 Racing 5D, polep Italy, Obrázek
http://www.tomashrdlicka.phorum.cz/viewtopic.php?t=973
ViPeR
Návštěvník
Příspěvky: 67
Registrován: úte kvě 03, 2011 7:19
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

olej

Příspěvek od ViPeR »

Hehe před ka?dou del?í jízdou třeba na ?umavu jsem kontroloval:) před víkendem:)
Jarous1
Návštěvník
Příspěvky: 151
Registrován: stř srp 08, 2007 10:46

Příspěvek od Jarous1 »

Jarou?. ano 1,2 8 ventilů. Doma máme je?tě staré Bravo 1,2 16V a přesto ?e se sním jezdí více ne? slu?ně, tak si něco zobne, ale dělá to tak u? od nova.
Grande EVO
Návštěvník
Příspěvky: 192
Registrován: sob čer 11, 2011 2:13
Bydliště: Brno

Příspěvek od Grande EVO »

Tak jsem to dnes zkontroloval a po 5000km neubylo skoro nic,nepoznatelne :shock:


Na starem puntu jsem nikdy nedolival,snad to bude i u noveho
Fiat Punto EVO
muj 4 fiat
1 na LPG
pEvo
Návštěvník
Příspěvky: 186
Registrován: pát úno 19, 2010 6:58
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od pEvo »

Takze dolial som nakoniec cely liter oleja, hladina sa zastavila asi 3 mm pod vrchnou ryskou.

Po 1000 km na dialnici, kde sme sli dlhsiu chvilu aj maximalkou 150 kmh pri 4750 otackach, oleja vobec neubudlo...

Zakladna chyba bola, ze som neskontroloval olej hned pri kupe noveho auta...
Naposledy upravil(a) pEvo dne čtv srp 25, 2011 11:24, celkem upraveno 1 x.
Punto Evo biele, 1,2 Racing 5D, polep Italy, Obrázek
http://www.tomashrdlicka.phorum.cz/viewtopic.php?t=973
Uživatelský avatar
RP72
Štamgast
Příspěvky: 250
Registrován: pát črc 01, 2011 18:51
Bydliště: Frýdek Místek

Příspěvek od RP72 »

pEvo píše:Takďż˝e dolial som nakoniec celďż˝ liter oleja, hladina sa zastavila asi 3 mm pod vrchnou ryskou.

Po 1000 km na dia�nici, kde sme �li dlh� chv�u aj maxim�lkou 150 kmh pri 4750 ot��kach, oleja v�bec neubudlo...

Z�kladn� chyba bola, �e som neskontroloval olej hne� pri k�pe nov�ho auta...
To je hrůza číst, takové klikiháky :shock:
Radek:
Grande Punto 1,9 MultiJet Sport (130k) r.v.2007
Pirelli PZero Nero 205/45 R17 88 W XL Letní
Pirelli WINTER 190 SNOWCONTROL SERIE II 185/65 R15 88 T ECO Zimní
Barva:Carribean orange
Odpovědět