Stránka 1 z 7

Rozvody a kladky

Napsal: pát led 15, 2010 13:31
od sima28
Zdravím Vás,, pánové. Jen rychlý dotaz. Mám 1,3JTD 75PS. Nyní nalítáno 78tis.km. V e Fiatu, co jsem snad někde zaslechl, nejsou klasické kladky, ale snad nějaký řetěz. Mů?ete mi k tomu napsat víc? A po jaké době se mění? Kdy? jsem měl Toledo, na 100tis.km jsem nechal kladky vyměnit, atd., ale u Fiata s tím nemám zku?enost. Pomů?ete?

Napsal: pát led 15, 2010 17:05
od g-lobby

Napsal: úte led 19, 2010 16:20
od sima28
..díky za odkaz, proletěl jsem to.. Super!

Napsal: ned úno 27, 2011 11:59
od Dušan
dizlacik napsal:

Obrázek

Napsal: pon úno 28, 2011 12:53
od .bany
pokud si to pamatuju dobre 160tis nebo samozrejme 5 let a contitech samozrejme dobra znacka- dayco nepouzivam ale asi bych spis sel do komplet kitu INA ... vetsinou beru tenhle a kladky SKF nebrat sou snima dost problemi tot vse co muzu ktomu rict z moji skusenosti ...
CONTI+INA nebo komplet INA

Napsal: úte říj 18, 2011 10:54
od Kolacok
Ahojte
Mierne oprasim temu - pri navsteve sukromneho servisaka som zistil, ze mam pretocene km o cca 72000 dole. Aktualne teda nemam 123tis., ale takmer 195tis. Uz dlhu dobu odtam lezie taky ostrejsi zvuk, podla servisu su to rozvody (nakoniec, nema tam co ine hrkat)

Vymena retazoveho rozvodu pre 1,3JTD je DOPORUCENA na 150tis. km. Zalezi to od zatazenia motora, ale pre caste studene starty a 30tis. vymeny je to takto. Ziadnych 250tis. 250tis. km je aktualne projektovana zivotnost motora (podla ofiko vyjadrenia FIATu). Tolko servis.

Chcem vas poprosit o odporucenie vyrobcu rozvodov, co kupit a co nie, aby som neinvestoval do niecoho, co je odliate z blata (ak ma niekto skusenost, resp. pocul ...)

Napsal: úte říj 18, 2011 16:34
od Jirka
To by mě zajímalo kde jsi při?el na to ?e se má řetěz měnit po 150tis. km.
Kámo? má tenhle motor je?tě na puntu clasik a natočíno 250tis. km a nic ne?ustí a nikdo nic neměnil.
Olej , ale mění ka?dých 15tis. km.
No při výměně řetězu se docela zapotí?, musí dolu vana, vodní pumpa a spousta dal?ích věcí, rozdělá? skoro celej motor akorát ti tam zůstane hlava na motoru.
Tak bych pochyboval, ?e by se ten řetěz měl měnit po 150tis.km a bylo to takhle servisně náročné.
Jinak kdy? ti praskne ten řetěz tak to akorát přerazí překlady na ventilech, ty s těma rolnama.

Napsal: stř říj 19, 2011 10:00
od Kolacok
To povedal servisak z Fiatu, co tam robi nejakych 20rokov. Je to info od importera Fiat.
Neznamena to, ze to nebude fungovat. Bez vymeny to moze slapat aj 300tis. km. Mne to vsak uz huci pri 194.
Netusim ako bol meneny olej, nez som auto kupil, ja som to skratil na 20tis.

Rozvod sa meni tak, ze ide von motor a potom si to rozoberu, dole ide aj hlava ventiloveho rozvodu, o.i. turbo, olejova vana, olejove cerpadlo a filter, az potom dekel retaze.
Vo Fiate si za to pytaju 235Eur. Daktori fachmani to vraj spravia aj za 100, ale nechcem riskovat suplitkarov, co to nikdy nerobili.

Ked praskne retaz, tak by AKURAT malo prerazit ovladaciu tycku ventilov, lenze to sa takmer NIKDY nestane, lebo ta tycka je vraj na uchyte spravena z blatoveho materialu, namiesto toho to znici cely ventilovy rozvod a casto to ventily napraskaju rovno do valcov, takze je vysoka pravdepodonost vymeny celeho motora.
Ceel sa to deje len z dovodu vysuchania vodiacich list, kde dojde k uvolneniu retaze a ta preskoci.. a nasledne sa deju veci.

Napsal: stř říj 19, 2011 16:42
od Lipi
Pod pravím dr?iakom motora by mal byt servisný otvor...
A vymena rozvodov sa da urobit aj na motore..
A je jednoduch?ie... vraj netreba rozoberat hlavu či niečo podobne...

Napsal: stř říj 19, 2011 17:15
od Jirka
Tady má? pár fotek a na nich uvidí?, ?e se dá udělat v?e na voze a ?e kdy? praskne ten řetěz tak se opravdu přerazí jen ty vahadla.

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 9&start=30

Napsal: stř říj 19, 2011 22:55
od Kolacok
Ten web som akurat dnes pozeral. Na tych obrazkoch je stary JTD z Punta2.
Ked prasknu len vahadla, je to ten lepsi pripad, len je menej pravdepodobny. Toz skusenost servisu.

Motor tak ci tak ide z jedneho silentbloku dole, lebo na kryte rozvodu je akurat uchyt motora.
Ako to oni spravia je uz ich vec.

Mna zaujima len co kupit, lebo v servise chlapik strasil, ze diely stoja 500Eur. Neviem, aka znacka.
Tusim sadu, asi kompletka, by som vedel zohnat za 160E. Znacka SWAG. Neviem, ci je dobra.

Napsal: čtv říj 20, 2011 19:14
od Jirka
Ale ty motory jsou absolutně stejný, jenom se to li?í turbem a ni??ím kompresním poměrem.
To má? jedno kolik to má KW, ten základ je po mechanický stránce pořád stejný.

Napsal: úte lis 15, 2011 23:04
od Kolacok
Tak, mam po vymene rozvodu.
Meni sa pekne cely set, vysiel na 144Eur (Ruville), k tomu tesnenie rozvodu (15Eur) a gufero klukovky (asi 7E).
Vraj by sa pri rozvode mala menit aj vodna pumpa, ale ta sa toci OK, a nemam zaujem dat 75E za plastovu vrtulku s loziskom.
Zaroven sa menil drazkovy remen (17E). K tomu este filter oleja (16) a tesnenie veka ventilov (14E).
Cela sranda ma vysla na 350Eur, bez faktury. (Fiat autorizak chcel 235E za pracu + cca 500 :shock: za diely )
Motor mi ostro hrkal a bolo to najskor tym, ze napinak retaze uz bol uplne nadoraz, nemal sa uz kam napnut. Este par tisic km a mohlo to preskocit.
Teraz je ticho.
Auto ma momentalne 195tis.km real.

Napsal: sob dub 14, 2012 15:12
od Lipi
Čauko... otazka na 1.3mjtd:
Existuje kontrola rozvodu aj bez celkovej demonta?e?
Da sa to pozriet napr cez diagnostiku? hodnoty zo snimaču vačky či tlaku oleja?

Dal?ia sa tyka EGR... ked?e po ?tarte koli?u otačky (hl. ked je studene).
Čo v?etko treba pri demonta?i EGR.. ?
Nejake typi pri demontá?i ... ako odpustit vodu?..a pod..

Tak isto ked bude vonku... v čom je dobre ho vyčistit ak bude zanesený?

Vopred ďakujem za odpoveď.

Lipi.

Napsal: stř dub 18, 2012 23:40
od Kolacok
Kontrola bez demontovania jedine sluchom. Klepotajuci rozvod robi ostry kovovy zvuk, pri starte auta je vyrazny, prenikavy, par sek. po rozliati oleja sa utisi.
Tlak oleja nema s rozvodom nic, co by sa dalo skontrolovat.

Pri demontovani EGR netreba nic robit s vodou. Na 1.3JTD je egr zozadu a je tam mizerny pristup. Treba imbus tusim c.8, su tam 4 skrutky, ktore to drzia o blok motora.
Na cistenie EGR existuje sprej na egr/karburatory.
S nim som cistil sanie, posledna hadica k plastovemu rozdelovacu vzduchu.
Trochu to kolisajucim otackam pomohlo.
Este sa daju pouzit nejake rozpustadla na karbon ale nesmu zanechavat film, kam sa to lahko opat nalepi.