Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Mara87
Štamgast
Příspěvky: 461
Registrován: ned říj 10, 2010 14:58
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Mara87 »

to teď dělám, po jejich radě jsem včera natankoval na OMV 100 oktanovej benzín, nalil jsem tam sračku na čištění palivové soustavy a dávám tomu za uši. Tak jsem zvědav, ráno to nastartovalo normálně, tak zda to neudělá ani odpoledne či zítra ráno, mám asi vyhráno. Ale nechci předbíhat.
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
Uživatelský avatar
Sibstr
Štamgast
Příspěvky: 203
Registrován: stř zář 10, 2014 23:23
Bydliště: PRG

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Sibstr »

Tohle radí lidem s 1.2 co jezdí dlouhodobě s hodně lehkou nohou. Což evidentně tomu motoru nedělá z dlouhodobého hlediska dobře a jednou za čas je potřeba tomu dát pořádně pokouřit a "protáhnout trubky".
Grande Punto 1.2 Dynamic 3D
Obrázek
nadzvukovy
kolemjdoucí
Příspěvky: 5
Registrován: ned srp 11, 2013 19:14

Čo sposobovalo to klepanie motora 1.2/1.4 8v na GP/PEVO ?

Příspěvek od nadzvukovy »

Ahoj. Mam GP 1.2 ( 2011, EURO 5 ) 1. majitel. Pri cca 88000 km, sa zacal ozyvat v pozadi klepot od motora, pri 1800 az 2200 otackach. Ked uberiem plyn prestane, ked pridam a su tam tie otacky ako som pisal znova klepot, taky jemny sevel ( alebo nieco medzi klepotom a rezonaciou ), na kazdej zaradenej rychlosti a aj na neutrale pri tych istych otackach motora ... ( jednoducho do 1800 nic a nad 2200 tiez nic ) Hladal som to tu v temach a objavilo sa to aj u inych majitelov ale nik uz nenapisal ako to do dopadlo, co to sposobovalo ??? Olej davam aky ma byt, menim po 15000 km, ventily kontrolovane neboli ( myslim ze by ich bolo pocut aj pri inom spektre otacok ) ... Niekto tvrdi ze je to pri GP normalne ... Ale preco som to predtym nepocul? PS: Po 4 rokoch je zadny tlmic vyfuku uz na vymenu ( ked sa trosku otepli, vymenim ) prehrdzavena dierka cez ktoru uz prepusta, oproti koncovke, nemoze to byt tym? Aj ked to pocujem z predu?
nadzvukovy
kolemjdoucí
Příspěvky: 5
Registrován: ned srp 11, 2013 19:14

Re: Čo sposobovalo to klepanie motora 1.2/1.4 8v na GP/PEVO ?

Příspěvek od nadzvukovy »

Tak dnes som mal asistenta na pridavanie plynu. Pekne som pocuval motor pod otvorenou kapotou. Ten klepot,rapotanie ako som opisoval v prvom prispsevku, ide zo skrtiacej klapky. Co to moze sposobovat? Dakujem ...
Mara87
Štamgast
Příspěvky: 461
Registrován: ned říj 10, 2010 14:58
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Mara87 »

Tak je to tady, motor má nepravidelný chod (při stání na křižovatce se auto mírně rozechvěje), po 3000 km se mě ztratil olej a voda.
Jsem objednán do FIATU na příští středu. Tak jsem zvědavej. Jelikož potřebuji vyměnit zadní tlumiče (dle měření jsou už na hraně), příští rok potřbuju udělat předek. Do toho začalo něco mlátit od podvozku. Bohužel servis zatím nezjistil co to je.
Tak se rozmýšlím zda má vůbec cenu to opravovat nebo ne.
Motor má najeto pouze necelích 120000 km, r.v. 2008. Pravidelně servisováno, rozvody udělány, olej a filtry měněny každý rok.
Tak jak jsem si za FIATEM doposud stál tak začínám měnit názor. Až budu kupovat další nové auto, do Fiatu už nejspíš nejpůjdu.
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od tkupilik »

Ty mas vazne pocit, ze jinde na tom budes lepe? Treba koncern aktualne nedela zadny benzinovy motor, ktery by vydrzel 120kkm bez servisu :/ Ja jsem nikdy fanousek fiatu nebyl, prisel jsem k nemu omylem a spis z nej mam pocit jako ze dobra volba... Naopak by byl megapruser kdybych pred tema 9 rokama koupil 1,4 TSI... to jsem mel s fiatem stesti :)
GP 1.4 Tjet
Mara87
Štamgast
Příspěvky: 461
Registrován: ned říj 10, 2010 14:58
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Mara87 »

Není servis jako servis. Chápu servis jako to že jsem před pár měsíci vyměnil termostat, výměna provozních tekutin a filtrů, rozvody, né rozhodně těsnění pod hlavou či hlava.
V poslední době se toho na tomto autě s*re docela hodně.
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
Mara87
Štamgast
Příspěvky: 461
Registrován: ned říj 10, 2010 14:58
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Mara87 »

tkupilik píše: úte bře 28, 2017 6:52 Ty mas vazne pocit, ze jinde na tom budes lepe? Treba koncern aktualne nedela zadny benzinovy motor, ktery by vydrzel 120kkm bez servisu :/ Ja jsem nikdy fanousek fiatu nebyl, prisel jsem k nemu omylem a spis z nej mam pocit jako ze dobra volba... Naopak by byl megapruser kdybych pred tema 9 rokama koupil 1,4 TSI... to jsem mel s fiatem stesti :)
A co by na tom bylo za průser?
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od tkupilik »

To myslis vazne ze nic nevis? 'Servis' v pripade TSI znamena komplet rozborku / repas / vymenu motoru.
Kolem 40-50kkm tomu zkolabujou rozvody
http://www.auto.cz/problem-u-motoru-1-4 ... etez-65864
Ty motory zerou olej
http://www.autoforum.cz/technika/motory ... nepojisti/
A pak obecny problemy technologie primeho vstriku, ty motory karbonujou. Je tim hodne slavnej 2.0 FSI, kterej kolem 100kkm potrebuje opiskovat. 200kkm je to ten motor konecna, vic nezvladnou.
http://www.autorevue.cz/tvorba-karbonu- ... fault.aspx
Diky karbonizaci je pak bezna porucha nizkeho tlaku oleje, zacpe se saci kos cerpadla (krome toho ze se zadela celej motor)
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 7&start=15

A pak mam histoky od lidi co to servisujou, kamaradovi se potkal motor po vymene oleje. Duvod byl ten ze nesmi vytect olej ze sani cerpadla, jinak zkolabuje napinak retezu. Udajne 'spravny' postup je otevrit vypousteci sroub a zaroven tam lejt novy olej...

Jeste mas furt pocit, ze jsi si koupil kupu hnoje?
GP 1.4 Tjet
Mara87
Štamgast
Příspěvky: 461
Registrován: ned říj 10, 2010 14:58
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Mara87 »

Přece se nebudeme dohadovat co se se*re víc.
Já jen že už těch závad je nějak moc. Od nova. Teď už je toho ale hodně. Není to jen o motoru.
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od jeník1 »

Dnes jsem právě najel 150 tisíc km a žádný problém nemám, naopak Punto jezdí stále lépe. Pravidelný servis, rozvody ve 120 tisíci, přední obložení ve 130 tisíci. Olej podle servisky po 30 tisíc km, včetně svíček a všech filtrů. Tak já nevím co máš za auto, ale moje Punto 1,2 48KW jezdí pořád dobře. Asi jsi to nekupoval nové že? Ono ojetý auto je riziko. Neznáš motivaci prodávajícího a utajit skrytou vadu lze snadno.
Mara87 píše: úte bře 28, 2017 12:33 Přece se nebudeme dohadovat co se se*re víc.
Já jen že už těch závad je nějak moc. Od nova. Teď už je toho ale hodně. Není to jen o motoru.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Mara87
Štamgast
Příspěvky: 461
Registrován: ned říj 10, 2010 14:58
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Mara87 »

Auto zakoupené nové v roce 2008.
1.2 48kW
Momentálně 120 000 km nalítáno.
kotouče + destičky měněny při 90000 km. Brzdím motorem, nejsem spojkař :-D
Ve 100 000 km dělány rozvody
Olej + všechny filtry měněny každoročně (cca 13 000 km).
Svíčky měněny taky cca každoročně.

Oprava obou zadních stahovaček oken (už po cca 3 letech).
Oprava zadního ostřikovače - prasklá hadička v pátých dveřích (po cca 4 letech)
Oprava světla v zavazadlovém prostoru praskl drát v pátých dveřích (nezávislé na hadičce).
Nemluvě o hadici odvětrávání víka motoru.
Výfuk už měněn 2x za originál.
Jednou auto vůbec nejelo, přejíždění od servisu k servisu (na laně). Než se přišlo na to že je špatné těsnění (za cca 10 kč) na přetlakovém ventilu palivového čerpadla tak mě oprava stála celkem 5000 kč.
Prasklá brzdová AL trubička (loni na jaře).
Vyměněna předních pér (při přezouvání se přišlo na to že jedno péro je štíplé)
Na konci roku jsem měnil termostat
Teď se objednávám za zadní tlumiče + uložení - dle měření jsou už na hraně.
Příští rok to stejné na přední nápravě.
Momentálně řeším únik kompletní vodní a olejové náplně po cca 3000 km a nepravidelný chod motoru.
Od pravého kola při nerovnostech něco bouchá, při kontrole podvozku servis nic nenašel (budu řešit dále).
Špatná páčka na volantě, v zimně se ji nechce pouštět dálkovky.
Sedadlo spolujezdce musím mít zapnuté bezpečnostním pásem i když na něm nikdo nesedí.

Myslím si že tady tento výčet závad stačí ne?

Podotýkám že nestojím na brzdě, brzdím zásadně motorem, nějak to auto netůruju, čím lépe se k němu chovám, tak se mě vždy takto odvděčí. Asi brněnský provoz mu nevyhovuje :-D
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od jeník1 »

Tak výpis závad je tak dlouhý a přečetl jsem ho celý, že tomu snad ani nelze věřit.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Mara87
Štamgast
Příspěvky: 461
Registrován: ned říj 10, 2010 14:58
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Mara87 »

Takže ještě se divíš proč jsem na toto auto na*sranej?
Jsem zvědav, co příští týden ve středu řekne servis Fiat na motor. Zatím počítám s tím, že ještě pár tisíc :-D to toho nasypu. Pak se uvidí zda si to ještě nechám.
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
Majty
Návštěvník
Příspěvky: 133
Registrován: úte dub 24, 2007 21:51
Bydliště: Bystřice pod Host.

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Majty »

Tak to hledím taky. Měl jsem Grande r.v. 2006 nalítáno 156000km 1.4 8V a měnil jsem jen výfuk. To auto prostě jezdí strašně spolehlivě a vůbec žádné problémy jsem neměl. Je to nejlepší auto co jsem kdy měl. Akorát teď už se loučíme, protože míří na vrakoviště. Jeden chytrák si myslí, že když je na vedlejší tak se nemusí dávat přednost a moje Punto to odneslo. Totálka přes střechu. Takže se nedobrovolně loučím. Ale opravdu jen samé slova chvály. Musel jsi bohužel narazit na špatný kus. A to bouchání bych tipl na horní uložení tlumiče.

Majty
Odpovědět