Stránka 10 z 10

Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: stř pro 20, 2017 13:42
od Feryy
Fakt obyčejnou vodou? To se mi až nechce věřit. Co vodní kámen?

Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: stř pro 20, 2017 14:20
od Kolacok
Destilovana je "agresivna" na steny motora a tesnenia, a posobi na nich chemicky, kedze sa musi vyrovnat jej polarna uroven a neutralizovat sa. Destilku netreba, kedze voda nevstupuje do chemickej reakcie,ale je len nosic.
Mnozstvo vodneho kamena je zanedbatelne, kedze voda cirkuluje a nevstupuje do okruhu ziadna nova, tzn. jeho mnozstvo je konstantne.

Aj na baleni je uvedene, ze riedit len vodou z vodovodu.

Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: stř pro 20, 2017 20:13
od tkupilik
Vzdycky jsem to redil destilkou, dulezite je ji vcas vymenit, proti korozi jsou tam prisady. Navic tady mame hodne tvrdou vodu.
Použití
FRIDEX® G PLUS je schválen pro automobily Škoda Superb, Octavia, Fabia, Roomster a značky Audi, Seat, VW. Podrobný přehled doporučeného použití FRIDEXu G PLUS naleznete ve speciálním letáku. Naředěný FRIDEX® G PLUS plňte do čistého chladiče. Lak při potřísnění ihned omyjte vodou. FRIDEX® G PLUS se používá ředěný destilovanou vodou nebo kvalitní pitnou vodou na požadovaný bod tuhnutí. FRIDEX® G PLUS : voda = bod tuhnutí ve °C = bod varu: 1 : 2 = -18°C = 105°C 1 : 1,5 = -27°C = 108°C 1 : 1 = -38°C = 110°C

Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: čtv pro 21, 2017 6:32
od Feryy
Ještě se zeptám jak se vypouští kapalina že systému? Podle toho co je tu napsané je nutné povolit vypouštěcí ventil v levé dolní části chladiče. Nějak jsem na to koukal a nikde jsem nic jako šroub neviděl. Možná blbě koukám nebo je to někde schované a nevím co hledat :-)

Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: úte led 09, 2018 8:28
od Feryy
Tak jsem vyměnil termostat. Na chladiči ji dole vypouštěcí ventil. Je to z bílého plastu, takže to chce obyčejný klíč a dávat pozor aby se neodřel.
Odvzdušnovací ventil je tam taky, na druhé straně chladiče nahoře. Ten se teda blbě povoluje protože k němu není moc přístup. Je to na klíč nebo na šroubovák. Já jsem povolil na bok položeným šroubovákem. Ale teda nešlo to moc dobře.
Podle návodu jsem dolil na max, otevřel víčko a nastartoval a nechal zahřát. Hladina kapaliny klesla, tak jsem ji zase dolil a pak jsem ještě odvzdušnil. Udělal jsem cca 30km a zase odvzdušnil. Kapalina se zase trochu hnula tak jsem ji dolil. Teď se drží na max.

Jinak se mi nepovedlo oddělat tu hadici s rychlospojkou, co vede od přepadu nádržky k termostatu. Ta plastová pojistka prostě praskla. Koupil jsem proto neoriginální hadici a ta má tu pojistku dělanou úplně jinak, podle mě lépe. Vyměnil jsem ji a dobrý. Jinak všechny hadice co vedli do termostatu jsem musel předělat na sponky, protože ty originální jsou nerozebiratelné.

Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: stř pro 27, 2023 15:42
od THcz
Zdravím, měl bych dotaz. Teď v zimě se mi stává, že z ničeho nic spadne rafička teploty chladící kapaliny, vyhodí to error a pustí saharu. Teplota je v tu chvílí úplně OK jak podle rafičky, tak fakticky. Po zhasnutí motoru a nastartování error zůstává svítit (pomůže jedině tu chybu smazat), ale teplotu čidlo začne opět ukazovat (i před smazáním chyby). Zkoušel jsem pro jistotu vyměnit to čidlo, takže je v pořádku. Přes léto (když netopím) se to nikdy nestalo a ani když v zim jedu s topením úplně stáhnutým. Mohli byste mne prosím nasměrovat kde hledat problém? Je to 1.4 T-Jet.