ferokulda píše:Zdravim,
budu kupovat nové (resp. ojeté) auto a ve výběru mám i Grande Punto (doteď jsem měl Punto II 1.2i a spokojenost). Měl bych na majitele několik dotazů:
1) Má Grande Punto nějaké typické časté závady (u Punta II odcházel posilovač řízení, někdy prasklo těsnění pod hlavou)?
2) Má Grande Punto v zadních nadkolích (podbězích) celoplošné plastové výplně, nebo je tam jen plech (jako u Punta II)?
3) Jakým způsobem se ke Grande Puntu montují originální přední zástěrky? Je třeba někam vrtat otvory?
4) V případě potřeby lze demontovat originální rádio, koupit nějaký rámeček a namontovat "normální" rádio?
5) Jaký doporučíte motor? denně najedu cca 70 km (dálnice žádné, město minimálně), jezdím sám. 1.2 a 1.4 by měly být spolehlivé FIRE motory, ale mohu mít levnější naftu, tak uvažuju i o 1.3 JTD, ale nevím jak je na tom se spolehlivostí.
Na auto mám rozpočet cca 100 000 Kč, tak přemýšlím zda Grande Punto nebo Punto Evo. Jinak kdyby z vás někdo prodával, dejte vědět.
Díky.
Měl jsem Punto II 1,3 JTD 51 kW a Grande 1,3 66 kW - pokud mohu srovnávat :
1) podle mne žádné typické závady nejsou, posilovač je bez problémů
2) plastová nadkolí i vzadu
3) originál zástěrky bez vrtání, ale ta cena ...
4) orig rádio je OK, zcela určitě rámeček existuje viz např. stualarm.cz
5) jezdil jsem denně 60km. Punto II 1,3 jezdilo za 4,5 l i při ostřejší jízdě, pod 2000 ot motor netáhl a zvukově protestoval
ve 140 tkm se přidřelo čerpadlo a vstřiky KO. Grande 66kW bylo 6° převodovka, s DPF. Jezdilo stejné trasy a styl oproti Puntu za 6,2 L (žádný zázrak, ano GP je větší a těžší)), motor táhl obstojně i na 6°, dalo se od 1500 otáček, žádné zvukové protesty. V 80 tkm to samé - čerpadlo, vstřiky - a to jsem netankoval žádné srágory, od té doby jsem aditivoval, prodáno ve 120 tkm, výbava Dynamic s dual zone AC, Hifi systemem, el. lok. opěrkou, blue and me za 90 tisíc. Neříkám, že to musí potkat každého, ale čerpadlo a vstřiky jsou u těchto motorů poměrně choulostivé. Řešil jsem vadný EGR (to je i u jiných motorů), měnil jsem olej po 5-10 tis km (vzhledem k titěrné olejové náplni 3L a hlavně kvůli ředění oleje naftou při regeneraci DPF - olej přibýval). Rozvody řetězem také nebývají nespolehlivější a bezúdržbové. Přítelkyně měla v Puntu II FL 1,9 JTD 63KW, najeto kolem 200 tis a na nic se na motoru nedělalo (běžná údržba, rozvody). Osobně bych více věřil té 1,9, je mechanicky spolehlivá v jakékoli evoluci a bude jezdit s velmi podobnou spotřebou jako 1,3 a ještě navíc i pojede. To je můj názor, někdo jej může vyvracet, byl jsem velký příznivec 1,3 a proto jsem si jí znovu koupil i po kolapsu vstřikování , ale dnes bych již byl opatrnější ....