Nechci ze sebe dělat pesimistu, ale při 64kW ze 70 mo?ných a 110N.m ze 125 (8,6% a 12% rozdíl) tě asi odpálkujou, ?e jsi to ?patně zajel.
Za pokus samozřejmě nic , nedá?. Za úvahu by mo?ná stálo kontaktovat prodejce jiné značky, jak to vlastně je s deklarovaným výkonem, do jaké tolerance a za jakých podmínek nejde o závadu. Případně na co se mů?e? odvolávat.
Konkurence určitě ráda poradí, jak odrbat FIAT.
PS: né ?e mě za poslední větu sjedete, nic proti Fiatu, jenom moje úvaha jak dostat spolehlivě podklady k reklamaci
Fiat Grande Punto 5D - 1.2 Dynamic (?edá Chemical)
ono by to mo?ná chtělo zkusit změřit i jiný kousek aby se případně vyloučila mo?nost zajetí auta...těch 63kw bych řek ?e je docela velký rozdíl..(ted' v nějakém auto časáku měřili na brzdě fábku a po změření měla o cca 8kw více..
otázka zní co s tím..chtělo by to zjistit příčinu takovéhoto výkonu a sna?it se jim ?lápnout na "krk" nicméně já nebudu ten nejlep?í na radu jak na ně ?lápnout..sám nevím jak bych se choval..anebo jak se zachovat
"Grande Punto Sport 1,4 16V 95 ponykoníků
"Nafta patří na pole,plyn do sporáku a baterka do vibratoru"
"Chcete pocítit mocný zátah dieselu? jezděte vlakem"
Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoní?.....
Jinak na?el jsem tohle http://www.mechanizaceweb.cz/@AGRO/info ... 47444.html
Jsou to sice traktory, ale pí?ou tam o ztrátě výkonu 10% v převodovce a hnacím ústrojí, samozřejmě absolutně nesrovnatelná technika.
Předpokládám, ?e výkon udávaný výrobce je zřejmě měřený přímo na motoru (ne na autě), tak?e nějaká ztráta výkonu taky bude
Mínus pro úspě?nou reklamaci
Fiat Grande Punto 5D - 1.2 Dynamic (?edá Chemical)
Ale ta brzda by mela ukazovat jak vykon motorutak vykon na kolech takze rekl bych ze Mishovi dali udaj z motoru a ne z napravy. Teda aspon by to tak melo byt.
jenze jak chces z vykonu merenem na kolech (se vsemi ztratami) dostat skutecny vykon motoru na ktery je motorova brzda? sice se to casto uvadi ale to bude jen teoreticky dopocitane ni?
Macek píše:jenze jak chces z vykonu merenem na kolech (se vsemi ztratami) dostat skutecny vykon motoru na ktery je motorova brzda? sice se to casto uvadi ale to bude jen teoreticky dopocitane ni?
No to asi jo ale melo by to jit spocitak nejak ne?
Ty hodnoty jsou určitě po odečtení ztrátového výkonu co se ztratí v převodech a pneu.
Jinak se to měří tak, ?e motor roztočí třeba na trojku od volnoběhu a? do max. otáček a potom daj nohu z plynu a nechaj to volně doběhnout.
Potom to vyhodnotí počítač a vypočítá ztráty a vykreslí křivky výkonu.
Jinak taky bude dost zále?et jak je zku?ebna nakalibrovaná, jedno měření určitě stačit nebude.
Ta fabie, co to bylo za motor? Byla to atmosfera? Nemyslim ze atmosfery budou mit na brzde o moc vic nez je deklarovano. Hodne zalezi jak je motor zajety, v tom maj ve fiatu pravdu.... Kdyz nekdo jezdi jak klobouk, nevytvori se vule a motor je pak lina zdechlina.
Misha:
Kolik mel najeto vzduchovy filtr? Starjet motor je taky docela citlivy na kvalitu paliva, zkus zmenit pumpu.
Dal muzes cvicne zresetovat ridici jednotku odpojenim baterky, ona se pak znova adaptuje a uci.
Jirka píše:Ty hodnoty jsou určitě po odečtení ztrátového výkonu co se ztratí v převodech a pneu.
Jinak se to měří tak, ?e motor roztočí třeba na trojku od volnoběhu a? do max. otáček a potom daj nohu z plynu a nechaj to volně doběhnout.
Potom to vyhodnotí počítač a vypočítá ztráty a vykreslí křivky výkonu.
Jinak taky bude dost zále?et jak je zku?ebna nakalibrovaná, jedno měření určitě stačit nebude.
aha tak to sem netusil ze se jeste pocitaji ztraty tim dobehem.
Ten graf co mám z brzdy byl pořízen a? napopáté .... nechal to 5x roztočit do maxima (na 4stupeň), poka?dé byly hodnoty plus mínus stejné. Jinak tu brzdu údajně ka?dý měsíc kalibrují (ale kdo ví).
Výkon změřený na kolech se přepočítává dle údajů od výrobce (převodový poměr, ztráty od klikovky po kola) a porovnává se a vyhodnocuje s údajem, který si brzda naměří zpomalováním roztočených kol (tak mi to bylo vysvětleno)
Vzduchový filtr mám nový, tak?e ten bych vyloučil a tankuju u OMV. U shellu a benziny občas, ale nepoznal jsem rozdíl. Navíc, jak jsem vrátil zpět airbox, tak jsem současně vyresetoval ŘJ odpojením baterky.
-------------------------------------
EX GPS 1.4 16V mandoska 2007
Misha: To je hodne divny, na fiatforu psali ze starjet by na brzde mel delat o par koniku vic (Secondly,...note that the GP engine dyno tested is about 98-99 hp NOT 95 Officially stated by Fiat...). To je skoro na servis.. ale ne ten fiati kde te posilaj do pryc.
No to je hodne divne, asi bych opravdu navstívil fiat a vysvetlil jim co a jak. A řekl, ?e ztráta je veliká a na ten popud bych chtěl auto reklamovat. No ale pak je tu otázka toho limitu který kazda automobilká má. No ale je to divné ?e to udělalo tolik 6KW je dost.
Kolik to stálo to změření? Docela bych to taky zkusil
Nýní: Alfa Romeo GT, 1.9 16v JTDM 110kw
EX: GP 1,4 16v SPORT 3D,
As the figures show the panel gave the best power at the fly but the BMC CDA gave the best power at the wheels, but i guess its at the wheels that counts really.
The BMC CDA has an advantage over the BMC panel in the mid range both in torque and bhp which will matter the most in real world driving.
Kreutak je v jiných jednotkách a neumím to převést ale BHP je jasné.
Nýní: Alfa Romeo GT, 1.9 16v JTDM 110kw
EX: GP 1,4 16v SPORT 3D,