Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
-
- Štamgast
- Příspěvky: 356
- Registrován: pon říj 27, 2008 13:17
- Bydliště: Olomouc (Uničov)
- Kontaktovat uživatele:
no taky to není tak jasný, u nás se pou?ívají koně v Pferde Stark (PS) a to je cca 1,36násobek výkonu, v británii se pou?íva horse power (HP) koeficient 1,4 (asi mají silněj?í koně:D)
ov?em panda má mít 74kW a to neměla ani s BMC ... tak?e taky výsledek nic moc...
No ka?dopádně, výkon je 64kW, ale motor nejde ani do otáček, prostě se mu nechce, jako by řídící jednotka dostávala zmatený info o nasávaným vzduchu. A? ?lapu na plyn jak chci od 1/3 do plného plynu to zrychluje stejně (stejně naprd ) ... z toho mi vyplývá ?patná váha vzduchu. U? vymý?lím liebesbrief do fiat ČR.
U? je mi teď jasné, proč je zde spousta majitelů starjetu spokojených, kdy? jim to v rámci malého objemu atmosféry jede obstojně.
ov?em panda má mít 74kW a to neměla ani s BMC ... tak?e taky výsledek nic moc...
No ka?dopádně, výkon je 64kW, ale motor nejde ani do otáček, prostě se mu nechce, jako by řídící jednotka dostávala zmatený info o nasávaným vzduchu. A? ?lapu na plyn jak chci od 1/3 do plného plynu to zrychluje stejně (stejně naprd ) ... z toho mi vyplývá ?patná váha vzduchu. U? vymý?lím liebesbrief do fiat ČR.
U? je mi teď jasné, proč je zde spousta majitelů starjetu spokojených, kdy? jim to v rámci malého objemu atmosféry jede obstojně.
-------------------------------------
EX GPS 1.4 16V mandoska 2007
EX GPS 1.4 16V mandoska 2007
1.4 16V ?ádnou váhu vzduchu nemá. O tyto informace se starají čidla (tlak a teplota nasávaného vzduchu, teplota nasávaného vzduchu) FIAT Diagnostika MUSÍ odhalit jejich nesprávnou funkci.misha píše:no taky to není tak jasný, u nás se pou?ívají koně v Pferde Stark (PS) a to je cca 1,36násobek výkonu, v británii se pou?íva horse power (HP) koeficient 1,4 (asi mají silněj?í koně:D)
ov?em panda má mít 74kW a to neměla ani s BMC ... tak?e taky výsledek nic moc...
No ka?dopádně, výkon je 64kW, ale motor nejde ani do otáček, prostě se mu nechce, jako by řídící jednotka dostávala zmatený info o nasávaným vzduchu. A? ?lapu na plyn jak chci od 1/3 do plného plynu to zrychluje stejně (stejně naprd ) ... z toho mi vyplývá ?patná váha vzduchu. U? vymý?lím liebesbrief do fiat ČR.
Pamatuju si, ?e u? jsme tady ten tvůj motor ře?ili kdysi. Nemá smysl zkou?et maximální výkon, důle?itěj?í je průběh křivky výkonu a krou?áku v celém spektru otáček motoru. Ten graf vypoví o kondici motoru mnohem víc. Taky jsem u? kdysi psal, a? nechá? zkontrolovat časování motoru, jednak proto, ?e mů?e být od výroby rozhozené (řemen o jeden zub vedle a u? to nejde), případně mů?e být mechanická vada ve variátoru časování (hydraulický, honěný tlakem oleje od čerpadla), který je namontován na jedné z vaček. Pokud by nastavoval časování té vačky blbě v závislosti na otáčkách motoru, tak u? motor nepojede v daném spektru otáček tak, jak má.
Moje rada: zajet na servis, nechat překontrolovat seřízení rozvodu motoru a funkci variátoru. A a? se vyloučí v?echny mo?né mechanické poruchy motoru, tak bych ?el intervenovat k zastoupení značky FIAT.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
-
- Štamgast
- Příspěvky: 356
- Registrován: pon říj 27, 2008 13:17
- Bydliště: Olomouc (Uničov)
- Kontaktovat uživatele:
OK Jarou?i, teď mi prosím tě poraď, do kterého servisu zajet? Já těm trubkám v Olomouci prostě nevěřím, neumí nic ně? vyměnit olej a filtr....Jarou? píše:1.4 16V ?ádnou váhu vzduchu nemá. O tyto informace se starají čidla (tlak a teplota nasávaného vzduchu, teplota nasávaného vzduchu) FIAT Diagnostika MUSÍ odhalit jejich nesprávnou funkci.misha píše:no taky to není tak jasný, u nás se pou?ívají koně v Pferde Stark (PS) a to je cca 1,36násobek výkonu, v británii se pou?íva horse power (HP) koeficient 1,4 (asi mají silněj?í koně:D)
ov?em panda má mít 74kW a to neměla ani s BMC ... tak?e taky výsledek nic moc...
No ka?dopádně, výkon je 64kW, ale motor nejde ani do otáček, prostě se mu nechce, jako by řídící jednotka dostávala zmatený info o nasávaným vzduchu. A? ?lapu na plyn jak chci od 1/3 do plného plynu to zrychluje stejně (stejně naprd ) ... z toho mi vyplývá ?patná váha vzduchu. U? vymý?lím liebesbrief do fiat ČR.
Pamatuju si, ?e u? jsme tady ten tvůj motor ře?ili kdysi. Nemá smysl zkou?et maximální výkon, důle?itěj?í je průběh křivky výkonu a krou?áku v celém spektru otáček motoru. Ten graf vypoví o kondici motoru mnohem víc. Taky jsem u? kdysi psal, a? nechá? zkontrolovat časování motoru, jednak proto, ?e mů?e být od výroby rozhozené (řemen o jeden zub vedle a u? to nejde), případně mů?e být mechanická vada ve variátoru časování (hydraulický, honěný tlakem oleje od čerpadla), který je namontován na jedné z vaček. Pokud by nastavoval časování té vačky blbě v závislosti na otáčkách motoru, tak u? motor nepojede v daném spektru otáček tak, jak má.
Moje rada: zajet na servis, nechat překontrolovat seřízení rozvodu motoru a funkci variátoru. A a? se vyloučí v?echny mo?né mechanické poruchy motoru, tak bych ?el intervenovat k zastoupení značky FIAT.
-------------------------------------
EX GPS 1.4 16V mandoska 2007
EX GPS 1.4 16V mandoska 2007
Já mám tedy zku?enosti jen s AF Ostrava, ale zase jen dobré. Z Olomouce u? to nemá? tak daleko, tak bych tam zkusil zavolat, domluvit se a následně přistavit auto. Kontaktoval bych vedoucího servisu (p. Richtár) a popsal mu o co jde. A? to píchnou na examiner a udělají kompletní diagnostiku motoru za jízdy. Rozvody bych pak nechal prověřit po poradě se servisem.misha píše:OK Jarou?i, teď mi prosím tě poraď, do kterého servisu zajet? Já těm trubkám v Olomouci prostě nevěřím, neumí nic ně? vyměnit olej a filtr....Jarou? píše:1.4 16V ?ádnou váhu vzduchu nemá. O tyto informace se starají čidla (tlak a teplota nasávaného vzduchu, teplota nasávaného vzduchu) FIAT Diagnostika MUSÍ odhalit jejich nesprávnou funkci.misha píše:no taky to není tak jasný, u nás se pou?ívají koně v Pferde Stark (PS) a to je cca 1,36násobek výkonu, v británii se pou?íva horse power (HP) koeficient 1,4 (asi mají silněj?í koně:D)
ov?em panda má mít 74kW a to neměla ani s BMC ... tak?e taky výsledek nic moc...
No ka?dopádně, výkon je 64kW, ale motor nejde ani do otáček, prostě se mu nechce, jako by řídící jednotka dostávala zmatený info o nasávaným vzduchu. A? ?lapu na plyn jak chci od 1/3 do plného plynu to zrychluje stejně (stejně naprd ) ... z toho mi vyplývá ?patná váha vzduchu. U? vymý?lím liebesbrief do fiat ČR.
Pamatuju si, ?e u? jsme tady ten tvůj motor ře?ili kdysi. Nemá smysl zkou?et maximální výkon, důle?itěj?í je průběh křivky výkonu a krou?áku v celém spektru otáček motoru. Ten graf vypoví o kondici motoru mnohem víc. Taky jsem u? kdysi psal, a? nechá? zkontrolovat časování motoru, jednak proto, ?e mů?e být od výroby rozhozené (řemen o jeden zub vedle a u? to nejde), případně mů?e být mechanická vada ve variátoru časování (hydraulický, honěný tlakem oleje od čerpadla), který je namontován na jedné z vaček. Pokud by nastavoval časování té vačky blbě v závislosti na otáčkách motoru, tak u? motor nepojede v daném spektru otáček tak, jak má.
Moje rada: zajet na servis, nechat překontrolovat seřízení rozvodu motoru a funkci variátoru. A a? se vyloučí v?echny mo?né mechanické poruchy motoru, tak bych ?el intervenovat k zastoupení značky FIAT.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
A já si myslím ?e to má? v pořádku.
U atmosféry vychází na brzdě "v?dy" trochu méně.
Tak?e bych nic nereklamoval a smířil se s tím, ?e StarJet moc nejede a předev?ím dole je dost mrtvej.
U atmosféry vychází na brzdě "v?dy" trochu méně.
64kw mi přijde je?tě super. V RRI, co? je společnost která testuje výkony motorů, naměřili 61kw. ?e by to měli také rozbité?misha píše:Nemám moc času, tak?e jenom v rychlosti....
Výsledek měření je 64kW@5950ot a 110Nm@3500ot
Jsem naprosto zklamán a tímto se mi potvrdili moje předtuchy, ?e auto není od začátku OK. Čipovat jsem to nenechal, nemá význam tunit rozbitý motor.
Tak?e bych nic nereklamoval a smířil se s tím, ?e StarJet moc nejede a předev?ím dole je dost mrtvej.
Předpokládám ?e to byl Svět motorů, který v?em ?kodovkám naměří více. A obvykle o hodně.benja píše:ono by to mo?ná chtělo zkusit změřit i jiný kousek aby se případně vyloučila mo?nost zajetí auta...těch 63kw bych řek ?e je docela velký rozdíl..(ted' v nějakém auto časáku měřili na brzdě fábku a po změření měla o cca 8kw více..
otázka zní co s tím..chtělo by to zjistit příčinu takovéhoto výkonu a sna?it se jim ?lápnout na "krk" nicméně já nebudu ten nejlep?í na radu jak na ně ?lápnout..sám nevím jak bych se choval..anebo jak se zachovat
Kdy? chce?, tak tam ty koně "najde?".tkupilik píše:Misha: To je hodne divny, na fiatforu psali ze starjet by na brzde mel delat o par koniku vic (Secondly,...note that the GP engine dyno tested is about 98-99 hp NOT 95 Officially stated by Fiat...). To je skoro na servis.. ale ne ten fiati kde te posilaj do pryc.
-
- Štamgast
- Příspěvky: 356
- Registrován: pon říj 27, 2008 13:17
- Bydliště: Olomouc (Uničov)
- Kontaktovat uživatele:
>>Předpokládám ?e to byl Svět motorů, který v?em ?kodovkám naměří více. A obvykle o hodně.
Z toho vyplývá, ?e si mám pří?tě koupit ?kodovku, proto?e mohu věřit, ?e motor bude mít deklarovaný výkon a nedojde v podstatě k podvodu jako u fiatu?
Výkon 64kW, resp. 61kW na kolech má být výkon motoru přepočítaný ztrátovým koeficientem, z toho mi vyplývá, ?e bych tento nebo velmi podobný výkon měl naměřit přímo na klikovce motoru. Pro mě se v ka?dém případě jedná o podvod, proto?e to si člověk mů?e rovnou koupit 1.4 8V a u?etřit nemalý balík peněz (pokud tedy 8V nemá 50kW, 1.2 40kW atp...)
Z toho vyplývá, ?e si mám pří?tě koupit ?kodovku, proto?e mohu věřit, ?e motor bude mít deklarovaný výkon a nedojde v podstatě k podvodu jako u fiatu?
Výkon 64kW, resp. 61kW na kolech má být výkon motoru přepočítaný ztrátovým koeficientem, z toho mi vyplývá, ?e bych tento nebo velmi podobný výkon měl naměřit přímo na klikovce motoru. Pro mě se v ka?dém případě jedná o podvod, proto?e to si člověk mů?e rovnou koupit 1.4 8V a u?etřit nemalý balík peněz (pokud tedy 8V nemá 50kW, 1.2 40kW atp...)
-------------------------------------
EX GPS 1.4 16V mandoska 2007
EX GPS 1.4 16V mandoska 2007
- benja
- Profík
- Příspěvky: 1456
- Registrován: sob pro 29, 2007 10:30
- Bydliště: Havířov-Opičí hory Podlesí,Okres "Cip"
- Kontaktovat uživatele:
nene byl to autohit anebo autotip nemů?u ho ted' doma v rychlosti najít..
"Grande Punto Sport 1,4 16V 95 ponykoníků
"Nafta patří na pole,plyn do sporáku a baterka do vibratoru"
"Chcete pocítit mocný zátah dieselu? jezděte vlakem"
Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoní?.....
"Nafta patří na pole,plyn do sporáku a baterka do vibratoru"
"Chcete pocítit mocný zátah dieselu? jezděte vlakem"
Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoní?.....
Tak ?patně bych to neviděl. U "v?ech" atmo motorů naměřili méně.misha píše:Z toho vyplývá, ?e si mám pří?tě koupit ?kodovku, proto?e mohu věřit, ?e motor bude mít deklarovaný výkon a nedojde v podstatě k podvodu jako u fiatu?
Fabia 1.4i 16V 74kw --> 70kw
Octavia 1.6i 74kw --> 68kw
A u T-Jetu naměřili zase více. To u turbomotorů není zas a? tak neobvyklé.
Spí? ne? nekupovat Fiat bych to zhodnotil jako nekupovat charakterní atmosferické motory, ale turba se v?emi jejich výhodami a nevýhodami.
-
- Štamgast
- Příspěvky: 356
- Registrován: pon říj 27, 2008 13:17
- Bydliště: Olomouc (Uničov)
- Kontaktovat uživatele:
No na té ?védské stránce se mi zdá, ?e a? na pár vyjímek jsou v?echny motory slab?í, tak?e bych těm informacím a? tak nevěřil.HM píše:Tak ?patně bych to neviděl. U "v?ech" atmo motorů naměřili méně.misha píše:Z toho vyplývá, ?e si mám pří?tě koupit ?kodovku, proto?e mohu věřit, ?e motor bude mít deklarovaný výkon a nedojde v podstatě k podvodu jako u fiatu?
Fabia 1.4i 16V 74kw --> 70kw
Octavia 1.6i 74kw --> 68kw
A u T-Jetu naměřili zase více. To u turbomotorů není zas a? tak neobvyklé.
Spí? ne? nekupovat Fiat bych to zhodnotil jako nekupovat charakterní atmosferické motory, ale turba se v?emi jejich výhodami a nevýhodami.
V tuto chvíli u? chci jenom zjistit, zda je výkon mého motoru standardní nebo je něco v nepořádku, tak?e provedu to co doporučuje Jarou? a pak se uvidí...
Zítra v práci naskenuju výstup z měření a hodím ho zde na fórum, a? se mů?ete pokochat, popř. porovnat.
-------------------------------------
EX GPS 1.4 16V mandoska 2007
EX GPS 1.4 16V mandoska 2007
-
- Štamgast
- Příspěvky: 356
- Registrován: pon říj 27, 2008 13:17
- Bydliště: Olomouc (Uničov)
- Kontaktovat uživatele:
změřený výkon
-------------------------------------
EX GPS 1.4 16V mandoska 2007
EX GPS 1.4 16V mandoska 2007