Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)
Zdravím borci,
koupil jsem před měsíce GP a mám s ním docela komplikace Kupoval jsem ho s tím, že jsem věděl, že motor na volnoběh trošku cuká, ale nic zásadního (otáčky drží).
Vyměnil se silent blok motoru a zlepšilo se to, jen to pořád trošku cuká. Vyměnili se všechny filtry, olej, svíčky a pročistila se škrtící klapa a pořád to mírně cuká na volnoběh.
Nyní mi borec dělal rozvody a je to pořád stejné, ale ještě se přidalo to, že motor po nastartování napíše check engine a svítí porucha motoru. Nebo blíká porucha motoru. Svítí to pak celou jízdu. Když zastavím a motor je zahřáty a znovu nastartuju, tak se to už většinou nerozsvítí, ale za studena vždycky. Video venkovní teplota 12°C: https://www.youtube.com/watch?v=5c0IWaa8XKI (to complete si nevšímejte, aktualizoval jsem blue and me ) + dokonce než se to zahřálo tak to i ztratilo výkon jak kdyby to jelo na tři válce + cítím po startu více benzínu bohatá směs.
Borec co mi dělal rozvody to hodil na diagnostiku: http://www.imgup.cz/image/L4wS A rozhodl se vyměnit čidlo tlaku sacího potrubí a všechny čtyři cívky + ještě tam dal aditivum na čištění ventilů nebo co. Výkon se asi zlepšil, ale připadá mi, že to auto je trošku líne v nižších otáčkách plyn reaguje spíše až na konci (ale to může být jen pocit). Jinak to tahá dobře prý, to zkoušel a na dvojku vytáhl 100 km/h. Takže stále zůstává problém s mírným cukáním na volnoběh a ta blikající nebo svítící kontrolka motoru po studenem startu.
Tento týden chce vyměnit lambda sondu, ale napsal mi něco ve stylu, že to je nejspíše špatná řídící jednotka.
Co si o tom myslíte? Přemýšlím, jestli to je tou řídící jednotkou, když to před rozvody nedělalo. Mohl je nějak zdupat?
Díky snad někdo pomůže .
koupil jsem před měsíce GP a mám s ním docela komplikace Kupoval jsem ho s tím, že jsem věděl, že motor na volnoběh trošku cuká, ale nic zásadního (otáčky drží).
Vyměnil se silent blok motoru a zlepšilo se to, jen to pořád trošku cuká. Vyměnili se všechny filtry, olej, svíčky a pročistila se škrtící klapa a pořád to mírně cuká na volnoběh.
Nyní mi borec dělal rozvody a je to pořád stejné, ale ještě se přidalo to, že motor po nastartování napíše check engine a svítí porucha motoru. Nebo blíká porucha motoru. Svítí to pak celou jízdu. Když zastavím a motor je zahřáty a znovu nastartuju, tak se to už většinou nerozsvítí, ale za studena vždycky. Video venkovní teplota 12°C: https://www.youtube.com/watch?v=5c0IWaa8XKI (to complete si nevšímejte, aktualizoval jsem blue and me ) + dokonce než se to zahřálo tak to i ztratilo výkon jak kdyby to jelo na tři válce + cítím po startu více benzínu bohatá směs.
Borec co mi dělal rozvody to hodil na diagnostiku: http://www.imgup.cz/image/L4wS A rozhodl se vyměnit čidlo tlaku sacího potrubí a všechny čtyři cívky + ještě tam dal aditivum na čištění ventilů nebo co. Výkon se asi zlepšil, ale připadá mi, že to auto je trošku líne v nižších otáčkách plyn reaguje spíše až na konci (ale to může být jen pocit). Jinak to tahá dobře prý, to zkoušel a na dvojku vytáhl 100 km/h. Takže stále zůstává problém s mírným cukáním na volnoběh a ta blikající nebo svítící kontrolka motoru po studenem startu.
Tento týden chce vyměnit lambda sondu, ale napsal mi něco ve stylu, že to je nejspíše špatná řídící jednotka.
Co si o tom myslíte? Přemýšlím, jestli to je tou řídící jednotkou, když to před rozvody nedělalo. Mohl je nějak zdupat?
Díky snad někdo pomůže .
- Přílohy
-
- diagnostika.jpg (117.1 KiB) Zobrazeno 8231 x
Grande punto 1.4 16v 70 Kw sporting rv. 2008
Punto 1.2 44 kw rv. 1998
Punto 1.2 44 kw rv. 1998
Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)
Ahoj, tvuj hlavni problem asi bude, ze jsi se dostal do sparu menice dilu a ne k opravari aut. Z nejakeho duvodu se te rozjizdi adaptace na benzin, chtelo by to zjistit, jak auto startuje s resetnutyma adaptacema a podle toho jit dal a hledat proc se rozjizdi (zkouknout hodnoty cidel na diagnostice, podivat se zda neni vacum leak, atd). Proste udelat diagnostiku, jak elektrickou, tak mechanickou typu kompresni test. Nemyslim, ze je sance to vyresit na dalku, navic tomu sam zjevne nerozumis.
Blikajici kontrolka pouze indikuje missfire, je to varovani ve smyslu ze muzes znicit katalyzator. A ano, pokud byl borec opravdu levej, mohl podelat i rozvody - delal uz predtim fiaty?
Na druhou stranu, pokud vymeni dostatecne mnozstvi dilu, roste sance ze poruchu odstrani, takze to casem bude mit i happy end, jen to bude drahe
Blikajici kontrolka pouze indikuje missfire, je to varovani ve smyslu ze muzes znicit katalyzator. A ano, pokud byl borec opravdu levej, mohl podelat i rozvody - delal uz predtim fiaty?
Na druhou stranu, pokud vymeni dostatecne mnozstvi dilu, roste sance ze poruchu odstrani, takze to casem bude mit i happy end, jen to bude drahe
GP 1.4 Tjet
Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)
Díky za info. Já tomu moc nerozumím . Dělal nedávno grande punto 8v. Ale 16v je myslím složitější. Dá se to udělat bez originálních aretačních přípravku? Nevím jestli je pouzívá.tkupilik píše: ↑stř lis 08, 2017 8:26 Ahoj, tvuj hlavni problem asi bude, ze jsi se dostal do sparu menice dilu a ne k opravari aut. Z nejakeho duvodu se te rozjizdi adaptace na benzin, chtelo by to zjistit, jak auto startuje s resetnutyma adaptacema a podle toho jit dal a hledat proc se rozjizdi (zkouknout hodnoty cidel na diagnostice, podivat se zda neni vacum leak, atd). Proste udelat diagnostiku, jak elektrickou, tak mechanickou typu kompresni test. Nemyslim, ze je sance to vyresit na dalku, navic tomu sam zjevne nerozumis.
Blikajici kontrolka pouze indikuje missfire, je to varovani ve smyslu ze muzes znicit katalyzator. A ano, pokud byl borec opravdu levej, mohl podelat i rozvody - delal uz predtim fiaty?
Na druhou stranu, pokud vymeni dostatecne mnozstvi dilu, roste sance ze poruchu odstrani, takze to casem bude mit i happy end, jen to bude drahe
Nyní jsem stím jel a asi 2km sem se nedostal přes 30 km/h a potom se to trošku rozjelo . Před výměnou rozvodu to ale nikdy nedělalo.
Grande punto 1.4 16v 70 Kw sporting rv. 2008
Punto 1.2 44 kw rv. 1998
Punto 1.2 44 kw rv. 1998
Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)
8V a 16V by melo mit uplne stejne rozvody, pokud si tam udelas znacky, neni mozny to udelat blbe, pripravky nejsou potreba. Proto jsem rikal, ze je extra umeni to udelat spatne... je divny, ze se to po rozvodech tak zhorsilo. Na turbu je kontrola rozvodu hodne jednoducha, vyndat svicky a odsroubovat jednu zatku v hlave (pisty se daji na strih a v te zatce 'licuje' vrub na vacce). V atmosfere to nejspis bude uplne stejny, chce to juknout na postup, cca pul hodina prace. Urcite bych zacal touhle kontrlou a kompresnim testem, nez zacnes kupovat lambda sondy nebo dokonce nove ECU. Zapremyslej nad origo fiat servisem.
GP 1.4 Tjet
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)
no pridam sa aj ja trosku. ten motor je uplna pica makova strasne nachylny na to ako je skonstruovany a bez pripravkou si v prdely. mne ked sa posunuly rozvody o 1 zub nepisalo to nic len to nemalo vykon islo to ako 100MB. podalsie ked nahodou povolil(neviem naco ale mozne je vsetko) variabilne casovanie ci variator alebo co to je tak ten nema ziadnu zapadku ani poistku na zaistenie proste nic. a ked mi moj mechanik robil tesnenie pod hlavou a toto rozobral a nedal to na spravne miesto tak sa to presne takto prejavovalo.nevravim ze to bude v tom moze to byt v hocicom inom hlavne to treba napichnut na diagnostiku hned od studeneho motora.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)
díky za info kluci. Myslíte si, že by chip tuning mohl vyřešit případně tu ECU? (přehrajou software, poštelujou to a tak)
Grande punto 1.4 16v 70 Kw sporting rv. 2008
Punto 1.2 44 kw rv. 1998
Punto 1.2 44 kw rv. 1998
Re: Grande punto 1.4 16v problém se startem
Řešil jsem to na Stilu, nakonec bylo propálený těsnění pod hlavou, ale mezi válcema.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)
no podla mna ti to s takymto rozhasenym motorom ani robit nebudu. daj si to hlavne do povodneho stavu kde to funguje tak ako ma a potom to chipuj takto rozhasene to nema zmysel.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)
Tak byla to úplná hovadina. Mechanik dotáhl všechny důležité konektory apod. Vyčistil zaoxidované kontakty na důležitých místech a říkal, že u ECU byla trochu vlhkost. Nyní punto jede jak nové .
Grande punto 1.4 16v 70 Kw sporting rv. 2008
Punto 1.2 44 kw rv. 1998
Punto 1.2 44 kw rv. 1998
Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)
Ahoj borec. Poslednú opravu ti robil nový mechanik, alebo pôvodný borec?
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)
ani po 250tisicoch kilometroch som nemal problemy so zaoxidovanymi konektormi a uz vobec nie s vodou v riadiacej jednotke... jedine ze by auto utopil niekto alebo vyrobna vada....
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)
Ta voda je vetsinou od toho kdyz vezmou motor wapkou, typicky pri prodeji v bazaru aby to hezky to vypadalo. Wapka dokaze tim tlakem protlacit vodu zkrz tesneni dovnitr konektoru a ta tam pak zustane a casem to cele schhnije. Normalne se voda nema jak do motoru dostat.
GP 1.4 Tjet
Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)
Dobrý deň.
Chcel by som sa informovať ohladom FIAT GRANDE PUNTO 1.4 16V STARJET. rv 2006 170 000km+
Mám jedno vyhliadnute, auto sa mi páči ale ako je na tom tento motor? Kupovať, nekupovať? Čo očakávať po kúpe?
Chcem to do mesta, sem tam okresky.
Chcel by som sa informovať ohladom FIAT GRANDE PUNTO 1.4 16V STARJET. rv 2006 170 000km+
Mám jedno vyhliadnute, auto sa mi páči ale ako je na tom tento motor? Kupovať, nekupovať? Čo očakávať po kúpe?
Chcem to do mesta, sem tam okresky.
- SpiritWolker
- Návštěvník
- Příspěvky: 166
- Registrován: čtv lis 18, 2010 14:37
- Bydliště: Slovensko - Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)
Momentalne tu chodi malo ludi, vsetci su na FB - FB sa využiva ako chat (čet)
Ale tu sa zase skvelo riešia problemi a viš tu najst už vyriešene problemi
takže FB kde sa pytaj:
https://www.facebook.com/groups/269513846800742/
https://www.facebook.com/groups/fiat.al ... .slovakia/
Ale tu sa zase skvelo riešia problemi a viš tu najst už vyriešene problemi
takže FB kde sa pytaj:
https://www.facebook.com/groups/269513846800742/
https://www.facebook.com/groups/fiat.al ... .slovakia/
Opravujem servo-riadenia posilovac Fiat Punto GRANDE aj nove Fiat Punto EVO
Chyba v rj: C1002, cena od 200e/5000kč +50e/1200kč montaž, je možne poslat aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Chyba v rj: C1002, cena od 200e/5000kč +50e/1200kč montaž, je možne poslat aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)
Stary jednoduchy, spolehlivy motor. Je to motor rady fire https://auto.idnes.cz/motor-fiat-fire-3 ... tomoto_vok
Proti 8V ma hydratka, takze celkem bezudrzbovy a pro zajimavost tjet je v podstate tohle s turbem.
Proti 8V ma hydratka, takze celkem bezudrzbovy a pro zajimavost tjet je v podstate tohle s turbem.
GP 1.4 Tjet