Stránka 4 z 6

Re: Alternátor a vše kolem něj

Napsal: sob kvě 07, 2016 12:13
od Jarouš
:D no, možná bych začal výměnou řemenu za 3 kila, což je práce na pár minut bez speciálního nářadí a uvidíš co se stane. Když budeš náročný, tak k tomu přidej napínací kladku, ta je taky brnkačka - jeden šroub.

Re: Alternátor a vše kolem něj

Napsal: sob kvě 07, 2016 12:50
od Jirka
Máš pravdu na výměnu řemene stačí 15ka očkový klíč a vše uděláš z vrchu za 5 minut je tam krásný přístup.

Re: Alternátor a vše kolem něj

Napsal: sob kvě 07, 2016 13:10
od Davids
Nejlepší nejlevnější řešení :-) Asi to tak udělám, zkusím jenom ten řemen, i když se mi zdá, že tam něco jako by přidírá, takový zvuk jakoby šustění.
Takže stačí povolit napínací kladka, vyměnit řemen a pak dotáhnout zpět akorát nevím jak trefím to aby to nebylo moc nebo málo...metoda pokus omyl :-)

Re: Alternátor a vše kolem něj

Napsal: sob kvě 07, 2016 14:06
od Jarouš
Kladka má automatický napínák. Nasadíš na středový šroub řemenice kladky delší očkový klíš (ať máš pořádnou páku) pootočíš ve směru uvolnění řemenu a až to půjde řemen sundáš. Montáž probíhá opačně, jen musíš dát pozor, aby řemen seděl na všech řemenicích správně v drážkách. Líp se to dělá se 4 rukama, ale "one man show" jde taky :D

Re: Alternátor a vše kolem něj

Napsal: úte říj 11, 2016 10:51
od Kolacok
Ahojte,

Dal som menit volnobezku alternatora lebo je zatuhnuta, no pri odmontovani zistili, ze je nevymenitelna, lebo vsetko zhrdzavelo a navyse je zhnity aj stator a odchadza lozisko a nema vyznam to repasovat.

Je mozne vymenit povodny 90A alternator (vraj Valeo) za alternator 105A (Denso)?
Su srubovacie uchyty na rovnakom mieste?

Novy totiz stoji cca 150-200eur a nasiel som za polovicu novo vyzerajuci alternator z opla 1.3D, co je vlastne fiat 1.3JTD.

Re: Alternátor a vše kolem něj

Napsal: úte říj 11, 2016 21:05
od tkupilik
Pomerne spolehliva cesta bude vzit cislo toho OPEL alterantoru, na webu typu yoyo parts najit odpovidajici fiati cislo (obcas to pise primo i prodejce) a v eperu najit motorizaci do ktere se to davalo. V te zjistit cislo ramu alterantoru + kompresoru a pokud bude stejne jako cislo ramu v tvem aute, mas jasno :)
Ten levny alternator, pokud to neni od denso / bosch / co tam bylo origo, vyhnul bych se tomu.... pokud se toho auta nechces zbavovat, tohle neni dil na kterem je rozumne setrit, tech 150Ecek je snesitelna cena.
Tohle jsou rozmery 120A densa z 88kW tjetu:
P1010301.JPG
P1010301.JPG (358.57 KiB) Zobrazeno 7811 x
P1010300.JPG
P1010300.JPG (352.83 KiB) Zobrazeno 7811 x
Obrázek

Re: Alternátor a vše kolem něj

Napsal: úte říj 11, 2016 22:19
od Kolacok
Je to Denso, original pre Opel Corsa 1.3. Vyzera presne ako tento 120A Puntacky.
Diel je BC 13256932, Fiat ma 105A altiky pod oznacenim 468xxxxxx, 75A a 90A modely su pod 56xxxxxx. Cez dajaku zahranicnu repas firmu som nasiel, ze aj 105A model je pre motorizaciu Grande 1.3JTD.

Podla tohto katalogu je pre 1,3 punto len 75A altik, no ja mam 90A http://autocomplet.com/images/catalog_e ... rnator.pdf
Moj by mal byt tento http://www.ebay.de/itm/Lichtmaschine-Al ... 2561287129
Akurat pozeram, ze mne z neho idu dva kable so srubou, ten 105A Denso ma 1 hruby kabel a nejaky elektricky snimaci, tak teraz neviem. https://www.autobazar.eu/pics/823/27451 ... 1315722131 asi som skoncil.

Re: Alternátor a vše kolem něj

Napsal: stř říj 12, 2016 6:30
od tkupilik
Ten oplackej vypada, ze ma rizeni z ECU, na to bacha. Ty fiati jsou 'tupe' a ten drat pouze simuluje klasicke buzeni (== indikace dobijeni). Ja mel v planu az me klekne tam dat altik z obyc 1.4 105A denso, vypada ze by tam mel sednout a je za peknou cenu:

https://granex.cz/autodily/fiat/grande- ... tId=413597

edit: ted jsem si poradne prohlidnul obrazky toho alterantoru pro 1.3D a ma jinej ram, ten benzinovy tam dat nepujde. A delat cachry s tim oplackym a menit regulator... nevim.

Re: Alternátor a vše kolem něj

Napsal: pát říj 28, 2016 9:50
od Kolacok
Nakoniec nepouzitelny, prave kvoli tym dratovaniu.
Benzinove su ine, sruby nesedia.

Nasiel som vsak novy alternator, 120A. 120ka nie je spomenuta v EPERi pre moje auto, je vsak uz z Punta Evo 1.3, ne z Corsy.
Vizualne rovnaky, s dvoma rovnakymi kablikmi ako ma moj alternator. Darcovske auto malo relativne nizky najazd, zhruba 5x menej, nez moje.
http://www.ebay.de/itm/151973388818

Mohol by byt?

Re: Alternátor a vše kolem něj

Napsal: ned úno 05, 2017 14:39
od Kárel
Zdravím. Před nedávnem jsem zjistil, že se mi zadřel altík, při zkoušení jsem ale přepálil řemen a neudělal si před tím žádné fotky abych věděl jak na budoucí výměnu. Teď je auto bohužel přes celou republiku, takže se nemůžu podívat kde co je a tak bych potřeboval od nějaké dobré duše, která má motor 1.2, nějaké fotky a případně rady jak vyndat starý altík a nacpat tam nový.

Re: Alternátor a vše kolem něj

Napsal: sob dub 01, 2017 8:42
od noniick
Zdravím, hledám zavadu: Grande Punto 1.9 JTD 96kw, rok 2006 - dle měření dobíjí normálně, ale veškerá elektrika v autě (přední i zadní světla, palubák...) velmi rychle blikají, jakoby pulzují. Co může být v altíku špatně, je to vůbec altík? :?:

Re: Alternátor a vše kolem něj

Napsal: ned dub 02, 2017 10:43
od jeník1
Možná někde špatná kostra. Tohle vypadá na hlavní ukostření pod baterii.

Re: prasklý alternátor

Napsal: ned kvě 28, 2017 16:33
od pEvo
micosajan píše: čtv zář 20, 2012 15:23 Dneska ráno po nastartování z motoru neuvěřitelně protivný pískot, jako by prokluzoval řemen. Po novém nastartování ticho....

Po zhruba 85km po dálnici opět pískot >>> při vyřazení pískot okam?itě ustával >>> tak?e do servisu - resume: prasklé hliníkové tělo alternátoru...
Oprava/výměna přesně 7tis CZK

Stalo se někomu u? něco podobného?
A? vím jestli po dal?ích 93tis mám čekat to stejné...

samozřejmě 3měs po záruce :roll:
presne toto sa mi stalo. auto stalo v lete 2 tyzdne. po 2 tyzdnoch idem nastartovat a ako hovoris, piskot ako keby preklzoval remen. siel som otvorit kapotu, no zacitil som smrad spalenej elektriky, tak som hned vypol motor. kedze som pod kapotou nic nove nezistil, skusil som nastartovat este raz a uz to nabehlo v pohode, bez zvuku.
jazdil som v pohode asi rok, posledne mesiace sa pocas jazdy do strmeho kopca, ked mam otacky 4500-5000 ten zvuk opat objavil, ale v asi v 1/4 intezite, po klesnuti otacok zvuk zmizol. auto jazdilo cely cas bez problemov.
no teraz sa mi stala taka vec, ze pocas pohodovej jazdy po okreske 90 kmh mi zacala svietit kontrolka baterie a ozval sa zase jemne ten zvuk....obcas kontrolka zhasla, no zapla sa vzdy ked som vyhodil blinker alebo sa zapli brzdove svetla. s obavami som dosiel domov a pri parkovani opat kontrolka a vyplo mi posilovac riadenia....po chvilke trapenia sa zase nabehol, aj kontrolka baterie zhasla, no po zaparkovani opat zasvietila a zase vyplo posilovac.
po vypnuti motora nastartovani ide chvilku vsetko ok, no po par minutach opat svieti kontrolka a vypina posilovac.

ked sa zahrial motor, trochu som ho vyturoval, ci sa ten zvuk pri 5000 otackach ozve silnejsie - neozval sa, naopak to uplne stichlo a prestala svietit kontrolka baterie....skusobna jazda po sidlisku a opat uplna pohoda.

toto je teraz trochu "pruser", chcem to dat totiz do servisu - ale vada sa aktualne neprejavuje.
tipujem to na alternator - resp nieco pohyblive v nom.
jazdit sa s tym bojim - takze otazka blbca amatera - mam to supnut do servisu hned, alebo pockat kym sa to opat prejavi?
auto ma 75 000 km, 1,2 punto evo.

Re: prasklý alternátor

Napsal: ned kvě 28, 2017 18:13
od jeník1
Tak ten prasklý alternátor. Tuším že Jarouš tady o tom psal, že první verze GP měly konstrukční chybu v tom, že hadice co odváděla vodu ze skla měla odtok přímo nad alternátorem. V zimě voda v altíku zamrzla a ten praskl.

Re: Alternátor a vše kolem něj

Napsal: čtv čer 08, 2017 21:35
od pEvo
Dal som to do servisu teda, kukli na to a ze prasknuty alternator.
Oprava, resp vymena za repas 230€ aj s robotou v autorizovanom servise. - nepaci sa mi, ze ked som povedal ze by som chcel novy altik, tak mi technik povedal ze ved toto je novy. Co mi teda pride neseriozne, repas je proste repas, navyse mi odporucili dalsie servisne ukony s cenovym navrhom 800€.

Navstivil som druhy autorizovany servis (ina firma), tam mi chlapik narovinu povedal dve moznosti. Novy altik za 500€ aj s robotou, alebo repas za 250€ s robotou.

Neautorizovany servis mi ponukol tiez repas, alebo novy altik bosch za 350€ s robotou.

Mam taky vnutorny boj, nemam k repasu doveru, aleto je to moj taky vnutorny pocit nezalozeny na skusenosti.
Dali by ste repas za 250 alebo novy za 350? Dajme tomu ze ta stovka navyse by ma tak nebolela, ked by som predpokladal dlhsiu zivotnost....