![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
Já se přiznám, ?e chipování moc nevěřím a zastávám spí?e názor, ?e je lep?í si počkat a na?etřit na auto s vět?ím výkonem přímo od výrobce, ne? nahonit 20 koní někde v gará?i. Proč by pak chipování nedělaly autorizované servisy, kdy? právě ony mohou mít od výrobce v?e potřebné? Nebo se snad výrobce nevyzná nejlépe ve svém motoru oproti Pepovi z gará?e?misha píše:Na samotnem chipovani nevydim nic spatnyho. Motory zpravidla maji velkou mechanickou rezervu, hlavne ty s turbem. Cili zvysit tlak turba a zmenit mapu lze provest v RJ a pokud se zvysi vykon rozumne, tak to na zivotnosti motoru moc neubere. Diesel ze sve podstaty ma obrovskou rezervu, u benzinu uz je to hodne individualni. Treba takovej Nissan 200SX 1,8T, ktery ma 175 koni, lze v pohode dostat na 300koni jen vymenou RJ, vstriku, turba a spojky. Pri dodrzovani servisnich intervalu a pouzivani kvalitniho oleje s tim znamej najel 150.000km bez problemu(a to uz melo pri uprave 120tis. km za sebou).
pokud vim tak skodovka chipuje auta...ale zase je to dalsi vec dalsi clovek kterej by se musel zabejvat jen timhle...to asi prone nejni velkej vynos...pokud vemes velkou firmu ktera ma dlouhodoby skusenosti tak si myslim ze se bat nemusis...pepa s garaze a treba vami udavanej bit power o kterem tady hovorite je VELKEJ rozdil...a druha vec ze ty chudaci ze znackovejch servisu otom vedi prd ty jen menej dil za dil to umi kazdej...nedokazou ti ani ric jakej je rozdil mezi 88kw a 96kw grandem v nafte...jinak rezervy zalezi podle tipu auta pokud je to sportovni verze us od vyroby -lajcky receno vydrzi min jednou takovej vikon pac vetsinou se zvysenim se pocita ...pokud je to normalni klasika sou krouzky pisty vlozky-bloky meky takze 100% naviseni motoru je kaput...JardaK. píše:Já se přiznám, ?e chipování moc nevěřím a zastávám spí?e názor, ?e je lep?í si počkat a na?etřit na auto s vět?ím výkonem přímo od výrobce, ne? nahonit 20 koní někde v gará?i. Proč by pak chipování nedělaly autorizované servisy, kdy? právě ony mohou mít od výrobce v?e potřebné? Nebo se snad výrobce nevyzná nejlépe ve svém motoru oproti Pepovi z gará?e?misha píše:Na samotnem chipovani nevydim nic spatnyho. Motory zpravidla maji velkou mechanickou rezervu, hlavne ty s turbem. Cili zvysit tlak turba a zmenit mapu lze provest v RJ a pokud se zvysi vykon rozumne, tak to na zivotnosti motoru moc neubere. Diesel ze sve podstaty ma obrovskou rezervu, u benzinu uz je to hodne individualni. Treba takovej Nissan 200SX 1,8T, ktery ma 175 koni, lze v pohode dostat na 300koni jen vymenou RJ, vstriku, turba a spojky. Pri dodrzovani servisnich intervalu a pouzivani kvalitniho oleje s tim znamej najel 150.000km bez problemu(a to uz melo pri uprave 120tis. km za sebou).
Jak řekl bany, VW provádí úpravu ŘJ. Od výroby to nedělají z toho důvodu, aby plnily přísné emisní normy na v?echny trhy. Tak?e je tam rezerva.JardaK. píše: Já se přiznám, ?e chipování moc nevěřím a zastávám spí?e názor, ?e je lep?í si počkat a na?etřit na auto s vět?ím výkonem přímo od výrobce, ne? nahonit 20 koní někde v gará?i. Proč by pak chipování nedělaly autorizované servisy, kdy? právě ony mohou mít od výrobce v?e potřebné? Nebo se snad výrobce nevyzná nejlépe ve svém motoru oproti Pepovi z gará?e?
jak rek mishamisha píše:Jak řekl bany, VW provádí úpravu ŘJ. Od výroby to nedělají z toho důvodu, aby plnily přísné emisní normy na v?echny trhy. Tak?e je tam rezerva.JardaK. píše: Já se přiznám, ?e chipování moc nevěřím a zastávám spí?e názor, ?e je lep?í si počkat a na?etřit na auto s vět?ím výkonem přímo od výrobce, ne? nahonit 20 koní někde v gará?i. Proč by pak chipování nedělaly autorizované servisy, kdy? právě ony mohou mít od výrobce v?e potřebné? Nebo se snad výrobce nevyzná nejlépe ve svém motoru oproti Pepovi z gará?e?
Vem si, ?e mechanická část TDIčka 66kW vydr?í i 220koní bez výrazněj?ího opotřebovvávání.
Ten pepa z gará?e provádí chipování takovým způsobem, ?e si se?ene soft do ŘJ a jednodu?e ho přehraje. Nepotřebuje být majstr-tunerem. Samozřejmě ?e za výsledek neručí. Odborníci jsou jen ti, co provádí in?enýring na softwaru do ŘJ, těch v ČR opravdu moc není. Kdy? chip, tak od odborníka, pokud to není tuctovka v podobě 66KW ochcávek v TéDéÍčku, kde je na trhu mrtě odladěnýho softu.
prave ze tedle vetsine firem bych uz nikdy nesel...bud to chipujou na brzde a ukazou ti puvodni a pak po uprave a nechaj te bejt utoho tak fajne...pokud ti neupravujou i mechanicke casti a nechavas to tam ... jinak nalejt to tam muze kazdej druhej-rozdil poznas i pri pridani jen benzinu-nafty...u turbo motoru u atmo je to znat malinkato a pri vetsi uprave to ma as smysl... kazdej dela chyby a chybama se clk uci...carlos_ray píše: Můj názor je takový, ?e pokud ta úprava má za něco stát, tak se musí motor demontovat a odladit na motorové brzdě. U nás bydlí týpek co čipuje TDi v gará?i. Nedá ti záruku, ale přehraje ti mapy. Neříkám, ?e je to úprava kvalitní, ale pokud se to vezme objektivně. Tak vět?ina firem ti nabízí chiptuning u tebe v gará?i.