Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od tkupilik »

Tyjo ja ten seznam mam podobnej a pritom to auto vnimam jako spolehlivej stoj :))
- najeto 240kkm, ale nikdy me nikde nenechalo stat, vzdy jsem dojel

- zlobi stahovacka predniho okna spolujezdce, neresim, snazim se na to myslet a neotvirat to okno, zadni nepouzivam, netusim v jakem jsou stavu.
- praskla hadice ostrikovace, neresim, kdyz na to zapomenu tak holt mam tri dny v aute smrad lihu...
- odvetravani motoru totalne KO (tjet ma slozitejsi), vyreseno 1m hadice co je stazena pod motor, to se uz nerozbije :)
- vyfuk schnil asi po 4 letech, takze bych tam origo uz nidky nedal.. je tam druhovyroba, ktera hnije taky (ale pomalejc) :/
- brzdy, zadni lanovovdy vymenene jen tak, protoze meli 6 let, prevence problemu
- podvozek, komplet vymena vseho - ramena, cepy, tlumice, pruziny, brzdy atd... po 6 letech (150kkm), prevence problemu
- na pravym kole neco bouchalo od koupeni, zmizelo po vymene tlumice/ulozeni :)
- schodou okolnosti me asi taky fouklo tesneni pod hlavou (pist - voda), zatim je to 'opraveny' tesnicim praskem, az zprovoznim druhe auto, pujde dolu hlava a nove tesneni...

Vtip je, ze tohle vse je spotrebka a zavady ktere se na autech obevujou obecne... nerek bych ze fiat timhle nejak vybocuje.
GP 1.4 Tjet
Davids
Štamgast
Příspěvky: 689
Registrován: ned úno 24, 2008 15:47

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Davids »

Já mám výfuk originál 12/2005 :-) a to to nikdy nestálo v garáži, ale jinak taky komplet podvozek měněný, ale já aspoň vím proč (R18). Nejvíc co mně na grandéčku štve je, že není měsíc aby se nerozsvítila nějaká kontrolka na palubovce, vyřešil jsem to vypnutím zvuku a už mě to tak neštve :lol:
dedii
kolemjdoucí
Příspěvky: 36
Registrován: sob lis 14, 2015 9:10

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od dedii »

Chcem sa opýtať či motor 1,2 48kw pri roztrhnutí remeňa rozvodov ostane nepoškodený ako pri motore 1,1 MK1

odoslane z Honor 8 cez Tapatalk

Fiat Punto 1,1 r1996 ; GP 1,2 48kW r2006
Mara87
Štamgast
Příspěvky: 461
Registrován: ned říj 10, 2010 14:58
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Mara87 »

U všech aut je problém stejný. Rozvody určitě udělej zda se jim chceš tedy vyhnout. Protože v případě roztržení to může být pro motor KO.
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
Jarous1
Návštěvník
Příspěvky: 151
Registrován: stř srp 08, 2007 10:46

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jarous1 »

Mara 87: to není pravda, u motoru Fire1.2 8V se při přetržení rozvodového řemene nic nestane.
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od jeník1 »

Motor Fire1,2 se nepotká :D
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
dedii
kolemjdoucí
Příspěvky: 36
Registrován: sob lis 14, 2015 9:10

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od dedii »

48kW 1,2 je potom fire ?

Odoslané z FRD-L09 pomocou Tapatalku

Fiat Punto 1,1 r1996 ; GP 1,2 48kW r2006
Jarous1
Návštěvník
Příspěvky: 151
Registrován: stř srp 08, 2007 10:46

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jarous1 »

Ano je to řada FIRE. Potkají se 16v verze.
dedii
kolemjdoucí
Příspěvky: 36
Registrován: sob lis 14, 2015 9:10

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od dedii »

Ďakujem

Odoslané z FRD-L09 pomocou Tapatalku

Fiat Punto 1,1 r1996 ; GP 1,2 48kW r2006
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od jeník1 »

Třeba v bazaru aaaauto.cz na:
http://www.aaaauto.cz/cz/fiat-punto-evo ... 95&promo=r
nabízejí Grande punto údajně s motorem 1,216V, což je nesmysl. GP se s tímto motorem nikdy nedělalo...pokud vím.
Dělalo se 1,4 16V, co mělo 73 KW a také pochopitelně 1,416V turbo 88KW. Stále je k mání 1,4 8V 57KW. Všechno benzín.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Mara87
Štamgast
Příspěvky: 461
Registrován: ned říj 10, 2010 14:58
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Mara87 »

Fiat Brava r.v. 2000 se dělala s 1.2 16V. Ale GP nee
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
Tatranec
Návštěvník
Příspěvky: 81
Registrován: pát črc 20, 2012 22:29
Bydliště: Tatry

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Tatranec »

Jeník: Motor Fire1,2 se nepotká.

Zdravím. Máte overené, že modernizovaný motor 1,2 Fire sa nepoškodí po roztrhnutí remeňa?

Starší motor 1,2 44kW určite nie; mal som ho v Punte Classic. Stalo sa mi, že ozubený remeň preskočil. Auto sa nedalo naštartovať, po presunutí remeňa ide dodnes.

Lenže starší motor mal kompresný pomer 1: 8,9
Modernizovaný motor 1,2 Fire 51kW má kompresný pomer 1:11,1. Teda priestor nad piestom v hornej úvrati je menší. Nemôže sa piest stretnúť s ventilmi? Má to niekto overené?
Stalo sa niekomu, že preskočil (roztrhol sa) remeň na GP 1,2 Fire?
Ak áno, bolo to bez následkov?
Ďakujem
Tatranec
Italian cars are exciting!
Mara87
Štamgast
Příspěvky: 461
Registrován: ned říj 10, 2010 14:58
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Mara87 »

Lepší je snad dělat pravidelně rozvody než špekulovat co se stane.
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od 1nekros1 »

to je take tazke vymenit ten debilny remen za 30 euro? a nepolemizovat o tom? uplne zbytocna diskusia.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Tatranec
Návštěvník
Příspěvky: 81
Registrován: pát črc 20, 2012 22:29
Bydliště: Tatry

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Tatranec »

Zdravím,

vtip je v tom, že na Punte Classic 1.2 44kW sa mi to stalo asi po 10-tich tisícoch kilometrov od výmeny remeňa a napínacej kladky. Remeň preskočil o pár zubov a motor sa nedal natočiť. (Nič mimoriadne sa s autom nerobilo: nijaké roztláčanie v zime, omylom zaradený nízky prevod vo vysokej rýchlosti, rozťahovanie na lane a pod.)

Takže ani výmena "debilného remeňa" nezaručila, že sa to nestane.
Preto sa pýtam, či má niekto podobnú skúsenosť s GP 1,2.
Nejde o 30 eúr. Ide o (ne)zničenie motora.

Mnoho šťastných kilometrov!
Tatranec
Italian cars are exciting!
Odpovědět