Řízení a elektrický posilovač řízení
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
-
- kolemjdoucí
- Příspěvky: 38
- Registrován: sob črc 10, 2010 14:22
- Bydliště: Kosice-okolie / SLOVENSKO
toto som este neskusal...jeden znamy mi este povedal, ze to moze byt aj homokyneticky klb, ale mne sa to nezda, lebo pri jazde v zakrutach je ticho a ked som mal vadny klb na brave, tak to dost hucalo v zakrutach...... v podstate to klepne len ri parkovani, resp pri vytoveni volantu...vecer skusim pozriet tu pruzinu...dik za info
grande punto 1.4 16V / bravo 1.6 16V
..a pokud to lupne při rozjezdu/zabr?dění v malých/parkovacích rychlostech, tak je to hřídel řízení. To je ten díl, na který byla svolávačka. Banalita v ceně 1500,- kč, výměnu zvládne? sám během 10 minut. Montá?ní poloha je nezaměitelná - nulové rizikogogo28 píše:toto som este neskusal...jeden znamy mi este povedal, ze to moze byt aj homokyneticky klb, ale mne sa to nezda, lebo pri jazde v zakrutach je ticho a ked som mal vadny klb na brave, tak to dost hucalo v zakrutach...... v podstate to klepne len ri parkovani, resp pri vytoveni volantu...vecer skusim pozriet tu pruzinu...dik za info
Mě to jednu dobu dělalo a stačilo dorvat ?rouby na kardanech té hřídele. Pak byl klid a pak ji stejně vyměnili v rámci svolávačky.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
-
- kolemjdoucí
- Příspěvky: 38
- Registrován: sob črc 10, 2010 14:22
- Bydliště: Kosice-okolie / SLOVENSKO
super...tak to si ma teda potesil ...pri jozjazde to buchne len ak je volant vytoceny na max, inac nie...na tu pruzinu som sa nepozeral, lebo zacalo prsat, tak snad zajtra...uz som uvazoval, ze GPcko predam, pokial to aspon ako-tak funguje ale posledne dve spravy mi zmenili nazor, tak snad st emali pravdu ho?i ...zatial dik...ked sa k tomu dostanem a zistim v com bol problem tak dam vedietJarou? píše:..a pokud to lupne při rozjezdu/zabr?dění v malých/parkovacích rychlostech, tak je to hřídel řízení. To je ten díl, na který byla svolávačka. Banalita v ceně 1500,- kč, výměnu zvládne? sám během 10 minut. Montá?ní poloha je nezaměitelná - nulové riziko
Mě to jednu dobu dělalo a stačilo dorvat ?rouby na kardanech té hřídele. Pak byl klid a pak ji stejně vyměnili v rámci svolávačky.
grande punto 1.4 16V / bravo 1.6 16V
myslím, ?e mů?e? být naprosto v klidu, zničený posilovač se chová naprosto jinakgogo28 píše:super...tak to si ma teda potesil ...pri jozjazde to buchne len ak je volant vytoceny na max, inac nie...na tu pruzinu som sa nepozeral, lebo zacalo prsat, tak snad zajtra...uz som uvazoval, ze GPcko predam, pokial to aspon ako-tak funguje ale posledne dve spravy mi zmenili nazor, tak snad st emali pravdu ho?i ...zatial dik...ked sa k tomu dostanem a zistim v com bol problem tak dam vedietJarou? píše:..a pokud to lupne při rozjezdu/zabr?dění v malých/parkovacích rychlostech, tak je to hřídel řízení. To je ten díl, na který byla svolávačka. Banalita v ceně 1500,- kč, výměnu zvládne? sám během 10 minut. Montá?ní poloha je nezaměitelná - nulové riziko
Mě to jednu dobu dělalo a stačilo dorvat ?rouby na kardanech té hřídele. Pak byl klid a pak ji stejně vyměnili v rámci svolávačky.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
-
- Site Admin
- Příspěvky: 1771
- Registrován: pon bře 10, 2008 11:31
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Mel jsem podobny problem a nekde jsem tady o nem psal. Mi se stavalo jako tobe ze se mi behem jizdy ne jen pri max vytoceni kol vypinal posilovac a rozsvitila se mi kotrolka volantu. Taky jsem musel zastavit a vypnout motor a znovu nastartovat. Byl jsem s tim v servisu a zjistili ze na kabelovem svazku jsem mel spatne zacvakly od vyroby PIN v konektoru a pri spatnem kontaktu se to vypinalo. Po oprave se mi to uz neprojevilo. Mi se to ale stavalo na jare kdyz se zacalo oteplovat a pak tam pry vznikal velky prechodovy odpor a tim to bylo zpusobeno.SilverArrow píše:Hlavné moje obavy ale spôsobuje v chladnom a zimnom počasí taká vec, ?e keď idem napr. do nejakej 90tky zákruty a vytočím úplne volant, tak mi ho sekne, prestane fungova? servo a ledva hýbem volantom, to u? len ís? na kraj, tam znova na?tartova? a je to okej.Neviem či to je len zlý kontakt alebo nejaká porucha,
- benja
- Profík
- Příspěvky: 1456
- Registrován: sob pro 29, 2007 10:30
- Bydliště: Havířov-Opičí hory Podlesí,Okres "Cip"
- Kontaktovat uživatele:
no s homokinetákem mám zku?enost..ale u jiných aut..jednodu?e to pozná?..vytoč plný rejd a jestli to křupe při plném rejdu při rozjezdu tak je too na 99 procent on..,zkus to na obě strany a rozjed se jakoby s více plynem
"Grande Punto Sport 1,4 16V 95 ponykoníků
"Nafta patří na pole,plyn do sporáku a baterka do vibratoru"
"Chcete pocítit mocný zátah dieselu? jezděte vlakem"
Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoní?.....
"Nafta patří na pole,plyn do sporáku a baterka do vibratoru"
"Chcete pocítit mocný zátah dieselu? jezděte vlakem"
Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoní?.....
-
- kolemjdoucí
- Příspěvky: 38
- Registrován: sob črc 10, 2010 14:22
- Bydliště: Kosice-okolie / SLOVENSKO
tak skontroloval som ulozenie prednych tlmicov a tam je vsetko OK, tak to vyzera ze si mal pravdu len este by som mal na teba prsobu...vies mi nejako blizsie popisat ktore to su skrutky, co staci dotiahnut, prip ktoru cast treba vymenit?? nemam ani potuchy a ako schvalne ziaden fungujuci link na ePER aby som pozrel kde sa to nachadzaJarou? píše:myslím, ?e mů?e? být naprosto v klidu, zničený posilovač se chová naprosto jinakgogo28 píše:super...tak to si ma teda potesil ...pri jozjazde to buchne len ak je volant vytoceny na max, inac nie...na tu pruzinu som sa nepozeral, lebo zacalo prsat, tak snad zajtra...uz som uvazoval, ze GPcko predam, pokial to aspon ako-tak funguje ale posledne dve spravy mi zmenili nazor, tak snad st emali pravdu ho?i ...zatial dik...ked sa k tomu dostanem a zistim v com bol problem tak dam vedietJarou? píše:..a pokud to lupne při rozjezdu/zabr?dění v malých/parkovacích rychlostech, tak je to hřídel řízení. To je ten díl, na který byla svolávačka. Banalita v ceně 1500,- kč, výměnu zvládne? sám během 10 minut. Montá?ní poloha je nezaměitelná - nulové riziko
Mě to jednu dobu dělalo a stačilo dorvat ?rouby na kardanech té hřídele. Pak byl klid a pak ji stejně vyměnili v rámci svolávačky.
grande punto 1.4 16V / bravo 1.6 16V
?rouby kří?ových kloubů - jeden je nad podlahou jak je tyč spojená s řízením (torx) a druhý je vidět po vhodném natočení volantu dírou v tělěse motoru posilovače - M8 ?estihran. Není třeba sundávat ?ádné kryty a plasty.gogo28 píše:tak skontroloval som ulozenie prednych tlmicov a tam je vsetko OK, tak to vyzera ze si mal pravdu len este by som mal na teba prsobu...vies mi nejako blizsie popisat ktore to su skrutky, co staci dotiahnut, prip ktoru cast treba vymenit?? nemam ani potuchy a ako schvalne ziaden fungujuci link na ePER aby som pozrel kde sa to nachadzaJarou? píše:myslím, ?e mů?e? být naprosto v klidu, zničený posilovač se chová naprosto jinakgogo28 píše: super...tak to si ma teda potesil ...pri jozjazde to buchne len ak je volant vytoceny na max, inac nie...na tu pruzinu som sa nepozeral, lebo zacalo prsat, tak snad zajtra...uz som uvazoval, ze GPcko predam, pokial to aspon ako-tak funguje ale posledne dve spravy mi zmenili nazor, tak snad st emali pravdu ho?i ...zatial dik...ked sa k tomu dostanem a zistim v com bol problem tak dam vediet
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
-
- Štamgast
- Příspěvky: 239
- Registrován: ned bře 04, 2007 11:22
- Bydliště: Ko?ice
- Kontaktovat uživatele:
"vrzgajuce" riadenie
Po dlhom neuspesnom hladani chyby s vrzgajucim riadenim som bol s autom v servise. Odpoved ma neprijemne prekvapila. Je to servo. Cena nahradneho dielu 856,6? plus praca priblizne 50?. Uz som objednany do servisu na buduci tyzden. Takze "mala" neplanovana investicia do mojho GP-ecka mi dost naburala rozpocet pri rekonstrukcii bytu. No co uz.
Komu z vas menili uz servo? Pokial sa pamatam tak zvolavacka na to nebola. Da sa nejako oficialne branit proti takemuto niecomu proti automobilke? Myslim to, ze ak je dost ludi s takouto chybou tak je to jednoznacne vina automobilky/dodavatela a zakaznik by za to nemal niest naklady na opravu. Ale je to asi boj s veternymi mlynmi.
Komu z vas menili uz servo? Pokial sa pamatam tak zvolavacka na to nebola. Da sa nejako oficialne branit proti takemuto niecomu proti automobilke? Myslim to, ze ak je dost ludi s takouto chybou tak je to jednoznacne vina automobilky/dodavatela a zakaznik by za to nemal niest naklady na opravu. Ale je to asi boj s veternymi mlynmi.
GP Dynamic 1.2 5D Merenque
Re: "vrzgajuce" riadenie
Mohl by jsi se tu trochu rozepsat o tom, jak se to "vrzganie" projevuje?matus píše:Po dlhom neuspesnom hladani chyby s vrzgajucim riadenim som bol s autom v servise. Odpoved ma neprijemne prekvapila. Je to servo. Cena nahradneho dielu 856,6? plus praca priblizne 50?. Uz som objednany do servisu na buduci tyzden. Takze "mala" neplanovana investicia do mojho GP-ecka mi dost naburala rozpocet pri rekonstrukcii bytu. No co uz.
Komu z vas menili uz servo? Pokial sa pamatam tak zvolavacka na to nebola. Da sa nejako oficialne branit proti takemuto niecomu proti automobilke? Myslim to, ze ak je dost ludi s takouto chybou tak je to jednoznacne vina automobilky/dodavatela a zakaznik by za to nemal niest naklady na opravu. Ale je to asi boj s veternymi mlynmi.
Vadné servo jsem u GP za?il a projevovalo se proměnlivým účinkem při otáčení volantem, vibracemi do volantu a celého auta a silným drnčením, ikdy? se na volant nesahalo. Nevím, jestli jsou to i tvé problémy, ale jak čtu o tom, ?e servis neúspě?ně dlouhodobě hledal příčinu zvuků z řízení, tak se neubráním dojmu, ?e ta neschopná banda stejně neví čím to je a začíná jednodu?e systematicky měnit díly.
PS: vadné servo uká?e i diagnostika.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Re: "vrzgajuce" riadenie
Přesně tak jak pí?e Jarou?.Jarou? píše:PS: vadné servo uká?e i diagnostika.matus píše:Komu z vas menili uz servo?
Mně také servo (posilovač) ode?lo a na diagnostice zjistili nestejnoměrný posilovací účinek
Jak se mi tato závada projevovala? Vy??í posilovací účinek, drnčení do volantu za jízdy i v určitých polohách i kdy? zrovna GP nejelo.
Jeliko? tato závada postihla dost lidí (nejse? ojedinělý případ), zkou?el jsem psát na zákaznické centrum do Itálie, ale nikdo se neozval.
Zkou?el jsem to ře?it jako "výrobní" závadu s Fiat ČR, ale prý si to zji??ovali v Itálii ?e ?ádná svolávačka na moje GP nebyla). Po několika dopisování jsem se obrátil na generální ředitelku Fiat ČR paní Lucynu Bogusz a výsledek:
Cituji: "V rámci vstřícného přístupu k zákazníkovi" mi vyměnili servo za 1/4 cenu, ne? je cena oficiální (alespoň to - docela úspěch), tj. asi 5000 Kč (přesně - musel bych se podívat do papírů, ale přibli?ná cena ti jistě stačí).
Rada: Pokud má? GP čko pojízdné, zkus si také okolo tohoto problému vyměnit pár mailů s Fiatem SK a také si zjistit jméno ředitele SK a napsat mu. Je docela mo?né, ?e vý?e zmíněná ředitelka v ČR je i ředitelkou pro SK (ale nevím to jistě). Usuzuju tak, ?e na jeden z mých dotazů na Fiat ČR jsem dostal odpověď ze slovenské mailové adresy psaný slovensky.
Hodně zdaru
Pročti se celé tohle téma, popisoval jsem to zde
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky