Stránka 7 z 10

Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: sob čer 21, 2014 18:57
od martin2012
Nazdar.Chalani vsimol som si ze mi slzi chladic niekde v spodne casti na lavej strane.Je tam aj vpust hadice ale tam je sucho.Neviete ci sa to da nejako opravit alebo repas chladica nema ziadny zmysel?diky moc za info.

Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: sob čer 21, 2014 20:23
od Jarouš
Nový chladič. Ty sračky na utěsnění chladicí soustavy jsou většinou k ničemu a navíc zaserou celý okruh. Je to jen dočasné řešení.

Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: ned čer 22, 2014 10:58
od lukynen
Záleží kde teče ??
Pokud ve spoji -Možnost je vyndat chladič ven ,hliníkové příchyty -spoj chladiče hliník a boční plast zmáčknout a čekat jestli vydrží, nebo nový.
Nevýhoda GP je plastová přední sahara -vrchní most ,vysoké kroucení a tím pádem natažení chladiče. Měnil jsem při rozvodech též, tekl spoj cca 0,5L za měsíc.
Jezdím dálky ,tak raději jistota ;) :wink:

Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: ned čer 22, 2014 21:44
od martin2012
Este som neprisiel na presne miesto uniku.Ale mne po troske-deci dva za dva mesiace.No uvidim co sa s tym bude dat urobit. A ked si menil chladic menil si aj saharu?

Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pon čer 23, 2014 17:18
od lukynen
Ahoj , měnil jsem jen chladič,tedy měnili mi ho s rozvody ve fiatu. Mechoš mi volal že prolíná právě v tom spoji a červený to okolo bylo dost. Nechtěl jsem riskovat odtah ,tak jsem vyměnil a je klid ;)

Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pon čer 23, 2014 19:58
od Jarouš
martin2012 píše:Este som neprisiel na presne miesto uniku.Ale mne po troske-deci dva za dva mesiace.No uvidim co sa s tym bude dat urobit. A ked si menil chladic menil si aj saharu?
Proč by se měnila sahara, když teče chladič ???

Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pon čer 23, 2014 22:59
od martin2012
lukynen píše:
Nevýhoda GP je plastová přední sahara -vrchní most ,vysoké kroucení a tím pádem natažení chladiče. Měnil jsem při rozvodech též, tekl spoj cca 0,5L za měsíc.
:wink:
Preto som sa na to opytal :)
Ja budem mat GP 6 rokov a najazdene mam 65000 km a tiez planujem menit rozvody. Lukynen menil si aj vodnu pumpu?

Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: úte čer 24, 2014 16:20
od lukynen
ano určitě komplet,je to na rozvodech a kvůli tomu to dělám přijednom

Předřadný odpor ventilátoru chladiče

Napsal: úte črc 29, 2014 20:03
od peta
Na svém bývalém Puntu 188 jsem předřadník měnil, když jsem koupil GP, tak ventilátor chlazení opět neběžel na 1. stupeň (v DTC chyba vent. 1 stupeň), odpor byl přepálený. Nový vydržel cca 1, 5 roku a opět je v háji. Přitom nevratná proudová pojistka je OK, tudíž soudím, že odpor není přetížen nadměrným proudovým odběrem ventilátoru. Řešil jste někdo ? To mají ty odpory tak malou životnost nebo může být problém jinde ? Nevíte náhodou, jaká je hodnota předřadného odporu ? Dle E-learn je odpor dělený na dvě sekce, jedna napájí ventilátor sníženým napětím (běh na nízké otáčky - 1stupeň) a druhá sekce jde do ŘJ - zřejmě informace ohledně správné funkce ventilátoru. Obě sekce jsou vinuté na odporovém tělese společně, pokud dojde k přehřátí a přepálení pracovní sekce pro ventilátor, obvykle se s tím přepálí i vinutí pro ŘJ. Pokud bych věděl hodnotu odporu, zkusil bych jej nahradit, nechce se mi opět kupovat odpor s konektorem ve Fiatu.

Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: stř črc 30, 2014 7:20
od tkupilik
Stačí aby byly načnuté ložiska, motor ventilátoru má větší odběr a neštěstí je na světě. Nevim co stojí origo odpor, ale můžeš v prodejně součestek koupit podobně rozměrově velký / větší odpory 0,1ohm, 0,2, 0,5, 1 a 2 ohm a testnout se kterým tě to přijde akorát.

Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pon srp 04, 2014 11:40
od 1nekros1
uz som velakrat opravoval tieto odpory a vzdy tam bol problem s tou tepelnou poistkou alebo co to tam je ked ju vycvaknes a das tam hruby medeny drot tak to bude ok ... aj na punte 188 som to robil ten zeleny odpor toto konkretne. http://www.heaterblowerresistor.co.uk/i ... ck004a.jpg

takze tak staci ked budete mavat ventilator na 2 rychlost a viac aby sa zbytocne nepalil odpor.

Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pon srp 04, 2014 18:12
od peta
Pojistka je OK, odporový drát je přepálený. Chod na jen 2° není ideální, jednak spíná až později než 1° a hlavně je daleko hlučnější a je slyšet i v kabině. V normálním provozu a puštěnou AC spíná 2° ventilátoru jen vyjímečně, 1° není skoro slyšet. Předpokládal bych, že při větším odběru ventilátoru to odnese tepelná pojistka nikoli odporový drát.

Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: sob srp 16, 2014 12:30
od Buchtič
Měnil jsem chladící kapalinu zajímalo by mne, jakým způsobem se odvzdušní chladící okruh/topení. Díky

Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: sob srp 16, 2014 13:43
od Jarouš
VYPUŠTĚNÍ SOUSTAVY- Se studeným motorem vyšroubujte uzávěr expanzní nádrže.Umístěte vhodnou nádobu k zachycení kapaliny. Otevřete vypouštěcí kohout kapaliny v levé spodní části chladiče. Otevřete odvzdušňovací kohout kapaliny v horní pravé části chladiče.

NAPLNĚNÍ SOUSTAVY- Zavřete vypouštěcí kohout kapaliny, nechejte otevřený odvzdušňovací šroub.- Naplňte okruh předepsanou kapalinou plnicím otvorem expanzní nádrže tak, aby kapalina vytekla odvzdušňovacím šroubem. Zavřete odvzdušňovací šroub. Pokračujte v plnění okruhu tak, aby se hladina dostala v nádrži na značku MAX: Namontujte a zašroubujte na doraz uzávěr expanzní nádrže. Nastartujte motor a nechejte jej běžet asi dvě minuty na volnoběh.

Odvzdušněte okruh provedením pravidelných a postupných akcelerací (každých 30 sekund) až na asi 3000 ot/min. Tento úkon nutno provést tak, aby se termostat rozpojil a aby se elektrický ventilátor provedl alespoň tři cykly zapnutí / vypnutí. V průběhu této operace nechejte klimatizaci vypnutou, aby bylo zabráněno zapínáním elektrického ventilátoru, která nejsou způsobena ohřevem chladicí kapaliny. Jestliže v průběhu této operace zpozorujte viditelný pokles hladiny v nádrži, uveďte motoru do volnoběhu, otevřete velmi opatrně uzávěr, doplňte kapalinu až po značku MAX; poté uzávěr úplně dotáhněte a dokončete úkon odvzdušněním systému. Zastavte motor a nechejte ho vychladnout. Doplňte v případě potřeby hladinu předepsanou kapalinou na značku MAX. Po ukončení těchto úkonů zkontrolujte, zda jste doplnili do soustavy alespoň takové množství kapaliny, které z ní bylo vypuštěno.

Zdroj: elearn.

odvzdušňovací šrób na chladiči

Napsal: pát úno 13, 2015 22:11
od roman.r
Ahoj.Mám niekoľko otázok ohladne chladiacej sústavi.Praskla mi hadica,ktorú som vymenil,kvapalina vytiekla skoro všetká.Nalieval som novú.Chcel som otvoriť odvzdušňovací šrób,ale hrany boli strhane a tak som to odšróboval s blickama,že taký šrób kúpim nový.na nete to neviem nájsť,vo fiate mi povedali vrakovisko.Už presne si nepamätám ,aký závit tam bol a veľkosť toho šróbu(10mm.12mm?)Bolo by možné tento umelí šrób nahradiť kovovím?Má s tým niekto nejakú skúsenosť?
A ďalšia vec,stráca sa mi voda,dolial som na maximum a po najazdení 100km bola hladina na min.Po otvorení nádržky z nadržky vyšiel tlak a voda sa vrátila na úroveň max.Skúšal som aj natlakovať system,tlak klesol,ale vodu som nenašiel tiecť nikde.Pozeral som v okolí kúrenia,všetko suche,pod autom všetko suche,ani kvapka,skontroloval hladinu oleja ok,vypustil olej ok,nemá s tým niekto nejakú podobnú skúsenosť?Je to len zle odvzdušnené?
Ďakujem za nápady a rady.