Zohrietie motora v zime
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Zohrietie motora v zime
Ahojte
Mam Puntika asi mesiac (JTD 1.3 55kW, jazdeny 75tis.km) a mam na to zopar otazok.
Momentalne v zime, ked je vonku teplota okolo 0, trva az 8-10km, kym sa motor zohreje na prevadzkovu teplotu. Ak idem okolo 60-70km/h na 5.prevode a 1400-1550 otackach, tak sa nezohreje ani po 10km. Mohol by som mu dopomoct zakrytim vstupu na chladic na prednej maske? ak ano, najlepsie cim?
Dalsia otazka, ake su doporucene minimalne otacky, pod ktore nie je vhodne dlhodobo jazdit? Je totiz zaujimave, ze pri kontinualnej jazde rychlostou 55-65kmh a preradeni zo 4. na 5. klesnu otacky z 1900 na cca 1350-1500 a okamzita spotreba tiez az o 0,5L/100km. Podla spotreby (aj spravania sa motora) to vobec vyzera tak, ze 1.,2.,3. prevody su len na rozbeh, dokonca aj 4 (este tak pouzitelne v pomalej mestskej premavke) a 5. prevod je na trvalu jazdu.
Sry za hlupe otazky, doteraz som bol zvyknuty na len na benzin objemu 1.8-2.0 (Croma,Marea).
Mam Puntika asi mesiac (JTD 1.3 55kW, jazdeny 75tis.km) a mam na to zopar otazok.
Momentalne v zime, ked je vonku teplota okolo 0, trva az 8-10km, kym sa motor zohreje na prevadzkovu teplotu. Ak idem okolo 60-70km/h na 5.prevode a 1400-1550 otackach, tak sa nezohreje ani po 10km. Mohol by som mu dopomoct zakrytim vstupu na chladic na prednej maske? ak ano, najlepsie cim?
Dalsia otazka, ake su doporucene minimalne otacky, pod ktore nie je vhodne dlhodobo jazdit? Je totiz zaujimave, ze pri kontinualnej jazde rychlostou 55-65kmh a preradeni zo 4. na 5. klesnu otacky z 1900 na cca 1350-1500 a okamzita spotreba tiez az o 0,5L/100km. Podla spotreby (aj spravania sa motora) to vobec vyzera tak, ze 1.,2.,3. prevody su len na rozbeh, dokonca aj 4 (este tak pouzitelne v pomalej mestskej premavke) a 5. prevod je na trvalu jazdu.
Sry za hlupe otazky, doteraz som bol zvyknuty na len na benzin objemu 1.8-2.0 (Croma,Marea).
-
- Site Admin
- Příspěvky: 1771
- Registrován: pon bře 10, 2008 11:31
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Diesly se zahrivaji vseobecne mene. Tudiz jim bude trvat zahrati dele. Mi u 1,2 benzinu pokud motor netocim tak mi taky teplota nestoupa nekdy i klesa. Zakryti chladice tu nekdo efekne vyresil roletkou. jinak bych ti doporucil pokud nemas protihlukovou izolaci kapoty a komplet kryt motoru oboje ti castecne pomuze.
Re: Zohrietie motora v zime, radenie
1350 - 1500 jsou u nafty naprosto "normální" otáčky, to je právě zásadní rozdíl proti benzínu! To platí u v?ech převodových stupňů, tak?e se stačí trochu rozjet a řadí? na vy??í převodový stupeň. U Puntíka v naftě mů?e? jet klidně po rovině na pětku 60 km/hod., podřazování a akceleraci vyu?ívá? pro předjí?dění apod., kdy se zapojuje do celého procesu turbo.Kolacok píše:Ahojte
Mam Puntika asi mesiac (JTD 1.3 55kW, jazdeny 75tis.km) a mam na to zopar otazok.
Momentalne v zime, ked je vonku teplota okolo 0, trva az 8-10km, kym sa motor zohreje na prevadzkovu teplotu. Ak idem okolo 60-70km/h na 5.prevode a 1400-1550 otackach, tak sa nezohreje ani po 10km. Mohol by som mu dopomoct zakrytim vstupu na chladic na prednej maske? ak ano, najlepsie cim?
Dalsia otazka, ake su doporucene minimalne otacky, pod ktore nie je vhodne dlhodobo jazdit? Je totiz zaujimave, ze pri kontinualnej jazde rychlostou 55-65kmh a preradeni zo 4. na 5. klesnu otacky z 1900 na cca 1350-1500 a okamzita spotreba tiez az o 0,5L/100km. Podla spotreby (aj spravania sa motora) to vobec vyzera tak, ze 1.,2.,3. prevody su len na rozbeh, dokonca aj 4 (este tak pouzitelne v pomalej mestskej premavke) a 5. prevod je na trvalu jazdu.
Sry za hlupe otazky, doteraz som bol zvyknuty na len na benzin objemu 1.8-2.0 (Croma,Marea).
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Vdaka
Kapota nie je tlmena, asi to zadeklujem materialom podobnym Dynamat, pred chladic dam teraz v zime asi tiez nieco podobne, nech neprechladne
Skutocne ma to prekvapilo, benzin sa aj teraz v zime ohreje po 3km.
Dosiahnutie prevadzkovej teploty je si myslim dost dolezite, na spotrebe sa to viditelne prejavuje, az takmer 1,5L/100km, najma pri zrychlovani je to vidiet.
Ten motor ma tak malu tepelnu kapacitu, ze 10min po zastaveni z prevadzkovej teploty z neho nesalalo ziadne teplo, bol len vlazny.
Je to vsetko na mna taky nezvyk
Na otacky som sa pytal preto, ze vraj nie je dobre, aby sa diesel dusil a tiez nejake rozumne minimum musi mat, hlavne aby dlho vydrzal.
Je zaujimave, ze ma ten motor do 1900ot. minimalny tah a je jedno, ci sa mu da plny plyn alebo 1/4, reakcia motora je rovnaka, od 2000 akoby zrazu dostal o 50k viac, toto som na benzine nevidel.
Este by ma zaujimalo, ako to je s "unudenim" motora (nielen tohto konkretne, ale vo vseobecnosti), ked sa jazdi na spotrebu. Kdekade na forach sa s tym stretnem len z technickeho hladiska mi to nejde do makovice.
Akoze motor zabudne, aky mal vykon, alebo o co ide?
Kapota nie je tlmena, asi to zadeklujem materialom podobnym Dynamat, pred chladic dam teraz v zime asi tiez nieco podobne, nech neprechladne
Skutocne ma to prekvapilo, benzin sa aj teraz v zime ohreje po 3km.
Dosiahnutie prevadzkovej teploty je si myslim dost dolezite, na spotrebe sa to viditelne prejavuje, az takmer 1,5L/100km, najma pri zrychlovani je to vidiet.
Ten motor ma tak malu tepelnu kapacitu, ze 10min po zastaveni z prevadzkovej teploty z neho nesalalo ziadne teplo, bol len vlazny.
Je to vsetko na mna taky nezvyk
Na otacky som sa pytal preto, ze vraj nie je dobre, aby sa diesel dusil a tiez nejake rozumne minimum musi mat, hlavne aby dlho vydrzal.
Je zaujimave, ze ma ten motor do 1900ot. minimalny tah a je jedno, ci sa mu da plny plyn alebo 1/4, reakcia motora je rovnaka, od 2000 akoby zrazu dostal o 50k viac, toto som na benzine nevidel.
Este by ma zaujimalo, ako to je s "unudenim" motora (nielen tohto konkretne, ale vo vseobecnosti), ked sa jazdi na spotrebu. Kdekade na forach sa s tym stretnem len z technickeho hladiska mi to nejde do makovice.
Akoze motor zabudne, aky mal vykon, alebo o co ide?
Technické hledisko taky neznám, jsem laik, ale v?eobecná zku?enost je taková, ?e i kdy? jezdí? pořád na spotřebu, tzn. lehký plyn, dojezdy na neutrál apod., je dobré aspoň občas tomu ?lápnout na krk. Je to dobré i kvůli vyči?tění sazí z komína, teda pardon, z výfuku. Ale jsou tady vět?í odborníci - oni Ti určitě poradí líp, ne? já! Jo, a k ohřívání motoru - v zimě vydr? chvilku zimy a po nastartování dej otočný regulátor teploty na úplně studený vzduch (do modrého pole) a jeď. Motor se zahřeje znatelně rychleji.Kolacok píše:Este by ma zaujimalo, ako to je s "unudenim" motora (nielen tohto konkretne, ale vo vseobecnosti), ked sa jazdi na spotrebu. Kdekade na forach sa s tym stretnem len z technickeho hladiska mi to nejde do makovice.
Akoze motor zabudne, aky mal vykon, alebo o co ide?
to snad ne drzet motor v 1400 otackach? to ja sveho ropaka tak nedusim...jezdim tak at mam minimalne 1800-1900 otacek a to je opravdu minimalne...to jezdim na spotrebu jinak porad pres 2000ot. jinak motor se mi zahreje cca po 5 km uz citim teply vzduch vyzkouseno dneska -3*C a mam jenom zateplenou kapotu.
a ty 1,3 jsou proste takove do 1900otacek mrtve a pak to zniceho nic vystreli, na to si zvyknes taky jsem na to cumelKolacok píše:Vdaka
Kapota nie je tlmena, asi to zadeklujem materialom podobnym Dynamat, pred chladic dam teraz v zime asi tiez nieco podobne, nech neprechladne
Skutocne ma to prekvapilo, benzin sa aj teraz v zime ohreje po 3km.
Dosiahnutie prevadzkovej teploty je si myslim dost dolezite, na spotrebe sa to viditelne prejavuje, az takmer 1,5L/100km, najma pri zrychlovani je to vidiet.
Ten motor ma tak malu tepelnu kapacitu, ze 10min po zastaveni z prevadzkovej teploty z neho nesalalo ziadne teplo, bol len vlazny.
Je to vsetko na mna taky nezvyk
Na otacky som sa pytal preto, ze vraj nie je dobre, aby sa diesel dusil a tiez nejake rozumne minimum musi mat, hlavne aby dlho vydrzal.
Je zaujimave, ze ma ten motor do 1900ot. minimalny tah a je jedno, ci sa mu da plny plyn alebo 1/4, reakcia motora je rovnaka, od 2000 akoby zrazu dostal o 50k viac, toto som na benzine nevidel.
Este by ma zaujimalo, ako to je s "unudenim" motora (nielen tohto konkretne, ale vo vseobecnosti), ked sa jazdi na spotrebu. Kdekade na forach sa s tym stretnem len z technickeho hladiska mi to nejde do makovice.
Akoze motor zabudne, aky mal vykon, alebo o co ide?
Jak pí?e Davids ?ádný ?krcení tohodle motoru pod 1900ot. skoro nemá smysl a stálá jízda někde kolem 1500ot. je pro tenhle motor vra?da je to rychlobě?ný diesel a ne traktor.
Taky hlavně v těhle otáčkách trpí spojka a dvojhmotový setrvák ani turbu to moc nepřidá a celkově se ten motor potom blbě vnitřně chladí a zakarbonovává.
Mám doma Autodiesel kde je tenhle motor rozebranej do ?roubku a dokonce tyhle nízké otáčky na dlouhodobou jízdu jsou ?patně proto?e se nechladí písty, ty jsou chlazeny olejem pomocí ostřiku dna pístu, dokonce tam varujou před del?í jízdou v nízkých otáčkách motoru.
Taky hlavně v těhle otáčkách trpí spojka a dvojhmotový setrvák ani turbu to moc nepřidá a celkově se ten motor potom blbě vnitřně chladí a zakarbonovává.
Mám doma Autodiesel kde je tenhle motor rozebranej do ?roubku a dokonce tyhle nízké otáčky na dlouhodobou jízdu jsou ?patně proto?e se nechladí písty, ty jsou chlazeny olejem pomocí ostřiku dna pístu, dokonce tam varujou před del?í jízdou v nízkých otáčkách motoru.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
nemohl by jsi to pls naskenovat pokud je to cesky ten Autodiesel dik moc zajimalo by mne jak to s tim motorem vypada po rozebrani...muj nazor je, ze je to dodnes nejlepsi diesel motor v danem obsahu nic lepsiho ve svete neniJirka píše:Jak pí?e Davids ?ádný ?krcení tohodle motoru pod 1900ot. skoro nemá smysl a stálá jízda někde kolem 1500ot. je pro tenhle motor vra?da je to rychlobě?ný diesel a ne traktor.
Taky hlavně v těhle otáčkách trpí spojka a dvojhmotový setrvák ani turbu to moc nepřidá a celkově se ten motor potom blbě vnitřně chladí a zakarbonovává.
Mám doma Autodiesel kde je tenhle motor rozebranej do ?roubku a dokonce tyhle nízké otáčky na dlouhodobou jízdu jsou ?patně proto?e se nechladí písty, ty jsou chlazeny olejem pomocí ostřiku dna pístu, dokonce tam varujou před del?í jízdou v nízkých otáčkách motoru.
Pí?ou tam, co se týče chlazení, o jízdě "poblí? volnobě?ných otáček", tzn. někde kolem 800 - 900 ot./min., co? je při zmiňovaných 1400 ot. od toho dost daleko! Taky tam dále pí?ou v kapitole o hlavě válců, ?e "motor je stavěn spí?e na vyrovnaný tah ji? z nízkých otáček, ne? na nejvy??í výkon". Ov?em nezpochybňuju, ?e motor pojede i stylem benzínového motoru, kdy? bude? tlačit plyn na podlahu. Já ov?em opět říkám, ?e to se má dělat jenom občas. U traktoru se nedoporučovalo ani to!Jirka píše:Jak pí?e Davids ?ádný ?krcení tohodle motoru pod 1900ot. skoro nemá smysl a stálá jízda někde kolem 1500ot. je pro tenhle motor vra?da je to rychlobě?ný diesel a ne traktor.
Taky hlavně v těhle otáčkách trpí spojka a dvojhmotový setrvák ani turbu to moc nepřidá a celkově se ten motor potom blbě vnitřně chladí a zakarbonovává.
Mám doma Autodiesel kde je tenhle motor rozebranej do ?roubku a dokonce tyhle nízké otáčky na dlouhodobou jízdu jsou ?patně proto?e se nechladí písty, ty jsou chlazeny olejem pomocí ostřiku dna pístu, dokonce tam varujou před del?í jízdou v nízkých otáčkách motoru.
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
ked mas male otacky je normalne ze sa auto zohrieva pomaly ja by som urcite jazdil maximalne na 4tom stupni pri 50tke.Kolacok píše:Vdaka
Kapota nie je tlmena, asi to zadeklujem materialom podobnym Dynamat, pred chladic dam teraz v zime asi tiez nieco podobne, nech neprechladne
Skutocne ma to prekvapilo, benzin sa aj teraz v zime ohreje po 3km.
Dosiahnutie prevadzkovej teploty je si myslim dost dolezite, na spotrebe sa to viditelne prejavuje, az takmer 1,5L/100km, najma pri zrychlovani je to vidiet.
Ten motor ma tak malu tepelnu kapacitu, ze 10min po zastaveni z prevadzkovej teploty z neho nesalalo ziadne teplo, bol len vlazny.
Je to vsetko na mna taky nezvyk
Na otacky som sa pytal preto, ze vraj nie je dobre, aby sa diesel dusil a tiez nejake rozumne minimum musi mat, hlavne aby dlho vydrzal.
Je zaujimave, ze ma ten motor do 1900ot. minimalny tah a je jedno, ci sa mu da plny plyn alebo 1/4, reakcia motora je rovnaka, od 2000 akoby zrazu dostal o 50k viac, toto som na benzine nevidel.
Este by ma zaujimalo, ako to je s "unudenim" motora (nielen tohto konkretne, ale vo vseobecnosti), ked sa jazdi na spotrebu. Kdekade na forach sa s tym stretnem len z technickeho hladiska mi to nejde do makovice.
Akoze motor zabudne, aky mal vykon, alebo o co ide?
autu s ohrievanim pomozes tak ze na kapotu das tu tlmiacu halusku pod motor das plastovy kryt a ked ti aj to bude malo (lebo sa to NIKDY nebude zohrievat ako benzin) tak prednu mriezku popripade mriezky vypln polystyrenom alebo inym materialom (polystyren mozes zafarbit podla mriezky a nebude ho skoro vobec vidno) urcite by som chladic nezakryval nicim zadnu roletku ani inou kravinou lebo ked sa to niekedy moc prehreje a opre sa to o chladic a ventilator ma dost dobry tah tak asi vies co sa stane.a mne urcite by sa nechcelo furt saskovat s roletku alebo inu somarinu pred chladicom. inteligentnejsie je ucpat mriezku vpredu ventilator si potom vie potiahnut vzduch aj s pod auta.
tolko odomna
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
No, já bych to na vyrovnaný běh z nízkých otáček moc neviděl. Jezdil jsem s tím a do 2 tisíc, ne? zatáhne turbo je to o ničem. Pokud to bude někdo chrochtat kolem 1400 - 1600, tak mů?e brzo čistit nebo měnit EGR ventil. Tento motor se musí trochu točit a zle mu to určitě nedělá. Stačí si někde najít výkonové grafyJardaK. píše:Pí?ou tam, co se týče chlazení, o jízdě "poblí? volnobě?ných otáček", tzn. někde kolem 800 - 900 ot./min., co? je při zmiňovaných 1400 ot. od toho dost daleko! Taky tam dále pí?ou v kapitole o hlavě válců, ?e "motor je stavěn spí?e na vyrovnaný tah ji? z nízkých otáček, ne? na nejvy??í výkon". Ov?em nezpochybňuju, ?e motor pojede i stylem benzínového motoru, kdy? bude? tlačit plyn na podlahu. Já ov?em opět říkám, ?e to se má dělat jenom občas. U traktoru se nedoporučovalo ani to!Jirka píše:Jak pí?e Davids ?ádný ?krcení tohodle motoru pod 1900ot. skoro nemá smysl a stálá jízda někde kolem 1500ot. je pro tenhle motor vra?da je to rychlobě?ný diesel a ne traktor.
Taky hlavně v těhle otáčkách trpí spojka a dvojhmotový setrvák ani turbu to moc nepřidá a celkově se ten motor potom blbě vnitřně chladí a zakarbonovává.
Mám doma Autodiesel kde je tenhle motor rozebranej do ?roubku a dokonce tyhle nízké otáčky na dlouhodobou jízdu jsou ?patně proto?e se nechladí písty, ty jsou chlazeny olejem pomocí ostřiku dna pístu, dokonce tam varujou před del?í jízdou v nízkých otáčkách motoru.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV