Ta debata není o dolití litru za za 30 tkm. Je o intervalu výměny olejeKotas píše:vy naděláte s litrem na 30tkm, já do 1.2GP za celý rok a nájezd cca 15 000km dolil taky litr...v únoru nebo březnu musím zajet na výměnu
Fiat Bravo
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
- Kotas
- Štamgast
- Příspěvky: 210
- Registrován: stř led 06, 2010 17:04
- Bydliště: Leština
- Kontaktovat uživatele:
ta reakce měla být nejvíc na JarduK a jeho 26,5tkm...ale to je jedno, podle mě je normální i litr na 10 000km a výměna max po 20 000kmJarou? píše:Ta debata není o dolití litru za za 30 tkm. Je o intervalu výměny olejeKotas píše:vy naděláte s litrem na 30tkm, já do 1.2GP za celý rok a nájezd cca 15 000km dolil taky litr...v únoru nebo březnu musím zajet na výměnu
Přesně tak, pod to se podepí?uKotas píše:ta reakce měla být nejvíc na JarduK a jeho 26,5tkm...ale to je jedno, podle mě je normální i litr na 10 000km a výměna max po 20 000kmJarou? píše:Ta debata není o dolití litru za za 30 tkm. Je o intervalu výměny olejeKotas píše:vy naděláte s litrem na 30tkm, já do 1.2GP za celý rok a nájezd cca 15 000km dolil taky litr...v únoru nebo březnu musím zajet na výměnu
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
- Honzus
- Moderátor
- Příspěvky: 1040
- Registrován: sob úno 24, 2007 23:39
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Taky souhlas, k tý spotřebě, litr na 10 000 u? je i trochu moc....
P.S. Nechci tu ze sebe dělat namachrovanýmho mistra světa a ředitele zeměkoule, ale jen pro porovnání, jak je na tom se spotřebou oleje 1.4 T-Jet v Abarthu, po cca 20 000 ubyly asi 2 mm od horní rysky. Tzn spotřeba oleje nula nula nic... na maloobjemovou benzinovou turbínu se mi to zdá velmi solidní....
P.S. Nechci tu ze sebe dělat namachrovanýmho mistra světa a ředitele zeměkoule, ale jen pro porovnání, jak je na tom se spotřebou oleje 1.4 T-Jet v Abarthu, po cca 20 000 ubyly asi 2 mm od horní rysky. Tzn spotřeba oleje nula nula nic... na maloobjemovou benzinovou turbínu se mi to zdá velmi solidní....
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...
Moto Guzzi Griso 850 Rosso
Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V
Moto Guzzi Griso 850 Rosso
Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V
Kluci, díky, vidím, ?e tu ?ádný u?ivatel s osobní ?patnou zku?eností s odepsaným motorem kvůli přesně dodr?ovaným intervalům výměn není, tak?e budu věřit instrukcím výrobce a nebudu pova?ovat lidi ve Fiatu za idioty, kteří podlehli jenom nějakému marketingu. Howg!JardaK. píše:Proto nevěřím tomu, ?e by ve Fiatu schválně uváděli del?í interval výměny, ne? motor snese, jen proto, ?e je výrobci jedno, co se děje po uplynutí záruky. V této chvíli by mě proto zajímala fakta - je tady u?ivatel, který dodr?oval intervaly výměn přesně podle instrukcí výrobce, pou?íval předepsané náplně a filtry a po 100 tis. km mu ode?el motor (vačky, turbo) kvůli ztráty mazacích vlastností oleje? Pokud tady takový není, beru to jenom jako akademickou diskusi!
Fiat Bravo2, 1,6 MJet, 77 kW, nar. 9.4.2010
-
- Profík
- Příspěvky: 1090
- Registrován: stř kvě 23, 2007 20:18
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
.. tak jo JardoK., taky k tomu něco napí?u. ?ádná teorie, ale praxe ze ?ivota. Máme stejnej motor, stejný auta. Poslední výměna u mého byla 02/2010, do 01/2011 najeto 19 000km, s tím, ?e půl na půl bylo auto je?děno dlouhé trasy/město. Bavil jsem se se servisákem, a olej, co vypou?těli, byl prý pěknej humus, a to nebyla první výměna (od novoty ji? třetí v pořadí). Jestli má? své auto rád, nedolévej olej po litru, ale jdi na kompletní výměnu+filtr, dy? ho tam má? od novoty!JardaK. píše:Kluci, díky, vidím, ?e tu ?ádný u?ivatel s osobní ?patnou zku?eností s odepsaným motorem kvůli přesně dodr?ovaným intervalům výměn není, tak?e budu věřit instrukcím výrobce a nebudu pova?ovat lidi ve Fiatu za idioty, kteří podlehli jenom nějakému marketingu. Howg!JardaK. píše:Proto nevěřím tomu, ?e by ve Fiatu schválně uváděli del?í interval výměny, ne? motor snese, jen proto, ?e je výrobci jedno, co se děje po uplynutí záruky. V této chvíli by mě proto zajímala fakta - je tady u?ivatel, který dodr?oval intervaly výměn přesně podle instrukcí výrobce, pou?íval předepsané náplně a filtry a po 100 tis. km mu ode?el motor (vačky, turbo) kvůli ztráty mazacích vlastností oleje? Pokud tady takový není, beru to jenom jako akademickou diskusi!
bývalé auto - Fiat Bravo 1.6 Mjet, Dynamic 2008 - Techno Grey
bývalé auto - Fiat Grande Punto 5D 1.2 Dynamic 2007 - Underground Grey
bývalé auto - Fiat Grande Punto 5D 1.2 Dynamic 2007 - Underground Grey
Přestalo mi fungovat Blue&Me. Jezdil jsem bez něj asi 2 týdny a před fau vé okolím mlčel, abych jim nedával argumenty o CIATU (cigáno itiliáno automobili..., nebo "Fiatem tam, autobusem zpátky"). Dneska jsem si vy?etřil trochu času, zajel do Nordexu v Havířově, oni Blu&Me resetli a u? opět funguju. Trvalo to pár minut!
Fiat Bravo2, 1,6 MJet, 77 kW, nar. 9.4.2010
Timo psal o GP, ?e mu motor o?il po najetí 5000 km. Hm, já takový pocit u Brava nemám! Bravo jede pořád stejně, dá se říct, ?e jede podle fabrických hodnot od začátku. Jediný rozdíl byl u brzd, které si sedly mo?ná taky a? po 5000 km a teď jsou dobře ostré (v?ak jsou to celokotoučáky).
Fiat Bravo2, 1,6 MJet, 77 kW, nar. 9.4.2010
-
- Profík
- Příspěvky: 1090
- Registrován: stř kvě 23, 2007 20:18
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
no, mě čeká výměna komplet brzd, tak jsem zvědavej, jak to bude pak brzditJardaK. píše:Timo psal o GP, ?e mu motor o?il po najetí 5000 km. Hm, já takový pocit u Brava nemám! Bravo jede pořád stejně, dá se říct, ?e jede podle fabrických hodnot od začátku. Jediný rozdíl byl u brzd, které si sedly mo?ná taky a? po 5000 km a teď jsou dobře ostré (v?ak jsou to celokotoučáky).
bývalé auto - Fiat Bravo 1.6 Mjet, Dynamic 2008 - Techno Grey
bývalé auto - Fiat Grande Punto 5D 1.2 Dynamic 2007 - Underground Grey
bývalé auto - Fiat Grande Punto 5D 1.2 Dynamic 2007 - Underground Grey
No tak mě to nenechalo a musím zareagovat... nechavat 30-35tis výměnu je, jak tu kazdý pí?e pouze marketingový tah. Prodejci je úplně jedno jestli po vyprdnutí motoru si zajdes dal?í auto koupit někde jinde hlavne kdy? si soukromá osoba a nekupujes si novou káru co 3 roky.JardaK. píše:Kluci, díky, vidím, ?e tu ?ádný u?ivatel s osobní ?patnou zku?eností s odepsaným motorem kvůli přesně dodr?ovaným intervalům výměn není, tak?e budu věřit instrukcím výrobce a nebudu pova?ovat lidi ve Fiatu za idioty, kteří podlehli jenom nějakému marketingu. Howg!JardaK. píše:Proto nevěřím tomu, ?e by ve Fiatu schválně uváděli del?í interval výměny, ne? motor snese, jen proto, ?e je výrobci jedno, co se děje po uplynutí záruky. V této chvíli by mě proto zajímala fakta - je tady u?ivatel, který dodr?oval intervaly výměn přesně podle instrukcí výrobce, pou?íval předepsané náplně a filtry a po 100 tis. km mu ode?el motor (vačky, turbo) kvůli ztráty mazacích vlastností oleje? Pokud tady takový není, beru to jenom jako akademickou diskusi!
Co se týče intervalu je 30tis psané, to je fakt. jenom?e mnozí si neuvědomují, ?e Selenia, jako výrobce oleje uvádí maximální výměnu po 20tis!!! tak pokud jsem to správně pochopil, u? jsi pěkně po limitu a to je?tě bys klidně nechával dal... Jak tu lidi pí?ou, pokud má? auto aspoň tro?ku rád, tak na výměnu jeď u? zítra. Říkává se, ?e auto má slou?it mě a né já autu... jenom?e úplně to tak nefunguje... hlavně u italských. Já měl AR GTV, najezděných 100tis, motor jako nový (z toho 60tis jsem najezdil ja)... interval vyměny striktně dodr?ván a to po 15tis. Jakých 30 nebo 35tis... olalaaaa
Jen tak pro zvednutí nálady a zamyslení se...:
"Návod k pou?ití:
Podle pokynů konstruktéra Fiat se doporučuje měnit nejpozději po 20.000 km u automobilů s motorem se sáním, turbokompresorem nebo víceventilové.
Doporučuje
Fiat, Lancia"
Tro?ku pozdní reakce, ne? Já tu psal svůj příspěvek v lednu a debatu pova?uju za skončenou. Pokud najde? renomovaný článek, kde pí?ou o odepsání motoru z důvodu dodr?ování servisních intervalů, tak mi ho po?li! Howg!WesJ@nY píše:No tak mě to nenechalo a musím zareagovat... nechavat 30-35tis výměnu je, jak tu kazdý pí?e pouze marketingový tah. Prodejci je úplně jedno jestli po vyprdnutí motoru si zajdes dal?í auto koupit někde jinde hlavne kdy? si soukromá osoba a nekupujes si novou káru co 3 roky.
Co se týče intervalu je 30tis psané, to je fakt. jenom?e mnozí si neuvědomují, ?e Selenia, jako výrobce oleje uvádí maximální výměnu po 20tis!!! tak pokud jsem to správně pochopil, u? jsi pěkně po limitu a to je?tě bys klidně nechával dal... Jak tu lidi pí?ou, pokud má? auto aspoň tro?ku rád, tak na výměnu jeď u? zítra. Říkává se, ?e auto má slou?it mě a né já autu... jenom?e úplně to tak nefunguje... hlavně u italských. Já měl AR GTV, najezděných 100tis, motor jako nový (z toho 60tis jsem najezdil ja)... interval vyměny striktně dodr?ván a to po 15tis. Jakých 30 nebo 35tis... olalaaaa
Fiat Bravo2, 1,6 MJet, 77 kW, nar. 9.4.2010
-
- Štamgast
- Příspěvky: 332
- Registrován: čtv bře 29, 2007 17:33
- Bydliště: Stupava - SK
- Kontaktovat uživatele:
nazdárek, btw, cez w´end som sa vrátil s takého malého prevetrania brava. Bol som sním na tý?deň v norsku. Ba-Oslo-Ba. Celkovo som za tý?deň natočil 3470km pri 5,8l/100km. Trasa viedla zo SR, cez CZ, D, do Dánska do prístavu Frederikshavn - cca 1500km následne trajekt, niekolko km po Osle a potom návrat do Ba. Na dialnici to bolo okolo 160 a? 180kmh-samozrejme Nemecko, Dánsko bolo 110kmh. Auto ?lapalo jak hodinky.
Ináč som u? prekročil hranicu 45tiskm. Dlhodobá spotreba je okolo 5-5,1l/100.
Ináč som u? prekročil hranicu 45tiskm. Dlhodobá spotreba je okolo 5-5,1l/100.
Bravo 1,6 MultiJet, 105 sivých koníkov, Dynamic, Sivá digital- perle?ová
Opel Corsa C, 1,0 12v
odpočíva v pokoji - Grande Punto 1,4 16v 5D Dynamic Sole - Psychadelic Azure
Opel Corsa C, 1,0 12v
odpočíva v pokoji - Grande Punto 1,4 16v 5D Dynamic Sole - Psychadelic Azure
Čus, Popo! Já mám natočeno něco málo přes 40 tis. km a se spotřebou jsem na tom stejně jako Ty, tak?e maximální spokojenost. Poruchy zatím nebyly ?ádné (klep, klep), problém drhnoucího kola v pravotočivé zatáčce zmizel po první předepsané servisní výměně oleje, kde mi zároveň pročistili brzdy. Na Plumlově jsem si o Bravu vykládal s Pepou B., ten u? má najeto přes 80 tis. km, má je?tě předfaceliftovanou verzi Brava a zatím jezdí taky bez poruch! Jinak jsem dal svoje hodnocení Brava na http://moje.auto.cz/JardaK-/bravo.htmlpopo píše:...Ináč som u? prekročil hranicu 45tiskm. Dlhodobá spotreba je okolo 5-5,1l/100.
Fiat Bravo2, 1,6 MJet, 77 kW, nar. 9.4.2010