Stránka 3 z 6

Re: Alternátor a vše kolem něj

Napsal: sob črc 19, 2014 20:37
od 1nekros1
Jarous otazka na teba uz si nieco robil s tvojim alternatorom alebo loziskom na klime?
Lebo ked je to studene nechrchle mi tam nic ale ked orejdem cca 50km(proste sa motor normalne ohreje) zacne mi tam neco chrchlat ako keby lozisko a ked zapnem klimu tak zvuk sa nezmeni ale ked zvecsim odber elektriky tak to prida na intenzite a naopak ked vypnem vsetko tak to ani pocut neni.
Tak sudim ze to je lozisko alternatoru. Da sa ten alternator zrepasovat chcem to spravit skorej nez sa to zadre uplne. Loziska na klime netreba tiez nekedy menit? Mam 150kkm

Re: Alternátor a vše kolem něj

Napsal: ned črc 20, 2014 12:26
od Jarouš
Mám stejný nájezd, alternátor i kompresor klimy je stejně tichý, jako když to bylo nové. Ložiska se dají samozřejmě vyměnit, jde o to sehnat ty správné. Lepší je koupit repasovaný a starý jim dát protiúčtem. Alt seženeš v Polsku za pár kaček.

Re: Alternátor a vše kolem něj

Napsal: ned srp 10, 2014 19:08
od tkupilik
Dneska jsem se konečně podíval na alternátor, vzhledem k tomu, že všechny benzíny to mají stejně by se to mohlo hodit i někomu jinému. Jak jsem tu psal, horní šroub mezi klimou a alternátorem je porod. Udolal jsem ho 13mm + 1/4 ráčnou a 10cm nástavcem, tím se tam dá dostat, ale stejně problém to povolit, není tam místo. Další problém je dostat alternátor ven, mám pod nim nataženou trubku klimatizace která tam dost překáží a musel jsem ji ohnout. A alternátor sám je těžké zklamání, absolutně nerozebiratlná věc, diody jsou natvrdo svařené! (nabodované) na dráty z alternátoru, nic tam nejde proměřit. Samotný regulátor je jeden brouk bez označení.
Pro majitele tjetu mam jen postřeh, že by tam měl pasovat alternátor z obyč 1,4 který má sice jen 105A, ale je o litr levnější. Asi není důvod aby těch 105A nestačilo.
Mam taky načnuté ložisko a nevím kde, po dnešní inspekci alternátoru to vypadá na klimu, ložiska vypadaly ok :(
Tudyma jsem ho vyrval
P1010308.JPG
P1010308.JPG (183.98 KiB) Zobrazeno 7742 x
P1010313.JPG
P1010313.JPG (192.4 KiB) Zobrazeno 7742 x

Re: Alternátor a vše kolem něj

Napsal: pon srp 11, 2014 9:07
od Jarouš
Když vykucháš poloosu a domek, tak alt půjde ven v pohodě :D Na Barchettě to taky jinak nešlo.

Re: Alternátor a vše kolem něj

Napsal: úte srp 12, 2014 7:30
od 1nekros1
No ja som zistil ze ten zvuk nejde s alternatora ale s klima kompresoru takze :-(
Pekne to je uz skoro zadrete.

Re: Alternátor a vše kolem něj

Napsal: úte srp 12, 2014 9:48
od tkupilik
1nekros1: mě to asi taky čeká, tak pak porefereuj co všechno to obnáší... vypadá to, že kompresor bude muset ven, vypuštění media, problém s doplněním oleje, fuj. Neumim si predstavit, že by se to ložisko dalo vyměnit na autě.

Re: Alternátor a vše kolem něj

Napsal: úte srp 12, 2014 13:17
od Jarouš
Vypuštění chladiva a vytažení kompresoru je brnkačka. Prostě to odfoukneš šroubovákem přes ventil a zbytek uteče jak rozpojíš trubky. Když pak každý rozdělaný spoj, včetně vstupu na kompresoru zašpuntuješ, tak nemusí mít strach, že ti uteče z okruhu olej (když trošku, tak tam při opětovném naplnění necháš preventivně prsknout 5-10 ml ). Nevím, jak to DENSO na GP, ale na Stilu fóraři měnili ložisko klimakomresoru přímo na autě, chtělo to jen spešl přípravek na sundání řemenice. Jediný problém měli se sháněním nového ložiska (nějaký rozměrový atyp).

Re: Alternátor a vše kolem něj

Napsal: pát lis 14, 2014 10:12
od 1nekros1
pani prispejem aj ja.Pred troma tyzdnami sa mi zadrel alternator.164000km
akurat som bol na vystave motortechna (veterany) v brne.
tak to este muselo vydrzat domov. po ceste to prestalo ale vzdy rano (este som musel do prace po vystave) neskutocne rachotalo a hucalo to celu cestu domov.
po rozobrati sa zistilo ze lozisko sa tocilo v pohode ale hriadel rotora sa vydrala v lozisku !!!
praca u sustruznika + nove loziska + robota bola 80eur
teraz auto zasa tichucko ide :-)
(predtym som uz ani radio nepocul vnutri aute)

Re: Alternátor a vše kolem něj

Napsal: stř kvě 04, 2016 16:18
od Davids
Zdravím, budu měnit volnoběžku alternátoru a chci se zeptat zda je jedno, jestli musí být jako u mého alternátoru šiřoká (cca 50 mm), nebo jak mi poradil internet tato cca 38 mm.

http://www.mroauto.cz/tecdoc-produkt/86 ... /?id=86414

Re: Alternátor a vše kolem něj

Napsal: pát kvě 06, 2016 20:16
od Jirka
Může tam být, taky jsem dával takovou, akorát Valeo.

Re: Alternátor a vše kolem něj

Napsal: pát kvě 06, 2016 21:41
od Davids
potřebuju sehnat klíč bude tam asi nějaký torx, akorát nevím kolika zub má být ten tisícihran 33 zubu?

Re: Alternátor a vše kolem něj

Napsal: pát kvě 06, 2016 22:14
od Jarouš
Jsou to spešl ořechy dělané na alternátory jednotlivých značek aut. Žádný běžně prodávaný torx tam nesedí.

http://www.gmtools.cz/alternator,203.html

Re: Alternátor a vše kolem něj

Napsal: pát kvě 06, 2016 22:19
od Davids
Jarouš píše:Jsou to spešl ořechy dělané na alternátory jednotlivých značek aut. Žádný běžně prodávaný torx tam nesedí.

http://www.gmtools.cz/alternator,203.html
To já vím, jen nevím jaky je vhodný pro mně :-)

Re: Alternátor a vše kolem něj

Napsal: sob kvě 07, 2016 5:39
od Jirka
A ještě k tomu potřebuješ vzduchovou bouchačku jinak to nepovolíš,akorát utrhneš klíč.
Jestli s tim nemáš zkušenost tak si nech udělat vyjde tě to levněji a bez nervů.
A proč chceš vlastně tu volnoběžku měnit?

Re: Alternátor a vše kolem něj

Napsal: sob kvě 07, 2016 11:21
od Davids
OK nechám to na servise, ale vím že to kámoš měnil na golfu sám a říkal, že pohoda stačil ten spešl klíč. Chci to měnit, protože mi v servise před pěti lety řekli, že už by to chtělo výměnu. Ale nějak jsem to neřešil, ale už mě začínají štvát ty vrzající zvuky od řemene a když jsem na něj šáhnul, řemen už se docela drolil :-) Přece jenom už má 10 let je to ještě od novoty :-) Tak jsem se rozhodl, že to vyměním vše tedy řemen, volnoběžku a napínací kladku.