Stránka 1 z 1

Předehřev motoru

Napsal: pát říj 16, 2015 22:01
od tkupilik
Jak moc velká volovina myslíte, že je elektrický ohřívadlo motoru?
http://www.ebay.com/itm/1500W-Engine-Pr ... hG&vxp=mtr

Není tu náhodou někdo kdo s tím má zkušenost? Představa, že ráno vlezu do auta, nastartuju, roztečou se skla a já odjíždim s tím že mě to za 100 metrů znova nenamrzne je strašně lákavá...
Mám v autě LPG které má stejné průměry příruby na vodu, přímo se to nabízí to strčit na hadici co vede do reduktoru, tzn instalace na pět minut. No a z toho plynou otázky:
Na jakou hadici to dát (orientace), zda na tom záleží nebo to je jedno...
Jak moc to může omezit volný průtok vody

Obrázek
Obrázek

Re: Předehřev motoru

Napsal: ned říj 18, 2015 21:07
od Jirka
Tak něco podobnýho jsem dával do naftový feldy a funguje to perfektně, dává se to na hadici co jde z hlavy do topení.
Má to v sobě termostat a ohřívá to na max. 60 stupňů, odběr to má jak rychlovarná konvice.
A má to v sobě čerpadlo takže máš teplý motor.
Jinak průtok vody to nebrzdí.

Re: Předehřev motoru

Napsal: ned říj 18, 2015 21:19
od tkupilik
Jo, me spis zajimalo zda zalezi na orientaci ve smyslu ze se musi resit zda to tlaci vodu po smeru normlaniho proudeni vody nebo proti smeru nebo to je jedno....
O vikendu jsem auto prolez suplerou a uz je to obednane :) Pokud by to nekoho zaujalo zde jsou konektory na 220V ktere chci pouzit
http://www.tme.eu/en/katalog/#id_catego ... 3A37163%3B

Idea je pridelat zasuvku do zadniho narazniku, vedle osvetleni SPZ. Pripadne do ramecku v predni masce, jeste nejsem 100% rozhodnuty.

Re: Předehřev motoru

Napsal: ned říj 18, 2015 21:22
od Jirka
Jsou na tom šipky ve směru proudění chladící kapaliny, to se musí dodržet.
Tady to máš s popisem:

http://www.elektrowarm.cz/products/d-12-8002/

Re: Předehřev motoru

Napsal: pon říj 19, 2015 14:31
od Dušan
Na naše zimy? K čemu?

Re: Předehřev motoru

Napsal: ned lis 08, 2015 18:32
od tkupilik
Tak jsem to tam pres vikend nabouchal, bylo na to super pocasi. Je to hozene na hadici do LPG reduktoru, ma to shodny prumer prirub. Asi to je hadice z reduktoru (proste jsem vzal tu ktera byla vic po ruce) a topitko je timpadem zapojene v protismeru nez normalne tece kapalina kdyz to honi motor - chtel jsem aby to tlacilo vodu smerem do reduktoru, muze byt zavzdusneny. Prvni zkouska dopadla vyborne, po pulhodine to ohralo motor na 48C (diagnostika) a dal se to ohrivat nechtelo, tzn to bude asi teplota termostatu topitka. Nevadilo ze cast vody tece do kabiny a cast do motoru. Po nastartovani motoru to okamzite funelo teply vzduch :)
S LPG za jizdy taky nebyly problemy ve zmyslu ze by se nestihal vytapet reduktor.

Je to pripaskovane k ramu ktery drzi ECU motoru (na fotkach je oddelana), tjet tam ma volny vystupek a misto
P1010492.JPG
P1010492.JPG (244.33 KiB) Zobrazeno 9022 x
P1010508.JPG
P1010508.JPG (245.44 KiB) Zobrazeno 9022 x

Re: Předehřev motoru

Napsal: úte lis 10, 2015 15:13
od 1nekros1
to ma v sebe aj cerpadielko? a to mas zasuvku na 220 v aute? uz to mas ako keby si nabijal elektricke auto .-)

Re: Předehřev motoru

Napsal: úte lis 10, 2015 17:33
od tkupilik
Ma to v sobe cerpadlo, topny element a termostat; cerpadlo je dostatecne vykone, jak jsem psal, mam to 'paralelne' k vymeniku v kabine, takze cast vody tece do kabiny a cast do motoru a i presto to funguje dobre. Na aute je u zadni spz tohle http://www.tme.eu/en/details/sf1211_p3/ ... sf1211p3i/ a na kabelu (obyc kroucena prodluzka s ustipnutou zasuvkou) je protikus. To jeste nemam dodelane, o vikendu to chci dodelat a pak to i nafotim.

Re: Předehřev motoru

Napsal: úte lis 10, 2015 21:50
od 1nekros1
hento je dobra koncovka v kanade ci kde to to jeden ukazoval ako s tym ohrieva bateriu a nieco ako mas ty pri -47.na youtube. a chvalil si tu koncovku ze vobec nezamrza. super napad kazdopadne s tvojej strany ked to potrebujes nieje o com. ja odchadzam s garaze kde je asi 12-15 stupnou takze mi to netreba ale zas ked idem s prace by to bolo vhodne len by som to nemal kde zapojit :-)a mam prednu masku zakrytu takze aj v zime sa auto zohreje velmi rychlo takze no problem. ked je uz pod -10 zakryjem aj druhu mriezku a kuri to zas po chvilke len ked sa oteply treba to odkryt lebo teplota stupa pocas jazdypo dialnici. a asi mesiac dozadu si kupil kolega opel neviem co s bufikom ako ma jirka a chvalil sa ze ako to paradne ohreje auto. prvy den sme mu to zavideli no druhy den mu to uplne vybilo bateriu a startovali sme ho kablami :-) chodi malo km a bateria sa podla mna nestihla dobit.

Re: Předehřev motoru

Napsal: pon lis 16, 2015 17:35
od tkupilik
No jsem zvedavej jak se to osvedci, tohle ma vyhodu ze to baterku vybit nemuze a horsi nez je to ted to nebude urcite. Jeste by to chtelo zdroj na napajeni vetraku v kabine a pres nejake rele ho odpojit od auta a roztocit kdyz je topidlo aktivni - vytopilo by to i kabinu... :)
Tady jsou fota, konektory na auta maji IP67, otestovano ve vcerejsim destivem pocasi - auto nedavalo rany a ani to nevyhodilo chranic. Venkovni zasuvka je na hodinach ktere do ni privadeji fazi jen od 5 - 7 rano. Topidlo tedy zacne topit v pet a pak udrzuje 45-50C vodu do sedmi.
Edit: kabel 220V vede pri kabelovem svazku ze zadu, vzadu hned do kufru dovnitr a pak vnitrkem u leveho prahu az k pruchodce do motoru.
P1010515.JPG
P1010515.JPG (285.69 KiB) Zobrazeno 8976 x
P1010516.JPG
P1010516.JPG (206.9 KiB) Zobrazeno 8976 x

Re: Předehřev motoru

Napsal: čtv lis 19, 2015 17:48
od Jirka
Pěkně to máš udělaný, je vidět , že jsi si s tím vyhrál :clap

Re: Předehřev motoru

Napsal: stř led 06, 2016 21:15
od tkupilik
Update po dvou mesicich pouzivani... na namrzly skla je to uplne naprd, sice to po nastartovani fouka teply vzduch, ale skla to nerozmrazi. Jedina vyhoda je, ze po oskrabani skel to uz znova nenamrzne. Takze probehnul dalsi tuning ktery jsem zminoval, poridil jsem 5V zdroj na napajeni LED ktery utahne vetrak v kabine. Pote co se zapne 220V se roztoci i vetrak v kabine a vyhreje se interier auta.
Bohuzel rozbehovy proud vetraku je moc velky a zaberou ochrany na LED zdroji, spadne za chvilku se skusi znova zapnout, spadne a furt do kola, vetrak sebou jen skube. Takze dalsi tuning - obvod s jednocipem ktery po zapnuti udela PWM rampu.. to uz je otravne slozite :(
Tohle je ten zdroj
http://www.tme.eu/cz/details/lpv-60-5/z ... mean-well/
Vysledek je velice prijemny, dneska rano bylo -3, topidlo bylo v cinosti pres hodinu - v aute prijemne teplo cca 15C a fotka auta po nocnim snezeni (snich sam slez z okna):
P1010570.JPG
P1010570.JPG (170.62 KiB) Zobrazeno 8786 x

Re: Předehřev motoru

Napsal: čtv led 07, 2016 10:15
od Dušan
Dušan píše:Na naše zimy? K čemu?
Je to hezké, ale nemůžu se zbavit pocitu, že do našich končin je to zbytečné. V severských zemích bych to pochopil. Navíc kolik Kč jsi do toho vrazil?

Re: Předehřev motoru

Napsal: čtv led 07, 2016 11:59
od tkupilik
Kolem 5000 kacek, spatne se pocita drobotina okolo. Ja jsem spokojenej - v nasich koncinach je zbytecna klimatizace, zbytecnej je posilovac, uplne zbytecny je blue&me. Zbytecne jsou parkovaci senzory, v podstate to uzes rict o vetsine vybavy auta :/ Ja to povazuju za top tuning kterej sem s fiatem udelal, protoze to eliminovalo velice otravny aspekt pouzivani auta.