Zajímavosti ze světa motorismu

sekce na pokec o čemkoli a k odreagování se...

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
kubenko
PLYNAŘ
PLYNAŘ
Příspěvky: 596
Registrován: sob led 19, 2008 19:04
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od kubenko »

no páni, ja vôbec nekontrolujem tlak v pneumatikách, musím zača? :(
Fiat Bravo 1,6 mjet 120 k - Dynamic, biela (155 000 km)
Fiat Grande Punto 1.4 16V - Dynamic, tmavomodra r.v. 2007 - predane
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120 k - Emotion, Maranelo Red r.v. 2008 - rozbite
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

Du?an píše:Monitorování tlaku v pneumatikách bude povinné:
http://www.prekon.cz/full_story.php?sub ... 473&ucat=1
Jde o to, ?e foukat je, bude pořád nepovinné :lol: :lol: :lol: kokoti z Bruselu....

Jinak foukám tak jednou za 3 měsíce, spadne to o 0,1 - 0,2
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
kubenko
PLYNAŘ
PLYNAŘ
Příspěvky: 596
Registrován: sob led 19, 2008 19:04
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od kubenko »

Mne to foukají v?dycky v pneuservise, nejako to nekontrolujem, ale rozmý?lam, ?e si necham do letných pneumatík v pneuservise nafúka? tzv inertný plyn. Je stabilnej?í ako vzduch. Pneumatiky nie je potrebné tak často dofukova?. Inertný plyn zlep?uje odvod tepla a zni?uje zahrievanie pneumatík čím výrazne prispieva k zvý?eniu ich ?ivotnosti. (to som sa dočítal, tak to vyskú?am)
Fiat Bravo 1,6 mjet 120 k - Dynamic, biela (155 000 km)
Fiat Grande Punto 1.4 16V - Dynamic, tmavomodra r.v. 2007 - predane
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120 k - Emotion, Maranelo Red r.v. 2008 - rozbite
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

kubenko píše:Mne to foukají v?dycky v pneuservise, nejako to nekontrolujem, ale rozmý?lam, ?e si necham do letných pneumatík v pneuservise nafúka? tzv inertný plyn. Je stabilnej?í ako vzduch. Pneumatiky nie je potrebné tak často dofukova?. Inertný plyn zlep?uje odvod tepla a zni?uje zahrievanie pneumatík čím výrazne prispieva k zvý?eniu ich ?ivotnosti. (to som sa dočítal, tak to vyskú?am)
:D Inertní plyn, co se fouká do gum je dusík. Ve vzduchu je ho 78 %... Těch 20 u? nic moc nezlep?í :wink: Nějaký čas jsem dělal v pneuservise, jsou to jen reklamní kecy a vyhozené prachy.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

:D Asi tak
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
kubenko
PLYNAŘ
PLYNAŘ
Příspěvky: 596
Registrován: sob led 19, 2008 19:04
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od kubenko »

dobre vedie?, tak nič nebudem skú?a?. Pneumix je to isté??? Lebo raz som mal stilo nafúkané pneumixom a celú sezónu som nemusel vôbec dofukova? pneumatiky. A to som najazdil za leto mo?no aj 40 tis. km.
Fiat Bravo 1,6 mjet 120 k - Dynamic, biela (155 000 km)
Fiat Grande Punto 1.4 16V - Dynamic, tmavomodra r.v. 2007 - predane
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120 k - Emotion, Maranelo Red r.v. 2008 - rozbite
Tommy
Site Admin
Příspěvky: 1502
Registrován: čtv pro 21, 2006 14:42
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommy »

Dusík mám vet?í molekuly jako "vzduch" tak tolik neutíká, prý. My ho v práci pou?íváme do pneumatik letadel(a akumulátory), no myslím, ?e má men?í rozta?nost jak obyčejný vzduch, proto se pou?ívá u nás, kvůli jeho ne tak velké objemové závislosti na teplotě.
Fiat Grande Punto dynamic 3D - 1,477k (oran?ová merenque)
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

Tommy píše:Dusík mám vet?í molekuly jako "vzduch" tak tolik neutíká, prý. My ho v práci pou?íváme do pneumatik letadel(a akumulátory), no myslím, ?e má men?í rozta?nost jak obyčejný vzduch, proto se pou?ívá u nás, kvůli jeho ne tak velké objemové závislosti na teplotě.
..jak je uvedeno vý?e, vzduch obsahuje 78% dusíku. Co se týče velikosti molekul, tak molekula dusíku je jen o 7% vet?í ne? molekula kyslíku... :wink: Závislost objemu na teplotě téměř stejná pro dusík i vzduch. Teplotní součinitel objemové rozta?nosti: vzduch - 3671,1 Dusík - 3671..... Tak?e "přínos" gumy nafoukané dusíkem u bě?ného auta je velmi pochybný a hu?tění dusíkem má opravdu smysl jen v extrémích případech, jako jsou gumy letadel (vysoké teploty a objemy) a velkých strojů (velké objemy).
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

:shock: Jarou?i, to nosí? v hlavě, nebo jsi ty čísla nastudoval? :D
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

Du?an píše::shock: Jarou?i, to nosí? v hlavě, nebo jsi ty čísla nastudoval? :D
Du?ane, já jsem vzděláním chemik, tak?e mi je?tě něco v hlavě zůstalo a zbytek je z kní?ek.. :wink:
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Tommy
Site Admin
Příspěvky: 1502
Registrován: čtv pro 21, 2006 14:42
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommy »

Tak to jsem mysle, ?e tam budou trochu vět?í rozdíli, a hlavně je nehořlavý, také! Tzn, kdyby se třeba přehřála guma, tak by jí ten dusík měl zchladit a zadusit..:) Ale u auta je to asi opravu zbytečnost..
Fiat Grande Punto dynamic 3D - 1,477k (oran?ová merenque)
Uživatelský avatar
kuta33
Štamgast
Příspěvky: 440
Registrován: stř lis 05, 2008 10:34
Bydliště: Český Tě?ín CZ

Příspěvek od kuta33 »

V kolech u? je celkem jedno co tam má?, kdyby chtělo hořet, v pátek jsem jel na zapálený Renault Espace. Kola zůstaly, ale ten zbytek!! Plech střechy zhořel úplně, ze dveří zůstaly jenom obvodové výztuhy a i ty uhořely a le?ely vedle auta na zemi o zbytku ano nemluvím. Prostě hrůza. A vyrozumět majitele bylo hor?í ne? úmrtí v rodině. :X
Samozřejmě off
Fiat Grande Punto 5D - 1.2 Dynamic (?edá Chemical)
jardakaw
Návštěvník
Příspěvky: 90
Registrován: sob úno 23, 2008 13:08
Bydliště: Přerov

Příspěvek od jardakaw »

No kdy? je skoro celej z plastu tak to muselo docela dobře hořet.Ale zas to nehnije. :D
1,3 MultiJet 90k Racing 3dv Modrá New Orleans
2/2009
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

Tommy píše:Tak to jsem mysle, ?e tam budou trochu vět?í rozdíli, a hlavně je nehořlavý, také! Tzn, kdyby se třeba přehřála guma, tak by jí ten dusík měl zchladit a zadusit..:) Ale u auta je to asi opravu zbytečnost..
Uvnitř Ti guma hořet nebude a okolo auta je kyslíku habakuk :)
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Tommy
Site Admin
Příspěvky: 1502
Registrován: čtv pro 21, 2006 14:42
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommy »

My máme takové odpou?těcí ventily, které při nárustu teploty a tlaku vypustí obsah dusíku do brzd, které se tím schladí..Ale u auta to opravdu nemá cenu!
Fiat Grande Punto dynamic 3D - 1,477k (oran?ová merenque)
Odpovědět