Zajímavosti ze světa motorismu
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
Zajímavosti ze světa motorismu
Pro auto do USA!
(materiál z www.automix.cz)
Automobilový magazín Carscoop zveřejnil poněkud zajímavou statistiku. Jedná se o ceny jednoho konkrétního automobilu, který se prodává po celém světě. Mluvíme o Nissanu 350Z.
Ačkoli sportovní kupé od Nissanu není vozem pro masy, k porovnání cenových hladin aut v jednotlivých regionech poslou?í více ne? dobře. Nedělá se toti? moc variací a výbav, a o to je srovnání přesněj?í.
Nejlevněji koupíte Nissan 350Z ve Spojených státech amerických. V USA cena začíná na 27 980 dolarech a končí na 38 150 dolarech resp. 520 tisíc a? 710 tisíc korun. Za vy??í cifru ale máte Nissan 350 v úpravě NISMO, která kromě pár koní navíc přidá i řadu karosářských prvků.
Pro nejdra??í kousek nemusíte příli? daleko od na?ich hranic - tedy ve srovnání se zámořím. V Norsku toti? zaplatíte za tohoto japonského krasavce skoro ?estkrát více ne? v USA! Nevěříte? Opravdu je to tak.
Nissan 350Z se v Norsku prodává za 877 tisíc norských korun, co? představuje v přepočtu podle současného kurzu takřka 3 miliony korun. Na vině jsou prý nepřímé daně.
U nás se spor?ák od Nissanu prodává za 1 130 000 korun, co? na dolary znamená zhruba 61 tisíc a v eurech tato částka činí cca 42 tisíc. Řekněte sami, není to nefér?
P.S. Kdo ví, ?estli by se GP-čko nedalo jinde sehnat levněji.
(materiál z www.automix.cz)
Automobilový magazín Carscoop zveřejnil poněkud zajímavou statistiku. Jedná se o ceny jednoho konkrétního automobilu, který se prodává po celém světě. Mluvíme o Nissanu 350Z.
Ačkoli sportovní kupé od Nissanu není vozem pro masy, k porovnání cenových hladin aut v jednotlivých regionech poslou?í více ne? dobře. Nedělá se toti? moc variací a výbav, a o to je srovnání přesněj?í.
Nejlevněji koupíte Nissan 350Z ve Spojených státech amerických. V USA cena začíná na 27 980 dolarech a končí na 38 150 dolarech resp. 520 tisíc a? 710 tisíc korun. Za vy??í cifru ale máte Nissan 350 v úpravě NISMO, která kromě pár koní navíc přidá i řadu karosářských prvků.
Pro nejdra??í kousek nemusíte příli? daleko od na?ich hranic - tedy ve srovnání se zámořím. V Norsku toti? zaplatíte za tohoto japonského krasavce skoro ?estkrát více ne? v USA! Nevěříte? Opravdu je to tak.
Nissan 350Z se v Norsku prodává za 877 tisíc norských korun, co? představuje v přepočtu podle současného kurzu takřka 3 miliony korun. Na vině jsou prý nepřímé daně.
U nás se spor?ák od Nissanu prodává za 1 130 000 korun, co? na dolary znamená zhruba 61 tisíc a v eurech tato částka činí cca 42 tisíc. Řekněte sami, není to nefér?
P.S. Kdo ví, ?estli by se GP-čko nedalo jinde sehnat levněji.
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Známe nejkrásněj?í auta světa!
(materiál z www.automix.cz)
Na hradě Sforzesco v italském městě Milano se se?li odborníci z celého světa, aby v 15. ročníku ankety L´Automobile piú Bella del Mondo zvolili nejhezčí automobily světa.
Na rozdíl od celosvětově proslulých automobilových anket, v této ?lo opravdu jen o design. Nikoho tedy nezajímaly výkony, jízdní vlastnosti, či dílenské zpracování. Zvítězil ten, kdo získal nejvíce bodů od sudích z řad automobilových odborníků, designérů, výtvarníků a dal?ích.
V nejmen?í kategorii vyhrál domácí Fiat 500 s celkovým počtem 15 bodů. Na druhém místě se s velkým odstupem umístila Mazda 2 s pěti body.
Ve vy??í kategorii rovně? vládl italský automobil - Fiat Bravo, který obdr?el rovně? 15 bodů. Italský hatchback druhý Peugeot 308 překonal o 6 bodů.
Vítěz mana?erských sedanů u? z Apeninského poloostrova nepochází. Prvenství si toti? odvezl překvapivě Mercedes C, který od poroty obdr?el 14 bodů. Na druhém místě se umístila Audi A4 s 11 body.
Mercedes C triumfoval i v kategorii kombi.
V MPV obdr?el nevíce bodů Citroen C4 Piccaso, kategorii SUV potom vládne VW Tiguan.
Teď ale přecházíme k tomu zajímavěj?ímu, a tím jsou bezesporu supersportovní vozy. Zde Italům vyfoukl vítězství Aston Martin DBS, který s 10bodovým kontem předčil Maserati GranTurismo o celé 3 body. V kabrioletech vyhrál Opel GT s 11 body před BMW 3 CC, které získalo o dva body méně.
Bojovalo se i v cestovních kupé, kde očekávaně zvítězila Audi A5 s 13 body před svým německým rivalem BMW 3 Coupe, které získalo 7 bodů.
Zajímavým segmentem ankety byly také luxusní vozy, kde si na německém trojlístku prémiových znařek pochutnal japonský Lexus LS600h, který vybojoval 11 bodů. Druhé místo trochu nepochopitelně vybojoval také Lexus LS 460. Nejsou tyto vozy snad stejné resp. dost podobné?
(materiál z www.automix.cz)
Na hradě Sforzesco v italském městě Milano se se?li odborníci z celého světa, aby v 15. ročníku ankety L´Automobile piú Bella del Mondo zvolili nejhezčí automobily světa.
Na rozdíl od celosvětově proslulých automobilových anket, v této ?lo opravdu jen o design. Nikoho tedy nezajímaly výkony, jízdní vlastnosti, či dílenské zpracování. Zvítězil ten, kdo získal nejvíce bodů od sudích z řad automobilových odborníků, designérů, výtvarníků a dal?ích.
V nejmen?í kategorii vyhrál domácí Fiat 500 s celkovým počtem 15 bodů. Na druhém místě se s velkým odstupem umístila Mazda 2 s pěti body.
Ve vy??í kategorii rovně? vládl italský automobil - Fiat Bravo, který obdr?el rovně? 15 bodů. Italský hatchback druhý Peugeot 308 překonal o 6 bodů.
Vítěz mana?erských sedanů u? z Apeninského poloostrova nepochází. Prvenství si toti? odvezl překvapivě Mercedes C, který od poroty obdr?el 14 bodů. Na druhém místě se umístila Audi A4 s 11 body.
Mercedes C triumfoval i v kategorii kombi.
V MPV obdr?el nevíce bodů Citroen C4 Piccaso, kategorii SUV potom vládne VW Tiguan.
Teď ale přecházíme k tomu zajímavěj?ímu, a tím jsou bezesporu supersportovní vozy. Zde Italům vyfoukl vítězství Aston Martin DBS, který s 10bodovým kontem předčil Maserati GranTurismo o celé 3 body. V kabrioletech vyhrál Opel GT s 11 body před BMW 3 CC, které získalo o dva body méně.
Bojovalo se i v cestovních kupé, kde očekávaně zvítězila Audi A5 s 13 body před svým německým rivalem BMW 3 Coupe, které získalo 7 bodů.
Zajímavým segmentem ankety byly také luxusní vozy, kde si na německém trojlístku prémiových znařek pochutnal japonský Lexus LS600h, který vybojoval 11 bodů. Druhé místo trochu nepochopitelně vybojoval také Lexus LS 460. Nejsou tyto vozy snad stejné resp. dost podobné?
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Co byste řekli Tatře 603?
Tak to je úlet, internetem oblétly obrázky studie od francouzské společnosti Faurecia, která se inspirovala u legendární Tatry 603.
Pojďme se tedy podívat, jak křivky "?estsettrojky" z minulého století inspirovaly francouzské designéry. Ti je v příli? neměnili, tak?e základní proporce zůstaly stejné jako u na?í Tatrovky, co? ale neplatí o otevírání dveří. Ty se díky absenci B-sloupku otevírají proti sobě. V poslední době na poli konceptů poměrně často vídaný prvek, nemyslíte?
Zatímco zvenčí je podoba s tuzemskou limuzínou více ne? patrná, uvnitř tomu tak není. V interiéru toti? vládne typická francouzská elegance. Za zmínku jistě stojí řazení pádly pod volantem a volant s pevným středem, jako?to prvek soudobých Citroenů. Oblo?ení v interiéru ztělesňuje bílý dub, tedy dřevina spí?e nevídaná. V?imněte si také ovládání palubního systému pomocí otočného ovladače - to bylo řečí, kdy? s tím při?lo BMW a teď jej mají v podstatě v?ichni.
Kromě toho nabízí interiér vozu čtyřzónovou klimatizaci, bezdrátovou technologii Bluetooth a dal?í soudobé vychytávky.
Za zmínku také stojí provedení sedadel, a to jak vpředu, tak vzadu. Vpředu sedačky připomínají spí?e nějaké ze závodního speciálu, zatímco lavice zadní se vyznačuje poněkud neanatomickými tvary. Zajímavé ře?ení představuje výklopná loketní opěrka.
Stejně jako u na?í Tatry se víko zavazadelníku otevírá jako u sedanu. Francouzi ale při?li s mo?ností, jak ne zrovna praktický kufr sedanu vylep?it. Jedná se o výsuvnou podlahu, díky které si zavazadelník poradí třeba i s pračkou. Podmínkou je ale dobré počasí... Toto ře?ení také napovídá, ?e motor má francouzská Tatra umístěný vpředu.
Chtěli byste novodobou Tatrovku? Bohu?el máte smůlu - se sériovou výrobou tohoto skvostného vozu se toti? nepočítá.
Tak to je úlet, internetem oblétly obrázky studie od francouzské společnosti Faurecia, která se inspirovala u legendární Tatry 603.
Pojďme se tedy podívat, jak křivky "?estsettrojky" z minulého století inspirovaly francouzské designéry. Ti je v příli? neměnili, tak?e základní proporce zůstaly stejné jako u na?í Tatrovky, co? ale neplatí o otevírání dveří. Ty se díky absenci B-sloupku otevírají proti sobě. V poslední době na poli konceptů poměrně často vídaný prvek, nemyslíte?
Zatímco zvenčí je podoba s tuzemskou limuzínou více ne? patrná, uvnitř tomu tak není. V interiéru toti? vládne typická francouzská elegance. Za zmínku jistě stojí řazení pádly pod volantem a volant s pevným středem, jako?to prvek soudobých Citroenů. Oblo?ení v interiéru ztělesňuje bílý dub, tedy dřevina spí?e nevídaná. V?imněte si také ovládání palubního systému pomocí otočného ovladače - to bylo řečí, kdy? s tím při?lo BMW a teď jej mají v podstatě v?ichni.
Kromě toho nabízí interiér vozu čtyřzónovou klimatizaci, bezdrátovou technologii Bluetooth a dal?í soudobé vychytávky.
Za zmínku také stojí provedení sedadel, a to jak vpředu, tak vzadu. Vpředu sedačky připomínají spí?e nějaké ze závodního speciálu, zatímco lavice zadní se vyznačuje poněkud neanatomickými tvary. Zajímavé ře?ení představuje výklopná loketní opěrka.
Stejně jako u na?í Tatry se víko zavazadelníku otevírá jako u sedanu. Francouzi ale při?li s mo?ností, jak ne zrovna praktický kufr sedanu vylep?it. Jedná se o výsuvnou podlahu, díky které si zavazadelník poradí třeba i s pračkou. Podmínkou je ale dobré počasí... Toto ře?ení také napovídá, ?e motor má francouzská Tatra umístěný vpředu.
Chtěli byste novodobou Tatrovku? Bohu?el máte smůlu - se sériovou výrobou tohoto skvostného vozu se toti? nepočítá.
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Re: Getrag
Tam dělá?
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky