Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
Ok, dakujem.
Koncom tý?dna urobime test... naleje sa do prevodovky nejaky koncentrat ako reklamuju v TV Shopoch po ktorom ztichne motor a neklepe tolko..
Vraj to maju odsku?ane na starých "?umkách" a po tom prevodovka "ztichla"
Ak ztíchne aj moja (aspon trochu) tak je tam problem..
Potom dam vediet ako som dopadol.
Koncom tý?dna urobime test... naleje sa do prevodovky nejaky koncentrat ako reklamuju v TV Shopoch po ktorom ztichne motor a neklepe tolko..
Vraj to maju odsku?ane na starých "?umkách" a po tom prevodovka "ztichla"
Ak ztíchne aj moja (aspon trochu) tak je tam problem..
Potom dam vediet ako som dopadol.
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Otacky mas ok, presne take ma i moj.
K EGR - zaslepil som vysuvaci hrot aktuatora, aby neliezol von a skusal som nahodit odpory na konektor od EGR do RJ, coby oblb pre RJ, ze tam nejaka cievka napojena je.
Hodnoty 8.2ohm a 56ohm nespravili nic, zlty motor si nadalej svieti.
Teraz som zapojil naspat cievku EGR s tym, ze je to stale zaslepene a nemoze sa vysuvat, zatial to svieti, ale mozno prestane (chvilu trva, kym sa chyba zrusi). Budem skusat aj ine odpory, ci to pomoze ako oblb a mam dojem, ze by tam bolo treba prihodit cievocku s indukciou podobnou ceivke aktuatora. Ak nepomoze ani to, uz je dovodom chyby len to porovnavanie vstupu a vystupu na sondach a tam pomoze len uprava RJ...
Rozmyslam nad kupou OBD 2 kablu, na ebay to ide po 20dolarov, aby som mohol aspon mazat chyby z RJ.
Po zaslepeni EGR motor ide lepsie za plynom, ale sprava sa to divne - napr. vcera pri rozbehu na 2ke az k 4200ot. motor zacal zrazu rychlejsie tahat od cca 3300, neskor to uz nespravilo. Taktiez raz zrychluje rychlejsie, inokedy pomalsie...
Tiez je divna spotreba a mam dojem, ze sa motor zbytocne prelieva naftou, alebo co to je za jav. Asi to bude kvoli chybe z RJ, ze sa to sprava zvlastne.
K EGR - zaslepil som vysuvaci hrot aktuatora, aby neliezol von a skusal som nahodit odpory na konektor od EGR do RJ, coby oblb pre RJ, ze tam nejaka cievka napojena je.
Hodnoty 8.2ohm a 56ohm nespravili nic, zlty motor si nadalej svieti.
Teraz som zapojil naspat cievku EGR s tym, ze je to stale zaslepene a nemoze sa vysuvat, zatial to svieti, ale mozno prestane (chvilu trva, kym sa chyba zrusi). Budem skusat aj ine odpory, ci to pomoze ako oblb a mam dojem, ze by tam bolo treba prihodit cievocku s indukciou podobnou ceivke aktuatora. Ak nepomoze ani to, uz je dovodom chyby len to porovnavanie vstupu a vystupu na sondach a tam pomoze len uprava RJ...
Rozmyslam nad kupou OBD 2 kablu, na ebay to ide po 20dolarov, aby som mohol aspon mazat chyby z RJ.
Po zaslepeni EGR motor ide lepsie za plynom, ale sprava sa to divne - napr. vcera pri rozbehu na 2ke az k 4200ot. motor zacal zrazu rychlejsie tahat od cca 3300, neskor to uz nespravilo. Taktiez raz zrychluje rychlejsie, inokedy pomalsie...
Tiez je divna spotreba a mam dojem, ze sa motor zbytocne prelieva naftou, alebo co to je za jav. Asi to bude kvoli chybe z RJ, ze sa to sprava zvlastne.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Tak ty tvoje pokusy s EGR jsou uplně k ničemu, jedině předělat soft.
Jednotka pozná nefunkční EGR zvý?enou hodnotou na váze vzduchu a na lambda sondě ve výfuku, prostě jiná cesta jak odpojit EGR ne? softem neexistuje.
Jinak jestli najde? někoho kdo ti to udělá tak dej vědět, oslovil jsem ji? několik tuningových firem a zatim si s tím nikdo neví rady,bohu?el řídící jednotka Magnetti Marelli.
Jednotka pozná nefunkční EGR zvý?enou hodnotou na váze vzduchu a na lambda sondě ve výfuku, prostě jiná cesta jak odpojit EGR ne? softem neexistuje.
Jinak jestli najde? někoho kdo ti to udělá tak dej vědět, oslovil jsem ji? několik tuningových firem a zatim si s tím nikdo neví rady,bohu?el řídící jednotka Magnetti Marelli.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Volal som do Cobra tuningu, sidlia v BA.
Vraj robia odpojenie EGR aj na 1.3 JTD, cena je 265Eur s tym, ze v tejto cene je zadarmo uz aj nacipovanie RJ, kedze EGR odstranuju tiez aj v RJ aj mechanicky, davaju to takto dokopy.
Samotny ciptuning stoji tiez 265Eur.
Este chcem raz volat ohladom detailov, ako sa zvysi vykon (niektore firmy udavaju zo 75 na 95k) a resp. ak by sa cipovalo na spotrebu, kolko zide dole.
Mne by sa oplatilo znizit spotrebu aspon o 0,3L/100, vtedy by sa mi cena cipu vratila o 2,5 roka. Kazda 1desatina robi u mna pri aktualnom najazde a cene nafty asi 34Eur/rok.
Vraj robia odpojenie EGR aj na 1.3 JTD, cena je 265Eur s tym, ze v tejto cene je zadarmo uz aj nacipovanie RJ, kedze EGR odstranuju tiez aj v RJ aj mechanicky, davaju to takto dokopy.
Samotny ciptuning stoji tiez 265Eur.
Este chcem raz volat ohladom detailov, ako sa zvysi vykon (niektore firmy udavaju zo 75 na 95k) a resp. ak by sa cipovalo na spotrebu, kolko zide dole.
Mne by sa oplatilo znizit spotrebu aspon o 0,3L/100, vtedy by sa mi cena cipu vratila o 2,5 roka. Kazda 1desatina robi u mna pri aktualnom najazde a cene nafty asi 34Eur/rok.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Dnes sa mi rozsvietila zlta kontrolka motora.
Otvoril som kapotu a z poistkovej skrine som pocul take cvakanie z poistky alebo nejakeho cerveneho vecsieho relatka z č. 15 . Kes som ho vybral cvakanie prestalo a ked som ho zalozil cvakalo dalej a az po hodne chvili stichlo.
Taktiez som pocul aj cvakanie niekde spod vzduchoveho filtra.- Neviete co by to mohlo byt? Skusil som odpojit baterku ci sa to nejako nevynuluje no nepomohlo. Auto ide inak normalne.
Rano ho odnesiem tak ci tak do servisu.
Otvoril som kapotu a z poistkovej skrine som pocul take cvakanie z poistky alebo nejakeho cerveneho vecsieho relatka z č. 15 . Kes som ho vybral cvakanie prestalo a ked som ho zalozil cvakalo dalej a az po hodne chvili stichlo.
Taktiez som pocul aj cvakanie niekde spod vzduchoveho filtra.- Neviete co by to mohlo byt? Skusil som odpojit baterku ci sa to nejako nevynuluje no nepomohlo. Auto ide inak normalne.
Rano ho odnesiem tak ci tak do servisu.
Grande Punto 1.3 MultiJet 16v 75k Dynamic, čierna met. , 5dv., rok vyroby 2007
Stale nevedia co to je no po nastartovani starter stale spina rele v poistkovej skrini.
Auto je v servise a musim cakat do pondelka aby potvrdili ci je v prdeli riadica jednotka / 870?/ alebo BSI - Body computer / 480? /.
Neviem ci to nemohol sposobit chiptunning - RaceChip
http://www.racechip.de/racechip-chiptun ... 655-r.html
Mal som ho asi tri tyzdne. MOhol to ten chip spôsobit? Nemate s tym niekto skusenost?. Ta kontrolka motora mi zacala svietit pocas normalnej jazdy.
Auto je v servise a musim cakat do pondelka aby potvrdili ci je v prdeli riadica jednotka / 870?/ alebo BSI - Body computer / 480? /.
Neviem ci to nemohol sposobit chiptunning - RaceChip
http://www.racechip.de/racechip-chiptun ... 655-r.html
Mal som ho asi tri tyzdne. MOhol to ten chip spôsobit? Nemate s tym niekto skusenost?. Ta kontrolka motora mi zacala svietit pocas normalnej jazdy.
Grande Punto 1.3 MultiJet 16v 75k Dynamic, čierna met. , 5dv., rok vyroby 2007
Lipi píše:Ako si dopadol?
Tak po asi dvojdnovom testovani zistili ze mam " pokazenu riadiacu jednotku" ktoru vraj treba vymenit za asi 1000?. Za diagnostiku a vynulovanie chyb zapytali 68 ? s tym ze chybu sa im nepodarilo odstranit a nic okrem vymeny jednotky nepomoze. To som odmietol a vzal som si auto na ktorom vynulovali hlasenie chyb. Siel som za chalanom ktory robi do aut a dal si spravit diagnostiku. Vysledok - autu nic nie je, riadiaca jednotka nevykazuje ziadne chyby. Auto jazdi v poriadku ziadna kontrolka nesvieti. -
No v tom fiate ma riadne vystrasili a skoro som vyvalil 1000? a vymenil suciastku ktorej noc nebolo. Odbornici. Do servisu v Presove uz nepojdem. Za hodinu si pytaju 32? a Kosiciach len 23?.
Chybu sposobil pravdepodobne ten chip ktory zblbol riadiacu jednotku k comu sa priklonil aj ten chalan co auto testoval s tym ze fiaty su na rozdiel od vecsiny aut na taketo pridavne zariadenia citlivejsie a ak chiptuning tak upravou softveru priamo v jednotke.
Grande Punto 1.3 MultiJet 16v 75k Dynamic, čierna met. , 5dv., rok vyroby 2007
Ahojte, mam taky problem, ze ked auto idem nastartovat za studena, tak v momente nastartovania vyjde z vyfuku zapachajuci biely dym. Ani pocas naslednej jazdy ani pri starte ked je uz motor zohriaty tak to uz nerobi. Predpokladam, ze tento jav nie je normalny, a ze tam niekde ostava zbytkova nafta asi ale to je len nazor lajika ... Co by som mal prosim Vas skontrolovat/vymenit ? Dakujem
GP 1.3 MultiJet 75PS Dynamic 5dv. Blu Suggestivo