Topení
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení
ked sa netoci vetrak tak ako uz tu bolo viac krat spomenute ze napajanie motora (konektor myslim) je trosku dost slabe. a obas zhori neaky konektor
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Re: Topení
Mam 1,1 Punto tam sa odvzdusnovalo tazko ale na GP som neodvzdusnoval , vodu drzi pekne za jazdy aj na volnobeh , rucicka sa nepohne ani pri volnobehu pri parkovani 2-3h pustene auto aby kurilo pri spani
Odoslané z PE-TL10 pomocou Tapatalku
Odoslané z PE-TL10 pomocou Tapatalku
Fiat Punto 1,1 r1996 ; GP 1,2 48kW r2006
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení
Asi to uz bude vekom auta, no nasiel som dalsi maly problem; slabo kuri. Teplota vody motora vylezie pekne na rysku normal, ale vzduch z vyduchov ma odhadom max 38-40C aj po polhodine jazdy. Najvacsia zmena teploty kurenia je pri nastaveni kolecka z polohy 3/4 na 4/4, do 1/2 priebehu zlava -> doprava sa pomaly nic nedeje, takmer ziadny vplyv na vzduch.
Je mozne, ze sa vytahalo lanko nastavovania teploty? je mozne to prestelovat?
Je mozne, ze sa vytahalo lanko nastavovania teploty? je mozne to prestelovat?
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Re: Topení
Sundej boční kryt u nohy spolujezdce a tam se podívej jestli ti chodí ovládání teplého vzduchu od dorazu k dorazu, když tak sešteluj.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Re: Topení
Ahoj,
chcem sa spýtať v čom môže byť problém
mám GP 1.2 8v a už druhú zimu auto veľmi slabo kúri - respektíve má problém sa zohriať (minulú zimu som to nejak extra neregistroval, keďže sa v aute striedame a nepoužívam ho iba ja)
viem že napr.tento rok sú u nás "extrémne" mrazy, ale problém je aj keď je bežne "normálny" mínus na teplomery. Auto ma problém, respektíve sa vôbec nevie zohriať aj pri dlhšej jazde alebo aj dlhom státí na prevádzkovú teplotu (teda ručička na budíkoch v strede - nie je) a to aj pri naštartovaní namieste, ventilátor vypnutý, vzduch prepnutý na studený a je jedno či stojí pol hodinu alebo sa s ním ide 30 km mesto/okresky - ručička na budíku sa nevyšplhá na prevádzkovú hodnotu, lieta medi štvrťkou a prvým políčkom.
napr. pri dobrzďovaní ku križovatke na neutráli z mierneho kopca sa ručička ukazovateľa teploty pohne smerom hore (zhruba do štvrťky budíka), ale hneď po zaradení rýchlosti a výjazde z križovatky zase klesne zhruba k prvej paličke
takisto ak auto auto nechám zohriať s vypnutými ventilátormi a vzduchom prepnutým na chlad a ručička sa vyšplhá do štvrťky, po prepnutí na teplý vzduch a pustení ventilátorov ručička znova klesne..
pri týchto mrazoch sa mi ručičku podarilo dostať do polohy v akej by mala byť, len na diaľnici pri rýchlosti 130km/h. Cestoval som 1000km a aj to sa mi zhruba po 600km stala vec, že vyskočil check engine a ručička spadla úplne dole (ako keby bolo vypnuté auto) po pár km naskočila naspať. toto sa behom cesty stalo asi 3x (ukazovateľ ako keby úplne zomrel) a od vtedy už nič - ručička normálne ukazuje ale problém so zahriatim stále pretrváva.. Takisto pri zvoľnení diaľničného tempa na 100km/h a menej, ručička začala klesať a nedržala sa v polovici v prevádzkovej teplote ale zase tak nejak v štvrtke.
nemám žiadny kryt na prednej maske pred chladičom, tak isto auto nemá pod kapotou žiadnu výplň, jedine pod motorom je plastový kryt.
auto je ako som písal GP 1.2 8v + LPG r.v. 2006 -
určite bude niečo v neporiadku keďže všetky zimy pred tým nebol problém s normálnym zahriatim motora a takisto auto kúrilo úplne v poriadku, po zhruba 5km bola v aute už "trenková" teplota, teraz síce fúka teplý vzduch ale nie natoľko aby bolo v aute teplo
tiahlo, respektíve ovládač teplého/chladného vzduchu by mal byť v poriadku. Naposledy som si všimol, že možno trošku ubudlo z nádržky chladiacej kvapaliny motora, ale kvapalinu som dolial a strata nebola nejaká závratná takže tomu by som hlavnú príčinu nepripisoval, respektíve kvapalina vždy bola v požadovanej miere v nádobke.
podľa môjho laického úsudku..spravím dobre ak vymením "preventívne" termostat? alebo môže byť niečo špatne vo vnútri auta (radiátor) alebo niečo podobné?
za každú radu vďaka
chcem sa spýtať v čom môže byť problém
mám GP 1.2 8v a už druhú zimu auto veľmi slabo kúri - respektíve má problém sa zohriať (minulú zimu som to nejak extra neregistroval, keďže sa v aute striedame a nepoužívam ho iba ja)
viem že napr.tento rok sú u nás "extrémne" mrazy, ale problém je aj keď je bežne "normálny" mínus na teplomery. Auto ma problém, respektíve sa vôbec nevie zohriať aj pri dlhšej jazde alebo aj dlhom státí na prevádzkovú teplotu (teda ručička na budíkoch v strede - nie je) a to aj pri naštartovaní namieste, ventilátor vypnutý, vzduch prepnutý na studený a je jedno či stojí pol hodinu alebo sa s ním ide 30 km mesto/okresky - ručička na budíku sa nevyšplhá na prevádzkovú hodnotu, lieta medi štvrťkou a prvým políčkom.
napr. pri dobrzďovaní ku križovatke na neutráli z mierneho kopca sa ručička ukazovateľa teploty pohne smerom hore (zhruba do štvrťky budíka), ale hneď po zaradení rýchlosti a výjazde z križovatky zase klesne zhruba k prvej paličke
takisto ak auto auto nechám zohriať s vypnutými ventilátormi a vzduchom prepnutým na chlad a ručička sa vyšplhá do štvrťky, po prepnutí na teplý vzduch a pustení ventilátorov ručička znova klesne..
pri týchto mrazoch sa mi ručičku podarilo dostať do polohy v akej by mala byť, len na diaľnici pri rýchlosti 130km/h. Cestoval som 1000km a aj to sa mi zhruba po 600km stala vec, že vyskočil check engine a ručička spadla úplne dole (ako keby bolo vypnuté auto) po pár km naskočila naspať. toto sa behom cesty stalo asi 3x (ukazovateľ ako keby úplne zomrel) a od vtedy už nič - ručička normálne ukazuje ale problém so zahriatim stále pretrváva.. Takisto pri zvoľnení diaľničného tempa na 100km/h a menej, ručička začala klesať a nedržala sa v polovici v prevádzkovej teplote ale zase tak nejak v štvrtke.
nemám žiadny kryt na prednej maske pred chladičom, tak isto auto nemá pod kapotou žiadnu výplň, jedine pod motorom je plastový kryt.
auto je ako som písal GP 1.2 8v + LPG r.v. 2006 -
určite bude niečo v neporiadku keďže všetky zimy pred tým nebol problém s normálnym zahriatim motora a takisto auto kúrilo úplne v poriadku, po zhruba 5km bola v aute už "trenková" teplota, teraz síce fúka teplý vzduch ale nie natoľko aby bolo v aute teplo
tiahlo, respektíve ovládač teplého/chladného vzduchu by mal byť v poriadku. Naposledy som si všimol, že možno trošku ubudlo z nádržky chladiacej kvapaliny motora, ale kvapalinu som dolial a strata nebola nejaká závratná takže tomu by som hlavnú príčinu nepripisoval, respektíve kvapalina vždy bola v požadovanej miere v nádobke.
podľa môjho laického úsudku..spravím dobre ak vymením "preventívne" termostat? alebo môže byť niečo špatne vo vnútri auta (radiátor) alebo niečo podobné?
za každú radu vďaka
Re: Topení
Tak ta ručička teploty ti musí držet na středu.
Podle toho co píšeš bych taky začal termostatem.
Podle toho co píšeš bych taky začal termostatem.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Re: Topení
to mi je jasné, že musí držať na strede, vždy aj držala, len túto zimu sa tam jednoducho nedostane a pendluje medzi prvým a druhým políčkom..a to kúrenie nie je také ako by malo..
takže ten termostat môže mať na vine aj to že tá ručička je taká zblbnutá ?
takže ten termostat môže mať na vine aj to že tá ručička je taká zblbnutá ?
Re: Topení
No hlavně termostat může za tu pulzující ručičku teploměru.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Re: Topení
ok, zajtra pojdem do autodielov objednať a uvidím či to bolo v tom
k tomu termostatu, je viac druhov alebo podľa VINka tam padne len jeden určitý typ ? (bude to druhovýroba, nie fiat diely), je ktomu aj volaké tesnenie alebo treba kupovať tmel?
a ešte jedna vec, v tom termostate je už aj čidlo alebo respektíve či to nemôže byť len v tom čidle (ak je vymeniteľné)
ospravedlňujem, že sa pýtam jak trotel, len som to nemal ešte na GP rozobrané, tak aby som kúpil všetko potrebné, nech nebehám kvôli súčiastkam na 20x
k tomu termostatu, je viac druhov alebo podľa VINka tam padne len jeden určitý typ ? (bude to druhovýroba, nie fiat diely), je ktomu aj volaké tesnenie alebo treba kupovať tmel?
a ešte jedna vec, v tom termostate je už aj čidlo alebo respektíve či to nemôže byť len v tom čidle (ak je vymeniteľné)
ospravedlňujem, že sa pýtam jak trotel, len som to nemal ešte na GP rozobrané, tak aby som kúpil všetko potrebné, nech nebehám kvôli súčiastkam na 20x
Re: Topení
Jak je to přesně na tý 1,2 nevím přesně, ale mám za to , že to je celá komora i s tim čidlem.
http://www.mroauto.cz/tecdoc-produkt/12 ... id=1227921
http://www.mroauto.cz/tecdoc-produkt/12 ... id=1227921
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Re: Topení
dobre ďakujem,
posledná vec, iba v tom čidle to teda nemôže byť ? (je tiež ako náhradný diel) alebo nemám špekulovať a vymeniť celý ten termostat ?
posledná vec, iba v tom čidle to teda nemôže byť ? (je tiež ako náhradný diel) alebo nemám špekulovať a vymeniť celý ten termostat ?
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení
Mas presne ten problem, ako sme mali na Marei; rucicka teploty pendlovala hore dole, nahle padala a chvilu zotrvala na zakladnej palicke, a vtedy auto zralo ako prerazene, odhadom aj 8-9L/100 mimo obce pri beznej jazde v ramci premavky.
Motor sa totiz ochladzoval a zapinal sa sytic. Inak to bralo okolo 7-7.5.
Vymena termostatu hned pomohla.
Motor sa totiz ochladzoval a zapinal sa sytic. Inak to bralo okolo 7-7.5.
Vymena termostatu hned pomohla.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení
Tak na margo, zistil som celkom absurdnu situaciu - uz dlhsiu dobu mam problem s termostatom, v zime dosiahne nominalnu teplotu len pri jazde do kopca.
Avsak, teraz, ked som zacal pouzivat kurenie naplno, tak rucicka teploty vody vybehne blizsie 90°C nez predtym, ked som pouzival len do polovice a setril teplo, aby sa vobec motor ohrial.
Zrejme sa v termostate rozhybal mechanizmus na smerovanie prudu vody a teraz hreje o necely jeden dielik viac.
Aj ked je vonku -15°C, kuri viac, nez predtym pri 5°C.
Avsak, teraz, ked som zacal pouzivat kurenie naplno, tak rucicka teploty vody vybehne blizsie 90°C nez predtym, ked som pouzival len do polovice a setril teplo, aby sa vobec motor ohrial.
Zrejme sa v termostate rozhybal mechanizmus na smerovanie prudu vody a teraz hreje o necely jeden dielik viac.
Aj ked je vonku -15°C, kuri viac, nez predtym pri 5°C.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Re: Topení
dnes som konečne vymenil termostat, auto už kúri ako pred tým, normálne sa zohreje na prevádzkovú teplotu už behom 3-4km a ručička ukazovateľa sa drží na mieste.
takže zatiaľ klopem na drevo. chyba bola teda v termostate
takže zatiaľ klopem na drevo. chyba bola teda v termostate