Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)
Viete niekto, či v tomto motore sú hydro?tely?
V manuáli pí?u, ?e pri 60t treba urobi? kontrolu vôle ventilov, servisák mi tvrdí, ?e to má hydro?tely, a ?e to netreba... Nejako mu neverím...
V manuáli pí?u, ?e pri 60t treba urobi? kontrolu vôle ventilov, servisák mi tvrdí, ?e to má hydro?tely, a ?e to netreba... Nejako mu neverím...
dualogic
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventily 1.4 8V
pokial viem tak uz vsetky nove motory maju hydrostely.brasci píše:Viete niekto, či v tomto motore sú hydro?tely?
V manuáli pí?u, ?e pri 60t treba urobi? kontrolu vôle ventilov, servisák mi tvrdí, ?e to má hydro?tely, a ?e to netreba... Nejako mu neverím...
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
-
- Štamgast
- Příspěvky: 356
- Registrován: pon říj 27, 2008 13:17
- Bydliště: Olomouc (Uničov)
- Kontaktovat uživatele:
blok motoru sice něco pamatuje, ale hlava se pořád vyvýjí, tak?e bych tomu i věřil. Více ti řekne určitě Jarou?brasci píše:no tak takéto vysvetlenie som dostal aj od neho, len?e výnimka potvrdzuje pravidlo no![]()
okrem toho tento motor svojou kon?trukciou u? niečo pamätá, a? taká prevratná novinka to nie je...

-------------------------------------
EX GPS 1.4 16V mandoska 2007
EX GPS 1.4 16V mandoska 2007
Tak, jarou? u? je na scéně
Přesně jak pí?e macek, 1.2 8V a 1.4 8V hydro?tely nemají, ventilová vůle se vymezuje kalibrovanýma podlo?kama na ventilových zdvihátkách. Hydro?těly má 1.4 16V a tím pádem i T-Jet - stejná hlava. U dehtu nevím, ale v?echny současně montované M-jety mají 16V dvouvačkový rozvod a tím taky hydraulické vymezování ventilové vůle. Stará 1.9 MJET má jen 8V a tam si nejsem jist, myslím ?e hydrauliku nemá.
K tomu konstrukčnímu stáří 8V benzínů: Motor 1.2 u? opravdu něco pamatuje, konstrukčně z něj údajně vychází 1.4 16V. Naproti tomu je 1.4 8V mnohem mlad?í motor - stačí mrknout na kódové označení jednotlivých motorů. Pokud má někdo přesněj?í info, prosím doplnit

Přesně jak pí?e macek, 1.2 8V a 1.4 8V hydro?tely nemají, ventilová vůle se vymezuje kalibrovanýma podlo?kama na ventilových zdvihátkách. Hydro?těly má 1.4 16V a tím pádem i T-Jet - stejná hlava. U dehtu nevím, ale v?echny současně montované M-jety mají 16V dvouvačkový rozvod a tím taky hydraulické vymezování ventilové vůle. Stará 1.9 MJET má jen 8V a tam si nejsem jist, myslím ?e hydrauliku nemá.
K tomu konstrukčnímu stáří 8V benzínů: Motor 1.2 u? opravdu něco pamatuje, konstrukčně z něj údajně vychází 1.4 16V. Naproti tomu je 1.4 8V mnohem mlad?í motor - stačí mrknout na kódové označení jednotlivých motorů. Pokud má někdo přesněj?í info, prosím doplnit

GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
jarou?: vidím, ?e aj Ty má? ten istý motor... robili Ti pri 60t kontrlu, pírpadne ?telovanie???
lebo začal som po tom pátra? teraz, keď to začalo nad 6t otáčok vydáva? divné zvuku, ako keby elektrická pílka a pred tým to nerobilo... musím to da? pozrie?
inak nemáte niekto nejaký manuál s technickým popisom pre tento motor???
lebo začal som po tom pátra? teraz, keď to začalo nad 6t otáčok vydáva? divné zvuku, ako keby elektrická pílka a pred tým to nerobilo... musím to da? pozrie?
inak nemáte niekto nejaký manuál s technickým popisom pre tento motor???
dualogic
Vůli nekontrolovali, i z vlastní zku?enosti vím, ?e pokud ty ventily nejsou sly?et při nízkých otáčkách nebo volnoběhu, tak není třeba seřizovat nic. Kdy? jsem měl F 128, kde byl rozvod OHC stejné konstrukce (a to byl r.v. 1975), tak ani po 100 tkm od posledního seřízení ventilů, nebylo třeba seřizovat.brasci píše:jarou?: vidím, ?e aj Ty má? ten istý motor... robili Ti pri 60t kontrlu, pírpadne ?telovanie???
lebo začal som po tom pátra? teraz, keď to začalo nad 6t otáčok vydáva? divné zvuku, ako keby elektrická pílka a pred tým to nerobilo... musím to da? pozrie?
inak nemáte niekto nejaký manuál s technickým popisom pre tento motor???
Ono se vět?inou ta ventilová vůle zmen?uje (při malé se pozdě nebo v extrému vůbec nezavírá ventil a dojde k "podpálení" ventilu a sedla), tak?e se dávaj tenčí podlo?ky. A? budu mít někdy pří?tí rok čas, tak si ty vůle schválně přeměřím a pak se uvidí, zatím nic neře?ím)
Pokud má tvůj motor při 6000 ot/min divný zvuk, tak to bude nejpí? tím ?e ho brutálně točí?

GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Tak netočím ho tak stále ale občas hej a proste na 6t sa mi tie otáčky nepáčia, predtým mali kraj?í zvuk... V nízkych otáčkach nepoču? nič, ani na volnobeh...
Pri 2t otáčkach, keď idem ustáleným tempom tak poču? také jemné ?evelenie ale aj rádio keď nehraja hlasno to prebije... A ked pustím plyn to prestane, keď zmačkenem a udr?ujem otáčky tak to zas počujem... Je to ale moc jemné, neviem teda ako znejú ventili, e?te som s nimi nemal nikdy problém...
Tak?e hovorí? nerie?i?? Mám 5t do ďal?ej výmeny oleja, tak to asi u? nechám tak a potom to dám premera?...
Pri 2t otáčkach, keď idem ustáleným tempom tak poču? také jemné ?evelenie ale aj rádio keď nehraja hlasno to prebije... A ked pustím plyn to prestane, keď zmačkenem a udr?ujem otáčky tak to zas počujem... Je to ale moc jemné, neviem teda ako znejú ventili, e?te som s nimi nemal nikdy problém...
Tak?e hovorí? nerie?i?? Mám 5t do ďal?ej výmeny oleja, tak to asi u? nechám tak a potom to dám premera?...
dualogic
Je to tak jak pí?e? 1,9mjtd 8V hydro?tely nemá a? 16V má hydra, jinak 1,3 a 1,6mjtd má hydra.Jarou? píše:Tak, jarou? u? je na scéně![]()
Přesně jak pí?e macek, 1.2 8V a 1.4 8V hydro?tely nemají, ventilová vůle se vymezuje kalibrovanýma podlo?kama na ventilových zdvihátkách. Hydro?těly má 1.4 16V a tím pádem i T-Jet - stejná hlava. U dehtu nevím, ale v?echny současně montované M-jety mají 16V dvouvačkový rozvod a tím taky hydraulické vymezování ventilové vůle. Stará 1.9 MJET má jen 8V a tam si nejsem jist, myslím ?e hydrauliku nemá.
K tomu konstrukčnímu stáří 8V benzínů: Motor 1.2 u? opravdu něco pamatuje, konstrukčně z něj údajně vychází 1.4 16V. Naproti tomu je 1.4 8V mnohem mlad?í motor - stačí mrknout na kódové označení jednotlivých motorů. Pokud má někdo přesněj?í info, prosím doplnit
A s tím seřizováním vůlí má? pravdu měl jsem Regatu 1,9Tds a ?teloval jsem to akrát jednou a to jenom na jednom válci jenom pro pořádek aby byli v?echny stejný a kdy? jsem ji prodával tak měla 200tis. a ?lapala jak pila

Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
-
- Site Admin
- Příspěvky: 1771
- Registrován: pon bře 10, 2008 11:31
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Neco podobneho jsem pozoroval ja na svem GP ale spis mi pripadalo ze to jde z prevodovky. Ja mam sice manual ale tak pri seslapnuti plynu v niskych otackach so sevelilo a ve vyssich nic. Ted to nepozoruju nebo uz jsem si na to zvykl nevim.brasci píše:Pri 2t otáčkach, keď idem ustáleným tempom tak poču? také jemné ?evelenie ale aj rádio keď nehraja hlasno to prebije... A ked pustím plyn to prestane, keď zmačkenem a udr?ujem otáčky tak to zas počujem..
Mě to ne?ere olej vůbec. Z počátku jsem měnil po 20 tkm, to jsem dolil tak max. 0,3 l, teď jsem pře?el na interval 15 tkm, nedolívám nic.brasci píše:jarou?: tie? Ti to tak ?ere olej? za posledných 10t km som dolieval vy?e litra, predtým to tak ne?ralo...
PS: neteče ti ten olej někde? 1 litr za 10 000 km je hodně na ten motor.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV